Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1006 ggr
marieborg
0

Stefan är kär i en annan :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

fick hem en fyra veckors gammal katttjej idag. Hon hittades på ett bygge och har varit i ett annat akuthem i ca 2 veckor.

Eftersom jag ska vara hemma på heltid i två månader så tänkte jag att vi kunde ställa upp och nappa lillan. Hon har dock börjat lapa mjölken ikväll så det känns bra. 

Behöver jag säga att Stefan är sååååå kär i lillan och vill knappt släppa henne ifrån sigFlört

essut
0

åh vilken sötnos, förstår att Stefan är kär.Kyss Tack för att ni ställer upp för lilla tjejen.

marieborg
0

De andra tar det bra och har bara fräst lite åt lillan.

marieborg
0

Lek

marieborg
0

Bus

Alexej
0

Vad du skrämde mig!!! Tänkte verkligen att…Fundersam

Vad söt hon är!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

marieborg
0

#5 Hi hi lägger till en smiley i rubriken….

Det är svårt att fota henne, hon är mycket sötare i verkligeheten. Stoppade in henne innanför tröjan och hon la sig på min "hylla" Glad

Erika91
0

Så söt hon är :D

modellflickan
0

Jättesöt! :) Och vilken härlig bild nummer ett är!!

Lena
0

Nej men oj så söööt! Ni är underbara som ställer upp och hjälper denna lilla ulltott. Förstår att maken är kär, samma sak hände här hemma när Othello kom. Koert sa genast att han får allt stanna.

Är det en liten svartsköldpadda föresten? Tyckte jag såg några mörkröda inslag i pälsen.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

karins
0

Mig skrämde du oxå, men undrade varför du var glad..he he.. Förstår mycke väl varför Stefan kärat ner sig i denna lilla söta tjej!

marieborg
0

Japp en liten sköldpadda…nu ligger de så här

Alexej
0

Cool

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Simson
0

Ja jag fattade inte alls hur du kunde vara glad över att Stefan var kär i någon annan! Förvånad

Ända tills jag såg den lilla pluttbebisen. GoFina KajsaStina vad söt hon är!! Kyss

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

marieborg
0

Min kompis Mia var över med sin fina kamera och kolla vilka bilder hon fick!!! Vilken skillnad på bildkvalité och fotograf också (såklart)

marieborg
0

Flört

marieborg
0

Glad

Simson
0

#15 Åååååå vad sööööt!!!!!! Kyss

marieborg
0

Kyss

marieborg
0

Skrattande

marieborg
0

Biter på min fingrar

Simson
0

Nu får du snart sluta…jag har snart inget hjärta kvar…det är stulet av en söderböna…

Naquita
0

så söö

tnu kan ju bilder luras, men i mia ögon e hon äldre än 4 veckor..snarare 5? leka så mkt o springa o busda o gå på låda gör de inte så braq vid 4 veckors ålder(oftast)

modellflickan
0

Men men men jag dör!! Vad söt!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alexej
0

Och jag har bara gamla lata katter här…Hemlis Är bara lite avundsjuk!

vanessa
0

Bara så att du vet Marieborg så är jag nog lite kär i Stefan. Så sött med kissebebisen och honom. Tur att även min man är underbar med katter, annars skulle du märka av en stalker runt er :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

modellflickan
0

Ja män som gillar djur är jag extra svag för :)

Kattungen är sötare än socker!

Simson
0

Vanessa!! Var det du som försökte ta dig in på deras gård?? Å kidnappa Stefan???! När deras staket pajade… Erkänn! Förvånad

Engla
0

Jag är också kär. I kattungen. Cool

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

marieborg
0

Hi hi ni är roliga!!

#22 kompisen trodde oxå hon var äldre så det kan nog stämma. Jag är inte bra på kattungar och ålder. Men hon går inte på lådan ännu men jag tänkte börja vänja henne…Hon lekte bara i lådan.

Om jag förstod rätt av det tidigare akuthemmet så hade de bara nappat henne och hon hade inte lapat något själv alls. Men här så har hon ialla fall lapat i sig lite själv men det var på mycket ostadiga ben.

Hon har inte bajsat sedan hon kom kl 14 idag och jag har försökt få henne att göra det genom att stryka liten fuktig handduk över rumpan men det har bara kommit kiss. Har ni ngr tips???

vanessa
0

Attans, avslöjad :-). Näh, hade inte sett bilderna då. Men nu ligger staketet risigt till… Oroa dig inte Marieborg, jag ska inte mannappa Stefan. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Sidentass
0

--Men guuudars skymning säger jag bara..vilka proffbilder som visar hur underbar kisse är!! Tackar gudarna för att hon fick komma till ett så kärleksfullt hem som ert…underbart att få ta del av foton o textdokumentation!!"!

Naquita
0

#29 hon är stor nog att bajsa och kissa själv om jag utgår från bilderna. ta fram en liten lpåda(antingen liten kattlåda lr ungsform lr vadsom) o lägg i sand. sätt henne däri,krafsa med hennes framtassar. till slut fattar hon:)

Jag skulle säga att hon är 5 veckor,INTE yngre. ni bör även börja prova på nötfärs i gräddfil(lr laktosfri grädde), babycat torrfoder uppblött, majsvälling osv. gärna lite morotspure i de för att magen inte ska få en chock för första maten.

dessa små jag har hemma är snart 4 veckor o bra mkt mindre än henne och har knappt börjat leka

lycka till!

marieborg
0

Tack Naquita! Känns skönt med en kunnig på området Flört

Hon gick faktiskt på lådan själv en gång igårkväll. Blev så paff eftersom de sa att hon inte kunde.

De sa att hon kunde bajsa själv ibland men jag har inte sett ngt ännu.

Visst luktar bajset i hennes ålder? Såg bara ut att vara kiss i lådan och det luktade inget!

Kände oxå att hon måste vara äldre när jag läste i min kattbok just om lekandet för där står det att vid 6 veckor lär de sig hoppa och jaga efter ett byte och det gör hon, ialla fall jagar.

Pelusa
0

Säger som Simson, stoppstopp. Hjärtat svämmar över och hjärtsnörpet är nära förestående. Nospussar till både man och misse från Pelusa och kissorna (…..levererade av marieborg så klart).Cool

Naquita
0

#33 om hon hoppar o leker osv så e hon deffintivt en 6 veckor. Hon borde kunna gå på låda utmärkt nu om ngn bara hade lärt upp henne, och äta själv kan hon deffinitivt.. . vid 4-6 veckor ska man ha fast föda vid sidan om, och trappa upp det o minska modermjölkersättningen.  vid 6 veckor ska du ha trappat ner på modermjölkersättningen så pass att de istället får majsvälling osv.

Nu gör ju alla olika, men så gör jag och alla mina bäbisar har blviit stora friska individerFlört

Naquita
0

ang. bajset så syns det när hon bajsar. de ska inte lutka jättemkt. beror på vad hon äter. modermjölkersättningen

mina små bajsar rejäla fasta korvar redan nu

Hawknestgrove
0

Underbart!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

marieborg
0

Tack för alla tips!

Kom på en annan fråga. När ändras deras blå ögon till annan färg?

Ska bli spännande att se vad hon får för färg.

aliciia
0

Vilka ögon H*n har :'D *dregglar* :D *L*

Sidentass
0

Smäller av när jag ser alla de ljuvliga bilderna på underverket…jag är också kär..på avstånd:-))!!!Kyss

maggan47
0

vilka underbara bilder på Mildred, och trampdynorna sedan, dregglar, så fin hon är, hur många katter finns just nu hemma hos digGladoch bilder på alla såklart Maggan47

marieborg
0

#41 Fem egna och så lilla Mildred GladFörvånad

Pärlan är den som har varit mest framåt och nyss tvättade hon lite på lillan Glad mamma Pärlan 

Simson
0

Ååå lilla Pärlan har blivit "mamma"! Hon är väl stolt kan jag tänka?!! Vilket gulligt kort på de båda!

marieborg
0

Hon tyckte det var kul ett tag sedan skulle lillan leka och Pärlan blev lite avvaktande. Men det är på g….

karins
0

Söta PärlanHar blivit Mamma till det lilla trollet, Så fina dom är!!!

modellflickan
0

#42 Vilken söt bild. :)

Sidentass
0

#41 här är en till som beundrade de vackra trampdynorna, men glömde att nämna det i tidigare inlägg..dom dynorna inbjuder till djupdykningar..man vill bara drukna i dom…*Mmmmm*!!

AsaaP
0

"min" Pärlan har blivit mamma! Då innebär det alltså att jag är
gammelmormor..hrm..Förvånad

Har läst att alla "gammelmormors" har alla rättigheter till små
nästan nykläckta paddabäbisar med rosa trampisar!!! Flört
*smyger runt buskarna i Årsta med kattnapparhåven*

Glad
Åsa

Hawknestgrove
0

Vid ca 8 veckors ålder börjar ögonen skifta färg.

Simson
0

Det är tydligt att ni behöver förstärka staketet ytterligare, Marie?! =)

anebit
0

Men fy vad du skräms Marieborg!   Jag har inte varit inne på länge …  Är bara in en liten titt då och då…

Det första jag ser är din rubrik….  Nääää tänkte jag, inte det…..

Flört tills jag öppnade och såg vad det var för tjej han var kär iSkrattande   Sån gulleplutt……..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

marieborg
0

#48 Åsa… du får sluta smyga omkring i buskarna och komma in iställetSkrattande men det blir kroppsvisitering när du går hemFlört

#50 japp det är nog dags att fixa en hög och bred mur…inbrytningssäker…man vet ju aldrig med alla galna kattladies som hänger på det här forumet… hi…hi…

Kan berätta att lillan som heter Mildred (döpt av det första akuthemmet) har gått på lådan och bajsat fina korvar! Tänk att man kan bli så glad för lite bajs.

Fick precis hem leverans med nya grderober och annat som ligger i vardagsrummet och katterna har superskoj…oj vilket liv det kommer vara inatt.

maggan47
0

vilken sötpadda hon är MildredKyssMaggan47

marieborg
0

Så här såg det ut hemma nyss. Spännande med stora kartonger att leka på.

marieborg
0

Med gänget

marieborg
0

Nyfikna på lillan

Alexej
0

Du har såååå fina katter!

maggan47
0

vad liten Mildred blir ihop med de andra sötnosarna Maggan47Glad

Naquita
0

den där tjejen är MINST 6 veckor. så utvecklad är inte en katt under den åldern. men söt e hon, underbart söt=)

Simson
0

Vilken liten TUFFING! Vara med alla andra bland stora hemska kartonger! Hon mår BRA! Det syns det! Sötnos!

Hawknestgrove
0

Ja, tänkte det jag med, ca 6 veckor! Så håll koll på ögonen, då kan du på ett ungefär se när hon blir 8-9 veckor!

marieborg
0

Tack! Jag ska hålla koll på ögonen Gunilla! Smart!

Oj vilken liten vilde hon är! Tror att hon är superlycklig över att få vara med massa katter och springa fritt. Tyvärr är det väl mest Pärlan och Vilda som uppskattar henne just nu. De andra nosar och kan fräsa om hon är för kaxig men inget mer.

Vilda (5 mån) och lillan har haft brottningsmatch flera gånger och det ser så kul ut.

Hon äter torrfoder nu och sköter lådan felfritt.

Igår blev hon lite ledsen för då fick hon sitta i en hudbur medan jag och Stefan byggde garderober, men det räckte med 5 stora katter som var nyfikna medan vi byggde

Jag fick ett skåp på ena foten…aj….och Stefan lindade min fot..kolla bilden…maja är nyfikenSkrattande oj vad jag skrattade…

Simson
0

hihihi! Är det SÅ man använder frusna grönsaker! Skrattande Förstår att hon undrar! Det måste gjort gräsligt ont med garderoben?!!

Sidentass
0

#48..hi,hiiii…den håven har man längtat efter många gånger..inte minst när man ser dom här goingarna som Mari får att må så gott!! Man blir alldeles kollrig av bilder på sådana här guldklimpar..små nyfikna tassar..som vill undersöka allt i dess närhet..

marieborg
0

#63 Gjorde ont!!! Tur att inget i foten krossades.

Vad gör du därinne???

Pelusa
0

#65 Hihihi vilken underbart härlig bild på en nyfiken fjunig liten tissemiss /Pelusa

Jenna-Gun
0

Oj så fina foton på söta kissar. Lillkissen är ju bara så söt.

Jenna

Sidentass
0

#65 Himmel..vilken charmig bild!! Marieborg..den kan du använda i tävlingsammanhang juh!!

Hawknestgrove
0

Hihi, ser ut som Esther som liten!

Hawknestgrove
0

Hihi, ser ut som Esther som liten!

marieborg
0

Brottningsmatch med Vilda

marieborg
0

Tvångstvättning

Simson
0

Tvångstvättningen ser bra ut! Förvånad Vilken stil de har!! Skrattande

Sidentass
0

#72 Mmmmmmm….vilken gosig bild!! Lilla skära kissetungan..så rart o näpet!!!

Hawknestgrove
0

Åh, som Esther och Arne, när Esther var liten! Arne har ju nästan samma färg,lite mindre vitt och lite mörkare grå(blå)

marieborg
0

Nu har de kommit varandra närmare och alla utom Maja ligger och gosar i sängen och busar..jättekul!Maja ligger hellre i mitt knä.

marieborg
0

Trött Pärlan

marieborg
0

Lillan tvättade Pärlan

marieborg
0

Med bästisen Vilda

Alexej
0

Jag vet inte hur ni gör, men era katter ser alltid så avslappade och nöjda ut.Glad

Juliette-
0

Gud vilken söt tjej

karins
0

Hon ser så go ut lilla tjejenKyss

L1ll4n
0

Vi tog hand om två kattungar (det finns fler). Det var en gubbe som sa att han skulle avliva dom. Men han verkade inte sån som åkte till vetrinären. Så min mamma o hennes kompis åkte dit o hämtade de kattungar de hittade (skygga) o de hittade bara 2 av 4… O nu trivs dom jättebra.

Simson
0

Kan man få en bättre uppväxt än hos er, Marieborg? Kan inte tro det…

TopasPearl
0

Vilken söt en!:)

Hawknestgrove
0

Så härliga bilder…..

marieborg
0

Tycker att hon har fått annan ögonfärg nu, nästan gröna så hon är väl 8-9 veckor.

Kvällens bilder. Först lite mys med Vilda

marieborg
0

Sötnosen framför datorn

Simson
0

Hon är SÅÅÅ söt!!!

Alexej
0

Cool

Erika91
0

Vacker är hon :)

Hawknestgrove
0

Är inte jag det då? frågar  numera Vuxna Esther…..![](../ShowFile.aspx?BinaryId=17a16b17-766b-439e-97b8-da331696fc4c&Filename=Två vänner.jpg)![](../ShowFile.aspx?BinaryId=745741d0-9267-4dce-9df7-3e5213737a67&Filename=Lilla Esther_[272X204].jpg)

Simson
0

Gud i klagan så söt man kan vara, Esther!!
Är det 70%-ig choklad hon är?? Ser så ut nästan… Jag som refererar allt till choklad…

marieborg
0

Å söta Esther!! Vilken skönhet Kyss

Hawknestgrove
0

Ja, då ser du, hur kissen blir som vuxen! Ok, nu har Esther blivit tjock. Så hon får banta.

rulda
0

marieborg va underbart du har det där hemma :) ska lilltjejen få stannna för alltid?

marieborg
0

Hi hi näe Rulda hon ska inte få stannaGlad

Vi har ju FEM egna katter nu så det är stopp…sen vet jag att det inte är ngt problem för henne att få ett nytt hem. Hon är ju så söt och älskar människor. Jag har svårare att släppa skyggisar som tex Vilda. Hon fick stanna kvar för hon trivs så bra med gänget och känner sig trygg.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.