Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 587 ggr
miranda1
0

Idag fick Stumpan komma till oss

Idag fick Stumpan komma till oss, en liten katttjej som saknar en framtass. Hur det har hänt vet vi inte men såret var nästan läkt och såg hyfsat rent ut för en kattbäbis som alltid har varit utomhus.

Hon kommer från en mindre koloni förvildade katter som vi ska försöka hjälpa när läget i högsbo och slottsskogen är någolunda under kontroll.

En bild på lilla Stumpisen:

/Miranda

Hawknestgrove
0

Åh, en sån fin liten tjej!!!! All lycka till henne!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

miranda1
0

och en bild till där man ser Stumpans stumpan lite bättre…

Hon mår förresten bra, lite skygg, har ätit jättemycket och sover sött nu :)

johnnys girl
0

Men lilla skruttan, då. Vad har hon inte fått genomlida? Vad skönt att hon fick komma in i trygghet.

Håll oss uppdaterade på hur det går med henne.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

miranda1
0

otroligt att hon klarade sig…. lilla kämpe…. blir så glad att hon är inne nu, en katt med bara en framtass kan aldrig vara "fit for fight" för ett liv utomhus.

Håller er updaterade!

/Miranda

MelindaS
0

Vad söt hon är! Helt ljuvlig ju! Vad hon har varit med om den lilla. Är skönt hon får vara tryggt hos er nu. Lycka till med resten av kolonin ni ska hjälpa nu. Stor eloge till dig och ditt kämpande i att hjälpa dessa katter! Katterna är glada de har dig.

Kramar

miranda1
0

ser att det står 19/8/2007 på bilderna… mmm…. har verkligen tagit emot henne idag ;)

maggan47
0

det kommer nog att ordna sig för henne, också lilla Stumpan, har ju Love Tasslös som exempel, och Treo, Norrköpingskatten med 3 ben, som Essut och jag hämta i Norrköping för vidare transport till Karlstad, där han fick ett hem, och allting går galant, skuttar omkring på sina 3 ben, och klarar sig utmärkt, Maggan47

Lena
0

Nejmen oj vilken liten Stumpa som ni har hjälpt. Stackars liten! Men nu har hon sitt på det torra som tur är. Ett litet under får man ju säga. Ett hårt liv som nu vänt till det bättre.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Stackars katt, vad det måste har gjort ont! :(

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Simson
0

Det gör ont i både mage och hjärta när jag ser det benet! Gråter

Vad skönt att hon kommit inomhus så det får läka i fred! Det är något som har hänt ute eller är det veterinären som opererat? Kyss

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

essut
0

Stackars kisse, undrar vad som har hänt henne? Så söt hon är.

brutt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så söt och så synd på hennes framtass.Tog förra sommaren in en liknande kattunge som blev permanent hos oss.Som innekatter klarar de livet galant som tur är..Bilden är på min Brunius" som sen blev svart efter att ha varit brun liten kattunge med ett helt framben och en framtass det andra benet fram är halvt och saknar tass.Han är jättebusig och mycket tillgiven.

Veterinären som undersökte honom när han hittatdes ansåg att han ändå kunde bli en bra innekatt och det stämde.

Simson
0

Också en sötnos!!

Ja nog kan de ställa till bus och rackarspel även med en tass mindre! Det tror jag fullt ut på! Eller hur?? Flört

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

anebit
0

Åh, Miranda vilken tur att lilla vännen  kommit in till er i värmen och blir omskött på alla sätt och vis…..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

brutt
0

Jo då, en och annan blomkruka har väl rykt.Oskyldig

vanessa
0

Love Tasslös och jag hälsar till Stumpan. Så söt. Hon kommer att få ett så bra  liv, tack vare dig Miranda. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

miranda1
0

#10 Veterinären gjorde inget åt det annat än att rengöra såret och föreskriva antibiotika, han tyckte det såg bra ut som det var, så ingen operation för lille Stumpan :)

Sidentass
0

Nämen lilla kissevän..o stackars onda tass..så oerhört gott att veta att du är i goda händer nu…såg inte den här tråden förrän nu…många stödjande tankar från oss här i Linköping..

Alexej
0

Hurra, Stumpan har ett hem hos Ankah!!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

miranda1
0

Ja hurra! Ankah är helt underbar! Stor kram till dig Ankah!!! Kyss

Wiizy
0

Så söt ,  Hur går det i Slottskogen frästen?

Ankah
0

Kram til DIG, Miranda, som hittade två så underbara katter åt mig!!!

Engla
0

Vad fin hon är! Hon påminner lite om en kisse som jag hittade i en ladugård.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

maggan47
0

Bilder Ankah vill vi se, allihop kram Maggan47

karins
0

Åh en såsöt liten StumpaKyssPuss på nosen!

Jenna-Gun
0

Grattis till kissen.

Jenna

Ankah
0

#24 - sådär, nu har jag gått på en liten fototur, i mörkret. Här är en av de bästa jag fick.

Ankah
0

…kan inte låta bli att smyga in en på Ulla också…

Ankah
0

…som då kommer här..

Ankah
0

Har inget annat att göra så jag lägger upp en bild från igår också

miranda1
0

#29 hihi… Ulla och hennes eviga bläckfisk! :)

Ankah
0

Ja, den är verkligen bättre än allt annat - hon har ganska bestämda åsikter.