Värsta paniken man fick !
Aah nu har vi kommit hem från sthlm, har vart och hämtat en katt som ska transporteras till Borås imorgon :)
Den snälla damen , som vi hämtade katten hos ( eller grannen va den hos ) . Hade köpt en transport bur. : / men den va inte riktigt hel.
Vi tyckte att de var något som inte stämde. Sen nu när vi kom hem och vi skulle bära in henne så gick hela skiten sönder de flög plast från själva luckan och katten sticker : ( . Fick värsta paniken , och min sambo smyger efter katten och får tag i den !. Tji fick vi den "lilla" saken lyckades smitta från hans grepp och sambon efter igen.
Men då lyckades han springa till portan jag låste upp och han in i längeheten fort som faen.
Så idag har min sambo gjort 2 bra saker : )
Men förstå paniken man fick när katten smet. Uschi de vill jag inte vara med om igen .!
Nu sitter hon i mitt kök och funderar hur man bäst rymmer härifrån.
Mina älskade och hon får inte träffas, då det blir för mkt för den "lilla" nu efter sin bilfärd och sitt uppror.
Neej ville bara skriva av mig lite, av min hemska panik.

Förstår att du fick hjätat i halsgropen. Hade jag oxå fått om det hänt mig.

Detta är mardrömmen, och kollar alltid burar många gånger. Gillar inte plastburar överhuvudtaget. Är alltid misstänksam mot dem.
Krama din man en massa, och låt den lilla kissen sova ut efter strapatserna. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Aaah vi ska ju åka imorgon bitti klockan sex : ) . Så nu får hon även fasta lite så det inte händer något imorgon : )
Men nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra heller : (
Får inte tag i tjejen som vi ska hämta våran stödis hos : (
Hon är inte inne på msn, och har inte något nr till henne : /

Skönt det löste sig 

Jobbigt. Hoppas innerligen att det ordnar sig. /Vanessa

MorganP :
Du var den sista ängeln ikväll ska du veta . : )
Vanessa :
Tack så jätte mycke : )

Råkade ut för det med en förvildad katt. Tack och lov så hade jag en av de andra volontärerna med mig, som offrade sin hand och hälsa för att putta in kissen i den trasiga buren igen. Sedan blev det stelkrampsspruta för henne. Jisses vad hennes hand så ut. Själv stelnade jag till och det enda jag kom på var att öppna dörren in till hemmet igen så hon med sin söndertuggade hand kunde föra in buren igen. Efter det är jag väldigt misstänksam mot burar. Nu används endast "godkända" burar för att flytta katterna till jourhem och nya hem.
Så jag känner verkligen igen skräcken du kände. Hoppas du får tag på henne. /Vanessa

Jag förstår att du fick panik! Det skulle jag också fått minst sagt! Men tur att det löste sig! :)

Men ohhhh..vilken mardröm!!! Kan riktigt känna paniken du fick…får mej att minnas en episod då vi bodde i Småland,
Skulle åka till min barndomsstad Örebro med två ungkatter, Båda satt dom i samma bur..så när jag kliver av bussen..vid stationen för långfärdsbussar knäpper det till och luckan till buren går upp! Där fick man gå ur bussen o hålla för framsidan..hur jag gjorde minns jag inte dock, har man väl förträngt..men ringde efter husse som kom med en annan bur..och resan blev betydligt försenad..sen den gången ber jag alltid, alltid, min sambo att dubbelkolla buren innan man ska nånstans..puh…

Tacka vet jag gallerburar med utrdagbar botten. Därifrån rymmer man inte i första taget. Jag har en platsbur också men jag förstår att det ganska lätt kan hända att katten kan ta sig ut. Jag läste/hörde någonstans att en nykastrerad hona som skulle ta stygnen rymde utanför Kolartorp i Haninge innan de ens hunnit in. Det var något katthem som var där med henne tror jag men jag kommer inte ihåg vilket. En skyggis var det också och jag hoppas verkligen att man fick tag i stackaren igen. Läskigt!

Till mina katter använder jag också gallerburen, sedan har vi bra burar på katthemmet som är snordyra men väldigt bra. Sådana som de har på flyg också. För detta vill jag inte råka ut för igen, och inte att någon annan gör det heller.
Men hur har det gått Ciiviic? Nyfiken. /Vanessa

Till Sverker har vi tyvärr bara en vanlig plastbur men han är inte ute så ofta och när vi bär buren så håller vi inte i handtaget, vi tar och håller under buren och det är minst sagt ganska jobbigt med en fem nästan sexkilos katt på ena armen

vår bur är totalt värdelös, och med tanke på att våra katter som inte är så klena heller direkt, får riktig panik och vill ut så gäller det att ha handskar på sig när man ska hålla igen dörren så dom inte smiter ut, fick den för många år sen och den är verkligen inte hel. :( men den har funkat hittils iaf.
jag kan verkligen förstå hur läskigt det måste varit när katten smet. hoppas det ordnar sig nu med allt. knepigt när man inte har telefonnummer.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Händer mig också med någon katt på djurhemmet som skulle till veten. Men jag fick tag i katten igen och som tur fanns inga vittne till det… Efter det har jag alltid dubbelkollad om buren verkligen är stängt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Oj Oj vilken tur att det löst sig för alla : ) Jodå, den "lilla" katten är hos sin nya husse & matte utanför Borås nu : ) . Där kommer hon få det toppen. Hon va verkligen ingen lägenhetskatt : )
Transportburen vart ihopsnurrad med spänband då hon inte riktigt fick plats i våran vi har..
Men nu på hem vägen fick våra stödisar också sitta i den. Med spänband.
Imorgon ska jag runt och leta efter en ny transportbur…
men allting har gått jätte bra : ) . Samt 2 nya söta stödisar på toan : )

Åh, vad skönt att det ordnade sig! Vad underbar din sambo verkar vara. Väntar på bilder på de nya skönheterna. /Vanessa
Vad bra att allt löste sig till sist med kissen och att den nu fått ett bra hem också.
När det gäller transportbur så tycker jag också att gallerburar är bäst och säkrast. Vi har flera i olika storlekar beroende på vilken kan man skall transportera och vid vilket tillfälle. Har sytt överdrag i pilé och även fleece att hänga över. Toppenbra är det om katten vill ha skydd och lätt att lyfta på och ta bort om man så önskar.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Har hänt mig en gång och jag medger att det är ett skräckscenario. Plastburen med missen krackade plötsligt, flupparna flög i luften, gallret ramlade ur och den livrädda missen hoppade ut med ett svanhopp. Fanns inte minsta chans för mig att hinna lägga en tung hand på hans rygg.
Dock hade vi tack o lov precis hunnit inomhus till veterinärsmottagningen i Åkersberga. En veterinärsassistent som såg scenariot ryckte snabbt upp dörren till ett tomt undersökningsrum och den lilla stressade missen (från Djurhjälpen) smet in som en blixt på ett snöre.
Numera slår jag alltid en rem runt buren, hur ny och fräsch den än ser ut att vara.
/Pelusa

Tur att det slutade väl!
Min katt, Tilly, smet mellan gallret på balkongen och tog sej upp på taket!!! Jag bor högst upp i trevåningshus !!! Jag fick totalpanik och tillsut bara grät jag… Så ser man massa fåglar flyga upp från taket på lite olika ställen. SÅ man fattar ju att kattskrället springer och jagar fåglar däruppe… Sen ser jag henne komma rännande i 340 km/timmen i stuprännan !!!
Min man kom hem i ilfart från jobbet och hyresvärden släppte upp oss på taket genom takluckan. Värsta räddningsinsatsen. Så kom Tilly med svansen upp och mötte oss och undrade om vi oxå ville jaga fåglar med henne…
Vi säkrade balkongen efter det men tror ni inte Tilly- houdini lyckas göra om det???
Så nu får hon inmte gå ut på balkongen igen annat än under den strängaste uppsikt.
Kul tråd, och jag som trodde att slarv bara händer mig.:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Så nervigt!!!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

haha, ja, få hjärtat i halsgropen är aldrig roligt :(
Fick en transportbur av min farmor och farfar idag :)