Bortsprungen eller oansvariga ägare?
När jag precis skulle låsa upp dörren kom en ganska stor rödtigré husis med vitt fram till mig. Först var den ganska kelen, när jag lyfte på svansen däremot för att kolla kön blev det lite väs, det var en hona iaf. Dock ser hon ut att ha kastratmage *hoppas* Jag gav henne mat och fotade, försökte sätta på ett resårbandshalsband där jag skrivit "varför har jag inte halsband? hemlös? samt mitt tele nr" dock ville damen INTE det! Morr o väs.
Det bor så otroligt mkt katter i detta området, så förhopnningsvis har hon ett hem, hade rena och fina öron o så. Dock var pälsen inte 100 och hon var mkt hungrig.
Erinrar mig nu att jag sett en annons om en röd bortsprungen katt, visserligen en liten bit bort men inte omöjligt långt bort. Minns dock ej om det var hona eller hane.
Hm.. Synd att du inte fick på halsbandet.. Du märker väl om hon kommer tillbaka.. Fin var hon iaf!

Ja jättegosig fast samtidigt ganska fräsig.
Åh om jag bara kunde minnas VAR jag sett annonsen om det bortsprugna katten. Har letat som en galning på internet men det kan förstås ha varit en lapp på Ica också (hoppas inte det Ica ligger låångt bort :P)

åhh så vacker hon är..bra ide detta med halsbandstricket..sen kan det förstås ha sina svårigheter att få det på katter man inte känner och som inte är vana vid att få på sig halsband sen tidigare..
Man kanske skulle ta och köpa storpack med halsband hos ngn grossist? =)
Har du letat imder efterlysningar på Blocket?
Jenna

blocket just det ja! Tack Jenna!
Har just ringt min sambo som ska kolla i ica-butiken (där jag vet att annonsen fanns) på vägen hem från jobbet.

Mitt tips ang. Såna halsband….. Köp vanlig resår och mät upp i lagom längder och knyt en knut. LAppen kan du tejpa fast ändå!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#8 det var precis så jag gjorde. Men jag fick INTE sätta på det tyvärr. Har alltid sånt i fickan :)
Sicken egensinnig dam……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....