Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 423 ggr
Miija
0

Blåpaddan blir lilla Tussi. :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är väl dags att ge henne en egen tråd nu.Glad

Blåpaddan som Naquita fick in och som bodde hos MelindaS har nu fått ett eget hem.

Ja, eget och eget. Hon delar det med en otäck liten kastrerad hankatt vid namn Kisse (LillKisse) som inte alls var så snäll som "mamma" sa. Han har några gånger flugit ihop med Tussi, som hon nu ska heta.

Tussi reagerar skarpt på närvaron av Kisse. Hon morrar och fräser som den största, otäckaste katt man kan tänka sig. Kisse har nog ännu inte förstått att det bara är en kattunge på 4 månader som döljer sig bakom det otäcka bemötandet.

Hunden Ada går det mycket bättre med. Hon vet sin plats. ;-)   Hon låter Tussi vara ifred så hon utgör inget hot. Men fööör nära med näsan får hon inte komma. :-)

Har inte fått några vidare bra kort så det kommer fler senare.

Kort nr.1. Damen i fråga.

Miija
0

Har fått syn på Ada.

Miija
0

Kisse visar sig…

Naquita
0

Lilla tjejen då, hoppas du funkar med Kisse snart:)

Sidentass
0

Vad skönt att missen fått ett hem..nu håller jag tummarna för att stridsyxan snart läggs ned..ofta brukar det ju vara fräs o morr i börnan innan de främmande dofterna känns invanda…

JosephineF
0

Vad söt hon är! =) Vill se bild på Kisse och Ada också!! =)

Alexej
0

Jag med!:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MelindaS
0

Åh min lilla älskade stödiskise!!!! Gosepluttan! Är lite tomt här hemma utan henne. Hjärtgrynet. Hoppas det går bra. Hela första dagen hos mig gick hon och morrade konstant åt allt, alla och åt saker som inte fanns ja dvs åt precis allt här hemma. Men sedan gick det bara kanon. Hon kom på plats efter bara någon dag, hittade sin plats och kom på att allt inte var så farligt. Så jag tror det kommer att gå bra om några dagar. När Tussi och Kisse lärt känna varandra och insett att de kan ha kul tillsammans. Hoppas det går bra med Tussi! Är det något du undrar över är det bara att slå en signal, det vet ni! Är så skönt att hon fick komma till er. Hos er kommer hon att få det toppenbra! Hon kunde inte hittat ett bättre hem! Så det kändes så bra att lämna över henne till er i Växjö i lördags. Glad

Ja jag vill också se kort på Kisse och Ada! Glad

Kramar Melinda!!!

Miija
0

Ada. Kyss

Korsning Schäfer/Irländsk Setter. Kom som omplacering vid tio månaders ålder. Blir 7 år i mars -08.

JosephineF
0

Åh vilken fin Ada!

Miija
0

Kisse.  Cool

Kom som omplacering vid ca.4 månaders ålder. Är nu 3 år.

Det är inte hela dagarna de ryker ihop, Kisse och Tussi. I går 3 gånger och i dag 2. Så det är luuugnt.Cool

Alexej
0

Också om de inte blir bästisar lär de sig nog att leva med varandra. Hos mig kan tom katter som avskyr varandra sitter tillsammans när de äter.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus