Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1004 ggr
Erika91
0

Sverker drar till landet

Imorgon drar Sverker till landet för andra gången. Men denna gång ska han sova över där :) En minisemester blir det för honom :)

Stackarn han lär inte fatta någonting.. här hemma är det i oordning och så ska han helt plötsligt bort i några dar.. men nu ska han få träffa sina "vänner" :)
Okej, han gilla de men de gilla inte honom så värst, men det kan ändra sig :)

[Linsenhejhej]
0

HEHE vad roligt det ska bli för honom :D

Erika91
0

Jaa :)

[Linsenhejhej]
0

Är han innekatt annars?

Erika91
0

ja han är innekatt.. men jag vet inte om han ska gå ut.. men det är så att vi ska till landet och eftersom han tycker om de katterna som är där så får han vara med de :)

siberlina
0

jag hoppas  sverker  får det bra  på landet.och att  han inte  blir  ovänn   meddom andra katterna

karins
0

Det blir väl roligt för Sverker! Hur länge ska ni va på landet?

Anna77
0

Ha det så kul Sverker och Erika! /Anna & kattkompisarna en våning ner!

Erika91
0

#5 Nej da det tror jag inte :)
Annars så får inte katterna gå in i de rum som Sverker är i, så det löser sig ifall de skulle bli det :)
Men de katterna är vana att katter kommer och hälsar på hos de så för de gör det nog inget att Sverker är där :) Men Sverker kommer nog bli nöjd :)

#6 Jaa så får han träffa lite andra katter :)

#7 Tack :)

Erika91
0

Hej!
Nu är jag hemma efter några dar på landet! Jag har haft jätteroligt! Men jag trodde att jag skulle till veterinären som vanligt när jag satt mig i den läskiga transportburen, eller sa jag satte mig!? Det rätta ordet är åkre ruschkana ner! De tvinga i mig! Sedan fick jag göra det värsta jag vet; åka bil i en transportbur som de kallar den där otäcka buren för.
När jag kom fram till landet så var jag jätterädd jag bodde på övervåningen! Första timmarna tillbringa jag under en soffa. Erika försökte ta fram mig, men när de vart så taskiga så blev var jag sur! Fick åka utan nytta, nu vänta jag bara på vetreinären. Men ingen veterinär kom? Så jag gick ut och la mig på soffan sen så blev jag tuffare och tuffare till slut var jag redo att gå till nedervåningen också. Jag kände mig som en prins!
Erikas pappa tyckte att det var bra att jag hade en trappa som jag fick springa upp och ner för (jag behövde ju motion). Taskigt! Då ska han se på sin mage tänkte jag! Men han trodde att jag sprang i onödan han! Jag lärde mig fort att maten var där nere och min matskål där uppe och för att jag skulle slippa springa upp och ner så kunde ja ställa mig mellan spjälorna till trappan och mjaua efter mat. och vet ni?! Jag blev serverad!
Katterna fräste åt mig när dekom in och hälsa. Jag förstod inte varför. Men sen hände en jätterolig sak,m Erika borsta tänderna och skulle ge torrfoder till ena katten och hon fick tandkräm på sig. Erika skulle ta bort det men hon ville ut och hon sprang ut. Erika var tvungen att skölja ur tandborsten och sedan jaga hon katten för att ta bort tandkrämen med en katt efter sig som ville kela. jag följde hela spelet vid fönstret! Det var roligt att se.

De säger att jag inte är någon knäkatt också men där hade de fel! Jag hoppa upp i mattes farmors knä! Jag tyckte om henne så mycket för hon gav mig några torrfoderbitar ibland som inte jag får äta för Erika! Hon säger för att dte är för mitt kisseri, men jag vägrar tro att det är det torrfodrets fel. 

Jag trivdes där. Och nästa vecka ska jag dit och få lite torrfoder av den där snälla tanten! Vet ni vad tricket är? Sätta sig och mjaua och sen har jag en fördel jag kan inte mjaua utan pier och sedan är jag så lugn så hon tyckte att jag var värd några bitar!
TÄnk på det alla kattvänner!
Nej nu har jag suttit här och skrivit hela min semester jag ska ju sova nu i min fötölj som jag ska sno från mattes mamma! 

Jag har lärt mig en sak: Borta bra men hemma bäst

/Sverker

Alexej
0

Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

karins
0

Rolig läsning Sverker! Du verkar ju haft det kul på landet. Men det är ju alltid skönt att komma hem igen ;-)

modellflickan
0

Ja borta bra men hemma bäst, så sant som det är sagt. FlörtGlad

vanessa
0

Åh, vad roligt du verkar ha det. Lite läskigt det där med buren. Det brukar innebära stickande och otrevligheter, Men denna gång så slapp du, skööönt. /Findus

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Erika91
0

modell_flickan, visst stämmer så väl!
Nu har jag vilat upp mig i några dagar. Jag har lagt beslag på favoritplatsen - fotöljen. Jag bara älskar den! Hihi det är den bästa platsen och jag tar den från Erikas mamma :) Hon får sitta i soffan istället, men hon vill gärna sitta i fotöljen men nej den har jag såklart.

Karin ja jag har haft det kul!
Jag måste ha varit rolig också för Erikas farmor kalla mig för jag fick världens finaste namn (efter Sverker), Bellman. Men så fick jag ett öknamn, Snerker.

Findus, den är megaläskig den buren! Jag verkar inte vara den enda som får åka till veterinären som Erika kallar hon som sticker och gräcer i öronen ochh trycker på magen.. Det var tur det, eller vad säger man skicklighet?

Erika säger att jag ska ut på semster imorgon också! Jippi!!
Men tråkiga buren… den ger mig såna otrevligheter.. jag har varit med om nått hemskt i trånga utrymmen för jag hatar de, men jag kom inte ihåg var det var..
Men ajöss alla här nu, nu drar jag till landet!!

(Jag kanske ska få gå ut, Erika har med selen som verkar vara för liten? Hallå jag är väl inte tjock??)

/Sverker "Bellman"

Hawknestgrove
0

Ja, det där med burar är ingen hit…. här får vi alltid hälla ut katterna när de kommer till veten…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

rulda
0

#14 Sverker jag lider med dig som får åka bur *ryser ända ner i svansroten* Matte brukar tvinga in mig i en sådan också när vi ska ut och åka. Men jag förstår inte hur hon lyckas. Hon ska alltid sätta in mig i buren när jag är som mest bajsnödig. Det är inte kul att bajsa i en sån liten bur och få massa bajs på tassarna :( förra gången det hände så tänkte jag att jag skulle visa matte hur hemskt det var så jag passade på att kleta in lite bajs på hennes tassar också när hon skulle göra rent buren *hihi* men hon blev inte så glad.

Brorsan verkar tycka om buren mycket bättre. Han lägger alltid sin nos under filten och sover hela långa resan. För det brukar oftast bli en lång resa då vi åker ut till landet oftare än till den hemska stickiga människan.

Men jag säger dig försök att undvika att bajsa i buren!

du får säga som jag när matte klagar på att jag är för rund om magen för selen "matte jag har bara kraftig benstomme ;)

Tass i örat
Toker

Erika91
0

#16 Transporbur är inte så populärt här för katter har jag nu märkt. Usch bajs på tassar det vill jag inte ha, men du Toker du var smart som gav Lotta lite av bajset det behövde hon när hon var så taskig och stoppa ner dig i transportburen när du var bajsnödig!
Själv får jag åka rutchkana ner och det måste vara två man som lägger i mig, då kan jag inte stå emot.. :/
Jag spydde bara en gång i transportburen faktiskt, sedan har jag klarat mig. 

Men vet du vad jag gjorde hos veterinären senaste gången jag var där? Jag var hemma hos henne och fick medel så att jag blev så trött och somna sedan kissa jag på hennes matbord när hon tryckte på min mage! Jag kom ihåg sedan att jag vakna med en urtömd urinblåsa, jag var inte kissenödig längre och behövde inte sitta de där lååånga stunderna på toaletten :)

Är det därför han heter Trötter mån tro?

Hihi det ska jag komma ihåg. Tack snälla Toker för tipsen :)

Tass tass /Sverker

Erika91
0

#15 Jasså? Här är det tvärtom - han går inte in! Men gärna ut! ;)

rulda
0

#17 jo matte sa det om Trötters namn "han sov så sött hela transporten hem"… undrar varför jag fick heta Toker!?

Är du också en rutchkane katt? Jag får också åka ner med rumpan först med buren på högkant. Det är lite läskigt när matte välter buren sen för jag hamnar ju helt åt fel håll!
Men sist jag skulle in i buren så satte hon in mig med rumpan först samtidigt som hon höll ihop alla mina ben. Elaka matte *grrr* hon förtjänade värkligen att bli nerkletad!

Tass i örat
Toker

Erika91
0

#19 Ja, men den rutschkanan låter jag gärna bli! Du åker precis som jag. Jag har alltid med mig en stor leksaksmus som jag har som sällskap i buren. Det var Erikas ide men jag skiter i den, faktiskt.  Det tycker jag också!
Jag tror att jag ska bajsa imorgonen i buren och smeta ner matte så hon verkligen vet hur det är att åka transportbur! Jag måste hålla mig nu. Upps jag var ju på toan nyss. Men jag får äta mycket och fösöka få fram nått! Vi måste ju protestera mot när våra mattar och hussar gör fel!

Tass/Sverker

rulda
0

#20 varför tror alltid mattar att vi vill ha leksaker med oss i buren? Dom måste ju förstå att vi inte har plats att leka där?!
Hihihi du sket i din mus jag sket på min :P

Tass i örat
Toker

Erika91
0

#21 Nej det förstår jag inte heller! Ingen plats att mysa och ingen lust heller.
Haha Toker du är allt en rolig misse :D

Tass/Sverker

Hawknestgrove
0

Arne hälsar att transportburar, det kissar man i när man sitter i den på väg till veten. Luktar så trevligt i mattes bil då….

rulda
0

#23 usch kattkiss luktar nästan värre än kattbajs :S lider med dig och din bil gunilla

Hawknestgrove
0

Hihi, han får stå ut med det själv!Buren är i plast! Och så ligger det alltid tidningar i botten!

rulda
0

du är smart du! Själv så ska jag alltid envisas med att bädda skönt med handdukar. Usch för att tvätta dom sen :S

Hawknestgrove
0

ja, tidningar först, sedan handduk, en ful som är avsedd bara för det. sen brukar vi få en sån där fin blöja i buren, när vi åker från veten!

rulda
0

vad för blöja? Kan man köpa det någonstans? skulle vara bra att ha  Tokers bur då han alltid bajsar eller kisar i buren

Erika91
0

Nu är jag hemma från min lilla minisemester igen.
Jag har haft ännu roligare denna gång! Jag har varit ute i sele och gått! Jag blev jätteglad!!
Men jag var bara ute tre gånger. Mattes lillasyrra sköt en boll snett så att den nästan hamna på mig och jag blev livärdd och sprang ut iskogen dragandes med Erika. Där blev jag lugn. Sedan kom den där snälla tanten. Jag låg och njöt i skogen men Erika sa att "farmor skulel bli så glad ifall hon fick hålla mig" jag ville inte men gjorde inget motstånd så jag fick gå tillbaka till tomten där tanten satt och vänta. Hon fick kopplet och hon satt sig på en soffa med mig men jag blev rädd för bollen som skrämt mig innan - den var på långt håll, men hallå, den kan väl komma på mig ändå! Så jag ville därifrån, tanten och Erika gick bort med mig och jag börja hoppa i selen. Sedan sluta jag och tanten tog mig till ett bord, och satt sig. Jag blev räddd för bollen, jag ville in. Men ingen fatta det så jag tog och bet tanten i benet och höll kvar ochhon slog med benet. Erika tog in mig och entligen kom jag in i tryggheten. Jag ville ju inte att hon skulle hålla mig. Jag tycker om henne men det är ändå lite läskigt att hon ska hålla mig. Men i alla fall jag blev lite sårad där inne för tanten ville inte klappa mig för jag hade bitit på henne så att det nästan börja blöda. Men sedan efter ett dygn blev vi bäåsta vänner igen, hon sa Bellman till mig och klappa mig och jag ville sova i hennes säng på natten men det fick jag inte, jag var tvungen att ligga uppe!
Erika ska lägag ut några bilder. Jag orkar inte sitta vid denna plåtburken mer! jag ska sova i min fotölj nu!

/Sverker

Erika91
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är Sverker på väg ut, låg sig på trappen innan han våga sig ut i stora trädgården.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=650ba669-9f97-49a9-8f32-1caabed3e73f&Filename=Sverker på väg ut i selen.jpg)

Erika91
0

Han var lite nervös i början, men ändå nyfiken.

Erika91
0

Efter ett taf blev han tuffare ocg gav sig ut i skogen :)

rulda
0

Sverker du anar inte hur avundsjuk jag är på dig för att du får åka på semester IGEN! Matte har sagt att vi ska åka iväg till landet snart igen vi också. Men den dagen kommer ju inte!
Jag tycker värkligen inte om att gå i sele. Jag vill kunna ta det lite lugnt med att gå ut. Sticka ut nosen lite i taget i dörröppningen räcker för mig.

Jag brukar bita matte i benet när jag vill att hon ska vakna. Men hon brukar inte förstå vad det är jag vill. Om jag vill ha gos ger hon mig mat och om jag vill ha mat så får jag gos.
Men det ändrar sig nog snart när jag är klar med min uppfostran av henne.

Men det är kul att du har fått en beundrare till! Själv får jag beundrare vart jag än går *mallig* alla tycker att jag är mycket finare än brorsan.
Nosgos
Trötter

pssst: matte tjatar om att jag MÅSTE nämna att bilderna MÅSTE komma upp snart för att hon säger att hon inte kan sova annars. Och hur ska jag och Toker kunna busa sönder lägenheten om matte är vaken och håller koll på oss?!

Erika91
0

Här kommer en favoritbild på honom :)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=6d5bda67-6092-435c-8897-958e4f833127&Filename=Sverker i sele.jpg)

rulda
0

Ohh äntligen bilder :) dom kom fort :D *njuter*
Han passar i lila föresten ^^

Erika91
0

En till :)

rulda
0

Han ser så rund och go ut. Vill bara krama som en jättenalle :)

Erika91
0

#33 Det blir säkert snart, Trötter. Jag har ju själv väntat i typ en och en halv månad!!

Nej vad jobbigt. Du kommer klara uppfostran jättebra med matte!! Det lovar jag!

/Sverker

Erika91
0

#35 Hihi, den är faktiskt blå :)
Och nu är det du som ska berätta historier ;)

#37 Jag hinner ju inte ladda upp förrän du svarar :)
Det kommer några till :)
(Jag kan inte låta bli och visaGenerad)

Kolla så trött han blev efter sele"promenaden" (han låg och åt torrfoder:O ) som mest bestod av att ligga i gräset. Jag fick stå hela tiden, så fort jag satt mig så gick an vidare! Jag stod där i en och en halv timme *hade ont i fötterna sen*

rulda
0

jaja blå lr lila han passade i färgen i alla fall :P hihih det handlar juh om Sverk klart att jag svarar fort :P
Dom har faktiskt tagit det rätt så lugnt dom här dagarna mina kissebäbisar. Helt otroligt! Men jag har jobbat långa dagar så de kan ju ha haft hyss för sig medans jag har varit borta.
Ska vara hemma hela helgen så man vet aldrig vad som händer ;)

Få se fler bilder nu :D

Erika91
0

#40 Haha jaa det görd en faktiskt :P
Nemen så skönt! Haha det har de säkert haft! Har du börjat på ditt nya jobb ännu?^^

Några till då :)

Sverker i en buske :)

rulda
0

haha tänk vad katter kan bli trötta av så lite. Jag hade med mig Toker ut i går. Det var lite läskigt tyckte han så att han låg i min famn hela tiden. När han kom in igen så sov han sig igenom hela natten (har aldrig hänt förut)
Han somnade medans han drack men vaknade snabbt igen när han ramlade i vattenskålen :P

Har du suttit och studerat en katt som är på väg att somna någon gång. Tycker att det är så otroligt sött att titta på dom när huvudet sjunker längre och längre ner och när ögonen öppnas mindre och mindre för varje blinkning…

Nej inget nytt jobb än… men det är på G
Blir bara så irreterad på människor som kommer och välkommnar mig med öppna armar och säger att det ska bli så kul att jag ska få börja att jobba med dom. Säger att dom vill lära mig allt dom kan och sedan ringa till högsta chefen och klaga på att min schema kommer att bli bättre än deras… deras svartsjuka förstör för mig :S
(hmm vem är det som är bra på att byta ämne i tråden nu? Förlåt…)

karins
0

Vad roligt att få se Sverker på grönbete. Han är ju för go´Kyss

Erika91
0

#42 Haha de blir trötta för lite ja ;)
Gud va kul det lät! Somna vid vattenskålen och vakna när han ramla med huvet i vattenskålen!! Skrattande De är så rooliga jag skrattar ihjäl mig!! SkrattandeSkrattandeSkrattande

Nej det har jag faktiskt inte, det ska jag göra sen när Sverker ska somna!

Nej vad jobbigt!! Man blir så irriterade på sånt folk!! Fy skäms de! Låt inte de förstöra det för dig!!

Hihi det var ju jag som fråga och du svara så om det var någon som avbröt tråden så var det jag :) Men det gör inget för det är min egen ;)

Erika91
0

Ja just det, Sverker han träffa alla katter förrutom Kalle. Sara träffa han inne och hon fräste åt honom.
Erik träffa han ute i selen och han Erik låg där och morra och låg på Sverkers vakt så vi var tvungna att bära bort Sverker. Erik kunde anfall när som helst.
(Har en fem minuter lång film på det:P )

Sedan sist så träffa han Loppen, loppen fräste och vakta Sverker så in i norden så vi fick bärabort honom därifrån också!!
Sverker han lägger sig bara och kollar bort. Han leta en timme efter Sverker (han förstod inte att han var borta ;) )

[Linsenhejhej]
0

Fina bilder! Låter som han har haft kul ^^

Erika91
0

#46 Tack :)

Simson
0

Vilka vackra bilder på Sverker!! Har totalt missat dem!! Gosnos på nosen hans!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Erika91
0

#48 Tack :) Men korten är en aning gamla nu, hihi :)

siberlina
0

jättefina bilder  på sverker ,trots att  dom är lite gamla

Erika91
0

#50 Tack siberlina :)