Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 2404 ggr
tantsotis
0

Kattpensionat anmäldes - hur gick det?

Hittade en gammal artikel om ett kattpensionat som sköts illa:

[http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel& id=497937](http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel& id=497937 "http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel& id=497937")

I artikeln finna att läsa hur man fått flera anmälningar på sig, men inte mycket hänt.

Någon som vet mer om detta? Hur gick det sen?

Såvitt jag vet finns det kvar än idag, polisen lämnar hittekatter dit.

Lena
0

Nej detta kattpensionat känner jag inte till sedan tidigare. Kanske någon av våra medlemmar från Norra Sverige vet mera?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

JosephineF
0

Den här artikeln har ju ett par år på nacken. Sedan dess har ju Sundsvalls Djurhem startats och de flesta katter hamnar väl där nu. Dessutom har vi ny djurskyddsinspektör i Sundsvall. Men hundar hamnar såvitt jag förstår på Söråkers Allfoder.

tantsotis
0

Men Söråker ligger ju i Timrå kommun. Har inte de en egen inspektör?

Om Sundsvalls djurhem har jag endast hört positiva röster. Glad

tantsotis
0

Lite spånande:

Sundsvalls djurhem sköts väl men saknar såvitt jag vet lokal. Om kommunerna i Västernorrland gick samman och stöttade skulle man kanske få råd med det.

Polisen från grannkommunerna skulle kunna lämna sina katter där istället. 

Det blir ju några mil att åka men inga avstånd med norrlandsmått.

Hur låter det? Önsketänkande, jovisst, men kanske något att jobba för på sikt?

JosephineF
0

Kommunerna vill inte stötta katthemmen alls. Av någon underlig anledning ser dom inte katthemsverksamheten som samhällsnyttig verksamhet. Fanns inte katthemmen skulle kommunerna få rensa upp i det här själva, men det är mycket roligare för turismen att slänga upp löjliga "Y´n" och kulturhus som främjar människorna. Djuren är en bagatell tydligen.

Sundsvalls Djurhem letar lokal, men behöver mer pengar. Dom har Djurskyddet Sundsvall som enda sponsor och det täcker knappt något av utgifterna dom har redan nu. För tillfället kan dom enbart arbeta med jourhemslösningar. En positiv ändring är dock att jourhemmen ökat ordentligt senaste veckorna. Kanske har det med hitta hemserien att göra =)

Ja, Allfoder tillhör Timrå Kommun, så du har nog rätt i att deras Djurskyddsinspektör hade hand om det här ärendet, tänker alltid på Sundsvall och Timrå som samma jag ;)

tantsotis
0

Om ett katthem raggar volontärer och jourhem lika flitigt som bidrag och sponsorer, är det ett gott tecken. Glad

Öbacka Djurhem i grannkommunen Härnösand får ju kommunal spons. Den kunde man enligt mig ge till en mer välskött verksamhet.

PS Jag gillar Y-et! Flört

JosephineF
0

Usch, Y-et är vedervärdigt.. Om dom kunnat lägga kosingen på annat ändå.. =/

JosephineF
0

Bild på konstverket Y-et

(Bild lånad från www.timra.se)

tantsotis
0

Jag sa inte det var värt pengarna… hihi… Jag har kanske lite udda smak, kommer från konstnärssläkt och blivit tidigt indoktrinerad på underliga skapelser … Cool

JosephineF
0

Haha.. Ja.. Jag tycker då det är alldeles anskrämligt.. Tittar gärna åt andra håller när jag åker på Deltavägen ;)

tantsotis
0

Jo, sumpmark är fint… *retas*

JosephineF
0

Hahaha.. Flört

Alexej
0

Vad är detta? Ett hus? Förvånad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

JosephineF
0

Ett drygt 30 meter högt konstverk.. =/ Står för Y län..Dom har turistinformation i det på somrarna. Makabert fult, eller hur? ;) Hehe..

karins
0

Ett konstverk som är ett hus! Vad dom hittar på konstiga saker som konstverk!

tantsotis
0

Nä det är ju  jättefint! hihi… Jag kunde ha gjort det själv och det hade blivit billigare… Cool

Alexej
0

Vad är det för material? Ser ut som en köttbit!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

tantsotis
0

Så konstintresserade ni är här på Hitte!Flört

Här är lite info:

http://www.timra.se/templates/Page.aspx?id=3342&epslanguage=EN  

Alexej: Sprutbetong är materialet, plus en massa färg - Begt Lindströms kännetecken.

tantsotis
0

Oj, blev fel med länkningen… Försöker igen:

Alexej
0

Tantsotis, gör alltid mellanslag efter en länk då blir det en länk!

Jag tycker om konstverket! :)

tantsotis
0

Okej, tack, ska försöka få till det själv nästa gång…

Kul att det finns folk på forumet som förstår sig på konst! Ärligt, jag gillar faktiskt Y:et och alltid retar det någon… Flört

tantsotis
0

bumpar i hopp om att nån kommit in som vet mer om Söråker.Glad

JosephineF
0

Det borde ha ordnat till sig eftersom polisen fortfarande har samarbete med dom..

tantsotis
0

Mja, vet inte om det är nån garanti det är bra…Fundersam

Kan Sundsvall ta emot alla som upphittas?

JosephineF
0

Vet ej, maila och fråga Eva Årblom. www.sundsvallsdjurhem.se