Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 8205 ggr
tussilago
1

katt som nyser blod?

hej!

min syster ringde mig ikväll och berättade att hon på det senaste har hittat blod i sin lägenhet och att det inte gärna kan komma någon annanstans än från katten. det rör sig inte om några större mängder utan som om det har stänkt. hon har hittat det på flera ställen, bland annat i kattens matskål. hon har också vid ett tidigare tillfälle sett att katten har haft blod vid nosen (som näsblod men mindre mängd) och katten har också nyst en del på det senaste. därför misstänker hon att det kan vara så att katten nyser blod. har någon hört talas om något sådant här och har någon aning om vad det kan vara?

katten är i övrigt frisk och välmående, ca 2 år gammal, äter och dricker normalt, har fin päls och känns harmonisk. det är då bara det här med nysningarna och blodspåren.

är det någon som har stött på något liknande? vore jättetacksam för mer info!

Hawknestgrove
0

Puttar upp. Låter oroväckande. Har aldrig hört om något liknande. Hade nog gått till vet å det snaraste

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Ingen aning. Min brorson får jämt näsblod när han nyser. Känsliga slemhinnor. Jag skulle också kolla med veterinären.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

tussilago
1

ja hu, jag är ju rädd för att det ska behövas. stackars syrran, hon är redan pank och slut av massa annat trassel så jag vill inte övertyga henne att gå till veterinär om det inte är nödvändigt. hon älskar sin katt men är helt slut och har helt enkelt inte ork nog att hantera det här också just nu :(

eftersom katten inte verkar påverkad i övrigt hoppas jag lite på att det helt enkelt inte skulle vara allvarligare än som för din brorson eller så… men man vågar ju inte ta risker heller :(

ingen annan som hört talas om något liknande?

Hawknestgrove
0

Kan du inte låna henne en slant då? Vetbesök har ju en tendens att bli som tandläkarbedök. Ju längre man väntar desto dyrare blir det…..

tussilago
0

jo, så sett så är ekonomin det minsta problemet för det ska jag nog kunna men hon måste få dit katten också :( men jag får ringa veterinären imorgon och se vad de säger…

Sidentass
0

Kanske någon kan hjälpa henne att fara dit med misse..hoppas verkligen att det inte är något farligt..men får hon katten till vet på något vis..så kanske din syster i bästa fall får ett lugnande besked..det tär så mycket på en också med oro..

Hawknestgrove
0

JA, då har hon i alla fall en sak mindre att orao sig för. Så hjälp henne att få iväg kissen till vet i morgon. Snart är det helg, då blir det bara dyrare om det blir akut….

tussilago
0

tänkte bara säga att jag ringde veterinären nu, och de trodde att det kunde vara ett grässtrå eller liknande som hade satt sig i näsgången och som irriterade, eftersom hon inte verkade påverkad i övrigt. de tyckte i vilket fall att min syrra skulle komma in med katten, det var inte akut men behövde göras. och som ett litet plus kan jag kanske då ÄNTLIGEN lyckas få syrran att sterilisera katten samtidigt - mycket tjat kanske äntligen får belöning :)  (jag har redan tidigare betalat för den där jäkla steriliseringen som aldrig blev av, därför jag blev lite matt över att dra i det här också…) nu håller jag tummarna för att hon verkligen ska få dit katten också!

Alexej
0

Annars får du väl vara med!Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Exakt! ÖVervaka!!!!!

tussilago
0

hej!

tänkte bara berätta att katten har slutat nysa blod nu. vi var där en del i helgen och då nös hon heller inte någon gång. men min syster skulle ändå ringa och beställa tid för sterilisering. hoppas hoppas HOPPAS nu att veterinären fortfarande hade öppet för tidbokning när hon nu äntligen skulle ringa!

Hawknestgrove
0

Hehe, erbjud dig att ringa om hon inte fått tummen ur! MEn så skönt att det gått över nu!