halvvild trebening upphittad
En jobbarkompis till mig har fått in en halvvild/halvtam katt, den är trebent men verkar inte ha skadat benet då allt är läkt och fint.. Dom funderar på avlivning då dom tycker synd om katten men jag tror nog den kan klara sig..
Har dock inte nån möjlighet själv att ta in en som inte e tam då jag har ont om plats osv.
Förslag någon?
I hässelholm? Hoppas någon kan ta den. Vet du något mer om katten? Är den inne nu iaf?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag har 2 3beningar hemma. de mår fint
inne och inne men har viss möjlighet till garaget.. Japp hässleholm
Ja trebeningar har vi flera goda exempel på att de minsann kan leva riktigt goda liv som innekatter. Hoppas någon har hjärterum för denna kisse. Han behöver det.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Åh, stackaren. Men lite förvildad är bara en väldigt kort tid. Så snart den inser att han fått en tillfällig matte så kommer han bli en myskisse. Den som jag fick infångad, Love Tasslös, ansågs vara helt förvildad. Men han är jordens gostroll så fort han insåg att han slapp livet där ute. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
oki. men hur funkar det om man har två och ibland tre tama innekatter? jag funderar på att ta in den men hon sa att den kom in i deras hus och sen var den vettskrämd och sprang omkring

Läs gärna den här länken om att ta hand om skygga katter.

Stackare..Hoppas att ni hittar ett bra hem åt honom! Det kan ju ta tid för honom att vänja sig och lita på folk igen..Men det är det nog värt!!
Kram till er alla
Anita

Med tama kattkompisar går det hela fortare. Se om ni kna låna en fälla från kommun eller katthem. För stackaren borde inte få springa runt och lida i kylan. För med ett ben mindre så är jakt väldigt, väldigt svårt. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Finns det ingen möjlighet att få se ett foto på denna katt? Är det en fullvuxen katt, vilken färg har den hane eller hona?

#6 Grannens katt lyckades av misstag komma in i vårt hus en dag, och det skall sägas att den katten är en mycket trevlig och kärvänlig katt. När han kom in till oss for han också runt som en idiot och var helstressad och betedde sig som en skyggis.
Det spelar nog ingen roll hur tam katten är om den blir stressad av, som hos oss 3 gangsterkatter, som sprang runt och jagade honom.
Tar du in 3-ben så se till att han får ett lugnt rum för sig själv den första tiden medan han bekantar sig med er och era katters lukt på avstånd. Liten yta utan några möjligheter till flyktvägar. Badrum eller toa har jag lärt mig skall vara bra.
Lycka till med 3-ben!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
typ 6 månader tror dom.. vet inte alls hur den ser ut..