historien om sotsto=sotis
Nu är det nästan ett halvår sen han somnade in min lilla sotis eller sotsto som han hette från början,Han kom till ett hem med sin bror svarten,där han inte fick en bra start i livet, familjen slog och sparkade sotis och svarten och tillslut så tog en snäll människa hand om katterna och lämnade dom på stockholms katthem i västberga,där bodde dom ett tag tills det kom en kille som hette jocke och hans flickvän och bestämde sig nästan direkt för sotis och svarten,men förhållandet tog slut och jocke tyckte väl inte det va kul att ha katter längre så han lämnade katterna till sin snälla mamma som alltid ställde upp för sin son, där bodde katterna och dom fick de bra och blev bortskämda . men sotis var en äventyrlig liten katt . och en dag tog äventysr lustan över och sotis lyckades rymma . då tycker man att dom borde ha sökt efter sotis ,men det jorde dom ej, och när grannar frågade den gamla damen om det var hennes katt som var övergiven , så sa hon att det inte var hennes katt. sotis hade varit ute över 1 år innan jag fick vetskap om hans öde och jag ryckte in direkt, det tog 3 månader för mig att få in honom , för han var så pass rädd,när han väl kom in så låg han mest under ett bord, men efer 2 månader så låg han plötsligt i min säng en natt och jag blev så glad, och han blev den gosigaste katten man kan tänka sig och blev mycket pratsam, efter 4 år fick han urinsten och det sluta med att han fick operrera bort snoppen , sen var han frisk i 2 år tills hans lever var slut och då fick han somna in i min säng, och komma till rengnbågslandet , i min stora sorg jick jag in på denna sajt och det hjälpte mig mycket , bla så skrev gunilla en mycket fin dikt, kram till er alla från sotis matte

Åh vilken sorlig historia. Tur att sotis fick det bra på slutet.
Vad skönt för Sotis att han fick komma till dig och bli väl omhändertagen siberlina. Saknaden är alltid stor när en katt dör. Har du någon katt idag?
Sotis fick ett bra liv med mycket kärlek hos dig.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattlover ,nej jag har ingen katt idag, men jag kanske har en snart , vi får se. sotis halva liv var mycket tragiskt. men jag skämde bort honom mycket med tanke på allt elände han hade varit med om innan så hans sista år blev mycket bra, han hade många som tyckte om honom.

Men så otroligt fin Sotis var..tänk att han fick känna sig trygg den sista tiden i hans liv. Och älskad…förstår att det känns mycket tomt efter Sotis..det är så tråkigt o hemskt när den daen kommer då sjukdom slår till…nu har han det gott bortom Regnbågens land..

Sotis fick det så bra tillsammans med dig. Tror nog att det mörka svåra han varit med om tidigare bleknade bort i minnet.
Det är en sån alldeles speciell känsla att få ge all denna kärlek till en kisse som haft det svårt i livet. Att verkligen få visa en katt hur det ska fungera mellan den och en människa.
Att sorgen och saknaden är stor förstår jag mycket väl. Här fattas oss vår Rasmus som fick somna in för 2 månader sedan. Det är verkligen så att en del av hjärtat följer med dem över regnbågsbron. Visst är det så att livet stannar till en stund och sen blir ingenting som förr när vi måste ta farväl!
Kram till dig för vad du gjorde för Sotis och en extra styrkekram för sorgen du känner!
Annika

Måste lägga till att jag tror att både din Sotis och min Sotis leker där uppe i katthimlen nu.
Annika
Han var jättefin siberlina! Förstår att du saknar honom.. =/

Du ska känna dig stolt över att du gjorde hans liv så fint som det blev! Förstår att du skanar den lille. Men , som jag sa, någonstans så väntar en katt! Just på dig…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nej så mycket tragiskt lilla Sotis har varit med om i sitt tidigare liv. Fått flytta, blivit misshandlad. Herregud, stackarn. Men det var tur att du grep in och tog hand om den lille pojken så att han fick ett bra sista tid. Den bästa en katt kan tänka sig :)
Bilderna är så otroligt fina på en sådan underbar katt, siberlina. Lille Sotis, det gör ont att läsa det här faktiskt.

Gunilla , du har rätt det finns nog en katt åt mig någonstans.och katter är mitt liv. jag vet att det gör ont att läsa om sotis liv och jag förstår inte hur man kunde sparka på sotis, men du ska veta att han mådde mycket bra här , och glömde nog bort hur eländigt han haft i sitt tidigare liv , för jag skämde bort honom och han blev ganska rund om magen…..

kattolin har du ingen bild på din sotis…

Siberlina! Om du tittar på länken om "Sotis en vildkatt!" så finns det bild och en liten liten filmsnutt!
så ledsamt