mammakattens slempropp gått!!
kanske onlineförlossning här snart
. tror mammakattens slempropp gått. lr vad säger ni? fotat kletet jag hittade därbak. sett några slemproppar i mitt liv och kan inte se att detta skulle vara ngt annat?
ller så har hon suttit i burkmatsskålen hihihi återstår att se. kanske ngt kul ändå denna tårkiga dag!
det verkar vara slemmproppen ja. håller tummar o tassar!!
Oj så spännande
Håller alla tummar och tassar här.
Jenna
Hihi, lycka till! Påminner om en rolig hitoria….
En ung förstföderska ramlar in på BB och skall föda. Hon kommer in ensam. Personalen frågar: Har slemproppen gått?
- Nej, han är bara ute och parkerar bilen……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#3 HAHAHAHAHAHAHA!!!!
Håller tummar och tassar här, en hel hög! Du MÅSTE uppdatera bums när det händer något!! Stort lycka till till mammakatt!
Hihi

Vad spännande Naquita! Lycka till mammakatt!
#Den var kul Gunilla….hihihi…
nu går hon runt o skriker riktigt högt, verkar inte komma till ro. vill ut genom balkongdörren och genom köksdörren(bor i köket) aldrig visat sådant här beteende innan så nu är det ngt på g!

Ja då är det på gång!
magbild tagen för några dgr sedan:)
det blir nog inte många bebbar denna gången hoppas jag;P

Otroligt vacker katt! Hoppas allt går bra nu!
en bättre bild på skönheten tagen nu ikväll
paniik hon har ju inget namn!! namnförslag tack innan kullen är här;)
Melinda de verkar bli en pizzanatt;) Ringer dig när det närmar sig..ni som inte förstår de så har Melinda aldirg varit med på en kattförlossning och ska därför få vara min assistent om hon kommer med pizza haha:P
däremot har hon sett hästförlossningar, DET måste ju vara hur coolt som helst!
hon lämanr inte min sida nu ikväll. ska följa med ut från köket och får nästan apnik. är vädligt rastlös
Bellisima? Alltså den vackraste……
#15 åh, de va annorlunda..o vackert:) gillar udda namn!

#15 vackert och passande namn! Eller en förkortning av det eftersom det kanske är lite långt att ropa….

*håller tummarna*… pizza låter gott….*magknorr*…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hu har det gått? :D

#12 Saba??
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#12 Nor??
zadie? det hette min första egna katt. kort för scheherazade (ja, det behövs en förkortning för det ;)
det var scheherazade som berättade sagorna i tusen och en natt, alltså hon som skulle bli dödad i gryningen men som berättar så spännande sagor att kungen inte vill döda henne för han vill veta slutet. och till slut, efter tusen och en natt, så gifter han sig med henne istället :)
Donna låter bra och nu fick jag hunger. Ska kolla mitt kök nu! Sedan har jag också en nästan födelse bakom mig, nånsom ville beställa en klösställning på Ebay och det krånglade. Blev många email…Den här, byggt som ett riktigt träd!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#3 Ha,ha,ha,ha!!!!! Den var det roligaste jag hört på länge!!!
Jisses…så spännande…skulle också vilja hjälpa till o rå om en behövande födande misse någon gång..det är ju så otrolig spännande…o vackert när allt går bra…
Bellisima var fint, kalla henne Bella!

Bella Donna…..

Bella tänkte jag också!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

#14 men då kan jag se i i mitt stilla synfällt vad du nog har framför dej ivkäll eller i natt!!!
Så lite namnförslag…Zuzette..Cinette..Zelinda..Linnea..Gevalia..(älskar kaffe gör jag visst;-)! Beauty…Sunshine…Graciella..

Bellisima med kortnamn Bella är ju inte alls tokigt. Andra fina namn är Yavanna (hmm..vart kan jag fått det ifrån? ;)), Margerita, Manilla, Nicola, Venezia (för att hon är så fin o Venedig är också fint).
Det var allt jag kunde komma på för tillfället :)
Bellisima gillade jag=)))
hihi, ta de då!!!!

Blissa kan man ju kalla henne då ;)
jaa.Bellisima får det bli=))) o kallas Blissa;)

#32 Blissa - så fiiint!!
jaa..Får jag presentera….Bellisima alias Blissa
Så fin! Hedrad att du tog mitt förslag1 hoppas det går bra nu med födseln!
Fint namn på en fin katt!
#36 det var ett så vackert namn, tack så mkt för det förslaget=)
Men blir det några Blissabebisar?
#13 Jag kommer så fort du ringer Naquita!!! =) Med Pizza!!!! Hästförlossningar har jag varit med på en massa. Storasyster har hållt på med avel så det har blivit ett antal föl. Vi har haft några katter som fått kattungar men jag har alltid missat födseln. Så jag är GÄRNA assistent! =)
Bellisima va fint namn!!!!! =)
Kramar
undrar var min inlägg här tog vägen?
Undrade om hon blir döpt med fostervatten nu? 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Alexej, den hamnade i en annan tråd..
Stödhemsanmälan
Hehe, tempot är för högt här för mig… Kattungarna där har nog redan blivit döpta.
*fniss*
Hehe, jag tror nog astt jag stavade fel…det heter kanske Bellissima, alltså med två s…..

Blissa blir ju fint!
hah ni är ju för goa här..hon har börjat tvätta sig alldeles frenettiskt nu och det rycker i baken. dags att smsa Melinda snart tror jag;)
hah, ja jag kanske döper henne i fostervattnet..*fniss*

Känns nästan som om man är med under förlossningen här=)
Ja, jag sitter och uppdaterar den här tråden stup i kvarten för att se vad som händer =)
kalla mig inte tjockis!!;)
Bellissima, var jättefint, och Blissa som förkortning, superbra, nu hålls igen tummar och tassar för bebisarna Maggan47
msyigt när matte masserar magen!
I am ready! 
Du Naquita nästa sommar ska min systers häst ha föl. Hon är dräktig nu och ska ha i början av sommaren. Du kanske vill vara med då? Så du får vara med när ett föl föds.
Du vet tjänster och gentjänster hehe.
Kramar
#54 åh de hade varit en dröm!!! JAAA*hoppar upp o ner*
du får gärna komma med pizza om du vill;) men jag garanterar inte att hon föder för de hehe. just nu försöker hon sova lite=) vet inte hur sent pizzeriorna stänger här

Sitter också här och uppdaterar tråden med jämna mellanrum.. SÅ SPÄNNANDE!!
Du har massa saker på G hemma hos dig hela tiden Naquita. Och idag har du verkligen fullt upp. Lille theo och nu en potenciell födsel.

Nu går jag och lägger min gamla kropp i horisontellt läge för kvällen. Hade velat ha smsrapporter om föseln!
Det är kanske lite för nördigt/kattfanatiskt??? 
Lyckat till!!
Har inte varit inne på internet ikväll - men det här var en riktigt spännande tråd. :)
Myckat vacker mamma katt! Här blir det nog ytterligare en kull godingar ska ni se.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sååå spännande..trodde det skulle ske i natt..men det kan också hända på dan..om än lite sällsyntare…*sitter i helspänn o väntar!!*
händer nog inte så mkt mer inatt. Blissa är lugn. andas lite tungt, men äter o sover o tyckte att jag och Melinda var allmänt iriiterade;)
#59 endast 2 av mina 5 kattfödslar har skett på natten

* o jag fortsätter att vänta…sådan här väntan är helig!
*

Detta är spännande! Dom kattfödslar jag varit med om har skett på morgonkvisten. 
inget än. idag är hon som vanligt:P hon retas med mig(oss) hehe. men hon har inget intresse av kattunagr längre. släppte in dom till henne en stund imorse men hon hoppade direkt upp på diskbänken och såg irriterad ut. jag tyckte jag såg lite ryckningar i pälsen igår,kan ha varit inbillning med=/
jag tror hon kommer hålla sig lugn ända tills det precis är dags, hon har ju varit med om detta förut.
undrar om det har blivit några bebisar? är så nyfiken.

o här är en till som väntar med spänning:-)
nej,inte än. hon har nästan panik därinne. får ingen ro, försöker hoppa på både köksdörren o balkongdörrn o skriker med jämna mellanrum. orolig till tusen just nu. hon har fått jättemkt mjölk oi tuttarna, testade att ta in en av hennes ungar till henne ifall mjölken spände men hon brydde sig inte om ungen utan fortasatte bara vara orolig. så ngt är på g=)
Spännande! :D
Vilken rysare
fortsatt tumhållning Maggan47
Spänningen fortsätter!
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Oj! Vi väntar och hoppas verkligen, att allt vill gå bra!
ja här hemma sitter vi klistrade vid skärmen!
Heja Blissa!!
Undrar hur det går….. Jag undrar om förlossningen måste börja inom en viss tid efter att slemproppen har gått? För kattungarnas välbefinnande menar jag….?
#75 nej det har ingen betydelse:) kan gå uppemot en vecka ibland och slemproppen kan gå i flera omgångar! likadant förvärkar(ryckningar i pälsen) kan de ha dagar innan.

Åh va spännande hoppas det blir bebisar snart.
Hur går det här då? 
Inget hänt ännu. hon är sitt vanliga jag..falskt alarm kanske..*muttra* men hon vill inte ha ngt alls med ungarna att göra trots sprängfyllda juver
Blissa, nu VILL vi faktiskt ha Fokusbebisar! Sluta knipa!!

Jossan: Knipa skall man göra innan…så man inte blir med bebis… 
(ursäkta! Det var bara så enkelt att hugga på det upplägget!
)
Fniss.. ;)

Det är skönt att ni orkar med mina dåliga skämt i tid och otid!!! 
Fast nog är det spännande med online-födsel!!!
Nej, egentligen blir vi skitless på dig Helena! Vi sitter här och gnisslar tänder över den stolliga Hudikmänniskan utan humor ;) Men vi törs inget säga.. Mohahaha.. Bara skojar hjärtat =)
Fortfarande inga bebbar???
nepp inte än. tuttarna e sprängfyllda. men hon är nästan som vanligt. får panikattacker ibland och vill ut från köket. det beteendet har kommit sedan igår.

inget att rapportera om?….. nu vill vi inte vänta längre….

å spänningen den stiger för varje sekund!!!

Snälla nu måste det hända nått snart. Är ju så nyfiken…
Samma här

Inget är som väntans tider, lilla kisse SÄTT FART, jag spricker snart av nyfikenhet!
Jag börjar tro att hon lurat mig totalt här;)
Verkar inte bättre…..
Har de kommit några bäbisar än då tro..? 
väntar med spänning om det kommer några bebbar snart

bara mer o mre spännande!!!
Fråga melinda hur desperat hon var igår när hon följde med och hämtade småttisar och bruntabby honan, hon skrek och skrek. hon vill INTE vara själv. men ploppa ut några ungar?? nej, det vill hon ju inte!
ska fota magen idag, tror hon har en ballong därinne:P
Ja det var inte lite hon skrek så fort hon blev själv. Gumman fööööd ungana nuuuuu. Vi är många som väntar!!!
Men det verkar hon strunta i hehe. Hon ska reta oss ordentlgit och hålla oss på halster hehe.
Kramar
#101 Ja,vi får se vad som händer=) hon kanske bara föder ut gaser HAHA
Ja, vilket antiklimax om det vore gaser i magen va!!? Haha..

Jag oroar mig säkert i onödan men det är väl inget som är fel? En död unge som ligger på tvären eller så?

Jag oroar mig också, jättemycket, är allt som det ska??

hoppas verkligen att ingenting är galet..kommer det nånting hur henne hela tiden, om det gör det..så kanske de vore bra att ta en koll hos vetten..
Tänker på samma sak som Sidentass. Jag är absolut ingen expert på kattfödslar och kan inte uttala mig om det. Det närmaste är det jag sett på TV och då är det ofta tiden som är avgörande.
Här håller vi alla tummar och tassar för att det går bra.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
håller också tummar för att allt är okay Maggan47

Tyst de vart, hur går det ??
Bebisarna här vill ju veta när dom ska få syskon : )
nej det är ingen fara än. slemproppen kan komma en vecka innan om inte mer och kan komma i flera omgångar, förvärkar kan de också ha flera dgr innan. min gamla perserhoan hade förvärkar 2 veckor innan förlossning och hon födde 4 friska bebbar. Katter blir oroligare mot slutet , det är fullkomligt normalt!

#110 vilken tur att allt är normalt och att Bellissima har hamnat i händerna på en så kunnig kattungemorska :)
#111 ja, men du ska veta hur nervös och nojjig jag var de första dräktigheterna jag var med om. Man lär sig med tiden vad som är normalt lr inte;P
Vad bra och nu förstår jag också att du är proffs på kattungefödslar.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Kram Naquita
Inget ännu?
Ååh, jag är ju jättenyfiken, läst ett par dagar, inget händer…! :o
Vårt kvällsgos igår=)

ååh hon är ju så vacker : )

#117 Hon är vacker som en dag..
jag misstänker dock att hon är blåsköldpadda me mkt blått. hon har för mkt rufism på konstiga ställen. hon fick ju blåa, svarta, svartvita och sedan en liten blåsköldpadda vilket inte alls stämmer överens med en helblå mamma=/// hon är creme på halsen, och hon skiftar liksom i creme på vissa ställen.

Så fin så
OCh inga bebar? Hehe, kanske blårök bara? Nu var väl jag rolig……
hehe blårök:P
mjae..hon har ryckningar i pälsen idag och slickar sig i rumpan rätt ofta Om hon tycker hon e smutsig lr om de e nära vågar jag inte uttala mig om längre haha;)
har en pinsam video där hon knockar mig jag skulle vilja visa er, men vet inte hur man får upp korta filmer här?
Ser ni att hon är "creme" på magen och att det skimrar creme på tassar och ben? Eller är det bara jag?=/
Hm…… Jag tycker hon är bara blå, jag……
#124 Tycker allt att jag ser lite cremefärgade inslag.
//Lena
det är så svårt att fånga på bild vad jag menar..=/
Den som vill se filmen kan få den genom mail.
#128 ja,det har du ju rätt i=)
Hur går det?! :)
Imorse hade det kommit lite klet till i rumpan:) Men hon är som vanlgit, äter dricker o är hur lugn som helst..*stampar med fötetrna* hihi
var bara torkad kattsand hon hade i rumpan, kanske var det förra gången med
Hihi hon håller oss på halster
Jenna
Hm…. börjar tro att det är blårök……
Hon verkar vara i lurartagen den lilla kattmamman! :)
//Lena
haha ja hon är lurig denna damen;)

Var gång jag ser att det är ny kommentar i denna tråd öppnar jag glatt den med tanken "ÄNTLIGEN kisseungar". Vad gör mamma katt?? Luras bara? Bara lite? 

Minns så väl hur det var på den tiden mina honor inte var kastrerade…när någon var dräktig..sååå man väntade…o väntade …o väntade igen!!
ja, väntande är jag expert på nu;)
Hm. nu har det alltså gått 9 dagar sedan slemproppstrådens öppnande….Bebisar eller blårök? Haha!
#140 jag tror det var falskt alarm faktiskt
Börjar tro att det var torkad kattsand då oxå=/ hehe
Idag vill hon inte alls vara instängd i rummet, så hon har fått vara ute bland mina egna. Inga problem alls! Inga fräs ingenting:D Hon springer efter småttisarna och ska tvätta dom, eller liggr i soffan:)
Men då kanske du kan avskriva den graviditeten snart, eller hur? Tänk om det vore så väl….
Men det vore väl bra, katter finns redan för mycket av och då får du det lite lugnare nu, Emma.
ja bra vore det, men dräktig är hon tyvärr;) Det lustiga är att jag är säker på att ha känt ngt i magen sedan dagen hon kom in, kanske är många igen i magen..då känns rörelser tidigt om det är trångt

#144 Det får vi inte hoppas…
Men spännande är det :). Är inne och kikar varje gång tråden uppdateras, men det är ju falskt larm hela tiden! ^_^
#145 hade jag varit rik hade jag ultraljudat henne.Kostar 650 lr ngt sådant har jag för mig… för att se hur många det egentligen är därinne:) Eller så hon inte går över tiden. eller om hon har problem emd tarmarna lr ngt haha… hon har ju fått 6 ungar i första kullen, 7 i andra.. Det är ju så, att desto fler ungar det är, ju trångare blir de och ju tidigare känner man rörelserna eftersom de trängs "utåt"

tittar in här varje gång tråden uppdaterats för att se om något hänt..spännande värre!!!

Kollar oxå varje gång jag är in om det hänt nåt…….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Hallå, hallå….hur är det här idag då? 
idag är det tungt..vi bara sover o sover..o sover lite till:)
haha kolla denna bild..Hon är VÄLDIGT ojämn om magen när bebbarna rör sig:P hahaha
tjockis:P

OJ, vad stor den va / är
Oj, ja det kan inte vara mat:)

Åhhh!!!!! Hur långe kan de hålla sig kvar därinne egentligen!? Kom ut nu, barnen!

O spänningen den stiger…..varje gång man ser att nya inlägg kommit till den här tråden skyndar man sig att öppna för att se om det hänt nåt;-))

Vilken mage
Hur många kattbebisar kan det vara i den!
haha nej förstår ni nu varför jag inte tvivlar på at hon är dräktig. och hon har faktiskt haft stor mage sedan hon togs in. helt sjukt, är nog ett helt fotbollslag därinne
Fick bekanta sig med småttisarna idag:)
Oj.. Ojoj.. Stackars mamman, blir inte roligt att föda fram ett helt fotbollslag.. =/

Jag väntar och väntar………..
sedan igår kväll följer hon efter mig överallt. Vill inte vara själv! Men hon har även börjat leka och busa med kattungarna, så hon har ingen jobbig dräktighet iaf..*s*
Det blir inga kattungar. Det blir fullvuxna katter hon föder..

#161 Men nu låter det som att det är på gång snart…spänningen stiger..!!

Är det dags,jag kollar också tråden varje gång!Hur många ungar kan det egentligen bli (verkar ju fullt i magen)?
Med tanke på att hon fått 6 resp. 7 kattungar som varit relativt små i växten och är fortfarande kan det nog vara en del däri;) och ju fler kattungar det är som trängs i magen, desto tidigare känner man fosterrörelser!

Haha, har läst HELA tråden nu .
Och jag håller med, ut med kattungarna nu! :D
Hon håller oss på streckbänken den lilla kattmamman!
//Lena

jag har tittat noga på min egen Globen här o funderat på hur många kattungar det borde ha legat i hennes mage pga sizen….hmmm….är du säker att katten är gravid?……finns ju katter liksom….*harkel o pekar mot en bastant dam här hos mej*….
har också en trind dam, hemma som ser ut att föda närsomhelst, vore hon inplockad nu, skulle alla vänta på förlossning där också
Maggan47 som vet att mat byggt denna bastanta kropp
Ja, det är jag. Hon är inte kastrerad och har fått två kullar taight, och stora kullar var dom. vart skulle hon fått allt fett ifrån?;) jag HAR känt ungarna, iaf nu..men jag är nästan säker på att jag kände dom första dagen med. om än bara lite bubbel. Men katter kan luras. det är väl som med oss människor, ju fler barn vi haft desto tidigare kan man känna barnet i magen..

jag skojade med dej Naquita…..du är ju så ruskigt duktig på katter så du har rätt… skulle bara skämta till det utifrån mina vyer… å mina vyer är inte stora då det är en stor svartvit mage i vägen nästan överallt…
#171 förstod att du skojade:) Ville bara förklara:)

Hos mig är det då inte maten som gjort magen!
(gravid i v.36)
#173 åh, liten bäbis..vill me ha:D Fast får nöja mig me kisebäbisar några år till ;)
det blir väl onlineförlossning
ända från när slemproppen går

Hehe ja precis
Hålla alla underrättade!
Katterna verkar också tycka det är mysigt med den stora magen, speciellt den minsta för där ligger han väldigt ofta och myser 
Ja, Therese, vi kräver en onlineförlossning nu ;) Troligen hinner du före Naquitas mammakatt också ;)

#169 Åhhh vad hon är vacker!!
nu får väl bebisarna komma snart. det börjar bli spännande nu. therese, du får väl göra som jossan säger, köra onlineförlossning när det är dags. kram mormor till therese.
måste helt ot berätta en historia, den gravidA kvinnan kommer in på BB, och blir inskriven av sköterskan som frågar om slemproppen gått, varpå kvinnan svarar, nejdå, han parkerar bilen bara
Maggan47
NAquita, är du säker på, att det inte är en elefant du har i kattförklädnad? Jag menar, färgen är ju snarlik , dessutom…
De är ju gravida i nästan två år…..
Maggan47; den där är så klockren!! 
Det KAN nog vara en elefant, eller vad säger ni?
Matte, jag vill ha mat..äter för minst 7 stycken, du skulle bara veta!
Men HALLÅ VAR ÄR MATEN???
att det ska ta sån TID att få lite käk på detta stället!

#179 ha,ha,ha,,,så jag skrattar!!!!
#182 Är elefanter inte dräktiga i ett är?
är det inte närmare två år? http://www.savannen.com/elefant.htm jo då. 22 månader. haha, du får vänta länge, Naquita!
jepp, har bara 1½ år kvar att vänta mig då:P

haha =)
Hoppas bäbisarna kommer snart =) Man blir ju Gråhårig =)
Men den som väntar på något gott … 

ja exakt
Alltså helt ärligt tror jag hon spricker snart!! Hon är SÅÅÅ tjock! hon går som om hon skitit på sig
Min syster ska sova över inatt, ska be henne hjälpa mig fota fotbollen;)

Men mammagumman! Nu borde det vara dags att släppa ut de små! Sluta knipa nu…

Nu stundar helgen..tror nog att det kommer att hända nånting det här veckoslutet!!;-)
Ja, vi får hoppas. Hon gömmer sig väldigt mycket nu, för att komma fram på kvällen o gosa. Hon är en riktig buskattm märks att under ytan är hon en ung katt! tänk om jag bara kunde förklara för henne att detta är sista gången, sedan kommer hon få leka hur mycket hon vill utan en tung mage ivägen:)
Stackars kisse.
Du får skynda dej att föda nu
så du blir lite lättare och rörligare.

I natt - lördag tror jag hon föder ;) denna tråden börjar bli "lite" lång nu … :/
#197 jag kommer starta en ny tråd när det är dags:)

Ha ha! Då vet man att det inte är någon mening att bli upphetsad när man ser nya poster i denna tråden då!? Tror du hon kan ha gått på "kniiiiiiiipgympa" för att hålla inne med dem såhär länge? =)

Hon kanske har varit på kurs hos Susanne Lanefeldt… 

#198 Bra! denna tråd börgar bli för seg att ladda för min trötta data….
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ja detta var en utdragen förlossning….hon måste ju ha gått över tiden
Hihi, önskar mammakatt en snabb förlossning nu! Det borde det bli, så länge som hon har ruvat! Kattkramar från mig och hyrdet! 

#203.."Ruvat"..hi,hii..jag skrattar så gott..det var en för hääärlig benämning:-)))
Hihi ruvat:P
Ikväll är det helt klart oroligare än vanligt. Men tror mer det är nära nu, inte på gång ikväll. Hon har även ryckningar i pälsen lite då och då somd e kan ha ngn vecka innan.