Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettannonsdiskussioner
Läst 7235 ggr
Klasson
0

Vit honkatt 7Mån Osby!! AKUT!!!!!

Snälla någon.. en 7månaders vit katthona,snälla någon kan någon hämta henne? annars skjuter han henne i morgon.

Snälla isf Ring Kenny akut(han äger katten) XXXXXXXX

Alexej
0

Vad är det för en idiot, kan han inte väntar tills ett hem eller transport är ordnad.Skrikandes

Kan ingen som kan prata lugnt och snällt ringa upp honom och förhandla?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Klasson
0

Ja idioter finns de gått om.

Jag önska att jag itne bodde över 80mil från skåne,.då hadde jag hämtat henne ikväll, men de tar alldeles för lång tid.

Jag är inte heller särskilt duktig på att prata ner folk.

Hawknestgrove
0

Putar upp För kissens skull!!!!!! Jag skall nog inte ringa, är alldeles för ilsken nu!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

modellflickan
0

Men åh vilket rötägg!!

Tezza
0

Lägg ut här oxå http://www.kattforum.se/viewforum.php?f=13 någon!! Större chans att få napp då…..

Alexej
0

Kanske någon kan ringa…Ledsen

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vanessa
0

Orkar någon ringa polisen. Vet inte hur och var han bor, men han får inte skjuta ett djur i närheten där folk bor. Sedan kan det vara lite kul att se om han har vapentillstånd och sånt också.

Sorgligt. Tänk om man kunde rädda varenda katt som finns och har det dåligt. Men det går inte. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hawknestgrove
0

Skåningar, hallå! Kan ni inte ta hand om kissen?

Naquita
0

Är hon frisk kan hon få plats här akut tills stödhem hittas, men då måste transprot ordnas..*hm*(har inte plats att stänga in någonstans)

Alexej
0

Nån måste ringa till den killen, Klasson, är du kvar här? Naquita, du är otroligt!

Hawknestgrove
0

Men NAquita, ring killen!  Kan någon bara hämta,. så kan vi väl sponsra till den llla bensinpengen!

Hawknestgrove
0

HAr lagt ut det på sks forum nu…..

Naquita
0

jag är alldelses för slutkörd för att ringa just nu,ringer imorgon bitti isf om ingen annan kan ringa?

modellflickan
0

Jag tänker inga imon. Kunde du ta henne akut Naquita?

Naquita
0

jepp om hon är frisk o transport klan ordnas, jag har ingen möjlighet att stänga in henne någonstans just nu för att behandla för t.ex öronskabb.

karins
0

Naquita ställer upp igen! Katternas ängel på jorden!

Hawknestgrove
0

Hoppas det löser sig!!!!!!

modellflickan
0

Naquita, du är en underbar människa. Om alla vore som du så hade vi inte haft några hemlösa katter..

Hawknestgrove
0

Han har ju ett mobilnummer SMS:a nu, så är han beredd i morgon!

Lena
0

Jösses amalia ser detta för sent. Men kissen får inte skjutas. Vi får hjälpas åt att ta hand om henne. Tror jag blir galen! Han får ge sit till tåls nu och inte döda katten när lösningar finns bakom knuten.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

modellflickan
0

Jag ringer imon. Jag förstår inte varför han har så bråttom. Så tröttsamt….

modellflickan
0

Naquita du kan vara stolt över dej själv. Du är katternas bästa vän och de älskar dej.

Naquita
0

Lena du skulle ju låta den helvita katten som Melinda pratade om komma te dig,kanske denna sötnos kan komma istället? en helvit katt(så ung oxå) stannar inte länge i stödhem!

Lena
0

#24 Ja vi kan ta den också som jour. Helvit katt är i regel lättplacerad. Det brukar faktiskt vara brist på dem. Hur som haver får det inte ske att kissen dödas. Kissen är välkommen.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Naquita
0

det svåra är ju transporten hit=/ o jag börjar jobba 15.00 annars hade jag satt mig på tåget!

Naquita
0

Har någon ringt honom? ngn som har bra övertalningsförmåga? han måste ju kunna köra hit katten när vi löser det så bra?!

Naquita
0

pÅ LÖRDAG SKA iSOLDE TILL GBG, DÅ KAN DENNA FÖLJA ME

Lena
0

#28 Jag har ringt mannen som äger katten. Han kommer låta grannen skjuta katten ikväll om ingen hämtat henne innan dess. Katten är tydligen könsmogen, har börjat löpa och i samband med detta börjat kissa utanför lådan. Detta har gjort att han slängt ut katten mer eller mindre och nu vill ha väck henne inför att han ska flytta en massa saker under kvällen.  Frågade om hon var frisk vilket han menade att hon varit intill för två dagar sedan, Katten hade tydligen varit i slagsmål igår kväll och blivit tilltygad. Jag var barsk och sa till honom att lugna ned sig nu när vi har en lösning på gång. Han kan nås idag mellan kl. 12-12:30 samt efter klockan 16:00 idag. Ingen kul historia alls. Det handlar om en akut kastrering med andra ord samt säkert även en del veterinärvård.

//Lena

Naquita
0
Naquita
0

har mailat ut till alla-listan. tyvärr är de allra flesta av oss överproppade med sådana här ärenden:(

Winta
0

Herregud… stackars katten och hoppas ni hämtar den redan i kväll så den slipper hemska mannen som vill döda den. det knyter om min mage…. *ett tanke om den*

Lena
0

#30 Har du möjlighet att ringa honom på utsatta klockslag? Som jag sa till mannen kan vi ta emot kissen, men det är transporten som måste ordnas. Sa till honom att nu får han bara fixa det så att katten överlever dagen. Hans motivering till att skjuta henne var att hon bara springer in hela tiden när de ska flytta saker och måste hålla dörrarna öppna. Och in släpper han inte katten pga kissandet. Sa till honom att om han bott i Nederländerna hade jag kunnat polisanmäla honom om han sköt katten.

//Lena

Naquita
0

lät det som att han kanske kanske kunde köra katten hit?

Lena
0

#34 Det nämnde han inte. Men den frågan vore ju på sin plats att ställa. Själv tänkte jag inte så långt i all bedrövelsen. Han jobbade tydligen till kl. 16:00.

//Lena

Alexej
0

Tror inte att en sån kille kommer att göra det minsta för att hjälpa till. Hoppas någon i närheten har tid och kan sätta sig i bilen med en bur. Bensinpengar får vi alltid ihop.

Lena
0

#36 Nej sannolikheten verkar tyvärr inte särskilt stor, inte med den inställningen. Han visste inte mycket om katter heller, jag gav honom en lektion om vikten av att kastrera katterna. Han talade själv om att han hade en kastrerad hankatt som var så lung och fin. Förklarade då för honom att det är därför man alltid ska kastrera sina katter.

//Lena

SKOGSGLIMTAN
0

Vilken J..Ä…V……LA.    IDIOT, helt enkelt. Jag blir så arg att inte karln tar sitt ansvar. Jag hoppas verkligen att Ni nere i skåne hinner ordna detta under dagen, så katten får ett stödhem så den inte ska behöva sätta livet till för en karl som inte har vett nog att ta sitt ansvar.

*Mvh Eva-Helen*

Alexej
0

Jag la ut ett hjälprop på alla djursajter här, hoppas någon kan hjälpa till.Ledsen

Lena
0

Ett massmedelande är även sänt till alla medlemmar i Hittekatter.

Har du skrivit på SKF Alexej?

//Lena

Alexej
0

Nej, men jag ska börja nu. Bara hämtar luft…Flört

Lena
0

#41 Kanonbra! Måste själv jobba och hinner inte mera just nu.

//Lena

Juliette-
0

Usch vad hämskt.. stackars lilla gumman.. Hoppas ni finner en lösning.. jag bor alldeles för långt bort Ledsen

SKOGSGLIMTAN
0

#41 Jag har lagt in ett meddelande efter att Ni skrev på norskskogkatters sida,, så får se om någon inne hos oss, har kontakter i skåne eller om någon bor i närheten av skåne och  kan hjälpa till med stödhem eller transport hjälp etc. Jag hoppas verkligen vi alla kan hjälpa till så att inte katten skjuts ikväll.

*Mvh Eva-Helen*

Alexej
0

Stort tack, ni är underbara på norsk skogkatter…Glad

isnornin
0

Ni fär gärna lägga ut medlande till alla andta sidor inte bara djursidor!!!! Katten måste räddas!

MVH Isnornin

Naquita
0

#46 när jag lade ut en sådan här kattrelaterad akut sak på "barn " en gång så fick jag en liten utskällning via PM så nej tack…=/

kattassen
0

Här är en som vill hjälpa till!!!

Saxat från SKS:

"Hej ! Jag bor ca en mil från osby!! an jag kanske hjälpa till!!!

Jag har data krångel, om jag skulle försvinna går jag att nå på nr 0708-927499, bara så ni vet… "

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Annsofie01
0

Jag bor 10 minuter från osby! Vart ska katten transporteras??

jag anske kan hjälpa till på något sätt!!

av Edelmann(N)
0

Jag undrar:

Men varför i norden är det ingen som ringer POLISEN???

Vem vet om detta är laglig eller inte? Bättre att ringa ÈN gång än inte !!!!!! Det hadde nu jag gort ialf…. herregud!!!

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

kattassen
0

#49 Så bra att du hittade hit också. Hoppas vid gud att det löser sig för den lilla honan…Fundersam

kattassen
0

#50 Ja, det vore väl kanske det bästa men vad man hört om polisens insatser i landets södra del nu under senaste helgen känns det väl inte som de skulle högprioritera en stackars katt.

(Förlåt lite OT)

Sara87
0

Hoppas nån kan hjälpa henne! Håller tummen för att allt går bra!

kattassen
0

Annsofie01 om du skall hämta katten:

"Snälla isf Ring Kenny akut(han äger katten) "

ariel
0

Hoppas verkligen att karln inte hinner skjuta lill-tjejen.Man blir så förbannad när man läser detta.Bor för långt bort för att kunna fixa transport.Hoppas att hon får en chans…

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Naquita
0

annsofie katten ska till mig i Ronneby. hade varit UNDERBART om du kunde köra dnena kisse så hon slipper få ett skott i pannan!!

Annsofie01
0

Jag kan inte köra den till Ronneby, men kan hämta den om du vill.

anakin
0

Som jag sa på Norska skogkatter-forumet kan jag hjälpa till att betala för transport om det behövs. Måtte detta gå vägen, håller alla tummar.

Anki  S*Järvaskogen's

Lena
0

#57 Bara katten kommer därifrån med livet i behåll - allt annat kan vi lösa senare.

//Lena

karins
0

Ja hämta den Annsofie01 ! Som Lena skriver allt annat löses senare.

Annsofie01
0

Jag håller på att skriva med naquita och försöka lösa det, hämta den ska jag göra men vi sa lösa resten med bara…

kattassen
0

#61 Å vad ni kämpar, all heder åt er båda!

karins
1

#61 Ni är änglar!

teserese
0

**behövs det mellanlandning eller nåt så har ja nog plats…
**

Annsofie01
0

oki, var bor du då?

Gentle
0

Nån som vet hur det gått för katten ? blev så illa berörd hur kan man ens fundera på att göra så Skrikandes synd att man bor för långt bort annars hade jag fixat hem katten till mig omgående.

teserese
0

håller på att fixas tror vi

Lena
0

#61 Toppenbra! Går omkring med magknip här för den stackars katten.

//Lena

Annsofie01
0

Det ommer nog att lösa sig, jag sa hämta den och transportera den vidare till Hässlehol till ett stödhem där… Stacars lilla att att behöva bo hos en sådan mäniska…

karins
0

Härligt!

Lena
0

#69 Underbart att höra! Nu gäller det bara att få kattägaren att "hålla in sina hästar" tills du varit där.

//Lena

teserese
0

och ja e det blivande stödhemmet=)

Alexej
0

Naquita
0

härlgit va:D tusen tusen atck thesere. sliper hon åka ända te gbg med:)

Annsofie01
0

Hej! Teserese!

Hur var när an du ta emot den lila katten??

Du an väl ringa mig på 0708-927499 så vi an bestämma vidare…   Ska försöka få tag i mannen nu bara som äger den och bestämma en tid då jag kan hämta den!

karins
0

Åh vad bra..ett stödhem! Vilken glädje

Engla
0

Fantastiskt att det hela löste sig!Skrattande

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

KyssSkrattandeGlad

Ett hav av rosor till er!

//Lena

Annsofie01
0

Ja bara vi får tag i honom nu så!!Än svarar han inte på mobilnr…

karins
0

Nu håller vi tummarna här!

Gentle
0

Skrattandeverkligen underbart att det löser sig teserese du är underbarFlört

Lena
0

#79 Han sa mellan kl. 12 - 12:30 samt efter 16:00 när jag ringde honom imorse. Hans mobilsvar fungerade visst inte….

Försökte också ringa men det var tyvärr inget svar…..

//Lena

kattassen
0

Åk till adressen och vänta ut honom! Han finns på www.hitta.se sök på mobilnumret! Där finns också ett mobilnummer till.

Naquita
0

*Emma klappar händerna o fäller en glädjetår o skriver stödhemskontrakt*

bra theserese att du kan gå inom jobbet så vi kan skriva kontrakten=)

Naquita
0

lr åk dit o ta katten hon är ju ute och ingen bryr sig!!

kattassen
0

#85 Ja så kan man ju också göra…Flört som sagt karta finns…

karins
0

Men då är det ju bara till att kattnappa den, om den är ute!

Annsofie01
0

Den adressen som finns på hitta är inte den samma som på eniro, jätteonstigt….  Den ena har adress i osby den andra i sibbhult och det är ju två helt olika adresser… mystist..

Naquita
0

#87 kattnappa o kattnappa gubben har ju sagt upp sitt ägarskjap så de blir ju inte kattnappning egentligen;)

Sidentass
0

Men vad i hela min dar är det för människor som går omkring på denna jord!!! SEr här, tack o lov, att det löst sig..annars satt jag o lekte med tanken att ta tåget om ingen annan kunnat med så snabb varsel..blir så lättad nu när jag ser lösningen..underbara ni som ställer upp!!

Lena
0

Ja det måste ju var okey att hämta den eftersom han ändå bara vill bli av med den och lagt u annons om detta.

//Lena

karins
0

Nej just det Naquita…bara till att ta katten då…eftersom ingen äger den..

Pelusa
0

*River i håret och biter på naglarna*Gråter

Ja, åk dit och ta missen. Hon måste ju känna sig övergiven, hungrig och ledsen och kan därför lätt lockas med kanske. 
Lämna en lapp för kännedom så att han vet besked.

/Pelusa

Alexej
0

Håller han inte på att flytta?

kattassen
0

Nej jag ser det den ena adressen går till Sibbhult och den andra till Osby. Men det är väl Osby han bor i och i såfall gäller www.eniro.se

Lena
0

#95 Vederbörande sa själv att han bodde på landet med räv och andra vilda djur inpå knutarna. Så adressen i Osby måste vara den rätta.

#94 Fattade det som att han flyttade grejjer bara, nämnde att han förvarade saker åt kompisar där han bodde.

//Lena

teserese
0

osby måste vara nyaste adressen…Han e född 79

Annsofie01
0

han svarar inte på mobilen… Gubb F_N!

karins
0

Jag är själv uppväxt i Tyringe…i närheten av Osby..om han bor på landet låter Sibbhult mer trovärt…och som du skriver teserese, är nog Osby hans nya adress.

Lena
0

#98 Typiskt! Hoppas det går att hitta katten ändå.

//Lena

teserese
0

men osby var en påstlådeadress typ landet

Alexej
0

På hitta.se fanns också det här mobilnummer:

Mobil: Adressen i Sibhult låg i samhället.

Lena
0

#101 Ja det stämmer nog för han bor på landet.

//Lena

karins
0

Jaha…postlådeadress….men gud vad jag svirrar till det..det är ju klart ute på landet. kolla båda ställena…men nu tror jag faktiskt att Osby då är den rätta adressen

modellflickan
0

Men varför svarar han inte på mobilen??????

Annsofie01
0

Det kan man ju undra! Jag har skickat sms också, så nu är det väl bara att vänta och att försöa ringa fler gånger..

Jag ska till skogen en sväng med hunden nu men har mobilen med,,,,

teserese
0

annsofie hört något?

zenita
0

följer med spänning. hur går det. vi tuggar på klor o naglar här hemma

Annsofie01
0

jag har inte fått tag i honom. Det blev upptaget efter en stund för ett tag sen när jag ringde (det hände 2 ggr) men nu verar det som han stängt av telefonen!!

teserese
0

suck

L1ll4n
0

Annsofie? Har du hört något?

Vill ju inte att de ska hända katten något.
Om jag inte bodde så långt hade jag hämtat den direkt!

Ankie
0

Hur går det här? väntar oxå med spänning, kan inte begripa vilka skjutglada gubbar det finns.

Annsofie01
0

tyvärr vågar jag inte bara köra ut och hämta den, man vet ju inte vad det är för typ….Om man hade haft en stor star karl som unde följa med så hade det väl gott..

Annsofie01
0

nu är telefonen på igen men inget svar!!

Madde80
0

Eftersom han antagligen är på jobbet nu så kanske ni helt enkelt får vänta tills 16.00… dumt att han inte svarade på rasten!!!

Annsofie01
0

ja  jag får väl göra det..

Men när jag ringde för en minut sedan så svarade han fatist men la på diret utan att säga något…  Me nu väntar jag till efter 4 så får vi se..

teserese
0

frågan e om ens katten e i livet.. hm hemska tanke

Annsofie01
0

Det får vi hoppas på!!  Sulle vilja köra dit och hämta den nu..  =(

Ladyinred
0

Men om han inte e hemma förren efter fyra så be de ju fritt fram att åka ut o hämta katten nu..

Madde80
0

Yep, han har säkert telefonen med sig men kan/vill inte bli störd på arbetstid… Man kunde ju önska att han kunde svara på ett sms i alla fall…

Hoppas katten är vid liv och att han har lärt sig en läxa om vad som händer när man hotar med att skjuta en katt - då får man halva hittekatter.ifokus i telefonen… *ler i eländet*

Annsofie01
0

jo men det är ju ingen som vet säkert om han är hemma eller inte… och tror mig jag hade gärna hämtat den men vågar inte bara köra dit och hämta den så där. Det verkar ju inte som det finns några grannar sådär direkt innpå heller utan att han bor på landet…

Ladyinred
0

Tänkte på en sak. Hur många här är det som håller på och ringer till honom nu idag? Han måste ju bli fullständigt nerringd! Han stängde säkert av telefonen på lunchen bara för att telefonen gick varm. Tror inte att han räknade med det här när han berättade för nån om vad han planerar att göra med sin katt….

kattassen
0

#121 Nej Annsofie01 du har helt rätt, vi vet inte vad det är för en gök vi dealar med. Han kan mycket väl vara hemma och det kan bli olustigt för dig.

Kör ut så nära som möjligt och ring 16.00, då kan du vara på plats så fort direkt när han är hemma. Han kan vara snabb med bössan. Hemska tanke. 

Har du ingen som kan följa med dig? Jag skulle känna det lite tryggare i alla fall?

Annsofie01
0

jo jag ska se om jag hittar någon som kan åka med…..

av Edelmann(N)
0

Men är det inte lite fel att tänka så att polisen inte gör något på grund av ingen bevis?

OM man ringer så blir det ju noterad oansett !!

Tänk om det händer något allvarligt? Vad då? Om den här personen är ostabil och skjuter en person vid olyckshändelse???

Jag hadde inte haft samvete att INTE göra något med det !!

Det här är ju alvarligt !

Beklagar, men jag blir lite upprörd när man tänker så.

Ta inte illa upp Flört

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Annsofie01
0

så nu sa jag snart ringa igen… ska bara hämta dottern först sen hoppas jag på svar när jag ringer!! Håll tummarna nu alla!!

Destany
0

vad skönt att det ordnade sig =) jag har grubblat hela dagen o jag hade haft rum till henne  permanent  men nu verkar det ha fixat sig ändå.. men e det nåt så skicka ett mail Jenny84peace@hotmail.com som oxå e min msn..

Klasson
0

Är här nu! Jag har inte internett hemma.. Hur går de?  Kommer in i kväll igen

Annsofie01
0

bara röstbrevlådan på….

Miss-Me
0

var ligger osby??

Annsofie01
0

ca 3 mil norr om hlm

isnornin
0

#47 aj då det var skumt o dumt, jag fick bara ont i hjärtat när jag läste detta o tänkte att det kunde hjälpa i fall fler viste, men jag förstår dig! Hoppas att allt blir bra med stackaren!!

MVH Isnornin

[Malin3033]
0

vi från sheltie iFokus håller tummarna!

SofiaGenne
0

Hittade denna tråden genom KIF - kanonforum. Hoppas att ni lyckas få tag på den idiotiska gubben, och kan ta hand om missen!

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

TinaH
0

GråterJag hoppas att ägaren inte är en idiot, som han tydligt är.
Men att han tar sitt lilla förnuft till fånga så kattungen kan få nytt hem.
Stackars kisse, hoppas att han får ett nytt bra hem….I TID!

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

teserese
0

hmm hoppas hoppas hoppas

Annsofie01
0

det är ju det som är ett litet problem eftersom jag inte får tag i honom… var bor han??

teserese
0

är telen igång? Hm osbyadressen är det som gäller tror ja.. inte glimåkra ska se om ja hittar den igen

karins
0

Känner ni ingen stor stark karl som kan följa med ut där han bor..tydligen i Sibbhult…innan han skjuter katten ,om det inte redan är gjort…hemska tanken.

Naquita
0

Destany hon kommer bara komma till akuthem tillfälligt,ingen långvarig lösning. Kan du ta henne pemanent hade det löst allt för all framtid för katen juh! har addat dig på msn

teserese
0

ann-sofie min msn e teserese@hotmail.com

SKOGSGLIMTAN
0

Men åk dit nu Ni som kan, så inte katten bragts om livet.

*Mvh Eva-Helen*

teserese
0

jag sitter i ronneby så kan tyvärr inte hjälpa till förrän senare…

kattassen
0

Var bor karln egentligen? Sibbhult eller Osby. Det var ju postlådeadress i Osby enligt eniro och det såg "lantligt" ut på kartan.

Finns ju en hel drös med grabbar med det namnet i Skåne.

Men bara en med ovanstående mobilnummer.

Annsofie01 kanske du skulle pröva med något av de andra numren också.

teserese
0

det har hon gjort.. ja ska testa en sak till men tror tyvärr det e försent

kattassen
0

suck!

teserese
0

japp… Det ja fundera på funka inte.. Han verkar vara okänd

TinaH
0

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

teserese
0

han har stängt av telefonerna

frukost
0

Nej, stackars katt, skriv och berätta hur det går! *håller tummarna*

Alexej
0

Ledsen

kattassen
0

Det verkar ju som om hoppet vore ute då?

Om den gubben har gjort det han hotade med så må han brinna i h-vetet Skrikandes. Ursäkta min grova ton. Men jag finner inga andra ord isåfall. Hoppas det finns en annan förklaring.

SKOGSGLIMTAN
0

Ja, nu känns det som hoppet är mig ur händerna ialf,trodde verkligen att någon skulle kunna få tag på karln, men när han inte svarar el låter er få kontakt med honom, så känns det som att han redan har gjort något med kissen,, det gör mig så förbannad, ledsen och besviken på att det finns sådana empati lösa människor. Jag kommer att tända ett ljus ikväll kl 19.30 ( då programmet hitta hem sänds) tillägnat kissen och för alla andra hittekatter som finns där ute och som far illa, hoppas ni får en andra chanch i livet och tack alla fina människor som ställer upp för hittekatternas rättigheter.

*En sann djurvän*

kattassen
0

#153 Ja vilken fin idé med ljuset kl 1930. Skall också göra det.

Åt karlsloken vill jag helst rikta något annat. Han fick ju en chans men tog den inte. (Förvisso bara spekulationer men, men…)

Annsofie01
0

ja vad trisst detta blev! Jag som va så glad att jag skulle kunna hjälpa en stackars katt i nöd idag… känner mig lite skyldig faktiskt,, jag kunde kanske ha kört ut och tagit den på dagen när han inte va hemma, men vågade inte för ingen visste ju säkert om han va hemma eller inte. och en person som vill ha död på sin katt är ju ingen snäll person precis..

TopasPearl
0

Men han kan ju inte stänga av telefonerna eller klicka om han har lagt ut en annons om det. Herregud vilken människa! Att människor inte kan vänta lite längre utan måste göra allt meddesamma! Är det lönt att någon testar att ringa imorgon tro? Det kanske finns en chans att han har sett samtalen men inte gjort något ännu med katten så vet han kanske om att någon vill ha katten?

Annsofie01
0

jag försöer imorgon med, börjar inte jobba förän tre så jag hinner hämta den om den finns kvar!!

Klasson
0

15,30 Fick jag ett Mail om att katten va borta! FY FAN!!

Annsofie01
0

Varifrån fick du det???  Jag kunde hämtat den innan dess!!

Simson
0

Skrikandes

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Klasson
0

Han va så jävla FEG så han skicka ett mail när katten va borta!

Jag som både smsa han igår OCH Maila om att jag hadde en som kunde hämta…

Sjuka jävel..

anniii
0

Fy fasen vilken människa!

Stackars lilla kise! Sov sött…

[Malin3033]
0

FY FASIKEN VAD ARG JAG BLIR! *ursäkta orden* den fina katten!
han visste ju att det fanns intresserade! varför bara ignonera dem och skjuta den stackars katten!!!? Blir så himla ledsen… Gråter

Annsofie01
0

Jaha då va detta över då!!  Gråter

Klasson
0

Ja man kan ju fundera på va han tänkte med…

TopasPearl
0

Det där gör mig riktigt förbannad! Vilken hemsk person! Hatar när folk säger "min katt kissar inomhus, nån som vill ha? annars dör den" eller liknande.

R.I.P. kisemisen!!

modellflickan
0

Åh nej!!!!!! Gråter nu! Stackars katt! Varför svarade han inte när jag ringde? Varför kunde han inte vänta någon dag?? VARFÖR!! 

F-n ta dej din sjuka j-vla gubbfan!!!!!!!!!!!!!!!

kattassen
0

Nej nu blev det förmycket! Inte nog med att det var oerhört sorgligt på Hitta Hem nu detta också. Tårarna sprutarGråter

RIP lilla honan och som sagt;

En fet smäll till kattmördarenSkrikandes

Klasson
0

Ja,jag vet inte va jag ska seja..

Men jag hoppas inte han anmäler mig för mitt mail han fick!

De är helt tomt i mitt huvud nu! Hur fan kan man göra något sådant? De är IDIOTISKT! Varför har man djur om man inte värde sätter d om

Simson
0

Vi får skicka vykort till han. Alla här inne. Beklaga sorgen eller något annat. Ironiskt menat… Postlådan svämmar över. Den kan man inte stänga av. Så syns det hur många som vet om vad som hänt…

kattassen
0

#170 Ja …

essut
0

Stackars lilla katt,Gråter vilken j-la idiot som gjorde så här.

karins
0

Nej vad ledsen man blirGråter och arg på Gubben, vilken människa, kunde han inte vänta…f'''''n s hj'''a sk'''t. kattmördare Skrikandes

modellflickan
0

Han kan få en XXXXXXX i brevlådan.

Simson
0

I stället för till soporna kan jag gå till posten och skicka honom… SkrikandesGråter GUBBE!!!

Naquita
0

vilken kommun är ansvarig för djurskyddet där han bor? vilken miljöskyddsinspektös ska man kontakta?

Lena
0

Ser detta som ett stort svek från kattägarens sida, han visste att vi jobbade för att hitta en lösning. Istället väljer han att döda katten i alla fall mer eller mindra mitt framför näsan på oss. Fattar inte varför han bad om hjälp överhuvud taget?

//Lena

av Edelmann(N)
0

F…n vilken idiot han är !!!Penga mun

Varför kunde ingen ringa polisen?? Ja det undrar jag på, men nu är det för sent !!! Läs mitt innlegg nr 125 !

Stackar katten nu har den fred där uppe.Gråter

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Naquita
0

#178 det hade inte hänt ngt ändå. vi som jobbar aktivt med sådant här varje dag vet att vi inte får ut ngt alls av att ringa polisen, oftast blir de bara irriterade då de har "viktigare saker för sig" än djurärenden….tyvärr,sådan är dagens sverige:(

Lena
0

Ringde nu och fick efter flera påringningar där vederbörande först lade på luren ca 5 ggr en kort pratstund. Nu påstår han i skrikande ton att han gett bort katten till en som ska avla på henne och tjäna pengar.

//Lena

Hawknestgrove
0

Åh, så vidrigt! Hur kan man? När allt har ordnat sig och han skulkle kinna sova gott och få ett gott samvete! Arma lilla kisse, som var så nära att räddas och så gör han så här! Bedrövad…….Vi som jobbat så himla hårt, eller rättare sagt, ni andra!!!!!

Alexej
0

Det  här är en mycket sorgligt dag. Stort tack till alla som gav sin stöd och försökte hjälpa. Den lilla katthonan ser oss nu från himlen och ser hur vi gråter.

Vi får inte ge upp, det finns många andra katter där ute som bara har oss.

Annsofi01, du har gjort allt du kunde. Ingen visste vad som väntade där. Tack för din insats.

Dragonrebell
0

Fy. Vilket öde den stakars kissen råkat ut för. Tänder ett ljus!

Simson
0

Annsofi01: Kan nog vara bra att du inte åkte dit…

DianaG
0

Gud vilken människa, hur kan man?

Erika91
0

Herregud säger jag bara!!
Jag började andas ut där en stund när det var ordnat med stödhem och skjuts men så gör han såhär!? Skrikandes Det finns inte ord till hur dumt dte är!!! GråterSkrikandesSkrikandes

Engla
0

Har inte kunnat följa tråden på ett par timmar, men jag blir så ledsen av att hon aldrig gick att rädda. Gråter

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Klasson
0

Jag har ett mail i min inkorg!

Jag tänker inte lägga upp de här! Utan den som ev vill se de får skicka ett PM.

modellflickan
0

#188 Jag skulle vilja se…Han är bra på att skrika gubbj-veln…

teserese
0

ända ja kan säga e SUCK.. Allt var ju för fanken ordnat…

L1ll4n
0

Klasson - Du har PM ….

Fy fan för den j*vla gubbj*veln. Blir så arg på folk som gör så.
Verkligen idiotiskt. Aah. Om någon ska skjuta en katt så rycker halva Hittekatter.ifokus in. Ni är de bästa helt enkelt. Ställer upp för de stackars katterna.

solweig
0

må gubbf*n brinna i h*lv*t*t för evigt. ursäkta att jag skriver det här, men jag står för det jag skrivit.

Förlåt Solweig, redigerat av mig, Gunilla.H hur arga vi än är, så får vi aldrig skriva ut såna grejer. Jag har också skrivit hemska grejer och fått stå med mössan i hand och skämmas, för att jag skrev så hemskt.

Om jag säger, att vi alla önskar honom allt ont i världen, räcker det?

Hampelina
0

Det är fruktansvärt, det som hänt, men hur många har ringt och mailat den här mannen?

Om det är så många som jag tror, så kommer han ju aldrig någonsin att lägga ut en annons om ett djur igen.

Människor av det här slaget har sällan mycket till övers för djurvänner från början, och jag tycker att det är synd att typer som han ska få vatten på sin kvarn.

Hellre att han någonstans känner "jag kunde ha fått hjälp" och minns det om någon liknande situation skulle uppstå i framtiden, än att han känner - "lägger aldrig ut en annons igen för folk blev som galna och jag fick ett helvete…"

Därmed inte sagt att det inte var hemskt gjort, men nu är det försent och då tror jag bara att skäll får mer motsatt verkan…

MorganP
0

# Har inte läst denna tråden förrän nu och jag kan väl säga som så här att jag håller med dig #193. Ibland är vi som tycker  om katter lika goda kålsupare själva. Så fort vi hör att ett djur är avlivningshotat så rycker alla loss och finns det sedan ett telefonnummer utlagt, ja då skriker samt ringer alla och det hjälper knappast det fyrbenta djuret, snarare tvärtom.

lisette
0

hemskt att göra så här mot en katt. hade jag bara vetat om detta hade jag åkt dit o hämtat den. vill ha en vit katt nämligen o bor fem mil från osby/sibbhult.

men jag hoppas att ansvariga för sajten går in och tar bort alla hans uppgifter. dvs länkar till hitta och eniro etc.?

Lena
0

#193 Jag har haft kontakt med mannen, men utifrån att vi skulle rädda katten och ingenting annat. Imorse hade vi inte klart transportbiten och sedan när vi hade det försökte vi ringa honom och meddela att även det var ordnat plus bestämma de praktiska sakerna runt det hela. Då gick han inte att nå på de tider som var avtalade.

Vad annat kunde vi göra tycker du? Jag kan inte se att vi har handlat fel i detta. När jag senare fick tag på honom vill han inte prata, jag meddelade då att vi ordnat allt och hoppades att ryktet jag hört att katten var död inte stämde. Då lägger vederbörande på luren och vill inte prata alls. Då kan jag erkänna att mitt tålamod brister och jag ger mig inte förrän han svarar mig på frågan vad som hänt. Han menar då att katten inte är död utan att han gett bort den till avel.

//Lena

Lena
0

#195 Allt sådant är borttaget sedan tidigare. Hittade en länk nu som jag missat vilken också är borta. (Tråden har ju blivit gigantiskt lång). Nu finns det ingen katt att rädda längre och då ska det inte vara några uppgifter ute heller. Men som jag uppfattade det ville kattägaren från början ha hjälp att hitta hem åt katten, och i det läget är det ju okey att kontaktuppgifterna ligger ute när någon själv vill ha kontakt. I det nu uppkomna läget ska vi inte terrorisera personen även om vi är besvikna på det han gjort. Det man kan göra är att anmäla till MoH och/eller polisen så att det går den laga vägen och de granskar fallet.

//Lena

karins
0

Det hela är en tråkig historia…jag undrar om vi någonsin får veta vad som verkligen hände med katten. Jag tycker ju att han kunde lugnat sig nu när det fanns ett annat hem till katten. Då hade det inte blivit ett sådant ramaskri! och han hade inte fått en sådan dålig stämpel på sig!

Sandrad
0

Jag är chockad över hela grejen. Så sjuk människa..

Lena
0

#198 Helt riktigt! Det här hade ju kunnat få ett mycket bättre slut som gagnat honom själv också. Och som sagt jag vet ingenting annat än att alla vi som ringt gjort det för att hjälpa katten och ingenting annat.

Sedan kan man naturligtvis fundera på om man ska strunta i alla sådana här avlivningshot och inte bry sig om dem alls för att istället satsa allt på de helt hemlösa katterna. Jag vet att vi har diskuterat det tidigare och att det finns lite olika åsikter om den saken.

//Lena

lisette
0

#197 i inlägg 144 finns hans telefonnummer i länken.. samt i ett inlägg längre upp ser man hans namn i länken. bara vill väl, man vet ju inte vad som kan hända om han är arg..

lisette
0

#201 rättar mig själv. 144 är namnet, 148 är numrena samt adressen.

karins
0

Man kommer inte in på dom länkarna längre. Vad jag kan se….

Lena
0

#202 Tack för hjälpen! Det allria bästa är egentligen att aldrig lägga ut kontaktuppgifterna direkt i trådarna. Men nu jobbade vi ju mot klockan eftersom kattens liv var utmätt i tid. Det gjorde det det hela ganska absurt!

//Lena

lisette
0

#203 inte den första, men där stod namnet i själva länken.

#204 när som helst! =) det är lätt att missa, allra helst i en sån här lång tråd.

klasson, hur hittade du katten? fanns den på internet ngnstans? tycker det är ganska lustigt att man isf annonserar ut katten för att sedan ändå ta bort den.

vanessa
0

Ni som var beredda att öppna dörrarna till denna katt, så finns det fler katter som behöver tillfälliga hem. Speciellt nedåt i landet. Så snart dyker det upp en annan kisse som behöver hjälp. Tack alla som engagerat sig så. Ni har hjärtat på rätt ställe. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

solweig
0

förlåt gunilla att jag skrev så. ber tusen gåmger om ursäkt.det var bra att duredigera det jag skrev. men jag måste lära mig att tygla mitt humör.

Naquita
0

hans uppgifter fanns/finns på en annons på bortskankes.se så det är han själv som lagt ut dom!

Ankie
0

Ja lille missen som hamnade i fel händer från början. Ja vi får nog inte veta vad som hänt katten….Ledsen

Mettan
0

Kanske polisen inte bryr sig om katten, men de SKA se till så att grannen har tillstånd, det ska ju ges för varje fall. Sånog borde det anmälas.

solfager
0

En stor fång rosor till alla er som försökte rädda denna katt!

//Åsa

isnornin
0

Stackars katt, jag önskar att det inde hade gått på det viset!

Är inte det djurplågeri, när någon har erbjudit sig att hämta den, och låter skjuta den i allafall?

MVH Isnornin

Lena
0

#212 Jag tänker göra en anmälan väntar bara på att få alla uppgifter i ärendet.

Klasson du har PM!

//Lena

Simson
0

#213 Bra Lena!
Säg till om du behöver vår hjälp…fler anmälningar och annat menar jag…

modellflickan
0

Jag tycker vi skött det hela rätt och att givetvis ska vi reagera och agera när en katts liv är i fara. Bra jobbat alla!

Pelusa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bortsett från svordomar säger jag ingenting….Ledsen

Hawknestgrove
0

Solweig, ingen fara….. JAg håller med dig! Hehe, jag vet vad du skrev! Jaha, hur gick det? är det inte hundra, att katten är avlivad????? JAg blir inte klok på detta……..

Jenna-Gun
0

Vilken sorglig följetong.

Har läst allt nu. Gråter

Så ledsen och förbannad

Jenna

Sagolika
0

Jag tycker att ni ska polisanmäla honom, ni som har hans namn och övriga uppgifter. Det är INTE tillåtet att skjuta katter på det viset längre. Om han då fortfarande hävdar att han gett  bort den till avel så får han ju upp till bevis och visa var den är.

miranda1
0

#193 håller inte med dig. Skulle man ha varit tyst och därmed godkänna hans tillvägagående? Aldrig tycker jag. Sånna människor ska få veta att de gjör fel. Hoppas han får sig en tankeställare.

Ni som har agerat: bra jobbat! 

/Miranda

MorganP
0

#220 Bara svarar då jag håller med  #193 i vissa delar i o m det jag skrev i #194.

Har ju inte all bakgrundsfakta men det jag reagerar på är som jag skrev nivån. Räcker att enstaka personer kontaktar och inte som det verkar väldigt många.

Tror nog inte "sådana här" personer får sig en tankeställare genom detta utan snarare tvärtom, lär nog troligtvis göra om det.

Hoppas det som kunde ta emot den vita katten kan ta emot en annan stödkatt.

Var hemma hos KKS samordnare och då fanns det ett ärende med en vit dumpad katt i västra Blekinge. Vet inte om det är löst.

Alexej
0

Morgan, kan du inte maila Lisette då?

MorganP
0

#222, nej, säger enbart vad jag anser gällande dettta med att många kontaktat. Jag ger mig inte vidare in i diskussionen gällande vad som hänt samt bakgrunden. Hänt har hänt och kommer tyvärr hända på nytt, då i andra ärenden.

lisette
0

#221 tar gärna en vit katt…

modellflickan
0

#220 håller med dej helt.

karins
0

Ja det finns många mer katter att rädda där ute, Morgan har delvis rätt. Jag vet inte hur många som ringt och mailat karln i fråga men får hoppas att han inte gjorde som han gjorde vad han nu gjorde, för att han retade sig på oss här inne!

MorganP
0

#224 Kan du som andra ställa upp som stödhem kontakta Lisbeth på 073-83 11 897, skulle ärendet med den vita katten vara löst finns det garanterat andra katter som nu när det blir kallare och kallere vill komma in i värmen.

lisette
0

#227 vem har pratat om stödhem? fast, det är klart, det hade blivit en stallkatt.

Alexej
0

En stallkatt kan få det lika bra som en innekatt!

lisette
0

#229 absolut, fast risken att en vuxen stallkatt springer bort är ju lite större än om den är en huskatt. =)

Alexej
0

Mina honor lämnar aldrig tomten, fast det gör hanarna trots att de är kastrerade.Sedan beror mycket på hur stallet är belägen…Här finns det flera som har utekatter eller stallkatter.

brutt
0

Har tyvärr också en gång fått erfara att det hade varit bättre att bara ta katten från ägaren som i det fallet inte brydde sej om att den var sjuk, än att erbjuda hjälp.Vilket djurskyddsinspektören sedan också anrådde. Den katten försvann genast spårlöst för ägaren vägrade låta den få veterinärvård trots att den var mycket illa däran.Men i det här fallet var det väl inte heller så lätt att bara ta katten som skulle bortskänkas eller annars avlivas.Alla som ställde upp och försökte rädda katten från avlivning gjorde rätt!

Klasson
0

Nu har jag inte varit inne på ett tag,då min svärmor är på besök ;)

Lena
0

Har nu fått läsa ett mail kattägaren till den vita katten skrivit om mig. Kul värre! (Jag menar naturligtivs tvärtom) Han visade sig inte alls ha lyssnat på vad som sagts utan omtolkat det till något helt annat. Dessutom ger han i mailet ytterligare en verision om katten och varför han inte kunda ha den. Menar samtidigt mer eller mindre att hans agerande mot katten var en hämndauktion mot oss som ville hjälpa. Han är arg på mig som inte har fullförståelese för att han faktiskt måste skjuta katten till kvällen och kräver av honom att hålla henne inlåst någonstans tills vi kan komma och hämta katten. Sedan är det mycket som han verkar ha glömt. te.x att vi kunde ringa mellan 12-12:30 som han själv sa. Den reaktion som annonsen fick  med många som ringde beror faktiskt på han själv och inget annat. Hade han inte skrivit en annons med den typen av dödshot hade det ju inte blivit på det här sättet. Han framkallar själv det hela och skyller sedan på andra.

Nu ska han uppmana alla han känner att döda sin katter i hämnd mot mig. Jo jag tackar ja, vad ger ni mig för det?

Ärligt talat jag tror inte den här kattägaren ville rädda katten ens från första början, det var nog kört redan när han satte in annonsen. Det kanske inte ens fanns någon klatt?! Han verkar ju mest vara ute för att provocera och ställa till bråk. Vad vet man!?

Frågan är om man inte i fortsättningen ska negligera den här typen av annonser.

//Lena

Pelusa
0

#234 Jaha, att först lägga ut en annons med en text som skrämmer vettet ur friska människor - och sedan ha mage att mejla och klaga på att han fått respons!!!! Kluven människotyp.

Tror oxå att missen, om det nu öht finns någon misse, var dödsdömd från början. Han ville kanske bara ha publik. En liten människa som vill känna sig stor och maktfullkomlig där han med bössan i handen bestämde om en försvarslös mises liv och död!

Det vet vi ju att det finns många ärthjärnor som får en kick av att provocera och få ömhjärtade djurvänner må dåligt. Tycker nog det är kul att han lyckas uppröra så många på så kort tid. Där sitter han nog rätt ensam i sin kammare och har inget bättre för sig. 

Han tycker inte heller att räcker nu utan meddelar att nu ska han uppmana alla vänner och bekanta att skjuta sina missar. Han roar sig, gör sig lustig och tror kattsvängen kommer gå i taket. I själva verket avslöjar han ju sig ännu mer. Klär av sig naken och visar att rumpan är bar, stallet verkar stå helt tomt och hissen måste ha stannat på bottenvåningen för gott.

Är inte värt att spilla fler ord och tid på den sorgliga varelsen. Stackare!

/Pelusa

Alexej
0

Det låter som en väldigt sjuk man eller missbrukare!

gulliver
0

Hej alla!

Jag var en av dem inom KKS som försökte rädda livet på katten under arbetstid på mitt "vanliga" heltidsarbete. Det var ett h*lvete att få tag på vissa personer, jag ringde dock aldrig den person som förmodat "ägde" katten.

Det är lätt att vara efterklok men nu känner jag att hade vi kunnat åka ett helt gäng med damer så hade det inte behövts en stor stark karl. Min stora starka karl befinner sig i veckorna 20 mil från Malmö.

Ja jag hade kunnat tänka mig att smita några timmar från mitt arbete bara vi hade varit fler. Hade väl inte varit fel att kontakta polisen i förväg heller.

Så nästa gång tjejer så åker vi direkt en hel drös eller hur? 

Och jag håller med tidigare talare om att den här personen förmodligen inte är helt frisk för så här beter man sig inte.

Vänliga hälsningar

Christina KKS Malmö

Alexej
0

Glad

modellflickan
0

Herregud säger jag bara! Nu har jag också fått läsa mailet och ja säger bara en sak, PSYKET nästa. Den här mannen är inte frisk någonstans! Här har ni en blivande djurplågare, närmare sagt kattplågare. Förutom att han stavar som en kratta så tänker han be alla döda sina katter. Eh varför? Friskt beteende? Knappast. J-vla äckel..

#237 Räkna med mej nästa gång. Jag gillar människor som agerar och inte är rädda av sig. Girlpower! Om vi åker flera starka tjejer så kommer det lösa sig bra! Vi kan om vi vill, vi är betydligt starkare än vad vi tror!

gulliver
0

#239 OK då har jag lagt till  dig på min "girlpowerlista" modell_flickanGlad

Någon mer? Troligtvis Annsofie som ernjöd sig att köra, Teserese som ställde upp som akutstödhem samt en av KKS kontaktpersoner i Osby. Kanske även Birgitta Carlsson KKS men hon bor ju i Karlskrona.

Säger som Hulken: "Don´t make my angry. You wouldn´t like me when I´m angry". 

Skulle också vilja läsa mailet. har ju läst en hel del psykiatri i mina dagar. Ska man PM:a Klasson för att få göra det eller kan någon annan PM:a det till mig?

L1ll4n
0

#240 - Jag kan pma det till dig.

teserese
0

har oxå bett om att få läsa det men vet inte om klasson inte sett det=) Ja hade jag och pojkvännen varit i Hässle hade vi inte tvekat var i ronneby då…

modellflickan
0

#240 Japp räkna med mej! :)

gulliver
0

Nu har jag läst mailet som Klasson fick. Blir alldeles knäsvag och jätteledsen men man lär sig alltid något. Inte reta upp, komma överens om vem som ska ringa och därefter hämta katten.

Lena
0

#235 Håller med Pelusa i att det inte är någon idé att spilla någon mera tid på den här sorgliga varelsen. Inte heller någon idé att tänka att om vi inte gjort si eller så, sagt det eller detta, ringt eller inte ringt, pratat med honom i en annan ton etc. etc.  hade katten överlevt. Den här personen lade inte så mycket som två strån i kors för att katten skulle kunna räddas. Istället lade han all energi på att motarbeta oss och sedan ge oss skulden för sitt eget beteende (framförallt undertecknad har blivit hans stora syndabock). Nej när det är så här illa ställt med någon går det inte att komma någonvart även om man försöker.

Som psykologiskt skolexempel kan läsningen av mailet vara lärorikt, det är nämligen ett utmärkt exempel på försvarsbeteendet projicering.

//Lena

Klasson
0

Jag vet att jag inte ska göra detta igentligen!
Men de är så många som frågar om mailet.

mensom jag sa till henne jag pratade med först i mobilen så kan jag ej prata undertiden jag jobbar. jag hinner inte med några samtal då. jag sa att de går att ringa efter kl 16. . Hade de inte ringt hela tiden när jag jobbade så hade ni haft katten.
men eftersom de inte gick att lyssna på att jag sa att de skulle ringas efter kl 16 så tänkte jag inte ge er katten.

Ringde en ikväll å gnällde som fan å efter att jag lagt på så ringde hon ett x-antal ggr & jag kommer absolut inte rekomendera någon att lämna katter till henne. å jag kan säga som så att bara på nåtet har jag runt 150pers runt om i landet som jag snackar med & sen kommer dom sprida det vidare. har lärt mig att det är
bättre att ladda med 2st gyttorps 12:or å trycka av för annars blir man bara telefon terrad.
När hon ringde mig första gången vid 9 idag när jag hade rast så lyssnade hon inte ett skit på vad jag sa. jag sa till henne att katten inte kommer in i detta huset igen men nej hon gav sig inte. hon ville tvunget att jag skulle låsa in henne i något rum… hmm… låsa in henne i något rum men då är hon ju i huset eller hur?…. samt så håller jag på att renorverar hela huset så det sitter inte några dörrar uppe…. redan då hade jag bestämt mig. hon har lyckats ge sig själv en mycket mycket negativt rykte kan jag säga…. Har redan sagt till en hel del folk att om dom ska göra sig av med sina katter eller ungarna dom får så ska de absolut inte vara till henne å efter att jag berättat hur många samtal jag fått under dagen samt att hon inte lyssnade på mig i telefonen så har alla sagt samma sak…. dom avlivar hellre sina katter än att lämna bort dom till något hem från å med idag… å dom jag har sagt de till kommer ju garanterat sprida de vidare hur fan jag har blivit terrad pga. en vit katt på ca 7 månader.
Ena väns katt hade redan fått ungar (4-dagar gamla) som dom tänkte skänkt till något hem men dom ändrade sig snabbt vill jag lova. . dom lever inte längre tack vare att hon började som hon gjorde å att jag blivit tele terrad hela dagen… Vissa har ett jobb som kräver att man är noga som fan å då har man inte tid att prata i telefonen. Jag é inte sur på dig om du tror det. bara på hon som ringde mig från början å inte kunde acceptera att jag inte vill släppa in en katt i huset som gör sina behov överallt utom i lådan. inte ens när jag hade dom gamla dörrarna kvar å testade ha henne i köket med ny sand i lådan så funkade det. testade med 2 lådor på olika ställen i huset men de hjälpte inte… så du kan förstå varför jag vägrade släppa in henne här i huset nu när jag håller på att renorvera. vill inte ha en katt som gör sina behov där den själv känner för det i ett hus man har lagt ner massor av pengar på…

Klasson
0

mmm

Denna kommentar har tagits bort.
Naquita
0

jag vill vara med i girlpowergänget! hade de varit närmare hade jag smugit i buskarna direkt på morgonên^^

kattassen
0

När jag nu läst de olika inläggen ovan hur denna person har agerat i sina mail och annonser etc så börjar  jag nästan tvivla på att där var någon katt alls inblandad. Inte heller troligt att det ens fanns ett vapen. Kan mycket väl vara så att han iscensatt allt detta för att få uppmärksamhet, what ever. Hur som helst är det en mycket sjuk människa oavsett tycker jag det verkar som. Det försvarar inte hanns handling men förklarar. Tragiskt naturligtvis om det verkligen fanns katter inblandade.

Ledsen

anebit
0

En sån J**LA sjuk människa!!!!   Har missat mycket p.a. att jag inte har tid att vara inne så mycket just nu……

Undrar som fler av er om det verkligen fanns en katt?  och om det fanns en så undrar man ju hur han är funtad i skallen, när det nu ordnats akuthem till den……..

Han har nog inte alla hästar hemma i stallet!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

abuelas
0

Man blir så förbannad när man hör hur folk behandlar sina katterSkrikandes..Om jag inte bott så långt norrut hade jag satt mig i bilen och gett mig på denna vansinnigt okänsliga karln..För när det gäller oskyldiga djur och små barn som far illa, så kan inte jag hålla käften!

Kan detta vara möjligt, att man behandlar sina djur på detta sätt??..Eller om han iscensatt allt detta, som det skrevs i #250…l så är han inte frisk och det finns instutioner som spärrar in folk för sånt!!!

Jag blir sååå arg!!Skrikandes 

Anita

modellflickan
0

#252 Håller med.

brutt
0

Bra ide med girlpowergänget, säg till om jag kan göra något ! Mailet är ett mail från någon som gör sej viktig på kattens livs bekostnad alltså en egotrippare.Frågan är om inte en psykriatriker borde läsa det ?Han verkar vara en fara för sin omgivning och kanske även för sej själv.Det är olustigt med människor som försöker skuldbelägga andra för sina egna dåd.Projiceringen är ju löjligt synbar.

abuelas
0

Jag är med i detta "girlpowergäng"!! Jag bor i Umeå..och kan jag inte kroppsligen vara med , så kan jag stödja med pengar till bensin och annat!! 

Vi måste få stopp på dessa djurplågare!!Ledsen 

Kraam/Anita

Alexej
0

Idioter finns det gott om.

MorganP
0

Har fått lite mer information och jag får väl ta tillbaka lite i mina kommentarer som jag lagt i tråden, personen ifråga har problem samt antingen enbart provocerande eller som ni tror… (säger inte mer). Ursäkta om någon tagit illa upp

Går dock inte med i det sk Girlpowergänget.

karins
0

Oj denna tråden har blivit lång! Yes go Girlpower! Jag gillar ide´n. Ju fler destu bättre!

Mettan
0

Jag måste säga att det är just detta jag har varit rädd för, när man tar till "stora artilleriet" för en katträddning. Många människor reagerar tyvärr som han. Det är faktiskt inte så roligt att behöva bli störd av mobiltelefonen hela tiden när man jobbar.  Det hade nog varit bättre att EN enda människa varit kontaktperson, så hade han troligen lugnat ner sig.

Självklart går man i taket när sådant här händer, men med just sådana människor MÅSTE man vara försiktig till max. De är oftast både instabila, översittare och envisa som åsnor. Tyvärr vet jag nog flera stycken, som hade reagerat likadant. Sådana människor som han är farliga, för han kan motarbeta oss alldeles för mycket.

Därför skulle det vara bra med någon form av "akuträddningsgrupp" där någon tar första kontakten på ett lugnt sätt, lyssnar och talar om att detfinns andra lösningar än avlivning. Kanske är jag kategorisk nu, men jag vill påstå att det oftast är karlar, som går i taket på detta vis. Missstänker att han kan var ca 45 år eller äldre, eftersom han verkar väldigt dominerade.

Detta är inte alls menat som någon kritik, utan bara ett förslag att vi kanske ska ta det lugnare nästa gång, innan vi rusar iväg.

Tror att det är jättebra, om problemet kan diskuteras här först, innan vi agerar.

Lena
0

#259 Fast nu stämmer det faktiskt inte att vi här på Hittekatter ringde ned hans mobil. Det var jag som ringde tre ggr, Klasson från Livlinan hade lite kontakt och sedan Annsofie01 som skulle hämta katten. Men sedan kan det naturligtvis ha varit andra som ringde, som inte alls hade med oss på Hittkatter att göra. Annonsen var publicerad på Bortskänkes.se och var skriven på ett sådant sätt att vem som helst går i taket. "Snälla ta hand om katten så att jag slipper ta fram bössan. Senast torsdag kväll måste hon bort".

Nej i det här fallet vägrar jag ta till mig kritiken att vi skulle ha gjort fel. Här lägger vi alla ned timmar av arbete för att rädda katten och sedan snedtänder vederbörande på detta sätt. Och som du ser i mailet är all hans kritik riktad mot mig personligen och ingen annan. Efter att ha haft personlig kontakt med den här mannen är jag ganska övertygad om att det var ett omöjligt uppdrag att rädda dennes katt redan från början, om det nu överhuvud taget fanns någon. Du får ursäkta mig Mettan jag anser faktiskt inte att det är mitt fel att mannen tog fram bössan, skänkte bort katten till huskattsavel eller vad den nu var som hände. Denne person gjorde det omöjligt helt enkelt. Men vi får hoppas att katten var ett fantasifoster och inte fanns i verkligheten.

//Lena

Alexej
0

Han blev 28 år igår.

karins
0

28 år ?

Alexej
0

Yes

modellflickan
1

#259 Jag håller med Lena. Jag tycker alla inblandade skötte det hela bra. Jag gillar folk som reagerar och agerar. Dalta med sådana idioter tål jag bara inte. Av hans sätt att utrycka sig så visar han att han är sjuk, mycket sjuk. Jag skulle vilja gå så långt och säga att han är farlig för sin omgivning. Att tassa på tårna kring honom hade inte hjälpt. Jag tror faktiskt inte det. Han verkade ju nästan gilla tanken att skjuta den stackars katten. Och sen säga att han nu tänker be alla döda sina katter på grund av oss visar ju bara hur sjuk han är!

Som sagt alla skötte detta jättebra!

Jag är som sagt med i Gullivers girlpower-gäng för vi ska inte tåla att fler djur plågas till döds av sjuka j-vlar!!

karins
0

#263 Ingen gubbe då med andra ord..som man föreställde sig!

MorganP
0

Hawknestgrove
0

Som sagt, sorgligt…. Tror också, att det kanske inte fanns någon katt egentligen…. Hoppas det…. "8? Inte 128? Verkar ju i det närmaste helt senil. MAn gör inte så! Att kasta ut ett nödrop och ändå avliva, då klasssar jag nödropet som värdelöst vetande. Undrar vad du får för svar från bortskänkes, Lena….

karins
0

Var det en suck jag hörde från Marieberg!

Jenna-Gun
0

Kan annonsen vara ett skämt från hans kompisar.

Att det bara blev för mycket för honom.

En tanke jag fick när ni sa att han fyllde 28 år.

Jenna

Hawknestgrove
0

Exakt, Jenna! Kan ligga mycket i det!!!!!!!

Alexej
0

Det med födelsedagen var nog bara en slump. Nej, jag tror på att katten fanns och att den är borta nu. Han ville helt enkelt inte ha en katt som kissar fel. Sedan just det att han håller på att renovera huset och vill blir färdigt med det innan barnet kommer, som han skrev i ett annat mail.

Hawknestgrove
0

Jo troligen. Men vi vet ju inte ännu till 100 om katten är avlivad eller bortskänkt?

Alexej
0

Nej, men jag kan också tänker mig att han fick svar genom bortskänkesannonsen. Vit, långhårig katthona borde väcka en del intresse!

Erika91
0

Herregud om det var ett sådant skämt vart det inte alls skoj och då kan väl ändå han säga det??
Åh, att man ska skämta om stackars små djur (om det nu var ett skämt..)

av Edelmann(N)
0

Jag har jobbat aktivt i djurskydden i Norje för några år senn och vi hadde  ringt polisen direkt Generad

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Mettan
0

Lena!

Ber om ursäkt om du tog åt dej. Det var inte meningen. Som du säger kan det ha ringt en hel del, sominte har med oss att göra och det är dessutom väldigt troligt.

Sedan hade jag ju fel när det gällde hans ålder också. Men jag vet faktiskt inte om jag vill gå med på att han är sjuk. Jag vill istället påstå att han är riktigt riktigt genomelak. En som inte har respekt för någon annan människa eller för något djur. Misstänker att han har plågat djur under hela sin uppväxt och därmed är han farlig för människor också. Om man läser Anette Cedergrens "Katten som brottsoffer", så ser man när hon förklarar om gärningsmannaprofil att djurplågare väldigt ofta blir människoplågare också. Jag tycker det är väldigt skrämmande. Hela hans mail är ju egentligen ett hot mot Lena och jag hoppas att det görs polisanmälan mot honom och att den tas upp och utreds, när det gäller vapeninnehavet också.

Det finns alldeles för många människor idag, som har för vana att slänga ur sig hot mot andra, och många gånger anmäls det inte bara, eftesom det är så vanligt.

Dessutom undrar jag om inte annonser med hot om avlivning av djur, borde anmälas till djurskyddsinspektören OCH ev också till polisen. Naturligtvis görs det inget, men anmälningarna SKA in, för att diarieföras, så att det syns i statistiken.

Det är viktigt om vi ska kunna få en förändring av något slag.

Problemet är ju att det är frivilliga människor som agerar och inte de som SKA göra det.

Det är bara att maila både polisen och djurskyddsinspektören, för då har man dels möjlighet till att begära läskvitto, som sparas och dessutom en kopia på mailet, så att man kan kontakta dem igen och fråga hur det går. Vi får lära oss att TJATA, så att de lär sig sköta sina jobb.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.