Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 927 ggr
Ankie
0

Katt med avklippt svans i Bollnäs

Stod i Ljusnan idag om en katt som de hade hittat utanför Lindexhuset. Det var någon som hade klippt av honom svansen och när polisen hade tagit hand om han så var han i dåligt skick. Efter några dagar hos Malin Tangfelt så mår han nu bättre. Man väntar nu tills på fredag sedan måste katten omplaceras eller avlivas står det i tidningen. Bild finns i tidningen.Man kan höra av sig till Häggesta hund och katt eller polisen i Bollnäs. Får ju inte länka så ni kan gå in och kolla ljusnan. länk till tidningen ivarjefall

www.ljusnan.se

sofia85
0

Usch va hemskt… stackars katt. hur kan man göra så? sjuka folk det finns…

Hawknestgrove
0

Ankie, visst får du dirketlänka i detta fallet! Hittar inte nåt när jag kom till tidninges hemsida…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

JosephineF
0

Jo, tidningsartiklar får vi länka till, det är annonser med privatpersoner vi ska vara försiktiga med då det kan tas för förtal. En tidningsartikel är offentlig.

Sidentass
0

ryyyser…!!!! vad är det för vanskapta individer som går lösa..man blir folkisk för mindre…kommer inte in på sidan..

modellflickan
0

Vilka missfosters det finns där ute….

Ankah
0

Kan det vrkligen vara någon har KLIPPT?! Har den inte fastnat någonstans..?! Herregud, vad sjuka människor är. Jag skyller på TTom och Jerry - jeckla mördarprogram…

Ankie
0

Nu funkar inte sidan men det stod på första sidan. Försöker imorgon igen nu måste jag sova upp och jobba imorgon. Godnatt

Hawknestgrove
0

puttar upp för kissen!"!!!!!

Leonita
0

Det låter helt förskräckligt! Stackars missen!

Hawknestgrove
0

Hoppas att tidningsartikeln gjorde att han får ett bra hem!!!

vanessa
0

Jag är 90% säker på att han kommer få ett underbart hem. Media har en förmåga att öppna folks ögon. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Tezza
0

Han kommer få ett bra hem då Malin lovat att han INTE ska avlivas:D

Ankie
0

Men du Tezza vad jag blir glad. Jag tänkte ringa och höra hur det går för missen, men då har du pratat med henne eftersom du vet att han inte ska bli avlivad?

Tezza
0

Malin har skrivit ett svar på Bollnäs brukshundklubbs hemsida, i gästboken, då några där undrade…. Han ska tydligen vara en supermysig misse oxå:)

Ankie
0

#14 Men du har du hemside adressen, jag letade på altavista men hittade den inte. Tänkte kolla om hon skrivit nå mer om katten där.

Ankie
0

Jag hittade nu och skrev och frågade hur det gick för kissen.

Lena
0

Stackars kissen först bli av med svansen och nu leva under avlivningshot.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tezza
0

Jag klistrar in en rapport om missen, hoppas det är ok:

En sista gång en liten rapport om katten:

Katten som fick namnet Svante fick ett nytt hem igår (fredag) då inga ägare hade hört av sig. I torsdags blev han sämre och jag var tvungen att åka in och amputera svansen på honom. Det blev en dyr resa för mig eftersom ingen står för dessa kostnader men eftersom jag visste att han skulle få ett bra hem tvekade jag aldrig. Nu vilar han upp sig med sin lilla, lilla svansstump i Växbo i ett kärleksfullt hem där jag hoppas han får många bra år framöver. Tack till alla som har ställt upp för Svante. Tjejerna som hittade honom utanför Lindex, polisen, Bollnäs Veterinärpraktik som gjorde ett toppenpris åt mig, Ljusnan samt alla underbara människor som har ringt.

Lyckligt slut för en TOPPENKATT!!!

Ankie
0

Ja jag läste det i Ljusnan imorse. Det stod även att det var 20-30 personer som hade ringt. Du ser vilken dragningskraft media har… jag blev så glad över katten, härligt!!!Glad

martdat
0

Hoppas att några av de som ringt tar en annan kisse i stället,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
0

Jätteskönt!

När vi från katthemmet hade annonser ute med bild i tidningen brukade många ringa, men det skulle ofta bara vara den katten ingen annan. När man förklarade att den katten redan var bokad, blev de ointresserad. Men det var kanske bäst så!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus