4 avlivningshotade katter
Yttligare ett avlivningshot på Blocket, gäller dessutom 4 katter.
Man blir så trött och ledsen på alla människor som hotar med avlivning. Har katter inget värde alls?…..

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
J***a folk
Grrrr
Jenna

Vad händer om människan inte hittar hem före utsatt datum..ser så illa ut att skriva på det viset..så less man blir!!!
Helt otroligt om de nu har haft en katt som snart är tre år och sedan skaffar kattungar och oops nu blev vi allergiska.
Det minsta man kan begära är att de ser till att katterna kommer till nya hem och inte hotar med avlivning. Blir så innerligt trött på dessa människor som gör på detta vis.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Blir så less….. Men hur är det, får man hota med avlivning på Blocket?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Herregud :/
#5 Det är inte tillåtet med avliving på Blocket.
Tezza, anmäl annonsen!

Nu står ingeet om avlivnings hot i annonsen, gjodrde de de innan?

#8 De står att katterna måste bort innan 10 nov. Jag mailade henne och frågade om de var avlivningshot och hon svarade att det var de och att hon inte hade något val….. Sen bad hon mig ta dem alla??? Men jag har fullt och kan tyvär inte hjälpa till. Någon annan kanske?

Aha, Men då står de ju inte i annonsen, så då har dom ju inte brytit mot reglerna på blocket.
Jag kan dessvärre inte hjälpa, jag väntar in min nya katt från Naquita

#10 Nä hon var väll smart kanske…..

Men hallå, kan hon inte ge dom till nåt katthem??? Fan va sjukt att resonera så……..stackars katter med en sån j*vla ägare!!!
Har du mailat mer med henne?? Va f*n kan man göra?? Vore ju hemskt om hon tog död på dom…

#12 Ja jag mailade tillbax och gav förslag på vad hon kunde göra bla ta kontakt med djurkyddet här i Umeå men oxå kastrera och vaccinera för att lättare få dem såld. Tyvär så kan jag inte göra mer….. Stackars katter…
även om det inte står i annonsen att de ska avlivas, så skriver de " katterna måste bort innan 10/11", vilket jag tycker är underförstått att de avlivas annars.
förresten, jag kan skicka lite allergi medicin till henne, så kanske hon står ut tills katterna har fått ett rikigt hem
jag är ju katt allergiker själv, så jag har ett helt apotek hemma.
Förstår ilskan, men alla katthem är överfulla, det är det som är så hemskt!

#15 Du kanske kan tipsa henne iaf;)

F*n…….tycker att man borde öppna ett katthotell….det är så enormt många katter som behöver akut hjälp…..
Egentligen är det 1) lokal, 2)mat, 3)hjälp från människor som behövs….. Men sen beror det på vad lokalhyran går på…..fast är man flera så borde det gå lättare.
Nu har jag mailat och erbjudit en piller påse….

Imasy: Charmigt!! 

Blocket tillåter inte den typen av annonser och vill att vi kontaktar dem när dylika annonser dyker upp.
#19 Smart drag! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Lägger in våra nya riktlinjer när det gäller annonsdiskussioner:
En viktig och bra arbetsuppgift som görs här i Hittekatter i Fokus är att hålla koll på annonserna på Blocket där privatpersoner säljer katter. I de fall priset är för lågt eller andra saker är olämpligt skrivna kontaktas säljaren per email med information och goda råd.
Ibland kommer länkar till annonserna ut öppet här i forumet. Det är ofta de mer speciella fallen som hamnar här. Detta kan dock vara olämpligt med tanke på att vem som helst då kan börja skicka mail - även icke seriösa personer. Det kan motverka vårt syfte.
Jag skulle vilja uppmana till viss försiktighet med direktlänkat till annonserna. I de fall det är en annonstext som ni känner behov av att diskutera kan ni beskriva annonsen i text utan att lämna ut länken. Den kan istället förmedlas via PM om ni behöver hjälp att kontakta annonsören.
//Lena
PS! Har tagit bort den direktlänk som fanns i inlägget pga detta.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
kan tillägga att de ej har nappat på mitt erbjudande… 

Hm. Vad svarade hon?
Inget svar????