Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 336 ggr
sofia85
0

Tar det aldrig slut....??

Vi hör om allt elände på tv och vi läser om det i tidningarna. Det handlar ju inte bara om djur utan om barn och andra människor. Hur lång tid ska det ta innan nån försöker göra något åt det? Är regeringen verkligen helt blinda? Eller har dom så fullt upp med sin lön att dom glömmer att titta om nån behöver hjälp. vet ni att nästan 1000 barn behöver fosterföräldra, att 100000 katter är hemlösa ch riskerar att frysa ihjäl??? Att poliserna lägger misshandel åt sidan för att skadegörelse går före. Vad har gått snett i det här landet? Alla säger att sverige är så långt fram i utvecklingen och bla bla men vad är vi egentligen för föredöme? Tycker hela landet är helt sjukt…!!

martdat
0

håller med, har idag retat upp mig på att vi har väldigt inkompetent sjukvårt och totalt avsaknad av rättssäkerhet, bara de med pengar har råd med advokat endå,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Nore
0

Till julen kommer det hemlösa att komma till mitt hem o få sig lite julmat o lite rena kläder o få bada, visseligen tre par bara men vårat krypin är inte så stort. Skall vi som inte har o har katter köpa kattmat för tvåhundra var när vi julhandlar, o dela ut till dessa hemlösa katterunder julen, jag kommer att göra det o jag hoppas att fler hakar på. jag tror det skulle kännas en aning bätre då o få ge dem lite mat, o samtidigt räkna dem hur många de är.        Fundersam NORE

JosephineF
0

Bra idé Nore! Man kan skänka kattmat till djurhemmen som julklapp eller lämna ett bidrag! Det är i mina ögon den perfekta julklappen!

Lena
0

Ja det finns mycket gott var och en kan göra för att visa omtanke och medmänslighet både till djur och människor. Fint gjort Nore att du öppnar ditt hem för hemlösa.

På tal om hemska saker, min arbetskamrats svärmor har blivit nedslagen utanför sitt hem och svävar nu mellan liv och död. Det hände i Göteborg på en vanlig gata. Där har det blivit stora problem med gatuvåld och kriminella gäng.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Det tar aldrig slut men vi kommer inte heller att sluta kämper för rättvisa. Oavsett för vem eller vad vi försöker ändra är vi inte ensamma och alla insatser är viktiga.

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

vilken intresant tråd! Nore, sån fin gärning du gör1 Och lena, vidrigt! Hur kan bara sånt hända?'

I sammanhanget kan jag berätta en knepig sak. Vi bråkar ju om flygfältet här och har överklagat till massa instanser. För att dra ut på tiden, så har Janne vägrat lösa ut sina rek. Döm om min förvåning, förra lördagen kl 17.00 kom en blåvit bil in på vår gård. ur kliver TRE uniformerade poliser och frågar efter Janne! Jag ljög mig blå, då de såg hans bil och jag sa att han var med Mats i Kinnekulle och jagade älg. Men alltså, tre st uniformerade poliser en tidig lördagkväll som är ute och ska lämna brev från Länsstyrelsen…. Då finns det pengar!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

sofia85
0

men herregud…ju mer konstiga historier man hör…dessto argare blir man ju!!!

Ankah
0

He he….det är inte så att du bor bredvid en korvkiosk och att de hälsade på hos dig på vägen dit bara…?

Sidentass
0

#2 Så fint gjort av dej att öppna ditt hem för behövande..det är så otäckt att det i detta land..idag finns så många som inte har någon stans att bo..och då tänker jag på både människor som djur..

#4 Men Lena..vad är det du säger!!! Usch..stackars din arbetskamrat o henne familj..för att inte tala om kvinnan själv..det är..nej jag vet inte…finner bara inga ord..blir bara spå ledsen!!!

Hawknestgrove
0

Ankah, nä, det närmaste korvstånd är 2,2 mil härifrån… de enda korvar jag kan bjuda på är hundbajskorvar här i skogen. Nä, de var ute på delgivningsrunda!  Ok, att de åker två, det kan jag fatta, men 3!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....