Önska oss lycka till-Alla inne nu
I dag ska jag och Marja åka iväg för att fånga in fyra havårsgamla kattungar vid ett övergivet sommartorp.
Mamma-katt har redan fått komma in i värmen.Förra helgen födde hon sex nya kattungar. Tyvärr hann fyra av dem frysa ihjäl innan vi hade möjlighet att hämta dem. Mamma och de två överlevande småttingarna har det bra nu i ett akuthem. Kvar vid torpet finns alltså hennes kull från i våras med fyra små busar. Håll nu tummarna riktigt hårt att vi får in allihop idag.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Håller alla tummarna jag bara kan och orkar.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Ojdå, självklart. Hoppas alla kan komma in nu. Lycka till!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
håller tummarna så hårt jag kan för småttingarna

Håller tummar och tassar!

Hoppas ni har bättre tur än jag har med 'min' halvåring så ni inte behöver åka dit flera gånger. Håller tummarna.
lycka till!
Håller tummarna och alla tassar häruppe!
Håller oxå tummar och tassar

Hållr tummen och ska beodra mina kissar att hålla tassarna. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Hur går det?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Lycka till!

lycka till

Håller hårt, hårt i tummarna!!

Här håller vi tummar och tassar för att pälsbollarna ska få komma in i värmen!
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!
Vi håller också alla tummer och tassar för att ni lyckas fånga in kissarna.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Tack allihop för stöd. Eran tumhållning hjälpte nästan. Tre småttingar är infångade. Sedan blev det så mörkt att vi var tvungna att ge upp. Det skär i hjärtat när jag tänker på den ensamma stackarn som blev kvar, men vi fortsätter imorgon. Den siste lille kompisen ska också in i värmen.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.

bra att det gick så pass bra… men stackars kisse som blev kvar… håller tummarna för att den snabbt kommer in i morrn….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Ja, lycka till
#16 Men vad bra att tre redan är infångade. Fortsätter hålla tummarna för att den sist lilla kissen kommer in imorgon!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
här hålls också tummar och tassar för att den fjärde småttingen ska in Maggan47, bra jobbat tjejer

Bra jobbat! Hoppas nu att den fjärde kommer in oxå!

Då låter jag tummen vila i natt och fortsätter i morgon. /Vanessa
Och nu är även den sista kattungen infångad och på väg till katthemmet där ett syskon väntar. Det känns faktiskt väldigt bra, hade lite ångest inatt över en ensam liten som jamade olyckligt när vi åkte.

ÅÅ så härligt!!

HÄRLIGT!!! Äntligen en "jakt" man /jag gillar fångsten av!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Underbart!! Toppenbra jobbat!
så underbar läsning, när jag jobbar natt, och allt känns trögt, Grattis tjejer
Maggan47

Vad skönt. Nu blev jag så lättad. Konstigt vad man lever sig in i vad alla gör här. Så nu kan vi alla pusta ut. /Vanessa
Ja det kan vara en riktig rysare i bland.
Härligt att kisseungarna är välbehållna inomhus i värmen
Kram Jenna

Åhhhh ni skulle sett vilket puss-kalas det blev i vår karatän i kväll.
Den siste lille ungen visste inte till sig av lycka över att få träffa sitt syskon igen. Man blir alldeles varm i hjärtat av lyckliga återföreningar och det var så nära att jag fällde en liten tår. Blir alltid lika rörd.
Kan se bilden i karantänen framför mig och blir lite tårögd av bara tanken. Det kan inte förnekas.
Bra agerat igen, katthemmet!
/Pelusa

Vad härligt det låter! Tillsammans igen
Vad glad man blir när man hör att allt går bra! Skönt att alla är tilsammans igen nu.

Åh vilken lycka för kattungarna.
Härliga nyheter och massor av rosor till er.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Härligt!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

bra jobbat! (som vanligt) :)
/Miranda
Toppen, vad glad även jag blir!!!!!

Härligt att det löste sig :)

De två sista småttingarna har idag flyttat till ett akuthem. Och inte vilket akuthem som helst. Utan två riktiga kändisar för oss. Nämligen Mojje och Busan.
Så hädanefter kommer säkert akutmatte hålla oss uppdaterade om hur det går

härligt härligt!
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Grattis till dig och Maja. Bra jobbat tycker jag. Grattis Mojje och Busan som får extra kompisar.