Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1028 ggr
HannaAkutgruppen
0

Katt 7 m upp i träd..

Just nu sitter det en stackars Kisse 7 m upp i ett träd i Högdalen i Stockholm. Katten har ett halsband så det verkar ju som det är någons katt… Katten har suttit där sen i söndags (!)

Jag har skickat dit en kollega nu och ringt ett trädklättrarföretag. Nu får vi hålla tummarna att de får ner katten och att allt går bra….

Madde80
0

Nämen! Har folk väntat tills nu när kattstackarna har suttit där så länge?! Hoppas ni kan hjälpa missen. Det är inte alla som förstår att katter faktiskt inte kan ta sig ner själva ibland…

Ciiviic
0

OJ, håller tummarna att dom får ner den stackarn :(

Matte och husse måste vara oroliga :(

maggan47
0

håller också tummarna för nedtagning Maggan47

HannaAkutgruppen
0

Om nu husse och matte bryr sig…Tjejen som larmade har frågat runt alla i området om saknad katt men ingen har reagerat…Han sitter tydligen och skriker så det borde vara svårt att missa..

Ciiviic
0

#4 men usch. stackarn. Jag hoppas verkligen att den kommer att komma ner på ett bra sätt :). Hoppas även att den har en matte och husse. *håller tummarna*

Vad händer med katten när den väl kommit ner?

Erika91
0

Nej stackars katt, han bör ju vara helt frusen, hungirg och törstig. Varit ute dessa kalla nätter på ett träd. Att de inte reagerat tidigare och försökt skaffa hjälp för att få ner missen! Stackars misse.

Erika91
0

Ja ad händer med katten när den kommer ner?

HannaAkutgruppen
0

Vi hoppas på en seriös ägare som väntar. Hoppas den är märkt eller har ett nummer i halsbandet…annars så får den följa med min kollega hem för tillfället.

Erika91
0

Bra att ni har det ordnat! Fast det var jag nästan säker på att ni hade det :)

Jenna-Gun
0

Ja men det är ju bra, att den inte blir lämnad ute.

Heder åt er.

Jenna

Alexej
0

Fattar inget. En av mina katter satt uppe i kanske 4 m igår och skrek!!! Hörde det från långt håll. Varför reagerade ingen där i Stockholm???

Jag fick också snällt hämta en stege och klättra upp. Vissa katter är bra på att klättra ner och andra bara på att klättra upp…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ciiviic
0

Skönt att din kollega tar in h*n …

Tycker med att det är lite sjukt att ingen gjort något innan :(

Men nu får den iallafall hjälpt :)

marieborg
0

Å vad hemskt!!! Hoppas den räddas snart! Håller tummarna!

Hawknestgrove
0

Så spännande. Hur kan den ha suttit så länge utan att någon har uppmärksammat den+ Hoppas, som sagt, att det är bra ägare till kissen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

HannaAkutgruppen
0

det går inge bra….trädklättraren verkar inte kunna få ner henne :(

Erika91
0

nej, men då får ni väl prova med brandkår om inte det går.

HannaAkutgruppen
0

trädklättraren har gett upp för idag :(

HannaAkutgruppen
0

det där med att brandkåren hjälper katter är tyvärr en myt. så är det inte här i stockholm iaf.

polisens kommentar till att katten kommer dö om ingen hjälper till var att "vissa saker kan man inte göra något åt och det är bara att acceptera."

Ciiviic
0

Åååh, jag är så irriterad på dom så kallade räddarna i vårat samhälle, dvs poliserna och brandkåren.

HUR J*VLA JOBBIGT KAN  DET VARA ATT SKICKA UT EN ENDA FÖR ATT HJÄLPA EN INDIVID I VÅRT SAMHÄLLE?

Gaaah ! Vi får nog starta något eget runt om i vårt samhälle för att få rädda katter. MORR MORR MORR.

Hoppas nån får ner den stackars katten iallafall !

Erika91
0

#18 Men det är väl ingen myt? Här eller i Oskarshamn så rädda de en katt med brankår för typ två år sen..

Engla
0

Hjälp! Hur ska det gå för den stackars katten?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

HellIPutUThrough
0

Kan man inte klättra upp själv och hissa upp och ned en transportbur? Om nu ingen tänker ställa upp av polis/brandkår.

siberlina
0

åk  direkt    till  brandstationen     och  prata   me  killarna    öga  för     öga     , det  brukar  funka      istället  för  att   ringa då är det bar  nån  sur    iväxeln  som svarar

marieborg
0

En kompis lyckades få bradkåren till vårt bostadområde (i sthlm) förra sommaren. Tror att det gäller att vara mycket inställsam och flörtig… Kompisen ringde och frågade om de inte ville göra en övning med stegbilen (eller vad det nu heter) och då kom det två snälla bradmän och räddade kissen.

Kommer trädklättraren att försöka igen imorgon? Finns det inte ngt som heter skylift som man kan hyra eller få låna?

stackars katt..

siberlina
0

finns det  någon  brand station  i högdalen   eller    inärheten….

jag    kan  prata   med   brandmännen     om  ingen annan  vågar….men var   ligger den

svemar
0

farsta brandstation ligger jättenära! Den lgger vid Hökarängens t-banestation. Charma dom rejält! ;)

kattassen
0

#25 Här är en länk till Stockholms brandstationer:

http://www.brand.stockholm.se/ 

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

HannaAkutgruppen
0

vi anlitade ju som sagt en trädklättrare.. han kom upp men skrämde katten en högre upp.. vi gfår prova med någon annan trädklättrare imorgon..

Hawknestgrove
0

Nån som tänkt på förslaget med en korg med en öppnad sardinburk i? HAr läst om den varianten. När katten väl komit i korgen, så har man hissat ner den.

kattassen
0

#27 Nu fungerar nog länken..

http://www.brand.stockholm.se/

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

HannaAkutgruppen
0

brandkåren HAR redan kontaktats men de GÖR inte sånt här. jag är ledsen men så är det. trädet står ute i skogen så man kommer inte dit med en brandbil eller skylift iaf.

men som sagt trädklättrare finns som gör sånt… men mot betalning då..

martdat
0

Vad kostar det att anlita trädklättraren? har han garanti på sitt jobb,,, ?mins en tråd på katter i fokus om en kisse som måsste suttit i två veckor,, sen försvann trådskaparen så jag vet inte hur det gick, mår dåligt var gång jag tänker på det,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
0

Oj, oj vilken rysare! Stackars kissen! Hoppas ni får tag på någon riktigt duktig trädklättrare imorgon som klarar det hela. Kan tänka mig att de tar bra betalt för en sådan specialkompetens.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

HellIPutUThrough
0

Hur har det gått?

Alexej
0

Puttar upp!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

HannaAkutgruppen
0

Runt 1000 lappen…

Men de fick ner kisse!  Hon satt hela 18 m upp i luften!!! Det tog 2,5 timme att få ner henne. En riktigt rysare.

Hon är jättekelig och go men tyvärr inte märkt… inte heller något nummer i halsbandet…ska fota henne sen…

Pelusa
0

Jisses…. 18 m upp i luften! Hon måste ha blivit jagad upp och vågade därför inte klättra ner själv.

Så gott att veta att missen är nere nu och har alltså klarat livhanken.

/Pelusa

HellIPutUThrough
0

Åh lilla missen! Ni är fantastiska Hanna! Starta en insamlingstråd för 1000-lappen!

Jenna-Gun
0

Hurra va bra att kissen är nere välbehållen.

Kram till er kämpar.

Jenna

Simson
0

Hur fick de ner misse?? Vad det trädkryparen? Nej arborgisten? Nej vad heter det? Trädklättraren…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

vanessa
0

Applåder!

Tips. Man kan  även ringa Djurambulansen som har bra saker att fånga djur med på några meters avstånd om katterna håller sig undan lite. Så i samarbete med trädklättrare kanske det är lättare. Men de hade säkert saker för det. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

HannaAkutgruppen
0

18 meter upp behövs rätt mycket grejer ;)

de klättrade upp och lyckades efter mycket om och men få ner katten i en tygväska :)

Engla
0

Super Hanna! Du är så cool! Var finns kissen nu?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

MariannE11
0

vad skönt att katten är nere… Glad

ja 18 meter är ungefär drygt 16 meter mer än jag kan tåla…..Generad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Lena
0

#42 Jippiii vad bra. Ytterligare en god nyhet! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

marieborg
0

Vad underbart att läsa att katten är räddad!! Toppenbra jobbat som alltidFlört

Ciiviic
0

weeei vad roligt att höra :))))))

karins
0

Å har katten kommit ner, vilken lättnad. Bra jobbat! Glad

Hawknestgrove
0

Toppen! Hum, synd att jag tömt mig för denna månad på smågåvor, men det kanske fins andra, som kan ge enslant?

Erika91
0

Härligt att läsa att missen är räddad! 18 meter upp?? Ojoj.

Erika91
0

Men vart är hon nu?

evamojje
0

Toppen att hon fick komma ner till slut. Katter kan verkligen ställa till det för sig *s*

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

anebit
0

Glad Skönt att katten kommit ned…..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

HannaAkutgruppen
0

inte polisanmäld saknad :(

Pelusa
0

Övergiven alltså……..Gråter

Hawknestgrove
0

Inget hem till missen?

HannaAkutgruppen
0

nä inte än…

Hawknestgrove
0

Men var är hon/han?

HannaAkutgruppen
0

hos mamma och pappa.

Hawknestgrove
0

Fortfarande hos mammis och pappis?