Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: kattsjukdomarkattens-beteende
Läst 2136 ggr
Klasson
0

Katter som äter på sina egna klor??

En av miina kompisar har en katt som gnäger på sina klor?

Vet någon varför den gör de?

Han tuggar å tuggar så de bra är smulor kvar av klorna

martdat
0

ingen svampinfektion?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Klasson
0

Tror inte de.. Jag vet dok inte så mycket..

Men han började gnaga bak,å gnagde så klorna spreta sönde, då gnager han lite mera..

Nu har han även börjat fram

martdat
0

Min Baloo hade ringorm på huvudet, när han kliade sig så spred det sig till en trampdyna så att han oxå låg och gnagde på denna tass. kanske ska kolla hoss vetten vad det kann vara..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

kattassen
0

Mina katter "biter på naglarna" ibland. Det är väl ett sätt att hålla ordning på pedikyrenFlört Inga svampar här inte!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

karins
0

Låter inte bra, tycker nog att din kompis ska kontakta veterinären.

Klasson
0

Hon är väldigt mån om sina djur, å kontaktar vet i första hand..

kattassen
0

Nej att det tuggas så klorna går sönder låter ju inte riktigt bra. Mina putsar liksom bara klorna. Kanske har katten någon klåda eller något?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

karins
0

Mina katter brukar oxå putsa klorna, men inte så frenetiskt så de trasas sönder. Måste ju vara någon irritation av något slag.

Klasson
0

Jo,de va de jag trodde.. men

Tezza
0

Men katter ömnsar ju yttre skalet på klorna och då brukar de gnaga å bita på dem, slita å dra. Inget farligt och helt normalt. Vissa katter drar å sliter mer i klorna än andra:)

Är det inte själva yttre skalet som frasas sönder då å inte hela klon?

Snitch
0

Smilla gnager på sina klor å har alltid gjort det. Det är väl som med vissa människor som är lite nervösa av sig å biter på naglarna? Vår vette har aldrig sagt nåt iaf å vi undersöker henne varje år.

JosephineF
0

Har också en katt som "biter på naglarna" - ingen svamp här heller.. Och hon gnager inte sönder dom.. Putsar mest..

Sara87
0

Min Buster har ganska "trasiga" klor på 1-2 tassar (minns inte riktigt), Dom brukar han tugga/gnaga på å liksom dra i så det lossnar lite, dom typ "ömsar" :P

Lena
0

Det är normalt att katterna biter bort det lösa lagret på klon när de "ömsar klor" eller vad man ska kalla det. Men om de bitar bort hela klon är det ju inte så bra. Kan säkert vara något nervöst beteende den lagt sig till med.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

HellIPutUThrough
0

Stress?