Hitta Hem del 10-12
Nu är det dagens avsnitt, hoppas att ni inte missar det. Stod över att gå och handla, för att den började. Så jag får lägga mig hungrig. Men det är det värt. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hihi, när lilla vita kattungen skrek så kom tre katter ut i vardagsrummet och började leta :D

Ja det var värt att titta på..
Stackars Angel så mager hon var!! Och vad söta de små kattungarna var!!
Hoppas att dom hittar bra hem till allihopa!
Kram/Anita

*1 samma här.. när den lilla söta vita katten skrek o var sur så kom Zorro o puma o tittade på mig precis som var e den.. jag stod o hängde tvätt så jag såg om just den delen o då låg Puma o sov på akvariet men vaknade när kattungen började skrika.. så söta och så söta puma o Zorro såg ut när de var frågande..
Trista katter jag har. De bara sov……Arne låg i mitt knä och snusade utan reaktion
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
mina brydde sig inte om dagens avsnitt heller, annars brukar Timjan följa tråden, blev lite konfunderad idag, när Anna kom för att hjälpa till med att fånga in kattungarna, och frågade var dom skulle ställa buren, om det fanns något ställe där dom blev matade, och tjejen säger, matade???? har jag inte gjort, Hallå, varför det… eller missuppfattade jag alltihop, hon tog dom ju till veterinären sedan i alla fall frågande Maggan47
Mina katter kom rusande och lyssnade och en satte sig ovanpå TV:n och kikade ner på rutan. Den lilla vita var så söt.
lasse kom rusande titta först på oss, sen titta han påtv. murre brydde si inte ett dugg. lasse sprang fram o tillbaka, undrade vad det var.

Tjejen med kattungarna hade själv fått larmet från sina grannar och tagit tag i det hela. Ringde till Djurhjälpen. Kattungarna och mamman kom till vår underbara veterinär Bosse som kollade deras hälsa och så. Förmodligen vaccinerade han dem också med mera. Sedan vet jag inte vem som tog hand om kissarna. Om det inte var Djurhjälpen så säkert klev något annat katthem in och tog hand om det hela. Vi bollar med katterna mellan oss när det är så många hemlösa kissar hela tiden. /Vanessa
Missade tyvärr kvällens avsnitt på grund av att jag jobbade sent. Såg bara en svart hund på slutet men fattade aldrig riktigt dess historia. Bra att det ordnade sig för kattungarna som jag förstår var med ikväll. #8 Vad bra det är i Stockholm att katthemmen hjälps åt! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja, arma lille vovve. Lämnad ensam i en toa i en lägenhet utan mat och vatten! Nu får vi hoppas den lilla tjejen klarar sig.

Snart är det dags för avsnitt 11, så ställ undan allt annat än fjärrkontrollen och boka en plats i soffan. /Vanessa

Kan inte sluta att beundra er för ert arbete. Otroligt att ni står ut. Du börjar tyvärr få erfarenhet av detta. De som satt i den där gången i källaren. Och skelettet. Usch. /Vanessa

Jaa , jag beundrar er alla som jobbar med att fånga in dessa stackars katter…………….. Tänk om det fanns fler Hannor med flera.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Ja otroligt. Nu är det bara i morgon och en vecka kvar, eller hur?

Gunilla: NEJ! Säg inte sååå!! Nu får jag separationsångest från Hitta Hem!!
VART kan man köpa dvd för säsong ett och säsong två???
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Ingen som såg torsdagens avsnitt? Men de söta kattungarna bland annat? /Vanessa

Jo jag såg torsdagens avsnitt..Och kattungarna som den där Eva hade innanför tröjan..var sååå gulliga! Visst var det dom som dom hittat i en husbil??
ROSOR till den kvinnan Eva..hon var så go med kattungarna!!
Anita

Ja, det var ungarna från husbilen. Träffade henne när hon hade bebisarna innanför tröjan. Lämnade av något till henne, tror det var fällan till mammakatt. Och så berättade hon m ungarna. De var så söta, och såg väldigt tillfreds ut där i värmen. Så hon är verkligen värd massa rosor. /Vanessa

jo jag såg avsnittet igår.. så otroligt söta de var de 2 kattungarna.. =)

jag grät en liten skvätt eftersom jag hade dom ett dygn hos mej då vi hoppades på att de två kattmammorna som jag hade skulle ta hand om dom små… men näää….. det gick ju inte vägen alls…..
men dom var så otroligt söta o rara….å tur att dom fick sitta hos Eva…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Ja i morgon så är det dags för sista veckan…..

Är det redan sista veckan

Ja, nu är det sista veckan. Så fyra avsnitt återstår. /Vanessa