Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 691 ggr
Highlandertess
0

Människor som inte hör av sig...

Ni som har omplacerat hittekatter och hemlösa katter mer än mig kanske kan ge mig råd. Jag undrar hur lång tidsfrist en person ska ha på sig för att höra av sig när de lovat göra det? Alltså hur lång tidsfrist tills man går vidare till nästa intressent? Tacksam för råd! Kan redan nu säga att det inte känns så seriöst med en person som säger att den ska höra av sig och sedan inte gör det.

martdat
0

När skulle den personen ha hört av sig? allmänt så tycker jag att är man seriöst intresserad så här man av sig åtmindstonde den dagen man lovade, finns det andra intressenter som hör av sig och visar intresse så väljer man ju helldre dem,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Kittekatten
0

Jag har inte haft några problem med det, vare sig med de som tackar nej eller de som tackar ja. Jag brukar bestämma det sista jag gör när vi senast ska höras av, t ex 'innan helgen', 'under helgen' osv.

Men så här resonerar jag: Skulle de inte höra av sig inom tidsramen, och jag inte riktigt fallit för dem så skulle jag gå vidare till nästa för då anser jag att de missat sin chans. Hör de av sig efteråt skulle jag inte ha några som helst problem med att säga rent ut att det nu finns andra intressenter som går före. Skulle jag däremot känna att det var bra köpare, skulle jag ta kontakt med dem och fråga varför de inte hört av sig som de sagt. Allt beror på vilken känsla jag fått för dem, alltså.

Lena
0

Jag skulle inte vänta allt för länge på någon som inte hört av sig. Är man seriöst intresserad då visar man ju ett mera aktivt intresse.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Om personen ifråga dröjt för över datumet så har jag valt nästa på tur, (detta på den tiden då jag hade kattungar att sälja)..resonerar som så, att är man seriöst intresserad av just min katt så är man mån om att meddela sig efter överrenskommelse..

Highlandertess
0

Tack för alla svar! Ni har visat mig att det inte bara är jag som tänker så.