Katterna i hitta hem- vad hände innan ???
Katten som grannarna tog till polisen och som sedan kom till ett katthem- vad hade den för historia innan? Jag hörde ingenting i programmet om att den skulle ha dumpats, ha blivit frånflyttad m.m. Den bara dök upp en dag och sen fick den hjälp.
Hur hamnade kattungarna i kartongen? Kan det vara så att någon inte kastrerade sin honkatt och sen inte ville ha kattungarna? Det nämns ingenting om det i programmet. Jag tycker att där vore det verkligen läge att prata om hur viktigt det är att kastrera. Flera av mina arbetskamrater har sett programmet med kattungarna men ingen hade funderat på hur de hade hamnat i kartongen.
Jag kan inte minnas att de har nämnt något om de andra katterna i programmet heller, att de har behandlats illa , övergetts m.mmenar jag.
Vi som känner till hittekattsvärlden vet, men de andra?
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Ja jag funderade också om bakgrunden till varför kattungarna hamnade i kartongen!! Men jag tyckte att det var fint att han inte skjöt dem och istället tog hem dem.
Ja det är viktigt att kastrera alla hanar som inte ska användas i avel..Om alla kattägare som släpper ut sina katter kunde förstå detta, så kanske det kunde minska med dessa "kattkolonier"
Kramar/Anita
Jägaren hade fått uppdrag att skjuta några förvildade katter där och hittade bara en låda med kattungar. Och någon måste har ställd den där…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Visst det var ju bra att han inte sköt ungarna, men varför kan inte de andra katterna också få en chans? Det tycker jag e dåligt….
#0 Majvi om katten som några grannar tog in till polisen sa de; "Vi vet ju inte vad som har hänt den men eftersom de hon var så kärvänlig så kan det vara så att hon gått in i en bil som åkt i väg och sedan hamnat där eller att hon har rymt.. eller så kan dte tyvärr vara så att den blibit uteslängd.."
JA, så fattade jag et med. Kissen hade gått omkring i området ca 2 mån. Vad gällde kattungarna, så fick jag också den uppfattningen att "någon" bara hade ställt lådan där och ringt först.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#1 Det är lika viktigt att kastrera honkatterna.
Jag tycker att det skulle framkomma mer att det föds alldeles för mycket kattungar och att det kan ta lång tid att hitta hem till dom. En del tar ju en kull på katten för att barnen tycker att det är kul. Det kanske inte är lika kul att ha 4 busiga halvvuxna katter som man inte har hittat hem till.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Programmet Hitta Hem borde vara längre så att det kunde komma med fler funderingar!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ja, ett program med konklusion av alla som man inte fick se hur det gick för….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

en nya kull har ju lämnats hos jägaren förra veckan…jag nappar dem nu…
Håller med er om att det skulle vara mera fakta om bakgrunden.
#8 Oj Hanna har det kommit en ny kull nu! Då har du att göra förstår jag. Folk är från vettet! Jägaren verkade mycket seriös i alla fall.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"