Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 712 ggr
[sweetestperfection]
0

Måste skriva av mej.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag på förmidagen satt jag och tittade igenom hittekatt.ifokus när min sambo kommer och säger att jag måste komma och hämta en kattunge som är jättedålig på hans jobb. Åker dit och hämtar kattungen som är riktigt kass, mager som en stickal, öronskabb, kladd i ögonen och uttorkad.. min pojkvän ringer sin mamma som är vet och hon säger att hon kan titta på ungen.

Åker dit och väntar på att hon ska operera klart. Tjejen i receptionen tittar till katten och placerar oss i isoleringsrummet.. efter ett tag kommer min "svärmor" och tittar till katten. Inget vidare bra utgångsläge så vi bestämmer oss för att avliva den. Antagligen hade den fått kattpest..

Även om det känns jobbigt att den inte klarade sig så kan man ju tänka att det är bättre att den får somna in sådär än att bli kastad i ladugårdsväggen…

Blir så ledsen när folk inte kan förstå hur mycket en kastrering kan hjälpa..de finns liksom katter / kattungar som räcker och blir över..

Ska krama lite nu på min egen hittekatt som har bott hos mig från att han var 5 veckor..nu är han fem ½ år och min älskade prins. (som för övrigt sitter och stirrar på mig från datorskärmen och myser..här blir det ingen plattskärm, vart ska han då sitta?)

Kram på er alla som hjälper till med alla övergivna katter.. <3

Alexej
0

Det är alltid ledsamt när man måste avliva en katt. Men nu gick det snabbt iaf, annars hade döden varit väldigt plågsamt för kattungen. En veterinär skulle jag också gärna ha i familjen..Glad

Kollade din sida, vilka fina djur du har!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

åhh så tragiskt o sorgligt att du skulle behöva vara med om detta..samtidigt som det var det skonammaste man kunde göra för missen när läget var så illa som det ändå var..nu slipper misse lida i onödan..

vanessa
0

Ni gav den bästa gåva som ni kunde göra. Att låta den somna in med kärlek i rummet. Utan att behöva plågas av svält och annat innan det sista andetaget. Så ni gjorde verkligen rätt.

Vilken underbart söt katt du har. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

[sweetestperfection]
0

Ja.. skönt men ändå olustigt. Han sover bättre nu lille kissen.

Åh tack, ska hälsa dem de. :) Så att deras självförtroende höjs ännu mer till skyarna, haha.

Hawknestgrove
0

Du har så rätt!11 Heder åt dig, som hjälpte den lilla till en lugn och fin död i stället för svälta ihjäl! Vet i familjen!!! Vilken önskedröm! Gör ALDRIG slut med den killen…….Flört

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[sweetestperfection]
0

Ja hon är jättesnäll.. och min pojkvän också förståss :)

Wiizy
0

haha ;) vet i familjen vore ju bra att ha :P

Du gjorde iaf så den slapp lida och fick somna in på ett bra sätt..