Skogkatt eller blandning
Upphittad skogkatt ??svartbruntabbytigre i Falkenberg - Såg annonsen på Blocket under efterlysningar men legat ute i 2 månader idag så annonsen försvinner snart. Angiven som kastrerad hankatt och innekatt, upphittad 16 september. Tel 0340-20294
Hoppas att upphittaren då behåller honom.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Tro om de har kollat efter chip? Den som vet vilken katt det gäller kan ju mejla i annat fall. Snälla?
Det glöms bort, eller så vet inte folk att det ens finns, har jag märkt.
Jag mailade nu. Jättefin katt!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jättebra, Alexej!
Rasren eller ej kan jag inte säga, men vilken pampig katt! Hoppas nu att han är chippad och får komma hem igen. Om han är saknad, vill säga.
Hjälp så vacker kisse.
Man blir så käääääääääääär
Jenna
Fick svar, katten är inte chippad.
hej!
Jo, det gjorde vi. tack för omtanken. Men han håller nog på att bli omplacerad nu och hoppas han får det fina hem han är värd.
mvh margit

Okej, då är han en fin långhårig husis, ingen skogkatt, men so what?
Skönt att det verkar ordna sig och att det finns hopp för mänskligheten. De flesta är trots allt empatiska. Blir så glad varje gång jag läser om folk som bryr sig. 

Verkligen en vacker katt, troligen långhårig huskatt, härligt att det verkar ordna sig. Även jag blev kär!!!!
Jag tycker att jag har sett missen på någon bild. Eller oxå är han lik någon, om det var KKS eller någon annan kattsida. Jag är ju in och tittar på efterlysningar och upphittade katter ibland.
Göteborgs djurhjälpen har en liknande katt på sin sidan:
2 katter bortsprungna mellan Ulricehamn och Jönköping den 24 april 2007
Våra två katter Bonzo och Sami sprang bort natten den 16:e April vid en parkeringsficka på väg 40 mellan Ulricehamn och Jönköping precis efter avfarten till Gällstad.
Bonzo är en social och kontaktsökande bondkatt och kan lockas fram med mat. Han har också en tatuerad blå ID-märkning i vänster öra. Sami, en norsk skogskatt med mycket päls, är lite skyggare och måste nog fångas in. Han lystrar dock helt klart till sitt namn och kan svara.
HITTELÖN på 1500:- per katt utlovas då vi håller katterna mycket högt och vill ha dom tillbaks över allt annat. Snälla hjälp!
Tel 0736-913669 (Olle) eller 0704-135963 (Jenny). Alla tips är av intresse så snälla ring ifall du sett eller hört något!