Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 678 ggr
siberlina
0

historien om sotsto=sotis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det  nästan  ett  halvår sen han somnade in  min  lilla  sotis eller    sotsto   som han hette   från början,Han   kom  till  ett hem  med sin   bror  svarten,där  han inte   fick en bra start i  livet, familjen slog    och sparkade    sotis  och   svarten  och tillslut   så    tog  en  snäll människa   hand om  katterna   och   lämnade dom  på stockholms  katthem  i  västberga,där  bodde dom ett  tag   tills det  kom en   kille som hette    jocke   och hans  flickvän   och  bestämde sig  nästan    direkt    för    sotis  och  svarten,men   förhållandet tog  slut    och     jocke  tyckte väl inte  det   va  kul att  ha  katter  längre  så    han  lämnade katterna   till  sin    snälla  mamma  som   alltid  ställde  upp   för  sin    son, där    bodde  katterna   och dom   fick  de bra      och  blev bortskämda  .  men  sotis      var  en   äventyrlig  liten  katt   . och    en    dag       tog      äventysr lustan  över  och sotis  lyckades  rymma  . då  tycker   man  att    dom  borde  ha sökt efter sotis     ,men det   jorde  dom ej,  och  när     grannar   frågade den  gamla  damen    om det var  hennes katt  som    var  övergiven    , så  sa  hon att  det inte var  hennes  katt. sotis  hade  varit     ute    över     1   år  innan   jag  fick  vetskap     om hans  öde     och  jag  ryckte  in direkt, det  tog  3   månader    för mig   att  få  in honom   , för   han  var  så  pass  rädd,när han väl kom in   så  låg han  mest    under ett  bord, men  efer 2 månader   så  låg  han  plötsligt  i    min säng en  natt   och jag blev  så glad, och   han  blev den gosigaste   katten man kan  tänka  sig  och    blev  mycket  pratsam,  efter  4  år  fick  han  urinsten   och det  sluta  med att han  fick    operrera bort   snoppen , sen var  han frisk  i 2  år tills  hans  lever  var  slut     och då fick han    somna  in    i  min säng, och  komma    till rengnbågslandet ,    i   min    stora sorg   jick jag in  på denna  sajt    och  det  hjälpte  mig  mycket  , bla  så  skrev  gunilla en  mycket    fin  dikt,        kram    till   er  alla   från sotis   matte

essut
0

Åh vilken sorlig historia. Tur att sotis fick det bra på slutet.Kyss

Ankie
0

Ja vad mycket sorgligt det var här nu usch….Gråterså ledsamt

Kissar som är så fina, han var lik Simon vår katt….

kattlover
0

Vad skönt för Sotis att han fick komma till dig och bli väl omhändertagen siberlina.   Saknaden är alltid stor när en katt dör. Har du någon katt idag?

Alexej
0

Sotis fick ett bra liv med mycket kärlek hos dig.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

siberlina
0

kattlover   ,nej jag har ingen katt idag, men jag  kanske  har en snart , vi får  se.  sotis  halva    liv var  mycket  tragiskt. men    jag skämde bort honom  mycket   med  tanke  på  allt elände   han    hade varit  med om  innan  så  hans  sista år   blev  mycket    bra, han hade många  som  tyckte om honom.

Sidentass
0

Men så otroligt fin Sotis var..tänk att han fick känna sig trygg den sista tiden i hans liv. Och älskad…förstår att det känns mycket tomt efter Sotis..det är så tråkigt o hemskt när den daen kommer då sjukdom slår till…nu har han det gott bortom Regnbågens land..

Kattolin
0

Sotis fick det så bra tillsammans med dig. Tror nog att det mörka svåra han varit med om tidigare bleknade bort i minnet.

Det är en sån alldeles speciell känsla att få ge all denna kärlek till en kisse som haft det svårt i livet. Att verkligen få visa en katt hur det ska fungera mellan den och en människa.

Att sorgen och saknaden är stor förstår jag mycket väl. Här fattas oss vår Rasmus som fick somna in för 2 månader sedan. Det är verkligen så att en del av hjärtat följer med dem över regnbågsbron. Visst är det så att livet stannar till en stund och sen blir ingenting som förr när vi måste ta farväl!

Kram till dig för vad du gjorde för Sotis och en extra styrkekram för sorgen du känner!

Annika

siberlina
0

här  är en till  bild  på sotis

Kattolin
0

Måste lägga till att jag tror att både din Sotis och min Sotis leker där uppe i katthimlen nu.

Annika

JosephineF
0

Han var jättefin siberlina! Förstår att du saknar honom.. =/

siberlina
0

sorgen    går alldrig  över , men nu känner  jag att  jag   gav  honom   nästan 6    jättebra   år   och jag  känner   mig    glad för det

Hawknestgrove
0

Du ska känna dig stolt över att du gjorde hans liv så fint som det blev! Förstår att du skanar den lille. Men , som jag sa, någonstans så väntar en katt! Just på dig…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Erika91
0

Nej så mycket tragiskt lilla Sotis har varit med om i sitt tidigare liv. Fått flytta, blivit misshandlad. Herregud, stackarn. Men det var tur att du grep in och tog hand om den lille pojken så att han fick ett bra sista tid. Den bästa en katt kan tänka sig :)
Bilderna är så otroligt fina på en sådan underbar katt, siberlina. Lille Sotis, det gör ont att läsa det här faktiskt.

siberlina
0

Gunilla  , du  har   rätt   det  finns    nog    en   katt   åt  mig någonstans.och   katter  är  mitt   liv. jag vet   att  det gör  ont att   läsa   om  sotis    liv och jag  förstår   inte   hur  man kunde    sparka   på sotis, men du ska   veta  att   han    mådde  mycket   bra  här , och   glömde  nog   bort  hur eländigt han haft  i sitt   tidigare  liv   , för   jag      skämde   bort   honom    och han blev    ganska   rund   om magen…..

siberlina
0

kattolin har  du ingen    bild  på din  sotis…

Kattolin
0

Siberlina! Om du tittar på länken om "Sotis en vildkatt!" så finns det bild och en liten liten filmsnutt!