Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1010 ggr
maggan47
0

Lucas perser är sjuk

Lucas är ju 20 år och en gammal katt, har nedsatt njurfunktion sedan flera år, och ätit njurfoder, som han nu ratar, inte mycket att orda om, han får äta det han tycker om, dvs. bara Miau tetra, har gått ner i vikt, såklart, som njurkatter gör, eftersom muskler tillbakabildas, och han inte tillgodogör sig protein, men nu ser jag, att han börjar tackla av, såfort, har det gått, ett par dagar bara, äter bra, dricker bra, men tillgodogör sig inte maten, har fått diarre´, men inte uttorkad, har inte ont, vad jag kan märka, uppför sig som vanligt, går inte och gömmer sig, utan tvärtom, mitt i smeten, vilket han ALDRIG varit annars, sover mycket mer nu, vet att mitt beslut måste komma fort, men så svårt, letar tecken hela tiden, äter han inget, jo, det gör han Sad ni vet med gamla katter, hur man ser varje liten detalj, känner igenom kroppen, känner den vassa ryggen, kotorna, väger ingenting, när man lyfter upp, har varit hos vet. och felet är "ålder", eller rättare sagt nedsatt njurfunktion, han vill gärna sitta på armen , tätt intill, och titta mig i ögonen, vill bara skriva av mig, ni vet hur jobbigt det är inför det oundvikliga

solweig
0

jag vet att du har det jättesvårt nu. det är jättejobbigt. men du vet att du kan ringa när som helst o prata, om det är så mitt i natten. kramar från syrran.

Issa
0

Usch, vad jobbigt! Skickar styrkekramar!

catfoot
0

Jag hittar inga ord som passar..Skickar en jättestor styrkekram istället…Tänker på dig….

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

MariannE11
0

tänker på dej Maggan… tänker på Lucas…. har inget att råda dej till tyvärr men jag finns här när nu chefen behagar släppa hem mej o ev i fungerande skick…

kram…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

evamojje
0

Va jobbigt…Tänker på er.

Massor med tassekramar från

Eva, Mojje, Busan, Kisen och Björne

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Jenna-Gun
0

Styrkekramar från mej oxå.

Har oxå en kisse som börjar bli gammal och klen.

Jenna

Winta
0

har ingen ord… men lämnar en kram om du vill.

Naquita
0

Åh lille Lucas. Han har ändå fått många fina år med dig:) vet hur jobbigt det är att bara "vänta" in det rätta ögonblicket när det är dags. Han är lycklgit lottad som haft dig som sin matte alla dessa år!

Sidentass
0

Förstår så väl hur du känner det…sådana här saker är så oerhört svåra att tackla…..tänker verkligen på dej..o jag tror att du kommer att få kraft någonstans ifrån som en inre styrka när det är dags ….

Alexej
0

Usch, det där är så jobbigt. Jag har en hatkärlek till mina djur men jag vill inte missa en enda.

Många många styrkekramar till dig och Lucas från mig!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
0

Vet vad jobbigt du har det, var ju inte längesen jag var i samma sitts,,, ta vara på den tid ni får tillsammans, tänker på er.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Wiizy
0

Så hemskt, tänker på er! *kramar er båda*

kattlover
0

Tänker på er båda två.

JosephineF
0

Skickar styrkekramar till er båda! Huvudsaken är ju att dom slipper lida sista tiden, det ångrar man bara i efterhand. Du känner när tiden är inne.. Skulle inte vilja byta skor med dig just nu.. Är så glad att mina katter är 6 mån - 1 år - 1½ år..

essut
0

Vet vad du går igenom Maggan, man letar efter varje tecken att dom inte är sämre. Gråter

kramar till Lucas från oss i Kungsör

Erika91
0

Ush så hemskt. Jag tänker på er! Massa kramar från mig!

Simson
0

Massor av styrkekramar från oss!!

Kommer ihåg när min gamling var dålig och gammal…inget roligt alls! Det är så svårt att se dem bli gamla. Vill ha dem kvar för alltid.  Gråter

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

karins
0

Många styrkekramar till dig och Lucas!

anebit
0

Tänker på dig och Lucas…. Kram…………. Ledsen

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

marieborg
0

Tänker på er…måste vara jobbigt att se honom åldras och bli svagare…

kramar från hela kattkolonin i årsta till er båda

vanessa
0

NEEEEJ, det får inte vara sant. Tänker på er, och framförallt på Lucas. Kan inte komma med tröstande ord, för det finns inga. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

solweig
0

var o hälsa på lukas i dag. än  är det  inte dags, tror jag. sa till flisan att hon skulle gå fram o gosa med lukas. och hon gjorde det. lukas såg ut att må illa när hon kom fram till honom. han backa, såg ut att han tänkte, fy vad äckligt..

maggan47
0

har varit i kontakt med vet. Höijer i dag, och hon trodde Lucas haft en släng av magsjuka, eftersom han i dag äter, dricker går på lådan, utför alla sina behov där, men underströk också att det är en gammal katt, samt gav goda råd, att tita efter, välkommen att ringa igen, även om hon hoppades att det dröjer… Undrar hur många av sina 9 liv Lucas har förbrukat nuGeneradMaggan47

Ankie
0

Ja vi blir alla gammal, djur som människor. Det är ju bara det att det är ju så ledsamt…. hoppas nu att han får vara pigg ett tag till.

Ankah
0

Vad skönt att han är bättre igen, hoppas att det håller i sig bara! Även om det måste ta slut någon gång så är det ju en väldigt lättnad varje gång man lurar döden en liten stund!

maggan47
0

ja, vi har ingen brådska till regnbågslandet, vet ju att den dagen kommer, men varför skynda sig kram Maggan47

martdat
0

Kul att han är piggare!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

kattlover
0

Ja, men det är väl underbart om han "bara" har haft en släng av magsjuka!!!  Hoppas att Lucas blir friskare och piggare nu och får vara med ett bra tag till.

Jenna-Gun
0

Snyft han är ju så fiiiiiiiiiin.

Lilla kissen Lucas.

Jenna

essut
0

Vad skönt att Lucas är pigg igen. Kyss

vanessa
0

Då kan man pusta ut lite. Tack för beskedet. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Erika91
0

Skönt att höra!

Hawknestgrove
0

Rapport önskas om lille Lucas. Hur mår han?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

Läser tråden först nu eftersom jag legat i Vinterkräk-eländet. Det du beskriver låter som en sådan formsvacka njursvaga katter brukar få ibland. De tappar matlusten och man får försöka truga i dem mat på alla möjliga sätt. Man bör då hålla sig till njurdiet, men man kan växla mellan olika sorter. Det finns nog tre olika njurdietfabrikat och mjukfodren luktar alltid mera vilket ökar aptiten. När vår Lill-Pelle blev sådan handmatade jag honom med små, små bitar av mjukfoder. La jag för mycket på tallriken gick det inte alls. Att ge vanlig kattmat förvärrar dock tillståndet.

Skönt att höra att han kommit över sin svacka. Man kan mot slutat hjälpa njurarna på traven med dropp. Men det blir å andra sidan ganska kämpligt att åka till veterinären för detta flera gånger per vecka som det ofta behövs. 

Men nu hoppas vi på det bästa för den gamle vännen.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
0

Du och Lucas finns i mina tankar och jag sänder styrkekramar till dig.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren