Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttill-minnet-av
Läst 738 ggr
Ciiviic
0

snart 3 månader av saknad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag och min sambo flyttade ihop så skaffade vi våran första katt Ciiviic från kks. Världens sötaste och mest underbara skölpaddsfärgade hona…. Hon kom alltid när vi kom hem, hon sov alltid på min mage… och älskade allt och alla. Hon fick då sin katt kompis Svea och dom gjorde allt tillsammans. Sökte tryggheten i varandra tillsammans….Tiden kom och det var dags för en stelerisering / kastrering det var den 14 mars… Var och lämnade in henne och allt var jätte bra, åkte och hämtade stackarn som var så arg och förstörd, ingen veterinär fick röra henne och Fredrik var den enda som fick lägga in henne  i transport buren…

Vi kom hem och hon fick sova ensam med oss då hon fortfarande var konstig.. Efter några dagar så började hennes stygn att öppna sig och såret sprack upp, akut till veterinären där dom fixade ordning på det, och vi fick antibiotika till henne då det var infekterat.

Tillbaka igen efter 5 dagar då hon mat strejkade. Det var inte min lilla Ciiviic, min älskade Ciiviic som älskade mat. Hon vart bättre med tiden, trodde vi , slut med medicin och allt sådant. Vilket vi tyckte var skönt.  Sen vart hon mer aggresiv. Hon sov inte med oss längre, låg under soffan och var allmänt arg, flög på min sambo och allt som rörde sig, förutom mig! Mig kom hon till och myste när vi var ensamma…. Svea ville ju leka med sin bästa kompis, sin kompis som hon älskade massor…..En dag så smet Svea, på grund av att jag var klantig, Ciiviic, låg vid dörren och rörde sig inte….  Svea kom hem efter ett tag, och vi tog henne till veterinären… Bokade även tid för ultra, för att se om hon hade bebisar i magen, dagen kom till ultra ljudet och veterinären tittade på stackars Svea, hon hade gamla och nya rivmärken på hela sin lilla kropp. Då fick hon flytta till min vän. Ciiviic åkte in och skulle undersökas.(då hade vi gjort det flera gånger minst 3 gånger i månaden och kontakt med veterinären en gång i veckan för att tala om hur hon var ) . Tills den 5 augusti 2007. Vi hade balkong dörren öppen hon tog sats och sprang rakt in i vägen. bokstavligt talat. Vi åkte in till veterinären den 6 / 8  och dom fick inte röra henne. vart tvunga att ge henne lugnande… Inget fel konstaterades. ingen visste vad som hänt med våran lillgosa. Från klockan 9 på morgonen till halv tolv satt jag och min sambo med henne i knät när hon låg där så lugn och fin. Vi satt där och grubblade på vad som kan ha hänt våran lilla… Efter alla tester och grejjer dom gjort så beslöt vi oss…

Hon fick somna in. Ville inte plåga min stackars kisse mer. Troligen så fick hon i sig för mkt narkos när hon var in … VARFÖR?

Hoppas du har det bra gumman, snart 3 månader av saknad, men vi vet att du har det bättre där du är nu!

Till minné av dig så ska vi hjälpa andra till att inte få samma öde som dig på andra sidan !

kattlover
0

Nej, men vad hemskt. Stackars lilla gumman….  hur kan det bli så?    Men det låter som om ni tog rätt beslut när ni lät henne somna in.

Ciiviic
0

#1 . ingen aning, vi var hos olika veterinärer och ingen kunde tala om vad som vart fel på henne, men alla trodde narkosen.

Hon mådde inte bra, och inte vi heller över att se henne så illa.

Sidentass
0

Åhh..vilken enormt gripande berättelse om en högt älskad misse…hela berättelsen är så varmt inbäddad i djup kärlek o känsla..är så ledsen att ni och kissen skulle behöva gå igenom detta…kasteringar som anses vara en rutinoperation…tänker på er..och önskar att ni kan gläjdas åt de fina och underbara stunder ni hade tillsammans när kisse mådde bra…nu finns hon bakom regnbågsbron där gräset alltid är så mjukt för små silkestassar, där sjukdom o smärtor aldrig existerar..

varm tröstkram..

Sidentass

emjon
0

Åh vad jag lider med dig och det måste kännas oerhört svårt att komma över detta. Det är alltid svårt att förlora en vän men när en sådan här sak händer då är inte livet rättvist.

Sänder varma tröstekramar till dig.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Ciiviic
0

Sidentass:

Ja, hon var verkligen en älskad katt, och högst saknad av oss här hemma, men även utomstående som tyckte så mycke om henne. Hoooooppas verkligen att hon har det bra där på andra sidan, där hon inte längre känner den oändliga smärtan som skrämde henne… Vet att hon har det bättre där…. Min lilla Prinssesa <3

Ciiviic
0

Emjon :

Tack :)

Alexej
0

usch, det låter ju som om hon fick nån hjärnskada i samband med narkosen.

Jag är jätteledsen för er skull, men hon har det bra nu! Gråter

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MelindaS
0

Vad hemskt. Blev tårögd när jag läste om vad som hände med er lilla katt. Håller med om att det låter som hon fick någon skada på hjärnan i samband med narkosen. Fruktansvärt. Jag vet hur stor saknaden efter sitt djur kan vara. Och hur svårt det är att ta svåra beslut.

Jag sänder er mina tankar och kramar

Kramar Melinda

Hawknestgrove
0

Så hemskt! skulle vilja veta mera om just detta! jag blev ju också av med en kisse isamand med kastering  för många år sdan. hon vaknade aldrig upp…. Klantig vet…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

siberlina
0

så hemskt  , jag förstår  att  ni  måste va   jätte lessna.min  lille  kille   sotis  dog  ijuni     och  jag saknar   honom  så mycket