Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1589 ggr
Imasy
0

Hur virkar man en boll?

kattleksak alltså?

pysslar ju en del själv, så man kanske kan öva lite och en dag få ihop nåt som går att sälja för katthemmens räkning.

Ankah
0

Om du virkar ett T så kan du vika ihop det till en boll….som en tennisboll, typ.

karins
0

Om du vill hjälpa kks att tillverka leksaker, så kan dom skicka beskrivningar till dig. Sussane eller Morgan kan du maila då.

Ankah
0

=)

Kom på att det kanske var någon speciell boll du tänkte på, inte bara vilken boll som helst…

Tezza
0

Annars är det bara att du virkar några maskor (?), typ 5 och fäster den sista med den första och sen fortsätter virka i den ringen som blivit, öka i början genom att virka två maskor i varje maska och sen virka några varv vanligt till du får önskad bredd och sen minskar du maskorna genom att virka i varannan maska och vips har du en boll, om du har tur;)

Jag vet, jag är inte så bra på att beskriva. Men testa dig fram så ska du se att du lyckas få till en boll:)

Imasy
0

vet ni? jag satt igår och pillade lite, och dra på trissor så lyckades jag sno ihop en boll!

är så imponerad av mig själv att jag trillar av stolen! att den sen inte vart den fagraste rosen i vasen var ju en annan femma ;)

tack för alla era tips endå!

karins
0

Och nu vill vi se blid på den fagraste bollen i vasenFlört

Imasy
0

jag får nog göra några fler och öva ite först innan någon bild kommer Flört