Katter på Katthem i nöd!
Tydligen vanvårdas katter på ett katthem i Västernorrland:
http://www.katt.nu/forum//forum_posts.asp?TID=4802&TPN=1
Kan några andra katthem hjälpa?

Men jösses!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Oj… får inte fram orden!

mår illa när jag läser om det,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Fruktansvärt! Det bästa är ju om katterna där kan räddas, och att man sedan stänger ner verksamheten. För de som har den nu kan ju uppenbarligen inte sköta djuren.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Jag har mina misstankar……
Undrar hur man kan hjälpa? Om några räddas där i från så tar de väll in nya???
Blir riktigt lessen nu……….
Jag vet vilket djurhem det gäller, och tyvärr verkar de inte vilja ta emot hjälp heller.. Annars hade ju kanske ett alternativ varit att överlåta verksamheten till någon.. Som KAN och VILL sköta det på rätt sätt.. :S

# 5 Det var också min tanke. Får några katter hem, tar de väl in nya.
Det bästa vore om de fick djurförbud. Kan de inte sköta de katter som finns, ska de heller inte driva en sådan verksamhet.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Nää gud va hemskt…!! Hur kan det ha blivigt så?
Börjar nästan gråta…vem kan man lita på nuförtiden?:(
Kan man skriva vart katthemmet ligger eller är det förbjudet?
Näe jag tror inte man får skriva det öppet såhär. Vi får pma varandra =)
vill gärna ha pm Maggan47
Men vad i hela världen är detta?! Och varför har det fått fortgått?? Ucsh vad ledsen man blir för katternas skull…. och heligt förbannad för att det inte görs något när detta har anmälts förut!!!!
undrar också varför ingenting händer, katterna far ju illa, kom att tänka på, längesedan Cammo och Helene från norr var här Maggan47

Men vad i hela fridens namn…nu finner jag inga ord..orkade inte läsa hela texten…*ledsen o upprörd*:-(
#14 Jag vill inte svara för vad Föreningen Kattakuten i Norrbotten kan göra för katter på ett katthem i Västernorrland men jag hoppas att det finns någon som bor litet närmare Västernorrland än vad vår förening ligger, som kan ta sig an problemet.
Att Cammo och Helene inte varit här på länge beror troligen på att Kattakuten "drunknar" i katter just nu. De lägger ner all sin lediga tid på att försöka lösa allt för alla hemlösa katter som kommer till föreningens kännedom och som folk här uppe tycker att det är föreningens skyldighet att ta hand om.

Det största problemet här är nog att Djurhemmet inte vill ha någon hjälp…Det är då det blir extra svårt. Det kommer fortfarande in nya katter till katthemmet. Så även om man får några katter därifrån så fylls det på med nya…..
Tur att mina älsklingar inte är kvar där längre…..
Pma mej
jenna_gun, det är nå fel, när jag ska skriva till dig så står det att användaren inte finns.. skriv till mig så kanske jag kan svara på det?!!

Men så fruktansvärt..
Var i norrland ligger detta hem? Kan någon skicka ett PM så jag får veta snälla!!! Och varför kan ni inte skriva ut det här egentligen?? Det gäller ju djurplågeri…
Anita
Gråter, och blir förbannad, finns det ingen djurskyddsinspektör där som inspekterar katthemmet regelbundet ?Eller tycker den då inte att djurskyddslagen om att djur ska behandlas väl behöver följas?Någons ansvar måste det vara.
Ja jag vill också veta var i Norrland detta ligger
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ni som vill veta vilket Djurhem det gäller kan gå in på Min sida, där står det var ifrån mina missar kommer, och som jag skrev längre upp "Tur att mina älsklingar inte är kvar där längre"
Jag har fått svar, det är lugnt.
Och jag finns :)
#24 Vilken tur då! 
Jag vet inte hur man ska reagera på det. Det är ett klart problem för djurskyddsinspektören i den kommunen.
Jag är tveksamt för jag har märkt att kommunen hellre ha ett däligt djurhem än inget alls. Och just i norra Sverige är det mer än ont om katthem.
Men allt det stämmer som står under #0 handlar det om grovt djurvanvård.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

fy, så förbannad man blir. att det ska vara så svårt att ge dom människorna djurförbud, det skulle ju hänt för länge sedan. och sedan låta någon annan ta hand om katthemmet eller något. usch, att en sån sak kan få pågå, på ett katthem tillochmed.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Tezza, hur mycket vet du om katthemmet? Kan du pma mig?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Tragiskt exempel där myndigheterna inte tar sitt ansvar. De brukar ju dock vara mera på hugget mot katthem. Man kan som vilken privatperson som helst vända sig till Kommunen och be att få ut handlingar i ärendet.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Puttar upp