Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 639 ggr
yavannaKementari
0

Transporthjälp- Lund/skåne till Göteborg!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lilla sötnosan från tråden upphittad/intagen svart kattunge ska till ett stödhem i göteborg och hon behövr någon att åka med! Jag kan ta henne en bit upp i Skåne om så behövs. Hoppas ngn kan hjälpa :)

Naquita
0

tyvärr har jag nu 4 kattungar, min egen stödis + ev 2 2veckorsungar som ska med upp till gbg på lördag. hade jag haft fler armar hade den kunant följa med.

Ska höra med lena om alla ungarna ska med på lördag,annars finns det plats för denne lille

/Emma

yavannaKementari
0

Låter ju underbart om det skulle gå men ta inte på dig så mycket att du måste ha kattburar på fötterna också! :D

Madde80
0

Vi var precis uppe i helgen för en födelsedag och ska nog inte upp igen förrän i mitten på november… men skulle vi åka tidigare så hör jag av mig. Hoppas att det kommer lösa sin innan dess, dock! :)

modellflickan
0

Om någon kan ta upp henne till Småland så kan vi ta henne till Göteborg.

Hawknestgrove
0

Puttar upp för dem som reser!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

yavannaKementari
0

#4 Vart i Småland?

yavannaKementari
0

*puttar*

yavannaKementari
0

*puttar för lilla gosan*

yavannaKementari
0

*puttar lite till*

Hawknestgrove
0

jag med!

yavannaKementari
0

*putt igen* Ingen som ska uppåt landet från Skåne?

yavannaKementari
0

#1 Hur går det? har du möjligen plats för en liten gosboll?

Naquita
0

tyvärr inte, får 4 kattungar från Lena kks imon(hon hörde av sig först) så mina händer e fulla upp.ner till blekinge igen har jag ingen katt alls me mig

yavannaKementari
0

#13 det är ju bra för de kattungarna iaf :) Och det kanske är påväg att lösa sig ändå!

Hawknestgrove
0

Puttar upp för denna transport!

yavannaKementari
0

*putteliputt*

Naquita
0

Iförmiddags kom de 4 små som ska med imno..så sööööta=)

yavannaKementari
0

Hur små är raringarna? *bild önskas* Ska de till permanent-eller stödhem?

Naquita
0

de är ca 7 veckor=) Ska fota dom när de vaknat. de har sovit sedan de kom, efter de ätit=)

Naquita
0

de ska "bara" till stödhem

yavannaKementari
0

7 veckor, gulligt värre!

Madde80
0

Har detta löst sig? Jag skall upp till helgen, åker antagligen fredag kväll.

yavannaKementari
0

#22 Nu har jag visserligen bokat biljett ena hållet redan (men den går ju att återöpa), men givetvis så slipper jag gärna att åka upp dit för att sedan åka ner igen och betala typ 600 kr för det :)

Åker du med bil eller?

Naquita
0

#23 när ska du upp isf? Blixten vill oxå åka!

yavannaKementari
0

Om jag nu åker, så är det kl halv tre på fredagen :) Men om Madde80 ska köra så vore det ju underbart. Oh, så Blixten har fått ett hem? :D

Madde80
0

Åker med bil, har redan med mig mina katter i en transportbur så jag kommer att ha två platser kvar (har tyvärr inte kombi :)). Naquita, vart skall Blixten? Har du möjlighet att lämna honom till mig i Malmö/Lund?

Sedan har jag inga transportburar till övers - kommer vi att kunna låna med oss era?

yavannaKementari
0

#26 ja transportbur är ju visserligen en litet problem då *funderar* kanske kan låna mina föräldrars. När åker ni ner igen?

Naquita
0

tyvärr kan inte permanenta hemmet ta emot honom denna helgen så jag får stå över:( ja,han har fått nytt hem i Uddevalla:D

Madde80
0

På söndag, är bara uppe för helgen. Kommer antagligen att åka så vi är här nere igen runt 7-8 tiden.

Madde80
0

Ok, Naquita, synd. Men vi kommer förmodligen att åka upp igen i november om det inte har löst sig tills dess. Kul att han fått nytt hem!

yavannaKementari
0

#29 Ja men en helg ska mina föräldra nog klara sig utan kattbur ;) Vilken tid ska du åka?

Oh, Naquita, lilla Yava har också ett hem i just Uddevalla! :D

Madde80
0

#31 Vi åker vid 6-tiden på kvällen.

Är det stödhem i Gbg eller Uddevalla som denna missen skall till? Dvs, är det Yava som jag skall transportera?

yavannaKementari
0

#32 Okej, ska höra med Yava (katten på bilden längst upp i tråden) kan vara i Gbg, vid hmm…åtta? Vet faktist inte riktigt hur lång tid det tar.

Lilla Yava ska till Udevalla men nya matte möter upp i göteborg :) Det är altlså permanenthem hon är påväg till nu, inte stödhem som det står i början av tråden. :)

Madde80
0

Vad kul :D.

Det tar ca 2.5-3 timmar upp till Gbg, beroende på trafik och väder. Är det ok med nya hemmet, att hämta så sent? Sedan kommer jag antagligen hoppa av i Mölndal hos mina föräldrar och sambon fortsätter upp förbi Kungälv till sina, så nya ägaren behöver inte köra ända ner till Gbg, utan de kanske kan ses i Kungälv istället.

yavannaKementari
0

Jag ska prata med henne om det funkar så sent, annars får det bli tåg ändå (tänk så mkt skolarbete jag kan få gjort! :) ). Dock åker nya matte tåg också så kanske är smidigast för henne att åka till centralen, eller finns det station i kungälv också?

Madde80
0

Ah, nej då är det nog lättare att lämna missen i Gbg, trodde hon åkte bil ner och tyckte det var synd att hon skulle behöva ge sig in och härja i Gbg ^_^.

yavannaKementari
0

Jag trodde nästan det. Ja, usch, köra bil i Gbg är läskigt. har bara gjort det en gång men det räckte! :D

Jag ska prata med blivande matte så återkommer jag till dig, jättesnällt att du vill ställa upp iaf!

Hawknestgrove
0

Åh, så söta svarta Blixten ahr fåt ett hem! JUBLAR:::

Naquita
0

Ja gunilla han är tingad av en hittekattare:D

Hawknestgrove
0

SÅn spänning du håller oss i! Ska bli jättekul och få veta om det är den jag tror…….

Ciiviic
0

Vi ska ju ner till Ronneby på söndag.

Sen köra hela vägen upp till Västerås om någon stackare måste följa med :D

Vi har även transportburar över