Godmorgon Lördagen den 27 oktober
Så var det lördag. Har vänt på dygnet under min sjukskrivning. Så när jag blir väckt av Mojje vid 6 så är jag klarvaken trots att jag inte somnade förrän strax efter 3. Kommer slockna i soffan i eftermiddag igen.
Men det är ju mysigt när man blir väckt av sin stora vackre kisse som bara vill kela med matte 
Nu har dom gått och lagt sig igen allihopa men innan så var det full fart med frukost och toalett bestyr och sedan lek med tafatt löpning över hela lägenheten och kast med liten boll/mus. Så det är klart att dom behöver ta igen sig nu *s*
Ha en trevlig dag allihopa.
Eva, Mojje, Busan, Björne, Kisen 

Djurgårds kanalen en vacker höstdag
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
hoppas det blir en fin dag. maggan47 o jag ska till bromma i dag, på öppet hus. det ska bli kul. jag känner igen det där att bli väckt tidigt på morgonen. men det gör inget. kan sova sen på em.
Vilken vacker bild!
Djur är de bästa väckarklockor som finns. Jag har inte en chans att sova länge. :)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
blir också väckt, har flyttat ner till soffan, från övervåningen, och sköna sängen, eftersom Lucas vill ligga hos matte, och han har svårt med trappor, nu, är ju 20 år, så vad gör man, tjejerna tar sängen, vi intar soffan Maggan47

#3 Wow är din kisse Lucas 20 år. Helt fantastiskt
är det han som är den vackra kissen på bilden?
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
God morgon!
Här skiner solen och det är 4*.
Vi ska börja städa ytterområdena till huset i dag.
Julen närmar sej och det är bra att ha en anledning att åtminstone städa förrpd och källare någon gång.
Får ju inte göra så mycket själv. Så min man får göra det med mej som chef :)
Jenna

Godmorgon. Har varit vaken från 10 tiden och nu är den 11.15.. Djuren tar ens tid redan på morgonen!
Längtar dock efter att bli väckt av en katt, nu när vi inte har katter alls här hemma. *Suck*
#3 Wow? 20 år - INTE ILLA :P
#5 HAha känner igen det där med att städa. :)
Mårning… här har Butte och Zantino fjollat sig igenom natten.
Det jagas, rusas runt, krafsas på balkongdörren, leks gömma katten, hoppas på varandras ryggar, nafsas i svansen, kvittras, ropas och brölas.
Förstår inte riktigt varför de inte somnade på min huvudkudde som de brukar. Fast det kan ju bero på att de sov igenom hela gårdagen ;( Var väl tvungna att göra sig av med all överskottsenergi som hade samlats, vilket de tycks ha gjort just nu.
Små snusningar och snarkningar och två små limplookalike-högar under TV-pläden avslöjar nämligen att sömnen är god.
Undrar just om man ska ta fram snabelmonstret och köra ett par svängar med den eftersom det är lördag… men det vore ju grymt? Eller hur?
/Pelusa *trött i ögonen*
God morgon hoppasatt ni alla kommer att få en toppen dag.
Trötter och Toker har sovit sig igenom hela natten för första gången på evigheter.
Det brukar brölas ganska bra här hemma också.
Sambon är och handlar frukost just nu… mums hoppas det blir något gott jag är så hungrig.
Kanske måste åka in och jobb anågra timmar ikväll, men helt sugen är jag inte.
Schemat har strulat till sig… som vanligt :(
Men annars så ska jag bara ha en mysdag med sambon och kissarna. Inte varje dag som alla är hemma samtidigt.
Eller katterna är väl alltid hemma men sambon och jag jobbar så olika tider.
Nu efter den här helgen så jobbar jag två helger innan jag är ledig igen så man får ta vara på tiden vi har tillsamans.
Men när kommer snön?
ja lukas är 20 år. jag är den som matar maggans katter när hon jobbar. en beundransvärd ålder på honom, han har fortf sitt humör kvar. men han är jättecharmig

Den här kom jag osökt att tänka på när ni talar om katt-väckning, rätt kul faktiskt. Någon kanske redan har sett den men här kommer den igen isåfall
http://s20.photobucket.com/albums/b245/energypaws/?action=view¤t=wake-up.flv
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

God morgon, själv. Eller rättare sagt, god middag. Sitter här med morronkaffet och slösurfar.
Hemma hos mig finns inga väckarklockor, tvärtom. Här är vi vi väldigt trötta. Och hur ska man kunna gå upp när man har en morronsömnig misse på magen som spinner när man rör på sig, öppnar ett havt öga och säger "Nämen inte ska vi gå upp redan matte, vi som har det så skönt" Nej då slumrar man till igen, vaggad av en spinnande liten motor.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
#10 haha det skulle kunna vara Toker. Har inte skrattat så här mycket på länge :D

Håller på att förbereda inför vår Halloweenfest som vi ska ha ikväll. Katterna är smått roade av alla spindlar på bordet…Vi får se hur länge de får ligga kvar…
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis