Katten akta dig för ljusen....

Min Moas första möte var när hon satte sig på ett värmeljus och rynkade på nosen när det börja lukta bränt hår, fick lyfta bort henne innan hon tog eld.
Mojjes första möte med Ljus var aningen snopet satt länge och tittade på det och nära oxå men aldrig så nära att han brände sig…till slut verkade han kommit fram till ett beslut och for ut med tassen och puttade omkull ljuset *s* så numera har jag bara ljus där jag själv sitter *s*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Kan inte ha levande ljus på,
pga allergi.
Jenna

Hade levande ljus på matbordet en middag. Simson (yrvädret) hoppade upp, vände sig om och svängde svansen i ljuset…poff sa det och svansen brann!! Jag tog tag i svansroten och drog upp efter svansen så elden slocknade! Simson fattade aldrig varför! Tur!! Det luktade, men inget annat hände. Inte ett märke på Simson förutom lite kortare päls. Sista och enda gången jag hade ljus och katt tillsammans. Man har varit nybörjare på allt!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Vi får också passa hela tiden..själv brukar jag vara ytterst sparsam med att tända ljus, men har en sambo som inte kan leva utan brinnande ljus..men man får passa..och åter passa..har allt hänt att någon yvig svans passerat igenom…inga olyckor än, ..men något att ta varning av!

Ja bäst att passa både katter och ljus! Så det inte tar fyr i deras pälsar! När Amanda var liten och busig svedde hon några morrhår, sen dess har jag varit väldigt försiktig. Det bästa är ju att hänga mysljus i taket

Har inga levande ljus sedan en av mina katter började brinna alla Simsons katt Simson. Dock var det hela sidan. Men han var snabb och rullade och då släcktes det. Dock kunde han ha satt fyr på hela hemmet. Så inga levande ljus längre, utan enbart elljus. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

jag har haft en himla tur… jag älskar levande ljus och mina katter e inte ett dugg intresserade av dem.. Puma var väl lite intresserad men eftersom hon e en rätt lydig katt så vet hon att soffbordet är ajabaja.. Zorro e inte så lydig men när ljusen e tända där så går han inte upp där.. men jag skulle aldrig få för mig att lämna ljusen obevakade med katterna.. en olycka händer ju så lätt..
Vilken tur att alla era katter klarat sig som börjat brinna lite..

jag älskar ljus och försöker numera "kattsäkra" inköpen genom att köpa förståndiga ljushållare så det är svårare att lägga svans eller annat i brand….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Enda ljusen jag köper är doftljus i glas som jag bara tänder ibland. Inga problem här, då vi högaktningsfullt struntar i allt vad julpynt heter.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

för oss funkar värmeljus i djupa glas, eller i sådanadär glas-lyktor, med fint färgat glas..
Men när det kommer till adventsljus, och andra högra ljus så tar vi det säkre före det osäkra,, och har dem endast tända om någon utav oss människor befinner oss i samma rum och inom direkt räckhåll.
aj ! Så här gäller det att hålla i svansar och morrhår!
….