Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 642 ggr
Faxlin
0

Uppdateringar om bebisarna

Vill passa på att uppdatera lite. :-)

Lotus:
Ja hon blir mer och mer gosig. Nu för tiden har hon börjat prata riktigt mycket med mig. Och vi kan föra lååånga dialoger med varandra hon och jag.

Layla:
Hon sitter gärna i närheten av Lotus, men har henne gärna emellan sig och oss. Hon lyssnar och är nyfiken. Och lyckas man ta henne är hon otroligt gosig.

Paddorna:
Skrämmande, de har inget namn än som jag fastnat för. :-(
De har så sent som i dag äntligen börjat visa lite framsteg. De vågar nu stå och äta trotts att man är i rummet.
De leker trotts att man är i rummet. Fast på andra sidan av rummet. De törs inte leka alldeles vid oss ännu. Och själv måste man leka staty och vara blixt stilla.
Jag tror vi börjar bli rätt väldresserade vid det här lagt. Vi kan verkligen frysa fast på kommando nu alla två benta :-)

Sparta:
Min lilla, lilla Spartacus. Vad ska man säga.
Han är så rädd. Han verkar klart vara mer rädd för barn än vad de andra är. Jag vet att mina barn inte varit dum mot honom så det är inte där skon klämmer. Men han vågar verkligen inte sig fram då barnen är med.
Jag har nått en otroligt framsteg med honom dock. Han har varit fram och druckit vatten med mig 50 cm från vattenskålen. Jag tordes inte ens andas. Och jag bara satt kvar där jag satt med handen ilandes på Lotus rygg. Han gick sedan från vattensklen och satte sig halvvägs in under skrivbordsstolen och bara satt där och kikade på mig.
Jag började prata väldigt tyst och lugnt. Och han for iväg. Men han kom tillbaka, sakta men säkert. Satte sig under stolen igen och bara tittade på mig.

Inga stora framsteg kanske, men det är framsteg. Och för oss här hemma känns de enorma. ;-)
Mvh Åsa och de fem bebisarna

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

vanessa
0

Vad trevligt att läsa. Alltid finns det en som ska sätta sig på tvären. Men det är bara för att du ska anstränga dig mer. Ser till att tillfällig matte har nått att göra.

Två namnförslag på paddorna: Luna (månen) och Gaya (jorden). Tycker det passar ihop med de andra namnen. Fast som sagt, bara förslag, du känner bäst vad som passar dem. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Naquita
0

underbart att läsa! tror inte de hade kunnat hamna bättre än hos dig. stackars lille Sparta.. han kommer troligtvis alltid vara rädd,iaf reserverad Har helelr aldrig sett en så rädd och arg kattunge, fdet gjorde så ont i hjärtat:( har fortfarande en blodutgjutning(eller vad det heter) mitt i tummen efter hans bett, och det är flera månader sedan)

Kanske har han som liten varit mest framåt och ungarna runt om fått tag i honom ute? (de bodde ju mitt bland skoal,dagis,simhall,idrottshall,gymnasium..ja ALLT)

Har funderat och funderat på den lille. När tiden är inne Åsa för kastrering osv, vad tror du om stallkatt hos er? Om han fortfarande inte gjort några framsteg menar jag, är lika rädd. så kanske det är något alternativ?

Hur är det med kattsnuvan,är den bättre?

Faxlin
0

#2: Ja vi kämpar på här hemma. Kan säga att det börjar se bättre ut på kattsnuve fronten. Dock har vi ett öga på Layla och ett öga på Lotus som inte riktigt vill ge sig. Men Lotus ena öga är värst som ni vet. Jag tror aldrig hon kommer bli riktigt bra utan hon kommer nog alltid behöva ha någon som hjälper henne att göra rent ögat ett par gånger om dagen. Men det är ett lindrigt pris för att få hem en sådan svart gosdam.

Ja jag har funderat mycket på Sparta jag med. Tvivlar på att vi någonsin kommer få honom att bli en gosig soffliggare. Men jag vill inte ge upp på honom än. Om man åtminstone får honom tamare än så här så kan han bli stallkatt. Men det får vara något man får jobba med typ nästa sommar eller något. De ska vänja in sig sakta i sådant. Och dessutom vara så pass tama att de törs komma hem och äta. ;-)
Men vi jobbar på och så får vi ta det allt eftersom. Om ingen bättre lösning dyker upp så kommer stallet alltid att vara öppet för honom. Jag skulle inte kunna överge någon av dem nu. Vill bara att de alla ska få det bra. Och det smärtar mig så när jag ser hur de är. Funderingarna på hur de har blivit behandlade. Och som du säger, Sparta har nog fått mycket skit där han växte upp.

Ska försöka fota dem, just nu är det lite svårt då de verkligen kollar varje andetag. Så man vill inte fara runt med kameran heller.

Audiatur et altera pars

MelindaS
0

Vad roligt att läsa om era framsteg med bebisarna Åsa. Tänker mycket på er. Stackars lilla Sparta som är så rädd. Undrar vad han har varit med om alltså. Hoppas det går fortsatt bra nu och att det fortsätter att göras framsteg hos alla kisarna. Är tryggt att veta att de är hos dig. Lycka till och du vet att vi alla finns här om det är något. Och fortsätt att uppdater oss om hur det går med bebisarna. =)

Kramar från lilla mig!

Alexej
0

Underbart att läsa! Det är kanske inga stora framsteg för en annan, men har tycker det låter som jättestora framsteg. Det är ju början som är så svårt. Har de fått förtroende blir det så mycket lättare sedan. Helt underbart!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Faxlin
0

#4: Tack så mycket. Jag är lite dålig på att uppdatera har jag kommit underfund med. Men de tar så mycket tid så när jag inte är med dem så vill jag läsa ikapp allt annat :-)

#5: Nej det låter inte som så stora framsteg när man skriver om det liksom. Men här hemma känns de enorma :-)

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Lotus är sämre igen.
Hur elendigt det än känns att skriva så har hon idag visat att hon mår riktigt illa igen.
Enligt veterinär skulle jag sluta med medicineringen av henne då hon visat sig så frisk. Nu har hon blivit dålig.
Jag har självklart startat upp medicineringen igen. Och håller henne under stark uppsikt. Blir hon sämre tar jag henne självklart till en veterinär. Bara så ni inte tror jag skiter i den biten.
Är så ledsen över att hon mår så här igen. Hon snörvlar och det rinner ur nos och ögon igen.
Stackars min lilla gumma. Kommer självklart att uppdatera er hur det går. Men snälla hjälp mig hålla tummarna för att hon blir bättre och avarar på medicinen igen.

Kramr från en ledsen Åsa

Audiatur et altera pars

MelindaS
0

Lilla Lotus, håller tummar för att hon blir bättre igen snart. Du kämpar så bra Åsa med dina kattungar. Du ska ha stor eloge för detta enorma jobb du gör. Du är en helt fanstastisk människa. Tänk om alla människor vore så godhjärtade som du. Kämpa på Åsa, jag hoppas verkligen Lotus kryar på sig.

Kramar Melinda

Faxlin
0

#8: Hon skorrar inte lika mycket nu i kväll. Hoppas det är något som är positivt. Hon har dock ingen feber, har kollat henne under grava protester :-)
Så nu har vi medicinerat igen. Och det serveras just nu Mjau blötmat och laktodfri grädde.

Jaja, jag vet att det inte hjälper mot kattsnuva, men ingen tar skada av att skämmas bort lite extra när man känner sig krasslig. ;-)

Fortsätt gärna hålla tummarna för henne. Jag är riktigt orolig över min bebis.
Kram Åsa

Audiatur et altera pars

vanessa
0

Stackarna. Då menar jag både Lotus och tillfällige matten Åsa. Håller tummarna. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Alexej
0

Hoppas hon blir bra!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Faxlin
0

Efter natten låter hon sämre igen. Vad är det som gör att hon är sämre på morgon/förmiddag än på kvällen/natten? Någon som har en teori?

Audiatur et altera pars

Lena
0

tack för rapport! Det verkar ju som det gått jättebra med de små! Även pyttesmå framsteg är stor när det kommer till förvildade kissar. Spartagus har nog varit med om något tråkigt tidigare med barn inblandade, vilket ligger bakom hans reaktioner. Det brukar mattas av sådant där men kan nog ta lite tid. Härligt dock att höra att han liter mer och mer på dig.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Hoppas att lilla Lotus blir bättre!!!!!Undetbart att höra om dem i alla fll!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

karins
0

Lilla Lotus du är en kämpe! Hoppas du blir bättre! och kram till Åsa som kämpar tappert hon oxå!