AKUT kattungar behöver flytta!!
Jag har tagit hand om en kattmamma med SJU kattungar på ca 8 veckor, när tjejen gick ut ur transportburen fick jag en chock. hon är dräktig IGEN! tänkte först, de e förstoppning lr mask.men nej, hon är avmaskad, går på toa som hon ska..magen växer ändå…Iförrgår kväll när vi hade vårat kvällsgos kände jag små fjärilar i hennes mage:( stackars stackars mammakatt:(
Hennes små diar fortfarande väldigt mkt så vi ska så länge de går låta henne ha sina små kvar,men senast en vecka innan förlossning måste minstingarna flytta(kallar de minstingarna för hon har även en förvildad kull som var 6(nu 4 2 förvunnit) födda i Maj som springer ute. De flyttar allra helst 2 och 2 så de har kvar tryggheten hos ett syskon! de är vädligt små för sin ålder, men är ca 8 veckor nu.
Pma mig eller maila greenie_Emma@hotmail.com om ni är intresserade!
Honor: blå,blåsköldpadd,svart,svartvit
hane: en blå
ojojoj.. Kattmagnet.. =)
*putt* trolgitvis är den lilla svarta honan tingad:)
inte så liiite heller..*muttra* haha
Så söta… Men är det m a o för sent att kastrera? Svara ni som vet…..Verkar ju nästan vara en fysiologisk omöjlighet att hon skulle vara gravid igen, när ungarna bara är 8 veckor….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

är nog lite dålig på att förstå mig på detta forum, för jag skrev ett svar på denna tråden men det är borta?
Finns den på flera ställen Naquita??
*förvirrad*
Undrade om ni även söker stödhem åt kattungarna, även om det förstås är bäst med permanent hem åt dem?
Ska verkligen höra runt om jag känner någon som planerat köpa katt…
Åh vilken mamma, gud så fertil hon måste vara som är dräktig igen så snabbt att hon knappt hinner avsluta en kull innan nästa kommer…. konstigt?
Hej, välkommen Onikan. Naquita har flera trådar ute, kanske det var där du skrev? :)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ska de säljas nu vid 8 veckor? ¤förvirrad¤ Kattunge nummer två längst upp är förtjusande!

Åå vad söta dom är.
Hoppas verkligen att det kommer att lösa sig :(
Hade vi bott större hade vi hjälpt till :( OJ OJ OJ
#7 hehe, nej men man kan ju tinga!!!!!
Vilka sötnosar!
Du kan lägga in en annons i kattbladet om du vill…

Men hur ska man välja när alla är lika söta!!!!
Puttar upp.
Ja det måste vara svårt

Jag fortsätter att säga att det är "grymt" att lägga ut sådana sötnosar på bild! 
Hoppas hoppas hoppas på att du får hjälp att flytta!! Det var en snabb liten katt att fortplanta sig men är de ute på vift okastrerade så…lätt hänt…även om jag har en fundering lika Gunilla i #4…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Ja, men så länge ungarna är så små, då löper de väl inte? För Naqita har väl haft kissen hos sig hur länge? Då kan vi räkna bort den tiden. Då blir ju ungarna ännu mindre om ni fattar mig rätt…
alla har vi olika syn på den där saken med kastrera långt gången hona. i en tidig dräktighet ser jag inga problem att kastrera. Men när honan blivit rund om magen, är väl medveten vid sin dräktighet och bebbarna rör sig därinne tycker inte jag man ska kastrera! dels är ungarna så pass stora och dels VET mamman att hon ska ha smått! tänk vilken chock när hon helt plötsligt går tom, när ungarna bara några timmar innan sparkade o gjorde henne kanske irriterad därinne! givetvis finns det undantag där mamman är jätteung, sjuk men kattmammor är ofta väldigt duktiga på att ta hand om sina små, denna mamman äringet undantag!
(vill inte ha igång ngn diskussion just nu om detta, alla kan inte tycka lika!)

Jag uttryckte mig lite otydligt (slarvmaja och bråttomtok)…går det att bli dräktig så "fort" inpå? Jag som bara har grabbar och knappt fattar dem… 
#16 visst går det! här bevisas verkligen myten om att mammor som har ungar inte kan bli dräktiga under tiden hon diar osv . hon har ju dessutom en förvildad halvårskull födda i Maj med!:(

#17 Ytterligare en myt jag inte går på längre då… 
Sedan får man även ta och tänka på hennes hälsa. Klarar hon en förlossning så tätt inpå? Hur som helst, så är hon ju inter en männiksa med de känslorna. För hur länge har hon varit hos dig? Hur långt är hon i såna fall gången? Tycker nog, att du borde höra vad en vet säger i detta fall. Som det verkar nu, så blir ju inte ens hennes bebbar avvanda innan nästa kull föds…För hon blev väl knappast parad så länge ungarna var väldigt små, dvs upp till 2 veckor? Sakkuniiga, svara här, för det är ju alarmerande om en liten kisse kan bli med barn med så små som bara 14 dagar!

Var finns dessa ungar?
Ronneby, eller hur?
#19 alarmerande? trodde de flesta härinne förstod att en hona kan börja löpa bara dagar efter födsel, även om det är ovanligt.
hade mamman varit sjuk och visat missnöje på ngt sätt att ta hand om sina små hade jag funderat på kastrering. men nej, hon är frisk, och tar hand om sina små väldigt bra. Jag känner bäbisarna i magen och enligt min åsikt är det MORD att ta väck dom då om inte mamman är i farozonen, vilket hon inte är. hon är pigg,äter bra. gosar spinner o e en myskatt.
jag har haft ett 10tal dräktiga honor så jag är ingen nybörjare. har kastrerat flera honor som varit i 3-5 veckan.
som sagt, vet att du och jag Gunilla har väldigt olika åsikter där och jag har faktiskt rätt att tycka som jag gör, och du har rätt att tycka så som du gör, vill inte ha ngt tråkgit tjafs i denna tråd så avslutat nu!
ja,de finns i ronneby
#22 Ja kattmammor kan allt bli dräkigt oerhört snabbt. Det är ju det där med att de kan få upp till 120 ungar under en livstid som sagt….. Dessutom löper katterna hela året i södra Sverige. pga det mildare klimatet. Här rör det sig helt enkelt om en ovanligt fertil honkatt som även är sund och frisk. (Brukar ju följas åt det där).
Kattungarna är underbara! Hoppas nu jourhem anmäler sig.
Att abortera i ett så sent skede brukar ju inte vara rekomendabelt om det inte som du skriver är fara för moderns liv. Vad jag hört kan det förutom fysiska risker påverka kattmamman mentalt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Min sambo vill inte att vi skaffar en katt till. Jag fortsätter att tjata.
Jag skulle så gärna ta hand om en av kattungarna, blir alldeles varm inombords när jag ser de ljuvliga små liven!!
Tror att jag skall be riktigt, riktigt snällt så kanske det hjälper så småningom!!
Puttar upp för de underbara pälsbollarna!!!!!
Naquita, jag respekterar helt dina åsikter. Ok, är hon frisk och kry så är det ju helt och hållet ditt beslut. Vi har ju alla rätt att framföra våra åsikter. dessutom så verkar det vara så att det är väldigt långt gånget. Men var så snäll och sätt ingen dumstämpel på mig, för att jag inte visste, att en katt kan börja löpa och para sig bara några dagar efter en födsel. Handen på hjärtat, alla här inne, är det bara jag som är så dum, att jag inte visste det? Ja, jag vet, 120 ungar per livstid. Då är det maximalt räknat. Om vi säger, 6 ungar per kull, då får vi 20 kullar. Räkna sedan att katten blir i snitt 15 år. Om vi räknar med att katten är fertil hela livet, så får hon alltså 1.33 kullar per år. Vilket i sig visar, att hon väntar lite mellan kullarna. Annars så får vi göra om siffrorna, vilket gör att 120 ungar är en alldeles för låg siffra…
Hicka i fokus.se

man blir sååå sugen på att ta hand om kattunge, dom är ju underbara. men men.
det var verkligen otroligt det där med mamman, det måste vara tufft för henne men hon fixar det nog :) lycka till med allt.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Kattungarna är helt underbara Emma..och jag beundrar dig för det arbete du utför med alla hemlösingar..
Pussa dom små och mamma katt från mig
Anita
Förlåt gunilla jag är trött o sliten och överreagerar mkt, klart jag förstår att alla inte vet. Men trodde bara de som var liite insatta i kattvärlden visste att det bara är en myt att honor inte löper när de diar.
alla har intressenter utom blåsköldpaddshonan, men bara 2 är helt tingade ännu!

oh vad konstigt, jag som tänkte direkt att blåsköldpaddan går nog som smör i solen, så söt som hon var ;)
Hoppas, hoppas alla får nya hem!
Du är inspirerande Emma, vilket jobb du gör för katterna, jag har läst mkt du skrivit på flera forum 
Hehe, Naquita, det finns många kvinnor som tror att de inte kan bli gravid så länge de ammar….:)
Tar hand om dig!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
ja, detta är skumt..de första 3 intressenterna ville ha den svarta honan! hehe.. inte en enda har visat intresse för blåsködlpaddan än;)

Det är konstigt, när jag skulle köpa katt för några månader sedan fanns det då inga söta blåsköldpaddor att skåda, men nu regnar det nästan sköldpaddor! (finns 2 ursöta paddor i mitt stall jag kunde få om jag ville, de har för många) å har inte du ute en tråd någonstans om en blåsköldpadda och en svartsköldpadda som behöver hem, som är lite äldre än dessa men ändå kattungar? (nån på kks iaf)
Men jag kunde inte hittat goare katter i mina "vanliga" svartvita och bruntigré :)
det stämmer Vilja och Tuva är blå o svartsköldpadd, bodde först hos mig sedan flyttade de i stödhem till melinda o söker nya hem!
Är det kanske stödbebisar som bor hos mig du tänker på Onikan? =) Naquita fick hem två kattungar, en blåsköldpadda och svartsköldpadda som hon var stödhem till. Jag avlastade henne lite och nu bor de hemma hos mig i stödhem istället. Så Naquita kunde ta hem några andra akuta katter. Katterna förmedlas genom kks. Är det dessa katter? Tuva och Vilja heter de. De söker fortfarande eget kärleksfullt hem i alla fall. *Gosekisarna* Skickar med en bild på Tuva. =)
Kramar
nu är alla pojkar tingade;)
Ja, när detgäller människor, så vet jag, att man måste vara försiktig alldeles från början. Men där har man ju en naturlig stopp i de flesta fall, man klarar inte sex med en gång. och en katthona hon ligger väl hos sina ungar så mycket de första dagarna?????Och våldtäkt är väl bara människor som begår, så att det funkar? eller har jag fel?

Melinda S - ja precis de kissarna var det jag tänkte på! Gud så vackra de är, helt otroligt att de inte fått ett permanent hem ännu! Mina två favoritfärger på sköldpaddor, hoppas de får ett fint livstidshem så småningom :)
Skönt att ni kan hjälpas åt!
#38 det är en intressant fundering du har där..Jag har fått höra att kattmammor bara löper om kroppen är redo igen, men om det stämmer är ju väldigt väldigt svårt att veta. Om man inte kan läsa en katts tankar;P
Ja,de första dagarna ligger honan oftast bara hos ungarna, men sedan när hon har "bytt plats" från rovdjur och annat och blivit trygare i mammarollen ger hon sig ut för att själv jaga mat osv. det är så ljust härnere att kattmammor löper året om, idag skiner solen t.ex och har gjort sedan imorse. Och alla katter är inte såhär fertila,men hon är ju uppenbarligen ett bevis på att det KAN ske.
Kattbäbishög;)
Gosmamma:)

Jag skulle kunnat döda för att få äga en blå katt xD Och svarta med bicolor är sjukligt gulligt.. och sådana där halloweenisar svarta med oranga ögon… Men nä.. Kattflocken är fullskalig redan =)
Vilja och Tuva har nu fått ett eget kärleksfullt hem!!!! =) Jag är glad de kom till ett så bra hem. I går flyttade de till sin nya matte och husse. Är tomt här utan de små trollen. Men husse och matte var så trevliga. Matte blev så glad när jag sa att Vilja är pratkvarnen nummer ett hehe för hon ville ha så gärna ha en katt som pratar. =) Jag fick komma och hälsa på dem i sitt nya hem också sa de så det var bara kanon allt. Men nog saknar man dem. Är alltid svårt skilja sig från sina stödisar.
Vilka kattungar är ännu inte tingade Naquita? Vilka är kvar och söker hem av kisungarna? Hur mår mammsen?
Kramar
De som är otingade är blåsködlpaddan och svartvita honan änsålänge. Mamman börjar tröttna på dom rejält och går undan mer och mer
puttar upp denna viktiga tråd, såg att du undra om våldtäkt förekommer i djurvärlden Gunilla H, och det förekommer att unga honor i sitt första löp blir "våldtagna" av hannar, har själv sett det, både med katter och hundar, därför så unga mammor
ute i det fria Maggan47 som hoppas att någon snart ser dessa vackra paddor
kände precis en unge leka me min hand rejält i magen,INTE långt kvar:(
lyck TILL. DU ÄR EN UNDERBAR MÄNNISKA SOM HJÄLPER DESSA KATTER(oj capslock)
Ursöta kattungar. Skall dem vara kvar hos dig tills 12 veckors ålder?

#38 Nej, det är dessvärre inte bara människor som våldtar. Gruppvåldtäkter är till och med ganska vanligt bland gräsänder. Huruvida det "funkar" (antar att du menar att det blir ungar) eller inte vet jag ej, men varför skulle det inte?
#48 nej, det blir inte så då mamman är dräktig igen. jag är mkt noga med att nya hemmen har en snäll katt som ka ta över "vuxenkattsrollen" jag försöker ha dom här så länge som möjligt, men just detta fallet är ett undantagsfall, just nu är de ca 9 veckor så de e ingen katastrof om de flyttar snart!
ne absplut inte:) men flyttar vissa två å två eller?

Dom är hur goa och söta som helst : ) hade kunnat ta med mig alla : )
Blåpaddan och svartvita som är så söööööta. Blåpaddan föll jag för med en gång. Helt gudomligt söt. Svartvita är ju finaste som finns. Hennes uttryck är bara det underbaraste man kan tänka sig. Hoppas de hittar eget hem snart. Du vet var jag finns Naquita om du behöver hjälp med dem eller något annat. Always! =) Lilla mamma som snart får nya bebisar. Hoppas hon slipper att få så många bebisar denna gång.
Kramar
Nu är det bara blåpaddan kvar:) Svartvita honan får följa med sin svarta bror på prov..håll tummarna:)
Om vi gör!!!!!!Men blåpadda kan ju inte vara så svårt att få hem till!
nej, man tycker ju inte det. Den svarta honan har fått FEM intressenter, det som brukar vara så svårt. Medan blåpaddan inte har haft ngn än. (lr ja, fick ett mail imorse om henne, får se om det är ngn seriös)
Hoppas det är seriöst.
Jenna

Hej..eftersom jag ska åka ner och hämta PACO..den blå kattungen, så vill jag hemskt gärna också ta hand om blåsköldpaddstjejen. Hoppas att det går att ordna! Jag har mailat till Niquita om detta!!
Kramar till er alla kattvänner
Anita
Abuelas, hur går det? Tar du hem den lilla tjejen också???+
Haha blåpaddan är den roligaste tjejen jag stött på haha. Suttit och kollat på när hon lekt ikväll. Hon är störtrolig hon!
#58 Lycka till med bebisarna! Du kommer få massor av roliga stunder och mycket mys och gos av dem!
Kramar