Utmärglad mamma med 4 små kattungar
Hej alla kattvänner!
Fick detta nödrop idag och har ingen lösning. Stackars lilla tappra kattmamma.
Jag vet att alla här har mer än fullt upp liksom jag själv men jag måste ändå försöka. Snälla hjälp lilla tösen och hennes bebisar.
Jag undrar om du kan hjälpa mig. Jag har hittat en utmärglad kattmamma med 4 små kattungar i ett skjul nära vår bostad. Jag bor mitt i centrala Malmö med starkt trafikerade gator och jag är utom mig av oro för dessa katter. Det är dessutom kallt och dragit och katterna är så små. Mamman kämpar på men som det ser ut nu har hon nog inte många möjligheter. Jag ger henne mat och har lagt några filtar till dem men detta är inte långsiktigt. Jag kan inte ta in dem då jag är pälsdjursallergiker och jag har naturligtvis frågat runt men utan resultat. Problemet är också att jag är rädd för att dra till mig uppmärksamhet då jag går till skjulet eftersom det finns gott om elaka människor på gården som rent ut sagt är katthatare!
Kan du hjälpa katterna? Detta är en stilla bön om hjälp då jag inte vet hur jag annars ska göra. Jag kan i gengäld ställa upp och hjälpa och sponsra på andra sätt utom just att ta in katterna. Jag får astmaliknande symptom och därför hjälper inte antihistamin (har provat)
Jag vet att ni är överhopade med katter, men detta är verkligen akut och den lilla kattmamman är så duktig och kämpar på med sina ungar. Hon och ungarna förtjänar verkligen en chans.
hör efter med någon katthem. det finns väl i malmö. hoppas dom får snart komma in i värmen.

Har du provat med Rädda Katten? www.raddakatten.se
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Hoppas det går att lösa, stackars kattmamma!

Hej igen alla!
Jag är aktiv förmedlare inom KKS i Malmö. Vi har inget katthem här tyvärr och det är mycket ont om stödhem. Själv har jag knökafullt och sambon tvingas stanna kvar i sin övernattningslägenhet 20 mil härifrån med hälften av våra katter både egna och stödkatter.

Men det kanske kunde vara värt att prata med Rädda katten ändå?

Titta under tråden "Lista över katthjälpare"

Var nyss inne på Rädda Kattens hemsida. De söker också akut efter stödhem åt en kattmamma med 8-10 veckors ungar.

Prova tråden som jag skrev här över.

Det blev ju en del respons och möjligheter till hjälp när det gällde katten i Osby som dock inte hann att räddas. Vem var det då som hade möjligheter att ta in, minns inte men i Hässleholm bodde väl någon?
(teserese och AnnSofi01 var det väl?)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Jag letade efter länken till Osby, men hittade ingen direktlänk till att kopiera in här. Ja, det kanske var de som kunde vara stödhem då. Gulliver, du kan väl prova att kontakta dem?

Nu funkade det! Titta om någon här kan vara intressant.

#9 Jo det är helt rätt att teserese kunnat ta in katten i Osby tillfälligt. Hon var också en räddande ängel när vita oddeye tösen Neige/Vilja hotades med att bli utkastad okastrerad och ovaccinerad. Men en hel liten kattfamilj vet jag inte om hon är beredd att ta in.

Men det kan väl vara värt att fråga?

Det behövs ju nästan direkt i så fall. Familjen verkar ju vara i fara om det rör sig elaka människor i krokarna. Kallt och eländigt är det också.
Hör med henne i alla fall, hon kanske har en liten varm plats om än bara ett litet tag medans andra lösningar utformas.
Annars finns det yavannaKementari i Malmö, kollar med henne!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Puttar upp för denna lilla familj!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#15 Hon är redan stödhem åt mig för Rhodry och Brangwen samt har tre andra stödkatter från annan förmedlare i KKS. Mina tog hon som akutstödhem pga avlivningshot.
Så hon har fullt känner jag på mig.
Hur gamla är kattungarna ungefär?

Jag skulle gärna ta hela familjen men hur får vi upp henne till Uppsala? Har själv inte körkort.
Får nu bara in katern,a så brukar transoprt ordna sig bra nu har vi ju även djurtransportsidan att använda!

Plats finns omgående, vilken tid på dygnet som helst. Då platsen verkar mycket illa vald för denna kattfamilj är jag tacksam om de kan fångas in så fort som möjligt.
Vilken tur att du kan ta hand om denna familj, nu är det bara att hoppas att de kan fångas in och att de kan komma hem till dig.

Wow, det hade ju varit fantastiskt om du kunde ta emot dem!
Puttarupp!!!!

Kattungarna beräknas vara 3-4 veckor enligt anmälaren som betecknar sig som amatör på att bedöma ålder. Mamman verkar inte må så bra, mager, orolig och med tredje blinkhinnan framme.
Jag tar in familjen akut imorgon kväll och ser till att de blir stabila innan ev lång flytt till Uppsala.
Tequila kan du vara snäll och maila dina fullständiga uppgifter till mig på stina@kks.nu.

Jättebra att du tar in katterna till dig!
bra jobbat allihopa
hoppas att ordnar sig för Kattmamman och hennes små ungar.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Heja detta forum! Ni är fantastiska allesammans som hjälper till!

Gulliver, har nu skickat mail till önskad adress. Det bästa för katterna vore ju ett hem på närmare håll, men ibland får det näst bästa duga… Hoppad infångandet går bra.

Ja, som du redan anant så är det fullt här (Sambon skulle bli helt tokig :D ). Hoppas Hoppas det kan finnas en bättre (eller ja, närmare iaf) lösning än Uppsala annars. Jag ska kolla runt bland folk jag känner iaf.

Transport går alltid att lösa.

Tusen tack allihop
.
Ja detta är verkligen ett fantastiskt forum.
JA, så mycket som folk här inne får gjort är fantastiskt!

Hur har det gått för kattfamiljen, är den i säkerhet nu? Jag tänker mycket på den kämpande kattmamman.

Åh, vad skönt! Hade jag varit hemma mer så hade jag kunnat ta dem akut, men just nu är det en dålig tid när jag är borta från morgon till kväll och dessutom skall upp till Göteborg i helgen. Om det skulle vara så att någon i Gbg skall till Stockholm och kan ta vidare dem eller någon på vägen upp rentav kan ta in familjen så kan jag transportera dem på fredag kväll. Vore dock snällare om någon kunde ta dem direkt upp till Stockholm utan omväg om de skall dit…
Blir så glad när jag kommer till slutet av denna tråd och ser att en lösning har presenterats. Nu är det verkligen högt vatten med hemlösa katter i dålig kondition. Så ledsamt och så tragiskt. Desto bättre när så många gör allt de kan för att rädda katterna. :)
Rosor i stora fång och kattkramar från hela hittekattssverige!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#36 Nu skall bara mamma katt också hittas. Har visst inte synts till sedan igår. (Läser lite på SKS där tråden också finns…;-)
Men vi håller tummarna !

Hoppas och håller tummar här! Transport ordnas alltid. Bara de fångas in.
Puttar upp.

Om det löser sig med ett tillfälligt tak till den 11 november och transport till Jönköping så kan vi transportera dom till Uppsala.
( säger jag som inte ens frågat sambon än )
Eventuellt får dom övernatta här på badrummet så får jag ta tåget dagen efter…
Nås via mail . Liinda__ffs@hotmail.com

Typiskt att mammakatten inte syntes till igår kväll när allt var förberett med varm, mjuk och skön bädd med fleecefiltar och fuskfårskinn i en lugn, varm och mysig gästtoa med fullständig roomservice och hushållsvågen beredd för att väga in bebisarna.
Nu är jag jätteorolig. Har bett mataren att hålla superkoll och försöka igen ikväll vid samma tid som hon brukar mata för då är mammakatten vanligtvis där.
Håll nu alla tummar och tassar för att det går vägen för det var kallt natten som gick.
Puttar upp och hoppas……

Har mamma katt dykt upp?

Mammakatten kom fram sent igår kväll när mataren var där
Mataren handlade raskt och plockade in mamma med ungar i en transportbur. En av kattungarna bet henne i tummen :-).
Då mataren är superallergisk mot katt så fick hon köra till sin kolonistuga (finns flera koloniområden både inne i och strax utanför Malmö) och släppa ut dem där.
Hon är just nu i kolonistugan för att försöka få in den lilla familjen i transportburen igen och så köra hem till mig. Jag får ta sen långlunch för att ta emot och installera dem. Om hon nu lyckas få in dem vill säga för det skulle inte förvåna mig om det inte går det ska ju bara strula hela tiden.

Oh, jag hoppas allt går vägen. Helt underbart att mammakatt sykt upp igen. Jag ska hålla alla tummar o tassar vi har!

Å vilka goda nyheter! Men är de utsläppta i ett koloniområde eller är de inne i kolonistugan? Så bra jobbat av mataren och dig!

Å vad härligt att höra att det ordnar sig även för denna familj!
Denna sajt har gjort mycket nytta för många katter! Jag är så himla tacksam att det verkligen finns människor som er! Det glädjer mig! Det löser sig nästan alltid här och ibland undrar jag hur det går ihop sig men det är jag bara glad över att det gör :D

Nej för tusan den lilla familjen är inne i kolonistugan. Jag skulle inte tillåta något annat.
Mataren försökte få in dem i transportburen nu men de känner troligtvis att hon är stressad (ska strax till jobbet) och vill inte låta sig fångas in. Så vi bestämde att hon får ta det i lugn och ro på fredag när hon har ledig dag.
Men nu är de i alla fall inne alla fem så man slipper ligga sömnlös av oro för lilla mammakatten.
Gulliver, du är en pärla… *andas ut*

Nu blir jag riktigt riktigt glad när jag ser att det är påväg att ordna sig för de här stackars missarna….helt fantastiskt jobbat!!

såg inte tråden förrän nu.. Kommer nog bli svårt att ställa upp som stödhem tills vi hittat större då vi ev ska få hem en KKSkatt i helgen som permanent. Men som sagt en större lägenhet så ska vi nog kunna ställa upp=)

# Hrm, hur lång tid tar det då? Tills ni flyttat till större bostad menar jag ;-).
Har inte glömt på vilket enastående sätt som du ställde upp för lilla vita oddeye tösen Neige/Vilja. Hon verkar ha fått det jättebra hos nya matte i Timrå.
ja du sommaren kanske.. =) Ja det tycker ja med hon har.. Likaså försökte vi ju med osbykatten=) Men 4 katter i en tvåa på 56 kvm e lite för litet.. MEn som sagt akuta som inte stannar såå länge skulle kanske funka på toa hehe
Ja, finns det hjärterum så finns det satjärterum, för en kort tid i de flesta fall! Lycka till ! Så fint att en i alla fall slipper springa ute och frysa!
Åh så skönt att veta att det ordnar sej med mamma katt med ungar. Nu slipper de frysa och svälta.
Jätteskönt! Hoppas att det ordna sig med stödhem nu!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus