Akut! Omplacering av två kastrerade katter.
Hej,
Känner att jag vill (och måste) hjälpa den här killen att omplacera hans två katter för katternas skull. De måste omplaceras före 29 oktober så det är väldigt bråttom här.
Saxat från annat forum:
"Jag har två jättegulliga och snälla katter som antingen behöver ett nytt hem där de har möjlighet att gå ut som de vill, ***.
Som det är idag vantrivs de med att gå instängda i en liten lägenhet och protesterar mot detta genom att stöka och ha sönder saker. Jag har tyvärr ingen möjlighet att ha dem kvar då jag känner att jag behöver lite nattsömn ibland. Men jag är övertygad om att de kommer bli lugna om de får möjlighet att gå ute på dagarna.
Jag har kollat runt bland katthemmen, men de jag har pratat med har fullt och sen känns det inte rätt att lämna dem där heller.
En tjej, den grå-vita, kastrerad
En kille, den svarta, kastrerad
De är 2 år gamla"
PM:a mig så får ni mail och telefonnummer till ägaren. Jag har tyvärr inte möjlighet att ha dem hemma hos mig eftersom jag har två katter redan.
De finns i Stockholm (Västerhaninge). Bor du någon annastans kan vi säkert ordna transport, bara de får ett hem, i alla fall tillfälligt
Tipsa mig gärna om fler ställen där jag kan lägga ut trådar om omplaceringen.
Hälsningar Emelie

Mmm sööta!!
Anita

Jag skulle annonsera överallt där det går. Blocket, eniro, lokala annonssajter, lokaltidning, lappar i affärer och veterinärmottagningar. Överallt, skriv om kissarnas sätt. Inte om avlivningshotet, samt lägg in bilder som är bedårande. Se till att han tar betalt.
Sedan till min arga fråga. Varför ska de avlivas innan den 29? För det låter mer som panik för utlandsresa, eller något annat. För om man verkligen vill tänka på katternas bästa med utegångsmöjligheter. Så är inte det bästa för dem att ha en "dead line". Vid 2 års ålder så är de aktiva. Så är det bara. Om han väntar ett år så har de coolat ner sig.
Sorgligt med allla som vill avliva, när de kan försöka lösa på annat sätt i första hand. Men kanske har han gjort det, vad vet jag. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

tycker inte att annonsen ska ligga här, antingen ett nytt hem eller *** = avlivningshot.
Verkar som kissarna är understimulerade….

#4 Håller med dig, katterna är understimulerade.. Som kattägare vet man att katter brukar leka på nätterna, iallafall mina gör det.
Tycker också att det verkar som de är understimmulerade.. men enligt honom så har han gjort allt och leker med katterna mycket, men jag känner honom inte, så jag vet inte.. Han la ut en tråd på ett annat forum om detta och jag kände att jag bara inte kunde se att detta hände och bestämde mig för att försöka få katterna omplacerade.. Jag föröker få honom till att annonsera på blocket också.. Gör vad jag kan.. :(
Hoppas ni lyckas med att hitta bra hem! :)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Puttar upp för kissarna! Ok, kan inte vara lätt om kattena är vana vid att gå ut, då är det jobbigt i början om de är instängda….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Puttar upp för kissarna! Ok, kan inte vara lätt om kattena är vana vid att gå ut, då är det jobbigt i början om de är instängda….
Vad jag förstår har de varit innekatter hela tiden.
Hittar inte nån som vill ha dem ju! :(
Puttar upp Läget ärju jätteakut! Har du provatatt lägga in dempå SKS forum? www.katter.nu