Innehållet i Hittekatter i Fokus?
Här följer några frågor om vad du tycker om innehållet i Hittekatter i Fokus. För att sajten ska utvecklas och kännas vital är det viktigt att vi som finns bakom kulisserna vet hur du som medlema uppfattar sajten och vilka förslag du har till förbättringar.
- Vad tycker du om innehållet i Hittekatter i Fokus?
- Är det något du saknar?
- Är det något som kan förbättras.
- Är det något som det finns för mycket av?
- Vad är bäst med Hittekatter i Fokus?
- Vad är sämst med Hittekatter i Fokus?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hm,, jag tycker innehållet är bra,,,inget jag kommer på som jag vill ha anorlunda,, Det som är BÄST här är alla trevliga människor man träffar! kände mig välkommen sen dag 1!kommer inte på något sämst..
kanske att långa trådar tar en stund att öppna,, men det är nog snarare jag som behöver mer minne i min dator,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Puttar upp! :)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag tycker att sidan totalt sett har ett bra innehåll, och en bra struktur. Det enda som är ett problem gäller hela iFokus – de gånger det är problem med att ladda sidor och sådana tekniska saker.
Det är en enorm resurs av kunskap och välvilja genom alla medlemmar, och det känns som om det fyller en mycket viktig funktion som mötesplats.

Huffar och puffar upp, för det är en viktig fråga som du tar upp Lena. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jag är helnöjd med hittekatter.ifokus
Lagom mycket tårar, skratt, katter och självgående dammsugare ;)

Här är en till som är helnöjd med sajten..här diskuteras framför allt viktiga saker, många gånger sådant som får tårarna att rinna i ögonvrån..men det är sådant som behövs för att man ska kunna åstakomma saker o ting för att hjälpa katter i nöd.
Solskenshistorier finns också..viktigt..viktigt…att läsa sådana ger energi att fortstätta hjälpa missar som far illa..man blir varm inombords över varje lite misse som räddats in i värmen..
Inget att klaga på.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hittekatter i fokus har blivit beroendeframkallande..
Det är väl den enda nackdelen jag kan se.
Att sedan hela iFokus krånglar är ju en sak för sej.
Jenna
Sämst med fokus i sig är tekniken. Jag hoppas dom kan ordna detta, för man förstår ju å andra sidan att det blir krångel när det kommer så många nya medlemmar så fort.
I övrigt är jag hur nöjd som helst! =)

Jag tycker också att allt är bra, förutom allt strul med det tekniska.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
JA, håller med de senaste. Detta strul har varit KalleAnka helt enklet….
Puttar upp denna lilla enkät!
//Lena
Upplever innehållet här som allsidigt och välbevakat. Här kan man nästan alltid fördjupa sig i innehållet i varje liten tidningsnotis som handlar om katter.
Jag kan inte komma på nå't som jag saknar just nu - men tycker ibland att det är för många kategorier.
Funderade på t ex en liten skojsak som "butte fyller gubbe".
Är det "evenemang" (men det gäller väl bara större evenemang), är det "Huskatter" eller "kattprat i allmänhet" eller "Bilder" eller kanske någon slags skojtråd eller…
Jag valde "utanför ämnet" till sist fast det kändes inte heller helt rätt.
(Är bara en liten reflex i sammanhanget…)
Det bästa med hittekatter i fokus är att den existerar och har på så kort tid utvecklat sig till en viktig och angelägen kraft i kampen för våra hemlösingar i det här landet.
Det sämsta är att servrarna tycks vara något underdimensionerade för den här typen av engagemang. Men jag hoppas det är barnsjukdomar som kommer ge med sig framöver.
/Pelusa
Ja, vi borde ha en grattiskategori..
Annars är jag nöjd!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Puttar upp för fler synpunkter!
//Lena

**Vad tycker du om innehållet i Hittekatter i Fokus?
**Jag tycker innehållet är bra. Väldigt deprimerande ofta och man får en känsla av vanmakt men det kan vi liksom inte göra något åt. Det är ju ämnet i sig som är grunden till det.
**Är det något du saknar?
**Nepp inget jag kan komma på nu.
**Är det något som kan förbättras.
**Inget jag kan komma på nu. :-)
**Är det något som det finns för mycket av?
**Antalet hittekatter, fast det är inte sajtens fel utan samhället och människorna där. Men drömmen vore att vi inte behövdes. :-)
**Vad är bäst med Hittekatter i Fokus?
**Att få tala med likasinnade, folk som bryr sig och vill katternas bästa. Att ha ett ställe man kan gå till läsa, lära sig mer och diskutera.
**Vad är sämst med Hittekatter i Fokus?
**Finns inget dåligt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Puttar upp för fler synpunkter!
//Lena
Ja, jag saknar en spypåse….. Faktiskt…….
#20 Hur ska den se ut tycker du? Utveckla gärna lite mera. Eftersom Hittekatter i Fokus är en öppen sajt måste vi vårda vårt språk och följa skrivregler och andra regler och lagar som råder för öppna forum på internet. Det kan vi inte göra mycket åt.
//Lena
Ja…. Lena…..Ok, namngivning får absolut ej förekomma. Men annars så tycker jag nästan…. att allt annat skulle vara tillåtet….Men BARA där……Får jag lägga ut en tråd om det? Med omröstning? Jag tar INTE illa upp om du tar bort den…..

Jag tycker att hittekatter är en bra sajt! Det dåliga är att det krånglar ibland med det tekniska men som sagt, inget vi kan göra åt!
Här inne lär man sig mycket och man har andra som har samma intresse som sig själv.. gillar katter och vill hjäpa de..
Sen en nackdel också är väl som Jenna_Gun skrev; man blir beroende 

Jag är beroende men det är ett bra beroende…………………
Har väl aldrig lagt mig så sent på nätterna sen jag började hänga här…………..
Tycker om allt , gråt och skratt om vartannat…. och så lite ilska mellan varven…..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#22 Jag känner inte att en sådan "Spypåse" kommer att tillföra sajten något. Det kommer bara att utmana skrivreglerna och ställa till problem och leda till merjobb. Bättre att vi jobbar konstruktivt med att komma tillrätta med de problem och missförhållanden som råder i hittekatternas värld och lägger alla energi där.
//Lena
Puttar upp dessa frågställningar!
//lena