Zorro äter ingenting förutom
hugos mat!Han har alltid älskat sin mat och whiskas portionspåsar,men han äter ingenting:( han har tydligen inte gjort de hos pappa helle… Varför?

Gräset alltid grönare på andra sida. Även för katter. Vad äter han hos din pappa? /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
nej. han äter samma mat.

Får han i sig vatten tillräckligt nu när han äter så dåligt…tänkte bara så att han inte torkar ut…
Sidentass
Jag har också en katt som njuter av att äter hundmaten inför hundarna, för han vet att de inte våga göra något….Och han äter långsamt!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
hmm.. jo men han äter mest de på nätterna. han har alltid älskat whiskas när ja hade tiger här--- han dricker sådär:S
pappa sa att han tror han blivit ormbiten?!

#6 usch då….har ni kontaktat veterinär så att misse får kollas upp…
Ska be pappa kolla upp de, han är hemma på Tisdag. Jag har inte märkt någonting förutom att han sover mycket och vill knappt leka

Det kan ha med ormbettet att göra, men det brukar försvinna ur kroppen. Men kan det vara att han inte är hemma, saknar din pappa, promenaderna ute, och sådant. Och därför slutar han äta, leker inte och är lugnare. Det tror jag. Även en katt kan sakna sitt hem och sin ägare. /Vanessa

Stackars misse, hoppas det ordnar sig!
Jag tycker att ni ska höra med en veterinär för jag tror att dte är ormbettet som gör att han inte leker eller äter eller dricker så mycket och att han sover så mycket ..men det kan ju vara så som Vanessa skrev också förstås..

Men om han blir sämre så måste du söka veterinär innan tisdag..
ja det e klart jag ska ta han till veterinär om han blir sämre Han är ju försäkrad:) Nu leker han för fullt med Hugo. Men jag tror han saknar sitt nya hem. Där han fr springa och vara ute, iaf på dagarna, Han sover inne på nätterna och när de jobbar.(:Så jag är glad att han fick komma till pappa. Han "jagade" en fågel genom fönsterrutan förrut,..

Vilken underbar bild på Zorro!! Han är för go där! Även nu också!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#12 Ja det gör han säkert..men det är tur att han mår bättre nu :)
#13 Jättefin bild på Zorro :)
Ja, jag saknar Tiger faktiskt. Han var mer min"favorit", eller man kanske kan säga att jag va hans:)

#17 Vad söta dem är tillsammans :)

#17 De är SÅ SÖÖÖTA!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Den troligaste orsaken till att han inte äter så bra är nog att han inte är hemma. Inte ovanligt att katterna matvägrar i liknande situationer. Om han bara äter hundmat så blir det skadligt i längden eftersom hundmaten inte innehåller ämnet taurin vilket är livsnödvändigt för katter. Men om det bara handlar om en kortare period nu när din pappa är på semester så är det inte så farligt.
För att kontrollera om han har vätskebrist; nyp med fingrarna ett veck av skinnet och släpp tillbaka. Om katten är uttorkad dröjjer sig liksom vecket kvar innan det går tillbaka igen, annars går det tillbaka med en gång.
När skulle det eventuella ormbettet ha ägt rum i så fall? Katter brukar klars omrbett relativt bra. Fast man ska alltid ta dem till veterinären om man misstänker att det blivit bitna av en orm. Finns det några tecken på bett? Svullnader, sår och/eller att han verkar ha ont på något ställe av kroppen?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
nej, han verkar bara vara "lam"liskom…. om man bär upp honom så hänger han bara med. Kanske har feber? några dagar innan pappa åkte antar jag…
Tycker du ska ta en liten kol… När det gäller ormbetet, så kan han behöa antibiotika
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#23 du skrev: han verkar bara vara "lam"liskom…. om man bär upp honom så hänger han bara med. Kanske har feber? Det ska du absolut kolla upp tycker jag!
jag får göra de.Men han har alltid sovit mycket..

Hur är det med han nu?
Ja hur går det med allt?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Nu har han väl flyttat hem igen, pappan är hemma. Om jag inte missförstått det hela. /Vanessa
Han trivs som fisken i vattnet:) Han är ute katt och innekatt. Dem har köpt en kattlucka som bara han kan gå in i via hans halsband han har på sig:) Han äter jätte mkt mat och älskar min pappa.

#30 Härligt att höra!
gick det bra med ormbettet som ni trodde att det var?
Ja de va ingen fara:)pappa trodde de vörsta, han e väldigt orolig över lilla Zorro som även kallas för snuttetusse:P
Kul att höra goda nyheter!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....