Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 408 ggr
evamojje
0

Godmorgon Torsdagen den 29 november

Vaknade tidigt av att regnet slog mot fönstret. Pallrade mig upp och tittade ut. Allt är grått och blött och hela 5+ gr.

Tänkte att jag skulle ta mig till veterinären idag och vaccinera Mojje. Men i det här vädret så blir det nog att ta bussen dit. Mojje gillar nämligen inte att knalla runt i regn och vem kan klandra honom för det *L*. Ska kolla om det finns en tvätt tid idag så jag kan få tvätta lite gardiner och täcken. Annars så ska jag ta det lugnt. Och bara mysa med katterna. Bäst att passa på nu, Kisen och Björne ligger ju ute på Stockholms Katthem's hemsida nu så det e ju bara en tidsfråga innan dom blir adopterade.

Ha en bra dag

Eva + Kattkoloni

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Imasy
0

åh, skulle också vilja vara hemma och bara mysa idag.

här vräker snön ner igen. tycker synd om alla hemlösa dala-katter nu. inte så kallt ännu, bara nå minus på kvällen, men mycket mycket snö.

Jenna-Gun
0

Vaknade alldeles för sent i dag.

Ska baka saffransbröd och stryka julgardiner.

Här är det -3* och snön vräker ner.

Jenna

evamojje
0

#2 jag vill oxå ha snö…e så himla trist när allt bara e grått och blött :-(

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Imasy
0

här har det bara vräkt ner sen 7 iallafall ;)

Sidentass
0

Trist o grått här i linköping..konstaterar att det är slut på kattmaten så dom pälsklädda har beordrat matten att tassa iväg till affären..har nu kommit till skott o beställt julkort från kks..känns bra:-)

essut
0

Lika trist här i Kungsör, regn och åter regn. Tur att jag slipper gå ut idag. Bara sitta inne och mysa med katterna.

karins
0

Grått och trist här i Karlskrona oxå! Ska knåda ihop pepparkaksdeg som ska bli till pepparkakor, KKS. ska ha dom till försöljning på stortorget.

Sidentass
0

#7 Underbart gjort Karin!Glad

karins
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 Ja när jag bor så nära vill jag gärna hjälpa till med vad jag kan….här är mina kattkakor gjorda speciellt till kks ;-) och då vet ni nog hur pepparkakorna kommer att se utCool

Sidentass
0

Men åhhhhh…vad dom är söta!!! Tror nog inte jag skulle nännas äta upp nån..Kyss

Jenna-Gun
0

Undrar vart du fått tag på formen du gör dem med.

karins
0

#11  jag har köpt dom på Maxi här, för något år sedan. Brukar finnas där vid jul.

Jenna-Gun
0

Masi är nått vi inte har här uppe :/

evamojje
0

Har precis kommit tillbaka från Veterinären med Mojje.

Och coola kissen han gick själv in i koppel till doktorn och fick sin spruta utan att så mycket som rynka på nosen. Han fick en påse torrfoder med sig för att han var så duktig *L*

Fick däremot ta bussen en bit för det duggregnade och det var inte poppis hos Mojje *s* men han traskade på bra ändå *L*.

Nu ligger han och blir pussad och tvättad av alla verkar som han var saknad sen luktar han väl konstigt oxå förstås.

Var förbi och betällde torrfoder och kattsand på hemvägen får det hemkört ikväll. Suveränt handlar man över 500 k så är det gratis hemkörning *L* Och en 10 kg säck Royal Canin  a' 498:- och en EverClan a' 189:- ja det kostar ju lite men maten räcker länge och man tjänar massor på att köpa 10 kg påsar istället för mindre vikter.