Varför tittar ingen åt mitt håll?
Jag är en alldeles bedårande hankattunge med glimten i ögat och charmig som få. Jag har ett nallebjörnsliknande ansikte och skulle kunna ge dig hur mkt kärlek som helst.. Enda felet med mig är…
jag är svart
varför tittar knappt någon åt mitt håll? Alla andra kattungar här hos matte har jättemånga intressenter, t.o.m lilla svartvita Tilda, men inte jag.. de flesta "vill inte ha svart katt" säger de till matte. Men färgen gör ju inte katten…lr?
Var finns det kärleksfulla hem som tar mig för den jag är, och inte färgen?
Titta, jag har lätt den charmigaste (längsta;)) svansen i stan…ju
Matte säger jag ser ut som en kramgo nallebjörn
Idag får jag andra vacciantionssprutan och är redo att flytta hemifrån, jag är också avmaskad och ätit RC kattungefoder(MUMMA!)
jag är en utmärkt lekkamrat!
Han är underbart och säkert faller någon just för honom!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Så…varför tittar inget åt mitt håll?

Han är så lik min lilla stödis Brangwen *tycka* Han råkar inte vara en av kattungarna från en gård utanför Kristanstad?
Gud så söt! Hur kan ingen vilja ha han. När ja var liten och skulle få min första katt skulle jag absolut ha en svart:) sen blev den en svart till:) så vi hade två helt svarta, jätte fina! Ser ut som en panter:)
#6 nej hans mamma är en långhårig huskatt som blev ifrånflyttad och till slut dräktig här i blekinge:( Du kan se hela familjen(utom en bror som fått perm. hem) på www.kks.nu under camillas katter. Detta är blixten:)

Hadde jag inte tingat en katt redan så hadde jag hämtat han
#9 ja,du ska ju ha en av de långhåriga! men vet du vad, de långhåriga kommer ändå få hem fort då deras färg o hårlag e populär så är du intresserad av honom så finns han att läsa mer om på www.kks.nu under Camillas katter

Åhhh..jag blir så rörd av texter typ den i ditt första inlägg..när jag läser detta..vill jag bara öppna stora famnen..ta hem goingen o slöööösa med kärlek!! Har två stora svartingar i min familj..o dom är bara så underbara…jag är nog lite larvig..men tårarna tränger fram efter att ha läst den vackra svartas anrop…

Och jag som älskar helsvartingar!!! Men min sambo vill inte ha en permanent katt för tillfället, så det får bara bli stödiskatter just nu :(.
Han är ju helt underbar, förstår inte varför folk inte vill ha svarta katter, det är ju suveränt om man som jag älskar att gå omkring i svarta kläder, syns inga katthår ^_^.

Åh han är så fin! Liknar våran hittekatt Gustav…

Finns det inget forum som heter "svartakatteriFokus" eller nåt! De är väl värda ett eget forum tycker jag
Det är jätteläckert med svarta katter de är så mystiska och mytomspunna, hm kanske därför de inte är så populära. Det gamla uttrycket "oturskatt" "häxkatt" osv.präglar folk.
Nej! Slå ett slag för alla svarta katter! Lycka till Blixten, ditt hem kommer ett vacker dag!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Då borde man kanske lägga ut honom på Häxor eller Övernaturligt?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Så fint han skrev. Med den texten lär det inte bli några problem för honom att få ett hem. Vilken tur att stödmatte tog de fina bilderna också. Ni gör ett bra team. Så när det där läggs ut så kommer han få intressenter. Hoppas jag. Lycka till Blixten. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Nu är jag ärlig men han är en av dom vackraste katterna jag sett. Menar detta. Men…här är det huset fullt. Annars hade han legat risigt till..:)

#14 och #15, Precis, det kanske är därför jag är dragen till svarta katter, det är definitivt något mytiskt över dem. Att lägga ut en bild på häxor och/eller övernaturligt tror jag är en bra idé :). Med sådana vackra bilder och fin text kan han inte bli motstådd länge!
Ja, så fin…… Lägg ut honom på sks också, med den hjärteknipande texten…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
han har lagt ut sig lite överallt..*fniss*

Kolla min idetråd, svart katt, TURkatt
Så fin han är. han ser så snäll och söt ut, tycker jag. Om vi inte hade fullt så
#22 tror tyvärr det skulle få motsatt effekt, dra till sig de som är lite mindre seriösa..jag vet inte…ska bli intressant att läsa alla andras funderingar:)

Var bor han, oj vad jag blev kär!
MVH Isnornin
#25 han finns i Ronneby,blekinge och vill ha kattkompis, antingen om bästa vännen Dior får följa med eller om du redan har kompis han kan busa med. tarsnport är inte omöjlig att fixa lite varstans i landet;)
Håller tassar och tummar för att du ska få en alldeles egen fantastisk familj och det kommer du att få *L*
Mojje & Busan tycker att du är ursöt 
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

jag har hund
MVH Isnornin

Kommer han ifrån bra familj?
MVH Isnornin
#28 hund räcker inte, han vill ha kattkompis oxå och flytar gärna med sin bästa vän här hemma, en svartsköldpaddvit honkatt som är kastrerad, vacconerad, idmärkt o avmaskad. han bor hos mig nu i stödhem, innan bodde han utomhus för hans mamma blev ifrånflyttad och dräktig. idag får han sista vaccinationssprutan

ok, min man är på jobbet, han skulle ringa mig så fort han kan.. Jag måste höra vad han tycker om 2 katter vi hade pratat om en! Hur gammal är den andra katten?
MVH Isnornin
Naquita, tror du det? Ja, vore intressant om fler lämnade sina synpunkter i en tråden. Men Måste den lilla sötnosen ha sällskap? Det kanske funkar lika bra som ensam kisse, beroende på var han hamnar…..

Ja kanske bäst o fråga varför vill han ha en kompis med sig?
MVH Isnornin
**
för att han är en mkt social katt som gärna tyr sig till andra katter Vi människor kan aldrig ge katten allt den behöver, om den gillar annat kattsällskap Jag känner ju Blixten och vet att om han blir ensamkatt kommer han bli väldigt uttråkad, börja busa väääldigt mycket och frustrerande med dina händer, ben..ja , allt möjligt..för han har ju ingen kompis! han är en vädligt aktiv kattunge
**
även vuxna katter som visar att de tycker om kattsällskap säljer jag inte som ensamkatter. Visst, de överlever och mår säkert bra, men är de ultimalt lyckliga utan en älskad kattkompis? nepp. (jag talar av erfarnehet)
Här är den andra tjejen, 11 månader gammal! de är rumsrena o inga problemkatter överhuvudtaget!
Är ni seriöst intresserade så gå in på www.kks.nu under Camillas katter kan ni lägga intresseanmälan och läsa mer om "Blixten och Dior"
ja,han måste ha sällskap. Det är ngt jag står fast vid..hårt
Jag omplacerar varken vuxna katter eller kattungar som verkligen verkligen uppskattar andra katter till ensamhem.

ok Blixten, är det så han heter:) Hur var det med kompisen, hur gammal är den?
MVH Isnornin

Jag älskar svarta katter..Och lille killen är såå vacker! Det är verkligen något övernaturligt och mystiskt med helsvarta katter!!
Har ni hittat något hem åt honom ännu?
Kraam/Anita
#38 Nej, inte än

är de inne eller ute katter?
MVH Isnornin
Puttar upp för den svarta Blixten med kompis!!!!!

Naquita, finnst det något tel nummer man kan nå dig på ifall jag har fler frågor?
MVH Isnornin
Oj vilken undrbar kisse
Det förstår jag inte att folk inte tittar åt en svart katt.
Blixten är ju så vacker
Jenna

Ja han är jättefin:)
MVH Isnornin

Jag har pratat med min make, vi kom överäns ön att vi tror de är för gamla, för hundens skull. Men de är allt fina:)
MVH Isnornin
Puttar upp för vackre svarte Blixten!

jag var in på kks.nu, jag är helt såld, så många fina svarta katter! Det blir läsning hela kvällen!
MVH Isnornin

ja det var synd, jag verkligen blev stört kär:)
MVH Isnornin
Sedan vi fick Othello i familjen är jag galen i svarta katter. Vet egentligen inte varför vi inte haft svart katt tidigare. Så fort jag ser en svart katt nu så tänker jag på Othello. Han har verkligen stulit våra hjärtan den kissen. Den här kissen är supergo!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#45 Varför skulle katterna vara för gammla för hunden?

jag vet inte… hon är snart 6 år, tror att det vore bra med en "bebis" kattunge? har jag fel, kan hon axeptera två lite större katter bara så där, jag vill inde hamna i dilemma och att det inte skulle funka, jag har inte hjärta i sånna historier!
MVH Isnornin

Han är verkligen jättevacker!!Såå tjusig!! Men nu ryms inga fler katter hos mig..
Måste nog skaffa mig ett stort hus på landet!!
Lycka till med lakritspojken/Anita

#51 Nu vet jag ju inte om hunden har någon erfarenhet av katter men annars måste det väl nästan vara bättre med en lit större katt som inte är rädd för att "säga ifrån", om hunden leker för vilt?
Men jag är absolut ingen expert!

jag inte heller, min svärmor hade katt, han gick bort för några månader sedan, han var jätte gammal. Solla ville ju leka, men inte han:) Men det gick bra. Men han ville inte vara "kompis" med henne, han var en riktig surgurka! Solla är jätte go och snäll, jag tror att hon hade fattat att den vore liten, hon far fram mycket lugnare mot valpar än stora hundar, hon är ju snart 6 år, men inte fått egen kull.
MVH Isnornin
Naquita har en stor hund hemma, så katterna som kommer från henne är alltid hundvana.
Här hemma har jag nu 8 katter och 2 hundar. Funkar ganska bra. Hundarna är nyfikna och katterna smäller ibland till när det blir för mycket hundnos. Men alla katter vande sig förvånansvärt snabbt att det finns hundar här.
Jag har bara vuxna katter här och tar bara in vuxna, det blir lättare då för jag har utekatter.
Det är en katt bakom hunden….

oh så sött:)
MVH Isnornin

Här bor det 3 katter och 3 hundar, inga problem och här är det hundarna som säger i från när de inte orkar med spinnande katter´:) Comso är 6 år och en förvildad katt, han kom hit för 1 år sen och han verkligen avgudar vovvarna! (Han är rakad på bilden)
Älskar svarta katter!! Tycker de är såå vackra! Min nästa katt ska vara en svarting;)

#57Hur gammal var hunden när ni fick katten?
MVH Isnornin

#47 Oj första gången jag själv klarade av att lägga in bilden direkt i inlägget, dock blev den liiite stor.

Jag blev faktiskt rörd när jag läste det. Tråkigt att så många går efter utseendet och inte personligheten. Tänk så många katter som är svartvita och svarta som behöver hem, men som alltid blir valda sist…Eller att ingen tittar på dem…
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

#58 Mina 3 hundar är 6, 9 och 10 år och det var 2 år sen som jag skaffade mina första 2 katter och för 1 år sen så flyttade Cosmo in:)
Min erfarenhet säger att katter och hundar oftast brukar funka väldigt bra i hop och ha stort utbyte av varandra.
Lycka till!

ja, det är svårt, jag måste fundera!
MVH Isnornin

Jag har sagt nej till två som varit intresserade av att adoptera en av mina små härhemma, av samma anledning som Naquita. Micky ska inte bli ensamkatt, han har för stort behov av andra katter. Det enda hemmet hade en kanin som sprang lös i hela lägenheten och tjejen var hemma väldigt mycket, men jag sa nej - Micky behöver en KATT som sällskap. Så är det med vissa katter. Vi som jourhem lär ju känna katterna och vi ser vad de behöver, jag har haft några katter som kunnat bli ensamkatter för de har inte visat samma intresse för andra katter som tex Micky.
Ville bara förklara lite 
tezza, om du går in under "hantera inlägg", då klickar du på bilden, sedan blir det små fyrkanter överallt. Med de kan du "dra" inåt och förminskar bilden.

#64 Ok tack för hjälpen! nu är det försent för det där kortet (går ej att hantera längre) men till nästa så vet jag:)

puttar upp för vackra blixten..!! Har endast god erfarenhet av svarta katter..vår Bamse hör till gammalkatterna nu med sina 10 år, är så otroligt cool, tillgiven, bestämd och sällskaplig..Berlioz..också helsvart, tillgiven o kelen till den milda grad..nu vet jag att det inte sitter i färgen hur dom är till temperamentet, men kan i det här sammanhanget inte låta bli att "prata" lite om mina svarta underverk
nu e jag hemma, blixten har varit o vaccinerats idag, sista sprutan:)
isnornin jag har en stor hund(50+) hemma som går bland katterna, och jag är jourhem åt både vuxna och ungar emellanåt. Är hunden inte jättevan vid katter är det alltid bra att köpa katetr som redan är hundvana, då de vet hur de ska betre sig kring hund!
jag vågar nästan påstå att det är värre att skaffa två små kattungar som inte är vana vid hund än två halvstora(blixten e faktiskt bara 4 månader) som e vana vid stor hund.
Här har du en bild på min hund och Blixtens bästis som ahn vill flytta med( om hemmet inte redan har katt)
Puttar upp för lille söta Blixten!

Jag kan inte förstå att fok väljerbort katter på grund av utseende/färg, det är ju personligheten :D
Och jag tycker att alla katter är jättesöta :D

#67 Då är ju Blixten nästan kattunge fortfarande. Vid 16 veckor är man ju inte så stor…

Ja jag tror er, jag har pratat med min gubbe (han får vara gubbe nu), han vill inte ha bondkatter, det tänkte jag inte på att säga det till honum över telefon, jag har försökt övertala honum! Men han ger inte med sig!!
MVH Isnornin

Finns de i Västerås?
MVH Isnornin

Har jag frågat om de är ute eller innekatter?
MVH Isnornin

Vad är det för fel på bondkatter då *ler* Vill din man hellre ha en raskatt så att säga? Tro mig, om ni tar in ett "räddningsobjekt" så har ni en katt som är er tacksamma resten av sitt liv ;)
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!
Alla KKSkatter skall väl vara innekatter?
PuttR UPP FÖR LILLE bLIXTEN!!!!!

#74 jag tycker att det inte är något fel på bondkatter, jag vill bara ha inne katt, vi bor rätt nära en väg.ja jag vet att katten skulle uppskatta det! jag ska säga det lit snyggt till min gubbe;)
MVH Isnornin

#78 Blinka me ögonen så ska det nog gå *S*
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!
precis Gunilla Blixten och Dior lever endast som innekatter och älskar det!
(men alla kks-katter blir inte innekatter,finns de katter som t.ex vantrivs inomhus o visar det genom att kissa osv)

Ja;)) Jag vill bara veta om katterna är inne eller utekatter och vart de bor innan jag tjatar sönder öronen på gubben!
MVH Isnornin

ok ett +
MVH Isnornin
Än så länge befinner de sig i Ronneby! Men transporter är det minsta problemet!

ok ett till +
MVH Isnornin
Raskatter kostar ju flera tusendlappar mer. En raskatt borde man bara skaffa sig om man nu älskar en viss ras eller vill uppföda/utställa katten. När jag läser på raskattsidor finns det redan för många kullar.

Ja de är svin dyra!
MVH Isnornin

Jag är bara orolig att de inte skulle gå ihop med Solla våran hund
MVH Isnornin

va heter den svarta katten

Kan du inte testa hur din hund reagerar tilsammans med katter? Katterna är ju redan hundvana…

hon har träffat katter förr, svärmors. Katten var inte intresserad, men hon varr nyfiken på katten
MVH Isnornin

"90 Låter ju som att det inte kan gå annat än bra:)

Nej det är kört:(
MVH Isnornin

jag älskar svarta katter , dom är underbara , sotis va helsvart och han var underbar.
Men Siberlina, här är han ju! Kanske just den kisen som väntar på dig!!!!!

Det är verkligen få katter som gått rakt in i hjärtat via datorskärmen som denna har gjort på mig…vilket hjärtegryn…han påminner verkligen om en liten björn! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Hej! Undrar hur det har gått.. orkar inte riktigt läsa igenom hela tråden , den var ganska lång :) Han är ju helt bedårande ju! Hur gammal är han, och var finns han?
HAn är 4 mån och finns i Ronneby. Transport är det minsta problemet!

alla tittar åt ditt håll Blixten… du är superdupersöt… så söt så mitt förra inlägg försvann….folk måste ju vara blinda om dom inte ser dej…..min Jullan Svartnos är lika charmig som du o hon behöver bara blinka så får hon det hon vill ha….nästan…
hoppas du snart hittar din familj! hade jag inte katter upp till öronen så skulle jag komma o kidnappa dej….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Precis. Blixten finns i Ronneby och är 4 månader. pma om du/ni är seriöst intresserade;)
HAr lagt in tråden i Sophias forum nu också, med bild!
100# hah,vilket forum?
Är han kastrerad?
Tessan, han är ju bara 16 veckor……
Jag hade missat det, såg det sedan. Sorry!
Jag som hade bestämt mig för att ta en katt från kattkolonin i Uddevala, men nu börjar jag tänkta om.. Är ju ute efter en kompis till min lilla Attis, också 16 veckor, och de katterna är ju förmodligen lite halv vilda.. Kanske denna kisse skulle passa bättre :-) Han är verkligen jätte vacker! Men jag bor i Sundsvall, det är en bra bit, skulle det gå att lösa? Har ingen möjlighet att ta mig någor längre sträcka själv =/

Ja han är söt som en liten nalle…

Ja han är söt som en liten nalle…
JA!!!!!!!! Transporten är ju något som vi brukar kunna fixa här! eller på djurtransport!
Hm, ska ju få upp en kattfamilj till västeråt, vet ej om det hjälper?
Det är ju en bit i alla fall! När ni bestämt er, så lägg en transporttråd här och så kan vi lägga en på Djurtransport i fokus också!
Jag ska sova på saken! :-)
Har fått ett Pm av en forumare, får se..verkar seriös!:) Jag är inte förmedlare till denna hane, utan Camilla. är ni seriöst intresserade(bästa är ju om Dior får följa med sin bästis, hon e kastrerad, idmärkt, avmaskad o fullt frisk o rumsren!) så gå in på www.kks.nu under Camillas katter o lägg en intresseanmälan på söte Blixten!
underbart om han kan få ett hem, att någon ser honom nu..bra med kontaktannonser ibland:D

#111 håller så hårt i tummarna nu för vackra Blixten, för att hemmet snart finns inom räckhåll!!!

Camillas kontaktuppgifter finns här. och hennes e-postadress är: camilla@kks.nu
Håller tummarna för dem :-).
En sak som är viktigt att säga är att katter gillar att umgås med katter. Speciellt om man jobbar och har ett liv utanför hemmet. Utan vän så blir de lite krävande och kan börja förstöra saker bara för att de inte har något att göra med mera. Att ha två katter kräver faktiskt inte mer energi för en, snarare mindre. Visst, det blir mer mat och sand, men annars så är det enklare faktiskt. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#113 precis,jag tycker det är otroligt viktigt att en katt som VILL ha kattkompis får ha en, att skaffa en katt för att du själv "bara vill ha en liten söt kattunge just nu" är enligt mig egoistiskt. Då tänker man enbart på sina egna behov och inte kattens.
Hur har det gått för vackre BLixten? tänkt på honom hela helgen….

puttar upp för Blixten..den vackre..
Han är så gott som tingad till en hittekattare;)
Åh……. hoppas den Hittisen och Blixten finner varandra! Håller tummarna för lille Blixzten och Hittekattaren! Skall bli skoj att höra vem det blev!
Puttar upp, så nyfiken hur det går…..

#117 så glad jag blir att höra det:-)

Hej..jag måste få höra om lille vackre Blixten!! Vars hamnar han?
Anita
#117 Vad bra! Det var goda nyheter!
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag förstår inte heller aversionen mot svarta katter. Min första katt i vuxen ålder var helsvart, utan ett enda vitt strå. Hon såg i princip ut som en svart siames. Men hon var en vanlig huskatt. Jag började direkt att använda vit kattsand som då hette Catsan. Jag bodde i marklägenhet, så hon fick gå ut genom altandörren, när jag var hemma. Jag fick helt enkelt inte stänga den, för hon kunde bli nödg ochrusade då in till sin låda, gjorde vad hon skulle och rusade ut igen. Granne mittöver hade sandlåda till sina barn. Den minste pojken satt där och lekte med sina bilar och Lotta (katten) hjälpte till och puttade på bilarna. Rätt vad det var blev hon nödig och rusade intill sin låda. Sedan ut igen och lekte vidare. Hon gjorde aldrig något i rabatter eller i sandlådor. Misstänker att hon trodde att bara den vita sanden dög att göra behov i.
Hon var underbar och var med överallt, när jag åkte på semester. Jag hade en kombi, så hon var lös i bagageutrymmet bakom hundnätet och där trivdes hon. Hon stod alltid på bakbenen och tittade ut, men försökte jag med transportbox, så jamade hon hela tiden.

Vilken underbar historia..
Ja alla katter har sina speciella ideer och rutiner..Ingen är den andra lik! Precis som vi människor!
Jag älskar svarta katter..dom är mystiska och såå vackra! Men jag älskar alla sorters färger på katter..
Kramar till er alla
Anita

Å vad härligt att läsa!
Undrar vem det e
Vill bara tala om, att i min plånbok så ligger det just nu en Trisslott som väntar på att få följa med lille Blixten……

#123 - Milda makaroner..vilken underbart härlig berättelse, man tackar för ljuvlig nattalektyr!!
#126 hihi bara nya ägaren avslöjar sig snart så du får ge henne den:)
Aha, det är i alla fall en hon! Haha, Naquita, det gör det ju så MYCKET lättare!
#128 Vad spännande - vilken Göteborgare kan det vara tro?
//Lena
hihihi..lätt..vem har sagt det ska vara lätt;P ska tipsa henne om att gå in i tråden o säga BUU

Är det en Göteborgare…?
Nej det är INTE en göteborgare:P men någonnstans där omkring;P
Ok, en kvinnlig Göteborgsbo alltså….. Så lätt!
vadå,bor de många i gbg?*låtsas vara en dum småstadsbo* hihi
Ja nu får vederbörande avslöjja sig innan vi dör av nyfikenhet här! :)
//Lena

Det här var spännande…vem är det?
Hur som helst så är Blicten vacker.
Älskar oxå svarta katter.
Jenna
vill ni ha en till ledtråd?
…
…
…
…
hon har INTE skrivit i den här tråden
(mohahah känner mig som en retsticka idag)
Hej! Spännande tråd det här 
Ja, håll oss på sträckbänken bara, din lilla personalplågare!

Nej någon Göteborgare är det väl inte,,,hehe
Ja, visst är det spännande. Hade vederbörande inte skrivit i tråden eller?

Naquita din lilla retsticka.;).vi spricker snart av nyfikenhet..
Jag tror att det är en hon + en han + två han + en hon + en hon till + en han till…det är vad jag tror 

jag tror hon har avslöjat sig i en annan tråd, hon skulle iaf ha en katt från Naquita, men om det är den här vet jag inte…….
Ni är stygga som håller oss på sträckbänken så här… Men allt kanske inte hAR GÅTT I LÅS ÄN?
Min familj består av mig (tjej), min sambo. Jag har två söner och en dotter. Jag har en honkatt och en hankatt 
Åh, Netirda, då är det alltså du? Hehe, Så kul om du vinner något på Trisslotten som följer med Blixten då! Då får jag ha din adress, när du får hem honom,så jag kan skicka den till dig!
#148 Jag har ett bättre förslag
Du kan skrapa lotten åt mig och blir det någon vinst på den kan vi skönka dem till de som betalat för Blixtens vacc. mm
Eller vad säger du?
Ja, som du vill! Vi kan ha skrapningen här inne! Jag har scanner, så det är ju baRA ATT SCANNA lotten!

Åh, så charmig trådstart!!
Hur mår lilla kissen?? 
Påminde mig om hur Rasmus på luffen sa om barnhemmet, att alla bara ville ha flickor med lockigt hår….usch…. Sorgligt. Men jag tycker svarta katter är enormt fina och närmsta killkompisen gillar BARA svarta katter…
Men Emma, Uddevalla är inte Göteborg eller omgivning!
#152 Det beror på hur man ser det! Uddevalla ligger ca 8 mil norr om Göteborg men bara 5-6 från Mellerud!
#149 Kul att kissen får kommer till er!
//Lena

Vad härligt att missen kommer till dej Netirda! Så håller jag en tumme för att du skrapar hem en rejäl vinst på lotten också;-))
JA, vi tar och kör skrapningen här inne….Kan bli en spännande tråd…..

Det var ju det jag sa att det inte var en Göteborgare…
Kul att du avslöjade dig nu Netirda så man vågar andas igen…risken att det hade sluppit ur i ett andetag var överhängande
Lycka till med kompisen till din tjusige vite kille. De kommer verkligen att "matcha" varandra.
När flyttar vackre Blixten+ Och flyttar han med syster eller ensam?
Gunilla blixten har ingen syster=/
Ok, men du ville inte att han skulle flytta ensam , eller hur? HAr jag för mig i alla fall…..
#159 nu blandar du ihop de,jag ville inte han skulle flytta SOM ensamkatt
Ok, dåååå fattar jag! Så han flyttar själv, till familj med katter, right?
Hej igen! Äntligen kom jag in. Det har bara blivit fel när jag har försökt komma in på sidan.
Här kommer Blixten att få 2 kompisar var av den ena av dem är ca 2 månader äldre än Blixten, jag tror att de kommer att få det riktigt bra ihop
Gunilla.H Jag är helt klart med på en nätskrapning utav lotten, låter spännande 
Ja Fokus har fått hjärnsläpp i attacker idag…. Hehe, då startar vi en liten lotteritråd, när den lille lakritstomten kommer hem till dig!
#163 Det tycker jag att vi gör 
Glömde ju att skriva att det ser ut som om han kommer hit den 9:de november. Hoppas att det blir så 

Jag är inställd på att ta upp sötnosen från Lund till Gbg den 9'de, så bara Naquita kan ta honom till Lund och du hämtar i Gbg så har du en till missetass på fredagskvällen :).
#165 Självklart kommer jag ner till Göteborg 
slutet gott, allting gott..lr ngt sådant:D då har 3 av 4 lakritstroll i kullen fått egna hem innan 5månaders ålder. sista kvar är en liten luddig svart pojke:)
#167 Du för skapa en tråd om den luddiga lillkissen också.:)
//Lena

Jag ÄÄÄÄÄLSKAR svarta katter. Har inte råd att köpa katt just nu annars hade jag hämtat han på en gång. Har själv en helsvart halvperser som du ser på bilden. den andra katten är inte svart men mkt go ändå. Kan ju ändå säga att svarta eller svart/vita katter är de mest harmoniska djuren som finns, tror det sitter i färgen:)
Samma här.
Svarta och svart-vita
är min passion
På lördag…alltså imorgon… kommer Blixten hem till mig
och så fort jag får chansen ska jag bombadera er med bilder 
#171 Det ser vi fram emot! :)
//lena