Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 350 ggr
modellflickan
0

Halloween..läbbigt värre.

Jaha då börjar halloween helgen närma sig sakta men säkert. Vad ska ni hitta på för busigt? Jag och sambon ska fira detta spektakel hos min stora familj. Utklädda givetvis. Jag som Catwoman who else ;) Samma outfit som Halle Berry hade i filmen Catwoman. Sambon ska vara mördaren i skräckfilmen Scream. Läskigt värre..Whoooooooo…Mina kusinbarn lär väl bli rejält uppskrämda. Stackarna..

Alla andra kommer också givetvis vara utklädda. Jag har inhandlat diverse olika creepy masker från www.bodega.se Rolig butik med diverse masker och maskeradkläder.

Zombies, varulvar, demoner, monster, häxor och så slutligen catwoman ska samlas ihop och skrämmas, äta och dricka mycket och gott. Det blir en riktigt läääääääääskig kväll.

Jag vill ihop med sambon ut och skrämma grannarna med, men det vill inte fegisen. Det är ju så baaaaaarnsligt…Nää det är det inte alls!

Katterna tycker maskerna är aningen läskiga men när maskerna tas av så ser dom att det bara är matte och husse ju Glad

Har även en läskig häxoutfit som jag gärna också vill ha på mej. Blir catwoman halva kvällen för att förvandlas till häxa sista halvan av kvällen. Då är det fixat!

Krimskrams som skelettansikten och pumpor kommer pryda våra fönster. Samt en och annat avhugget huvud….Se upp alla elaka människor…Moooooooooohaaaaaaa

Kan tilläga att jag alltid älskat skräckfilmer. Brukade skrämma mina systrar jämt som barn. Ja jag och min humor. De tycker fortfarande det är läskigt att gå i uthus…hehehe

Hawknestgrove
0

Hehe, Catwoman, det är ju jag det!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

modellflickan
0

#1 Nja nu är vi två Gunilla! :)

modellflickan
0

Här är bilden på outfiten jag ska ha, inköpt på korsetten.se

http://www.korsetten.se/product_info.php?products_id=975

Wiizy
0

Haha , jag lr inte göra nått.. min kompis vill gå "Bus eller godis" med mig men jag förstår inte det roliga, fast det brukar bli typ 3 kilo godis varje gång Flört

modellflickan
0

# Busa för mej då ;)

vanessa
0

Firar inte den högtiden, utan allhelgona. Är lite splittrad med två olika nationaliteter och traditioner i mig. Allhelgona är en av de  högtiderna jag verkligen värderar. Då man på ett fint sätt hyllar och värnar om de som dött, och minns dem med värme i hjärtat.  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

abuelas
0

Äntligen någon som håller med mig om "Halloween"..

Jag firar allhelgonahelgen..inte Halloween! Då brukar jag tända ljus och tänka på de personer och fyrbeningar jag mistat!

Mina äldsta barnbarn gillar detta med Halloween-yran..Men jag har sagt att dom får mer godis av mormor om dom kommer hit utan förklädnader!!Skrattande 

Anita

modellflickan
0

och jag firar Halloween…;)

Jenna-Gun
0

Jag firar Alla helgons dag.

Jenna

Highlandertess
0

Jag firar Halloween :-) Allhelgona har aldrig varit min grej eftersom jag är ateist. Synd att de blandas ihop bara…de är två helt skilda saker på två olika datum. Tycker det är synd när Allhelgona-firare störs av Halloween-firare för att en del tror att Allhelgona är Halloween. Halloween är alltid 31 oktober och Allhelgona är 1 november samt första helgen i november :-)

I år ska jag till syrran på filmkväll på Halloween. Temat är katt och vi ska se filmen Hocus Pocus (härlig film!) :-)

modellflickan
0

#10 Låter kul :)

vanessa
0

Trevligt att fler firar allhelgona. Är också ateist, så för mig är det inte en religiös helg, utan en helg där jag tänker på de som gått bort, tänder lyktor med mera. Min mamma som är amerikan, älskar denna högtid också. 

#10 På tal om religion så är jag inte döpt eller något sådant, för min pappa var seriös ateist. Är inte med i Svenska kyrkan och så vidare. Men firar allhelgona, det gör jag. Firar du inte jul heller och de andra religiösa helgtiderna?

Men det är trevligt att man kan fira, för firande kan man inte få för mycket av har jag hört :-). Tycker att det är synd att de två helgerna blandas ihop. 

En sak som irriterar mig med Hallowen är att de som styr marknaden förde över det från USA. för att tjäna pengar. Bara det gällde.

Föredrar de sydamerikanska dödshelgen, där de både festar och firar de som gått bort. En blandning av de två dagarna. /Vanessa

Highlandertess
0

#12 - För mig är Halloween en keltisk tradition, som det ursprungligen var :-) Men det märks i butiker etc att det är den kommersiella delen som är mest aktuell här.

Då det gäller jul så firar jag yule. Det fanns före jul i Sverige och är ungefär samma sak förutom att man firar då vintersolståndet inträffar (i år är det 22 december) och tar bort det religiösa. Man träffas för att fira vintersolståndet och äter god mat och ger varandra presenter. Jag kompromissar något och firar min yule den 24:e ändå eftersom största delen av min släkt firar en "vanlig" jul :-) Påsk, pingst och andra högtider som hör kristendomen till går mig helt förbi då jag inte firar dem alls. Märker ju på min omgivning att nåt är på gång, men deltar inte så att säga :-)

karins
0

Firar inte Halloween. Brukar åka till kyrkogården och tända ljus på Avlidna släktingars gravar och lägga krans.

vanessa
0

#13 Vad intressant. Gillar det. /Vanessa

maggan47
0

jag firar Alla helgons dag, absolut, åker till grav med ljus och krans, för mig är det en stilla helg, inte en Halloween helg Maggan47

Alexej
0

Hatar kommersen rund Halloween. Säkert kul för barn och ännu kulare för affärena.

Jag har (firar skulle vara fel ord) allhelgons dag. Gjorde inte heller det innan, men sedan jag själv blev drabbad tycker jag att de döda är värd en dag om året att minnas.

Jag brukar alltid gå sent till kyrkogården och det är underbart med alla ljus då.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

rulda
0

Jag firar inte heller Haloween.. det blir mer allahelgona då jag tänder ljus på gravar och tänker tillbaka…
Om jag jobbar tänder jag ljus här hemma istället.
Min åsikt är att så länge vi kommer ihåg dom som har lämnat oss så finns dom kvar genom våra minnen.

Jul, påsk och pingst firar jag inte heller. Men midsommar, då är det kalas!

evamojje
0

Jag var på en halloweenfest för ett par år sedan där det var Markis de Sade tema. Det var helt fantastiskt det var 250 personer inbjudna varav 238 st kom och av dom 238 så var det endast 7 st som inte var utklädda *L*

Helt otroligt kul att se hur mycket energi folk hade lagt ner på sina kostymer. Bästa kostym vann en weekend i Madrid.

Svårt att överträffa den festen *s*

Jag var en av Markisens älskarinnor och hade en otroligt tajt korsett *s* skulle aldrig få på mig den idag ;-)   Och sedan så spray färgade jag mitt hår silverblått och så självklart en massa blod. Såg helt makalös ut om jag får säga det själv ;-)

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Raja
0

Det bästa med Halloween är nog ändå att det tvingar affärerna att vänta med julpyntet iaf tilll början av november ;P

Alexej
0

Ikea och ÖB har redan börjat! :)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

Min son som är 10 år..har pratat lite om att gå "bus eller godis" med sina kompisar..jag som förälder applåderar inte åt det hela precis..samtidigt som man inte kan förbjuda dom heller..har ju blivit lite av en tradition bland barnen..

Jag kanske anses tråkig..men jag brukar aldrig bry mej om halloween..utan istället tänker jag på våra nära och kära som inte är med oss längre..har som tradition att äta o dricka lite gott kanske i lugn o ro..tända ett ljus 

Modellflickan..du kommer att bli festens drottning med den stassen..härligt med kattstuket!;-)

Highlandertess
0

Vill lägga till…då det gäller att tända ljus och minnas de bortgångna så brukar jag tänka på dem då och då och tänder ljus på deras födelsedagar istället. Så bara för att jag inte firar Allhelgona så innebär inte det att jag helt glömmer bort de döda och inte bryr mig.

Hawknestgrove
0

Ja och jag var inne på Rusta i går… Höll på att spy! Juleri julera juleralla redan!!!!!!

Men när det gäller allhelgona, så skulle Siw ha fyllt 53 på måndag som kommer. JAg kommer att ta en liten termos med kaffe, åka och köpa mig en bakelse och ett litet ljus och sätta mig och fika med henne på kyrkogården. När jag berättade det för hennes yngsta dotter, så tyckte hon att det var en kul grej, som mamma hade gillat….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

modellflickan
0

#22 Tack snälla Sidentass :) Jag ser verkligen fram emot festen :)

majvi
0

jag tycker att det är så vackert på kyrkogården när det är mörkt ute och man ser alla ljusen som brinner på gravarna. Allhelgona är en helg där man kan ta det lugnt och minnas och inte måste man köpa en massa grejer heller. Förutom ljus och ljuslykta då.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Sidentass
0

#24 men jag tror jag ramlar av pinn…redan tomtar i affärerna..som det blivit nu hinner man ju tröttna på eländet före första advent ju…

Oerhörd fin tanke med fikat…tror inte min mamma heller skulle misstycka om jag tar med mej kaffe o fikar med henne där hon är nu vid nästa örebro-besök ,…