Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 3177 ggr
MorganP
0

"Tjurig kärring" (Monia flyttat)

I mitt badrum skulle jag om några dagar ta in en hona med ungar via KKS-Aaron i Ystad. Jaja, så gick det med det. Nu sedan några timmar sitter en hona med tre lh kattungar i mitt badrum då polisen ikväll hämtade ägaren för avvisning utomlands (tar inga detaljer).

Nåväl undrar om mamman verkligen är mamma till ungarna, men skit samma då de nu inte avlivades :-)

Gick snabbt detta, hoppas ngn kan hjälpa Ystadsfamiljen fr skatorna.

Bilder kommer närmaste dagarna!

vanessa
0

Det kan låta konstigt, men jag uppskattar polisen som inte bara lämnade katterna när de avvisade personen. Och av vilken anledning spelar faktiskt ingen roll. För det är nog bara avslag på ansökan. Vilket är hemskt för den personen. Men nu behöver h*n inte oroa sig för kissarna i varje fall. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

MorganP
0

#1 Var inte polisen som kontaktade oss utan en anhöring som var rädd för katternas skull. Jag vet inte anledningen till avvisning´samt som du säger, spelar ingen roll. I detta fall gör det dock det för i o m detta finns ingen plats för Ystadsfamiljen!

Erika91
0

Oj, vad händer med Ystadsfamiljen nu då?

Faxlin
0

Vart står det mer om ystadsfamiljen.
Så många tragiska ärenden nu att jag snart blir alldeles vimsig.
Varför bor jag så långt borta då.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

anebit
0

Åsa har puttat upp "Kommande  - -mamma med ungar"

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Naquita
0

Åsaf transport går säkert att ordna för den stackars "skatfamiljen" om du förbarmar dig över dom. snart kanske de små hackas ihjälGråter

karins
0

Nu ställer jag en dumdum fråga..Vilken kärring är det som är tjurig? Generad

anebit
0

Karin, jag har oxå undrat det……………………. Men jag tänkte att det kanske är den vuxna katten eftersom Morgan undrar om hon verkligen är mamma till ungarna, hon kanske är tjurig på ungarna och inte vill veta av dom…… 

Bara lite funderingar  Fundersam

Naquita
0

ja, så e de nog..men en kattmamma kan ju bli förvirrad vid hastig flytt och på så vis stöta bort ungarna.

Morgan- du ser på hennes tuttar om hon nyligen fått smått!

karins
0

Stöter mamman bort ungarna…eller varför misstänker du att det inte är hennes ungar? en liten undran bara.Fundersam

anebit
0

Morgan är inte online just nu så han kan inte stilla vår nyfikenhet…….. Vi får tåla oss tills han kommer in igen……

karins
0

Puttar nu upp för den stackars Ystadsfamiljen. Hur ska det gå för den nu…

MorganP
0

Jo det var/är mamman som är den tjuriga kärringen. Många honor med ungar har jag haft men aldrig någon som denne. I o f sig är ungarna så pass stora att mamman ändå skulle stöta bort dem men som sagt vet jag inte om det är mamman.

#9 Kan inte kolla tuttarna då hon attackerar om jag försöker komma nära (i o f sig lugnare idag än igår) samtidigt som hon aldrig lägger sig i rätt läge.

Det som är positivt idag i a f är att hon inte attackerar ungarna som igår men känns ändå fel på ngt sätt.

MorganP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bilder på kattungarna. Jag är jättedålig på namn så jag skulle vilja ha er hjälp med det. Dessutom har de väldigt "avvikande" färger, är det någon här vilka färger de har?

Först ut en sötnos till hane.

MorganP
0

En liten nätt hona

MorganP
0

Å så en sista lilla donnan :-)

karins
0

Vilka snygga kattungar! och väldigt ovanliga färger…..vill ha..Kyss

Jenna-Gun
0

Så sötaaaaaa

Erika91
0

Jasså var det mamman som var den tjuriga kärringen, jag trodde att det var nån människa Generad
Åh Morgan så söta Kyss
Har du inget fotografi på mamman (om det nu är hon)..
#5 Jag hittar inte inlägget :/
Inte heller när jag söker på det,,

Alexej
0

#19 Vem kan ta hand om Ystadskatten?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MorganP
0

Jo, jag har en bild på henne….i kameran men jag ska föra över den och lägga ut lite senare. Fattar inte hur en sådan mamma kan få sådana ungar dock

MorganP
0

#20 ingen just nu vad jag vet. Gickl  in på www.ystadstorget.se och såg att man där kunde lägga in annonser gratis. Ska se om jag gör det senare gällande att söka ett stödhem…

Erika91
0

#20 Tack, men jag märkte det efter att jag skrivit detta :)

Jaa Morgan ungarna hade lite udda färger men är ändå lika söta för det :)

Efvis
0

Namnförslag:…Grävling…Fogsvans…Confetti….lite som associationsleken…vad som dyker upp när mn först ser bilderna på katterna…man undrar själv hur hjärnan funkar ibland…men ingen idé att forska i det…:-S….man får vara glad man har någon…hjärna..alltså.

Hälsningar Efvis

Puma77
0

Men herregus vilka ungar. Blev kär direkt när jag öppnade den första bilden.

//Pia

karins
0

Ja vill ha den hanen!

Puma77
0

#26 haha du har visst samma känsla som jag;) Men jösses vad fin han e asså.

//Pia

karins
0

Ja puss på den lille kattkillen. Jag får dåndimpen när jag tittar på sötnosen.Kyss

Naquita
0

morgan det där är frostade ungar- där färgen blir ljusare lr försvinner för att mamman haft en infektion under därktigheten(hon bör uppsöka veteruinär o tas prover så inget liogger latent i henne)

färgerna brukar bli normala igen när ungarna är runt 10-12 veckor ibland försvinner den aldrig.

smoke lr silver ser det inte ut att vara,det ser inte ut så.

så deras egentligen färger är svart-vita samt sista svartsködlpadda

Simson
0

De är ju bara för häftiga i sina färger!! Vad är DET för "korsning"?? Har aldrig sett liknande. Och jaaa killen är häftigast! Flört

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

karins
0

Jag tycker kattkillen liknar en liten rävunge…Foxie…kan han inte få va lite min…MorganRäcka ut tungan

Erika91
0

#24 Grävling :)
Jaa färgen är ju lik :)
Jag tycker att den sista ser ut som en Candy :)

Engla
0

Jag röstar inte för Grävling iaf…Räcka ut tungan

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Engla
0

De är verkligen dundersöta!!

karins
0

Ja den där kattkillen ska nog vara svart och vit…som Naquita skriver.

anebit
0

Gud så söta!   Jag blev förälskad i den mörka honan……

Namnförslag:  Mozart,  Madicken och Maxine………………

ksofia
0

Åh, vilka sötisar. De namn som kom direkt i mitt huvud var: Isak, Donna (den svart-vita) och Ronja(sköldpaddan).

Hawknestgrove
0

Förlåt humorn, men i anslutning till, när folk trodde jag hade virkat en get, så här var det nu något liknande… Tjurig kärring (nu med bil) Tänkte att nån hade träffat på mig……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Efvis
0

#38….*asgarvar*….

karins
0

#38 hahaha…..skulle du va en tjurig kärring med bil…..knappast väl…

Alexej
0

Kärring med bil?Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

ja Landfreak om man läser snabbt bland inläggen till vänster. Det var därför, folk trodde att jag hade virkat en get….. KArin, stämmer alldeles utmärkt. Tjurig s*tkärring med bil som kör som en kratta, det är jag det….

Simson
0

#38 Ja det vore något?!!
Tjurig kärring med bil virkandes en get!!! 
*asgarv* jag tror jag trillar av stolen!!!! det var jag som trodde du virkat en get… =)

MorganP
0

Har bestämt utifrån en del tips fr er att Mamman får heta Monia och ungarna Mozart, Maxine och My. Lägger upp dem på KKS sida senare ikväll, dock kanske inte mamman då jag inte får över bilderna fr kameran till datorn. Skrikandes

Erika91
0

#38 haha!
#44 Åh så fina namn de fick :)

Jenna-Gun
0

#29 Nu är det jag som är dum. Men dessa förkortningar vore bra att få en förklaring till.

lr?

Jenna

anebit
0

Jenna_Gun  jag har listat ut att lr betyder eller (tror det i alla fall)

MorganP
0

#46 lr = Eller :-)

karins
0

Det blev ju bra namn åt familjen. Vet du hur gammla kattungarna är Morgan?

MorganP
0

Mellan 8-10  veckor, när jag fick hem de skulle de vara 4 veckor vilket jag trodde fr till denne ringde på min ytterdörr, då såg jag…

karins
0

jag väntar med spänning Morgan….vad såg du….

MorganP
0

#51 att de var 8-10 v.

Gullan402
0

#50 ??? vaddå trodde de var 4v o sen plötsligt 8-10 o sen ngt utanför ytterdörren!?! Morgan har du festat till det så här på söndagskvällen o ser rosa elefanter….*S* Skojar bara, men säger som #51 väntar med spänning…vad såg du?

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

karins
0

Är mamman fortfarande lika tjurig? vad för färg lr färger har hon?

Gullan402
0

ok, ungarna var äldre än väntat, men misstänker du fortfarande att det kan var fel mamma?

MorganP
0

#53 Ja, jag ser rosa elefanter precis överallt ;-) Jag svarade på #51, se ovan.

#54 Mamman är fortfarande aning tjurig (eller rättare sagt aning opålitlig) av sig även om ungarna får komma till henne, däremot gillar hon inte när man kommer ut till henne. Mamman är som jag tycker svartsköldpaddtigré men väldigt svagt, likaväl svarttigré. Du får göra en bedömning när jag lägger ut bilden.

JosephineF
0

Jag vill ha alla ungarna. Helst nu eller igår och dom får aldrig växa heller. Okej Morgan? =)

Erika91
0

Vad var det du såg Morgan?

Erika91
0

Jag letar och letar men hittar aldrig tråden där du skrev om Ystadskatterna..ska du ta hand om de med? eller?

JosephineF
0

#58 & #59 Han såg att katterna inte var så unga och här är tråden: Ystadskatterna

Morgan kan inte ta in fler än de han har nu som jag förstår det.

Vadå koll på allt va???? ;)

Erika91
0

#60 Tack Jossan :)
Nu har jag koll på läget :)
Morgan kan inte ta in katterna nu, nej..

MorganP
0

Nu finns ungarna uppdaterade på KKS sida under Lisbeth/Aarons katter, tyvärr har jag ännu inte fått över mamma Monias bilder :-(

karins
0

Hur mycke frågor fick du inte här då Morgan….jag hör ett suck från Marieberg .-)

Erika91
0

#63 haha, det blev en del frågor här ja ;)

MorganP
0

#63, hördes det ända till dig Generad

karins
0

#65    Att det hördes…Jo du Flört

MorganP
0

Här kommer mammabilder som jag tidigare inte kunde lägga upp.

Jag fattar inte, pysslat med så många katter men denna sötnos tar priset. Numera störtkelig (fast ibland huggande på kärvänligt sätt) och svår att foto då hon följer mig där jag går (fattar inte…). Nåväl, trevlig men dålig i magen vilket nu behandlas.

Lilla sötnosen Monia.

MorganP
0

Jag bryr mig VERKLIGEN om mina ungar, så det så, oavsett vad MorganP sagt!!!

anebit
0

Så det är verkligen mamman då?       Hon var väl så stressad när hon först kom till dig så hon tålde ingenting, inte ens sina barn….. Så skönt att hon sköter om dom nu……

MorganP
0

Yes, är mamman.

Naquita
0

vilken söt liten svartsköldpaddspigre ;)(kan inte riktigt avgöra om hon är tigré lr spotted hon är för dålgit tecknad som de flesta husisar)

karins
0

Vad skönt att det är mamman, och att hon nu bryr sig om sina små!

MorganP
0

En kvinna i samma bostadsområde som jag bor hade ringt KKS-Lisbeth och var intresserad av en katt. Hon var här precis och träffade Monias ungar och verkade mest falla för Mozart även om Maxine hade eld i baken och visade upp sig från sin allra bästa sida ("playtime"). Maxine var nog dock lite FÖR lekfull för att passa in ibland hemmets övriga "soffkuddar".

Kvinnan hade dock även kontakt med annan aktiv gällande ett annat ärende med kolonikatter som ska skjutas och jag sa till henne att det vore ju bra om hon kanske skulle kunna hjälpa någon av dessa för kattungarna hos mig lär ju i a f inte skjutas precis… Vi får se vilken fyrbent individ kvinnan väljer.

Erika91
0

#67,67 Så söt hon är Kyss
#73 Spännande att höra vem hon tar :)
Uppdatera gärna!

Engla
0

My var ju ett riktigt vackert namn ju!! Smart Morgan! Skrattande

MorganP
0

Håhåjaja, nu kommer Monias ungar få en kompis. Ringde en om en upphittad kattunge i en kartong i ett strövområde. Ungen ska vara ca 2 månader ung men skygg av sig, kommer vid 15.30 ungefär.

PS! Ingen av Monias ungar är tingade, ofattbart Förvånad !

rulda
0

dom skulle vara tingande om vi kattägare var bättre på att övertyga våra sambos att det behövs fler katter i hemmet! Så är det i alla fall här hemma.

Berätta mer om den nya kisseungen borde komma när som helst nu!

karins
0

Ja och mina söner skriker..nej inte fler katter. Får väl vänta tills de flugit ur boet. Annars är jag såå sugen på en liten kisunge!

Hawknestgrove
0

Hm…. här går det bara inte. 86 kvm, två rum och kök och öppen planlösning. Tre katter, två människor och emellanåt en jämthund. dessutom är jag pedant.

Gullan402
0

#79, HUR kan man vara pedant med 3 katter? Skrattande
Jag lyckas inte hur jag än försöker….Trots att jag dammsuger alla rum minst 1 ggn/dag…det kryllar av katt- o hundhår överallat!!! Har du, Gunilla.H några bra tips? Just nu är det ganska ok, men på våren när de fäller…

Hawknestgrove
0

Tja, så farligt är det inte. Först och främst så har vi inte en enda matta i huset. Sen går jag över med sopen varje dag,vilket är ett måste, då vi eldar med ved och då drar man in en massa boss. Sen är det var sak på sin plats som gäller och att aldrig röra sig från en punkt till en annan utan att ta med sig något. Sen kör jag storstädning här varje lördag förmiddag, då allt linne byts och golven tvättas och soffan dammsugs. Vovven är tack och lov inte inne så mycket. Hon avskyr att vara inne. Sen har jag en fleeceplad uppe på katternas favoritplats, en tar upp mycket hår. Även klösträdets klädsel funkar väldigt bra och samlar upp hår.

Jenna-Gun
0

Som sagt den som inte accepterar katthår, har inget här att göra..

Här städas när vi har lust och ork.

Hawknestgrove
0

Nä, luden mat det är standard här. Är det inte katthår så kan det vara mina långa strån eller så är ju älgen luden. Eller var…..Men vi saknar en sak, eller rättare sagt vi slipper en sak. UNGAR!

MorganP
0

Tjejen kom vid 15.30-tiden och visst är hon rädd men går att bära med visst fräs. Ska nog gå bra med henne och de övriga bara det får gå några dagar. Avvaktar att fota henne tills hon lugnat ner sig och acklimatiserat sig med de övriga.

Hoppas man inte känner denne som satte ut henne i terrängen för det skulle vara mycket otrevligt att behöva skada någon anhörig…, enligt tjejen som lämnade Silvia, som jag döpt henne till var kartongen ihoptejpad.

karins
0

Men gud…..vad ledsen jag blir lilla kisunge. Silvia lyckliga lilla katt som fick komma till snälla Morgan. Och slapp dö i en mörk låda! Kungligt namn har det lilla livet oxå fått. Puss på nosen!

anebit
0

Näääää, var kartongen ihoptejpad?  Det var det värsta! SkrikandesSkrikandesSkrikandes

Hawknestgrove
0

Usch! Hur kan man??????

Gullan402
0

#82 Jag är absolut inte pedant…har inga anlag för det. Men med 2 ungar + kompisar + 3 katter + 1 hund bara måste jag dammsuga varje dag…åtminstone 6 av 7 dgr…

#81+#83 ska testa fleecepläd. Hår i maten har vi oxå…retfullt men det är inte alltid djuren…jag o stora flickan har ganska långt o tjockt hår…med tanke på hur mkt vi tappar borde vi vara flintskalliga vid det här laget…Glad

#84 Hu, vad hemskt att kartongen var ihoptejpad. Egentlligen finns det inte skrivbara ord för vad jag känner så jag slutar nu!

Jenna-Gun
0

Den dan jag blir så sjuk att jag skulle kunna göra nått sådant mot en liten oskyldig kisse, så ska jag låsas in.

Då är jag för farlig att gå fritt.

Hawknestgrove
0

gullan 402, ja det gör nog mycket, att vi bara är två vuxna folk här. Visserligen en som verkligen inte gör många knop här inne, men han är ganska bra dresserad. han får t ex INTE torka händerna på ljusa handdukar, bara på svarta.(gissa varför) Sen aldrig ytterskor inne.

vanessa
0

Ja usch, att folk kan vara så grymma. En kattunge som kom till oss orsakade mycket rubriker, lilla katten Jeppe. Mitt ute i skogen, mitt i vintern klöste han sig ur en igentejpad låda. Bröt benet i kampen för att kunna ta sig ut. Men räddades och lever nu livet. Tillsammans med en annan katt som utsattes för seriöst djurplåger. Men det berättar jag mer om en annan gång. Läs om katten Jeppe här:

http://www.djurhjalpen.nu under "Om djurhjälpen" och sedan "djurhjälpen i media". /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

#91 Usch ja det finns inga gränser vad vissa människor kan utsätta försvarslösa djur för. Man blir bedrövad när man tänker på det. Desto bättre känns det dock när kissarna får ordnade förhållanden  och bra kattliv efter ett sådant förflutet.

Hade missat den här tråden nu i flyttröran som tagit över mitt liv. Fina kissar som flyttat in hos Morgan! Fick även ett och annat gott skratt när jag läste om virkade get och annat småkul. Det gäller att ta livet med lite humor också! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hennum
0

den första kattungen såg ut som en tvättbjörn lite.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Erika91
0

#84 Åh stackars misse att ha varit instängd i en kartong Ledsen Och ihoptejpad!! Skrikandes
Jag blir så ledsen och arg!! SkrikandesGråter

#91 Stackars Jeppe men det är tur att han har det bra nu!

Jag fattar inte att människor kan göra såna idiotsaker!! Skrikandes

MorganP
0

Igår blev Monia kastrerad vilket hon i efterhand inte gillade, men, men, nu inga fler kattungar  från hennes sida i a f!

karins
0

Inte kul att bli opererad! Men nu slipper hon i alla fall föda en massa ungar. En puss på nosen till Monia. Hon är så duktig!!

MorganP
0

Maxine tingad till Karlshamn, västra Blekinge. Den som kollade på My och Mozart tog en gratis-kattunge…

karins
0

Vadå gratis kattunge Morgan?? svirr svirr….

MorganP
0

#98 Finns tyvärr många kattungar på landet, eller rättare sagt i detta fall öarna, förrutom alla de som kontaktar kattföreningarna om hjälp (vilka räcker gott)…

karins
0

Aha dom tog inte någon av dina ungar..Utan en gratiskatt från någon ö. Nu fattar jag! det är väl ofta så…varför betala när det finns så många att få Gratis..Såå Typiskt!!

Erika91
0

Härligt att en är tingad :)
Men fy :/ Åh varför ska de ta en gratis kattunge?! Är katten inte mer värd i deras ögon?? :/

anebit
0

Samtidigt får vi önska att den här gratiskatten får ett bra liv, även om man önskar att dom tagit bra betalt för att höja kattens status.   Han/hon slapp ju iaf. bli en hemlös på öarna.

Erika91
0

#102 Ja det får vi hoppas!!

JosephineF
0

Morgan, har du inga nya kort på kattungarna? Jag är lite nyfiken på Mozarts färg, har han mörknat något?

MorganP
0

#104 Har inga nya bilder men kan ta om några dagar, är dock aningen mörkare tycker jag. Kan lägga upp det under nästa vecka men sitter med uppgift som jag måste prioritera, tyvärr…

JosephineF
0

Ingen fara Morgan, är bara nyfiken =) Det är tuuur att han inte bor i närheten, då hade jag bokat honom omedelbums oavsett vad plånboken hade haft för invändningar =) Han är sååå fin!

MorganP
0

#106 Både han och My är numera korthåriga. Tycker de är så tajta så skulle vilja de kommer till samma hem men inget krav för mångt och mycket är bättre än mitt badrum :-)

JosephineF
0

Hoppas ni hittar ett hem åt dom tillsammans då! Hade jag plats och råd skulle jag ta mig an dom bägge, men det är mycket man vill.. Jag har ju valt nu att ta mig an katter som jourboende då jag anser att jag kan hjälpa många fler så än att jag skulle ta hem en till.. Men just den lillen, Mozart har satt sig i hjärteroten på mig..

MorganP
0

#104, bara för du frågade så snällt om ett nyare kort så tog jag ett, vet inte om pälsen blivit mörkare på Mozart, på My en himla skillnad dock.

karins
0

Vill ha Mozart! Men dom är så söta ihop synd att skilja på dom. Precis som Jossan är det något hoss Mozart som får hjärtat att slå snabbare, när jag ser på denna lilla kattkille. Jag är kär Kyss

JosephineF
0

Ja, samma här Karin! Hjärtat slår för lille Mozart som tvättats på för många grader =) Han är blekt =) Tack Morgan för kortet!

MorganP
0

#111 HALLÅÅ!!! Anklagar du mig för att inte kunna tvätta *chockad* Garanterar att Mozarts päls är av naturligt material. Så det så ;-)

Kortet var så lite så. när kan jag lämna dem?

Flört

karins
0

Jag kommer och hämtar dom snart Morgan….Snart kan jag inte hejda mig..jag går och hämtar Mozart..Snart står jag väl utanför din dörr och ber om att få ta hand om Mozart.Cool

JosephineF
0

Hahaha! Lämna dom när du vill du! =) Ta dom på cykeln och trampa upp till Sundsvall du om du tycker det låter som en mysig utflykt ;)

Apropå det - jag måste ta upp bamsedörren till vardagsrummet från källaren innan jag kan ta emot några jourisar.. SUCK vad tungt! Jag får ringa pappsen ;)

MorganP
0

Hej!

Maxine som talar här mitt i allt ert snack om syrran My och brorsan Mozart.

Vill bara meddela er att i morgon lämnar jag övriga familjen och ger mig ut i den stora vida värden, platsen skulle tydligen heta Karlshamn. Så nu kan ni sitta här på era häckar och snacka Myan hit och Mozart dit bäst ni vill för den snyggaste ungen flyttade först såklart.

Hörde tydligt någon sa att de andra inte ens var tingade, hahaha, rätt åt dem.

Bye Bye, världen, här kommer jag… 

karins
0

Ha det så bra Maxine i ditt nya hem! Förlåt om vi varit taskiga och tyckt att dina syskon var sötast. Det var för att vi innerst inne visste att någon skulle välja dej först för att du var vackrast! Ha det så bra nu lilla vackra Maxine!

MorganP
0

Så, idag åkte Maxine till sitt nya permanenta hem vilket var jättebra med ganska stor lägenhet, inglasad balkong, klösmöbler samt som det verkar bra kommande kompisar, även om de var lite reserverade medan Maxine direkt tog för sig. Imorgon kväll kommer även den jämngamla KKS-katten Aya så då blir det leka av :-) Detta känns bra för Maxines del!

PS! Jag hade ett allvarligt samtal med henne ang inlägg #115 och hon sa bara att hon nu kände att hon ville gå vidare i livet och att de andra inte längre betyder så mycket. Tyvärr inte så mycket jag kan göra utan Maxines inlägg kvarstår tyvärr. DS!

karins
0

Jaha så nu har hon flyttat! Verkar vara ett superbra hem hon kommit till lilla vackra Maxine. Där får hon det bra! 

Anngående inlägg #115 Maxine så var det väl ett bra inlägg, förstår att syskon kan vara jobbiga ibland. Du är en tjej som vet hur man tar för sig, och det är en bra egenskap, om man träffar nya kattkompisar Cool

Erika91
0

Å vad skönt att du nu fått ett hem nu, Maxine!
Hoppas att du kommer att trivas där bra nu också, vilket jag tror :)

Hawknestgrove
0

Åh, MAxine, klart du är vackrast, hälsar Esther!![](../ShowFile.aspx?BinaryId=bda1c547-4612-4508-bcaf-d8941f7372b6&Filename=Kopia av Soffesther.jpg)

MorganP
0

Tänkte bara meddela att Mozart kommer bli permanent katt hos en oss på hittekatter.ifokus, det ni.

Hawknestgrove
0

Grattis och Esther hälsar! Vi vackra paddflickor, ni vet…..

JosephineF
0

#121 Åååh, vad kul! Då får man kanske följa honom! Nu blidde Jossan glad! =)

karins
0

Ja Mozart! Min kille Kyss

Erika91
0

Vad härligt att han också får ett hem nu! Glad

karins
0

Ja Mozart ska få ett hem hoss mig, Jag längtar till den dagen han kommer hit. Söta lilla Mozart, snart min lilla goa kattkille!Kyss

Erika91
0

VA?! Skrattande Karin ska du ta hand om Mozart!? Skrattande Gud va roligt!!! SkrattandeKyss

anebit
0

Grattis Karin och Mozart.  Det är jag som föreslagit  namnet Mozart.

Rasmus morbror hette Mozart……jag tycker det är så fint.

JosephineF
0

Aha, är det du som ska ha honom Karin?? Vad skoj!!!! Grattis! =)

MorganP
0

Mamma Monia kommer inom kort vidare till stödhem där hon blir ensamkatt. Karin.s ska ju permanent ha Mozart men ingen intresserad av My så Karin tar My som stödhem så Mozart och My tills vidare får vara tillsammans.

Engla
0

My ser ut som min lilla My! Jättesöt är hon!

karins
0

Mycke möjligt att jag behåller lilla My oxå! Sen är gränsen nådd för katter i denna lägenheten!

karins
0

När jag tänker på namnet My…..Så fick jag ett svartvitt Marsvin i födelsedagspresent av min man och mina barn…..när vi campade på Sturkö I husvagn. Där fanns en djurpark därute då, som faktiskt sålde Marsvin. Ni som bor i Karlskrona kanske känner till den. Detta var för 16 år sedan.

Erika91
0

Go Karin Skrattande

MorganP
0

Så, nu bor Monia i stödhem i Lund. Pratade för en stund sedan med stödmatte och än så länge fungerar det som när hon bodde här, hoppas det fortsätter så.

karins
0

Vad skönt att det går bra för Monia!

MorganP
0

Tänkte jag ville ge Karin.s en ny bild (hoppas inte bilden är för stor (?)) på sina kommande permanenta katter Mozart & My. Ursäkta de blänkande alienögonen, vet inte hur man redigerar bort sådant…

De är så himla tajta så jag är så glad att de får komma till samma permanenta hem.

Karin.s, ett tips, de bara älskar att ligga på ryggen i knät och vill bli kelade på magen, Monia var tydligen en bra mamma Skrattande

karins
0

Åh mina sötnosar!      Jag längtar efter att få klia dom på magen!  Bilden är precis lagom stor, fast den kunde gott täckt hela skärmen Flört

Alexej
0

Vad härligt att läsa! Varför blir jag alltid så glad av happy ends?Flört

JosephineF
0

Men jisses vad Mozart har blivit mörk nu! =) Det är så skoj att du ska ta dom, Karin! Vad snygga dom är!!

Erika91
0

Ja ska du ha bägge permament nu Karin? Skrattande
#140 Det tänkte jag också när jag såg bilden Morgan lagt upp :)

När ska de flytta till dig, Karin?

Erika91
0

Himla skönt att allt är bra med Monia i det nya stödhemmet :)

karins
0

#141 ja båda två permanent. Eventuellt kommer dom i morgon.

Erika91
0

#143 Vad roligt!! Skrattande

Lena
0

#143 Jättekul Karin att godingarna kommer att bli permanenta kissar hemma hos dig. Härligt med två sådana parhästar. :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

karins
0

Vad gulligt! My har en liten svart prick på nosen :-)  Ja det blir en stor dag i morgon, både för Mozart och My samt mig och katterna som bor här!

Erika91
0

#146 Hur många katter har du nu egentligen? :)
Sippan, Stina.. någon mer? :) *nyfiken*

Morgan det var väl tre ungar Monia haft?

karins
0

Ja det blir sju med Mozart och My, Nellie har ju flyttat till Nybro.

Katterna är Gustav ca 11 år, Amanda 10 år, Stina 8 år, Sippan 7 år och sedan då Mozart och My ;-)

Erika91
0

Ja just det du har ju Amanda också :)
Men Gustav, har jag hört talas om honom förrut? :)
Men nu vet jag :) Ska in på din sida och kolla på katterna nu :)

Erika91
0

Men Karin jag får det bara till sex katter… Stina, Sippan, Amanda, Gustav, My och Mozart

JosephineF
0

Men Karin då! Glömde du Ludde???? =)

karins
0

Ja herre gud min lille Ludde….skäms på mig…han är 2 år. Det är så svirrigt i min hjärna i dag;-)

MorganP
0

#147 Maxine, den tredje ungen kom till Karlshamn, västra Blekinge.

Erika91
0

#153 Ja det kom jag ihåg när hon skrev här på denna tråd ;)
Men jag hade för mig att det var fyra ungar, men jag hade fel :)

karins
0

Puttar upp denna tråd, för de som undrar om Mozart och MyCool

kattlover
0

Den här tråden hade jag ju missat totalt och tur var väl det….  det kan vara svårt att motstå såna skönheter.

karins
0

Ja jag blev ju kär i dessa katter direkt. Och dom bodde ju inte så långt i från migFlörtoch visst har dom växt dom små gosetrollen…

Simson
0

Ja de har verkligen växt!! Men lika betagande vackra!! Puss på nosen!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.