Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1059 ggr
Ciiviic
0

Rivmärken, Kiss & Bajs

Ikväll har vi försökt att flytta över våra stödisar från toan till köket.. Vilket inte har gått allt för bra :( resultatet är , Fredrik är biten, tvättmaskins slang är sönder, och Carola är kattriven !

Dvs inte så bra, Fredriks hand är helt uppsvullen : ( . Men kommer att hålla koll på den! 

Svea & Freeya ska sova hos min kompis med hennes katt, dom älskar hennes katt, vi brukar träffas ganska så ofta med katterna :) . nu ska dom få sova där så vi kan ha alla dörrar öppna… Så att Lycka & Trooya kan gå in i köket bäst dom vill :) . Vi vill inte riskera mer kroppar.

Trooya äter inte, dricker lite vatten, bajsar och kissar på sig när man kommer in och ska på toa … Vet inte vad jag ska göra… Jag är så orolig för henne, Lycka har jag fått klappa lite smått … Men vad ska jag göra :( . Mår ju dåligt över att se Trooya så här :( .

Nån som kan ge mig råd på hur jag ska göra, vill inte att hon ska må så här dåligt, är det för oss ? Det nya ? Eller dom andra katterna ? 

Ciiviic
0

Ingen som har något förslag på hur jag ska göra med stackars Trooya ???

Lena
0

Hur länge har du haft stödisarna? Det kan vara ganska kämpigt första dagarna innan de kommer över den värsta omställningen. Inte ovanligt att de matvägrar. Det är viktigt att uppträda lungt, att inte göra häftiga rörelser och att tala med mjuk röst. Om man har andra katter som är tama brukar det vara en god hjälp då de skygga lär sig av de andra katterna att människor inte är så farliga trots allt. Mat och godbitar är alltid en bra väg att gå. Fast det förutsätter naturligtvis att matlusten finns.

Det handlar alltid om tid och tålamod i sådana här lägen. Ge kissarna den tid de behöver och försök att undvika stressiga moment i den mån det går.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ciiviic
0

Vi hämtade dom i Söndags. så inte så värst länge om man säger som så! . Jag är bara orolig som tusan : /.

Men nu är mina katter hos "barnvakten" :)

Sen när vi åker till Jönköping så får stödisarna hela lägenheten för sig själva då Svea & Freeya ska vara hos Carola. Så dom får boa in  sig ordentligt…

Hoppas det blir bättre, är ju sjukt orolig

vanessa
0

Som Lena säger så är det en omställning för dem. Men det brukar lugna ner sig, speciellt med tamkattssällskap.  Men håll koll på hennes kissande och bajsande. Kanske ska du åka till veterinären och köpa Feliway. Det finns någon artikel här om det. Håller tummarna. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Ciiviic
0

Aaah . Svea & Freeya sover som sagt borta inatt. ! och Svea kommer bara hem imorgon, för hon backar för dom.!

Vi har redan det i vägen. Vi har det typ hela tiden. För Sveas skull.

Hoppas det bli bättre, nu när jag kom hem så berätta sambon att Lycka hade vart ute från toan och upp i soffan tillsammans med honom. Men Trooya, hade bajsat på sig igen :(

Ella00
0

Stackars kisse! Hon verkar helt ur balans, troligen omställningen/stressen….. Har du ringt veterinären och frågat nån sköterska om lite åsikter??

Ciiviic
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Neeeh, men får kolla om dom lugnar ner sig inatt när Svea & Freeya inte är hemma… Förhoppningsviss så  blir det så.

Dom har ej maten kvar där inne utan i köket. sen har vi lagt ut mat spår, och hittade även Trooya uppe på skåpet i badrummet :)

Så hon är framme iallafall :)

Svea får komma hem först imorgon så håller vi alla dörrar öppna, då hon backar för katter som fräser. Sen har hon redan åkt på stryl av en av dom ://