Mojje & Busan är Akutfamilj igen
Fick 2 st små kattungar igår från Stockholms Katthem
Det är 2 st söta killar runt 4-5 månader. Dom är födda utomhus, men fann sig snabbt med kattlådan och har ätit och druckit som dom ska.
Den ena är nyfiken och har börjat förstå varför jag kastar bollar och små leksaks möss på golvet *s*. Medan den andra är lite reserverad och fräsig men han e nyfiken så efter ett tag kommer även han fram *L*.
Båda är hanterbara den ena lättare att kela med än den andra men dom kommer att lära sig snabbt och dom är självklart jättesöta ;-)
Mojje går runt och fräser åt dom men det går över, han försöker bara visa vem som bestämmer här *L*. Busan är nyfiken och håller koll på dom *L*. Så nu är det kattparty i min ny städade lägenhet. Har ju nämligen haft höststädning i veckan där till och med Mojje vart badad *s* så nu är både lägenhet och Mojje glansiga och fina samt luktar gott *s* får se hur länge det varar nu med kattungar här, lägenheten alltså.
Ska lägga ut bilder så fort jag får möjlighet ![]()
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Grattis, då är det fullt hus hos dig. Ser fram emot att se bilder!
Oj vad spännande. Ser fram emot bilder och vidare rapporter! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Sitter just nu med den ena i knät framför datorn *L* han e lite tilltufsad men så söt *L*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Detta är ju två av de fyra kattungarna vid ödetorpet som jag och Marja fångade in i helgen. Berättade om det i en tidigare tråd.
Så skönt att alla är inne och att två av dem hamnade hos Mojje och Busan. Bättre förebilder kan de knappast få. Kul att det går så bra, helt otroligt att den ena redan sitter i knät.
De andra två finns i ett annat akuthem och enligt rapport så går det bra där med och åtminstone den ena låter sig klappas lite försiktigt.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Va kul att läsa att det går så bra!!
Har kelat med missarna den ena tiger gråsvart är modigare och lättare att få ta upp och kela med men den svart vita börjar tina oxå har tagit upp honom flera ggr inte riktigt lika övertygad om att jag inte är otäck som brorsan hans men har inte fått känna på tass eller tand ännu *s*.
Lyckats ta ett par kort men eftersom det är mobil kamera så är inte skärpan så bra *L*
och så ett på den modiga *L*
och så på den rädda *L*
visst är dom söta :-) nu ska jag bara hitta namn som passar dom *L*

Så sööta..Va skönt för dem att få komma in i värmen!
En stor famn med rosor till dig
Anita

Jag har massor av namn på lager. Hittade en lista bland mina anteckningsböcker. Så vad för sort är du ute efter. Blomnamn, planeter, stjärnor, ädelstenar, stjärnmoln, månar, speltermer, väder och så vidare :-). De är så söta kissarna. Riktiga gullungar som fått omstart i livet. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Oh, vilka sötnosar du har där.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#4 Mojje & Busan tackar för dom fina orden ;-)
Nu har den värsta skräcken helt klart lossnat hos missarna. Dom har sovit framme på golvet på Mojje och Busans kattkudde *L* Mojje låg där oxå så det var lite trångt ett tag men sen så hasade Mojje ner så han låg halvågs på den och halvägs utanför *s*.
Jag har kelat i massor med dom och den lilla svarta har kommit på att jag inte e otäck och gillar att bli klappad satt med honom i famnen igår när jag tittade på TV och han spann som en motorbåt *L* så söt…Och Brorsan hans somnade medan jag kelade med honom *s* så det går mycket bra med dom små liven *L* Nu leker dom under Mojjes överseende på golvet *L*
Jag vet inte Vanessa dom är nyfikna, busiga men lite försiktiga och tar hand om varandra. vad har du för förslag *L*
Så då vart Viktor och Valle *L* Den grå/svart är Viktor och den svart/vita är Valle 
Passar på att presentera de två syskonen som kom hem till mig i lördags. Jag tror det är två tjejer men attan så hårt de höll ner sina svansar. Vi fräser först för att verka läskiga men man får klappa, lyfta, bära och pussa på oss utan att vi lyfter en tass. Vi öppnar inte ens munnen när vi ska få avmaskningsmedel, det smakar blä. Tills vi är avmaskade får vi vara i köket men när akutmatte är dören öppen så de andra kissarna kommer och går men attans va de fräser mellan varven. Tror nog att vi snart får varsin godnatt puss
Va kul att alla fyra är "forumkatter"…
De är supersöta!

Vilka godingar..Dom är supersöta!!
Pussa på dom från mig
Anita

Sötnosar. Och så får jag gratulera Viktor och Valle till sina namn! /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Såna sötnosar!
Men vilka sötnosar *L* är dom från samma ödetomt som mina?
Sen så var jag tvungen att omvärdera namnet på den lilla svarta… det funkade inte riktigt med Valle han e en liten gosebjörn så han fick namnet Björne istället *s*.
Så Viktor och Björne blev det 
Det visade sig att den lilla svarta (Björne)som fräser när man kommer och ska klappa honom , men så fort man lyfter upp eller börjar klappa honom låter som en mindre motorbåt.. vi låg i sängen igår kväll och bara kelade i nästan en timme innan han ledsnade och gick och la sig hos Mojje i soffan.
Och brorsan (Viktor) han tycker det e lika mysigt han …medan Björne låg ihoprullad och mjölktrampade när vi kelade så sträcker Viktor ut sig ordentligt så man kommer åt överallt och allra helst kinder och mage det e mysigt *L* …låg inte riktigt lika länge i sängen hos mig som Björne gjorde men det är ju för han måste ju leka oxå *L*
För leker det gör dom båda 2 nu det ligger leksaker överallt och dom tycker extra mycket om leksaks mössen :-)
Nu har både Mojje och Busan tagit till sig dom missarna och ser till att dom gör som dom ska och leker lite med dom. Mojje har som vanligt fått dela sängplats med dom för dom ska promt ligga hos honom *s* ….Busan hon kröp upp till mig istället lugnare så antagligen.
Och äter ja det gör dom *asg* i massor…. så nu får jag nog lägga upp mindre till dom alla …fast i fler omgångar då dom äter upp all blötmat på en gång från alla skålar *s*.
Så dom har funnit sig till rätta ….kan komma ett fräs emellanåt men det försvinner så fort dom blir klappade. Men det e klart dom kommer inte självmant till en men det har gått väldigt bra och över förväntan så snabbt.
Tassar från Eva och Mojje, Busan, Björne, Viktor

#26 Ja det är syskonen till Björne och Viktor som bor hemma hos Daisy_Moa_Elsa (puh, tur du inte har lika många katter som jag. Då skulle ditt nick vara omöjligt)
Jag är så glad att det går bra för allihop, speciellt för lille Björne som var den lille fege som inte riktigt vågade sig fram och därför blev kvar helt ensam vid torpet en natt.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
#27 Trodde nästan det fast jag tyckte att dom såg lite större ut än dom jag har..Och Björne e som sagt en riktig gosebjörn *L*
Den här tråden känns som ett skönt, värmande duntäcke om axlarna en gråkall och frusen måndagmorgon.
Så skönt att kissorna är i goda händer inne i stugvärmen.
Björnkram från Pelusa och kissorna

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jaha då var Viktor ett namn som var använt flertal ggr på Stockholms Katthem så vi bytte till Kisen *s*
Men nu e det spikat det är
Kisen den grå/svart/vit
Björne den svartvit
Så bra att de har fått värmae!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Nu har mina akutkatter varit här i drygt en vecka. Och dom har helt klart funnit sig till rätta :-)
När dom först kom så var dom lite skärrade och fräsiga, men kattungar som dom är så är dom ju också nyfikna *L* Nu har dom upptäkt vad kul det är att leka med bollar och leksaksmöss :-) Och hu mysigt det är att kramas med sin akutmatte för då spinner dom högt *L*
Kisen är den grå/svart/vita och han är tuff och busig och vill leka mest hela tiden, han har också kärat ner sig i Busan. Han ligger och sover hos henne, kryper närmare och närmare tills han ligger tätt intill *L* När vi kelar så ligger han med nosen mot min hals och tassarna på varsin sida om min hals och spinner högt *L*
Björne är den svart/vita som när han kom var mest rädd och fräsig men som nu är en riktig kelgris. Han ligger länge i ens famn och myser :-) Sen så kan han höra sin brorsa busa på golvet och då blir det fart på honom, han kastar sig in i leken och är väldigt tuff *s* för hans del så är det Mojje som gäller, han är väldigt nyfiken på vad han gör.
Båda leker nu med mina katter Mojje och Busan. Där Busan har tagit den mer lekfulla stilen medan Mojje är mer pappa typen *L* Dom är oxå väldigt matglada och har små runda och tjocka magar. Står nu med Mojje och Busan på morgonen och väntar på att bli serverade så det tog inte lång tid att lära sig *s*
Dom kommer nu försiktigt fram till mig på egen hand. Men jag är den som får ta dom för lite gos, det tar ju lite tid innan dom blir så självsäkra. Men vi är helt klart på god väg. Och med tanke på att dom är födda ute och har levt sitt korta liv som hemlösa så har dom gjort massor med framsteg på en vecka :-)
vilken härlig läsning, är så glad för varje katt som kommer in i värmen Maggan47 som är så glad också för varje hem som öppnas för dessa små
Toppen!!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Vilka framsteg!!! Va kul att det går så bra!!
Bra jobbat!
De två små syskonen som bor hos mig har slutat fräsa när jag närmar mig med handen *L* även om de inte jublar än av att bli upplockade. Den randinge, måste jag rätta är ju faktiskt en liten kille och rätt tuff sådan, vände sonika upp å ner på kissen en dag för att kolla ordentligt. Tror han gått kärat ner sig lite min stora kisse Daisy, där hon är verkar han ofta vara, trots att hon då å då dänger tassen i huvudet när hon tycker han INTE ska ligga nära. De är så snälla och lätta att hantera, trots öronregöring, kloklippning och medicin i nacken mot skabb. Å får lille killen tonfisk så kan man pussa massor på ryggen för då glömmer han sig. Lille killen gav mig en nospus häromdagen…han glömde jag nog inte var katt *skratt* Lilla tjejen går tokigång med att leka med bollar, då studsar nog hon lika mycket. Efter lite idogt gos får man igång bådas spinnmaskiner 
Vad kul att det går bra med dina små missar oxå *L*.
Mina är väldigt intresserade av mig just nu och vill gärna ligga brevid mig i soffan men ändå på säkert avstånd. sedan följer dom med när jag ska till något annat rum *L*
Dom e så söta Lilla Kisen ligger just nu brevid mig i soffan med ena tassen över min fot och försöker se ut som om det regnar
Tassar i massor från kattkolonin på söder ;-)
Dålig bildkvalitet på bilden tyvärr