Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 610 ggr
Lena
0

Nu ska vi åka och möta Isolde!

Nu åker vi in till Göteborg där vi ska möta Naquita som kommer med lilla Isolde. Den lilla kattmamman från sommarstugeområdet utanför Ronneby.

Jag skriver mera när vi kommit hem igen.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MelindaS
0

Du får berätta här på forumet hur det går med lilla Isolde sedan. =) Vi vill ju veta hur det går för er. Lycka till med henne! Skönt att hon får komma till dig idag. Hoppas resan går bra. Är tråkigt kattungarna inte syns till mer. Undrar vad som hänt med dem.

Kramar Melinda

Pelusa
0

Väntar på besked om hemkomstenSkrattande

maggan47
0

spännande, med lilla mamsen kram Maggan47

Sidentass
0

Så gott att Isolde får komma hem till er, trots att ni redan har så många ulltussar:-) Nu håller vi tumme för att allt ska gå bra..och att även dina missar där hemma snart ska inse att Isolde är en vacker o trevlig nykomling till huset!

Engla
0

Ååååå, så spännande med en ny kisse i familjen! Hoppas allt går bra.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

vanessa
0

Vad trevligt. Isolde verkar vara en härlig kisse. Väntar med spänning. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

Allt har gott bra. Mötte Naquita kl. 13:20 när hon kom med tåget. Förutom Isolde var det även fyra som kattungar från KKS som skulle till ett annat jourhem i Göteborg. Alla katterna hade varit så duktiga och inte sagt ett knäpp under resan. För Isoldes del gick det lika bra under den fortsatta resan. När vi kom hem stod alla våra fem kattern innanför dörren. De hälsade på Isolde när hon satt i buren. Ingen fräste, varken Isolde eller de andra. Nu är hon i ett eget rum och får varva ned. Hon sitter bakom en kartong men är inte överdrivet rädd. Matlusten är inte på topp, men det brukar den ju inte vara för nykomlingar. Har frestat med lite rå nörfärs får vi se om det faller den lilla prinsessan i smaken. Ja hon liknar verkligen en prinsessa. Så liten och söt, jätte näpen liten kisse. Linus blev nog kär tror jag.

Foton kommer när hon landat lite.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jenna-Gun
0

Så härligt att hon klarade resan så bra.

Spännande värre att vänta på foton.

Jenna

Sidentass
0

Men vad roligt att höra att resan gott så bra…tror nog att Isolde inte kan motstå den råa köttfärsen länge till..vet ju vad våra ulltussar säger när man tar fram sånt..det blir enkelt uttryckt "tassarna i taket" här  hos oss då! -Nytt o konstigt för lilla gumman förstås..men snart kommer hon säkert att inse att hon har kommit till ett hem där hon får bli så högt älskad..o med tiden ska det säkert fungera med kattgänget också!

Håller tass o håller tumme!

Lena
0

Goda Nyheter! Isolde har ätit både den råa köttfärsen och sin Wiskas portion. Hom har även varit på lådan och gjort båda sorterna. Nu ligger hon i klösmöbelns bolåda. (som vi fått av Gunilla.H). Det känns jättebra att hon gjort sådana framsteg.

//Lena

brutt
0

En duktig kisse med en duktig matte! Resten ordnar sej nog av bara farten efter mycket eller lite morrande och fräsande i kattgänget.

Faxlin
0

Vad roligt att få höra hur det går. Vilken tur för henne att hon fick komma till dig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

maggan47
0

spännande att vänta på bilder, och vad bra det gått Maggan47Glad

Hawknestgrove
0

Haha, så bra, att den klösmöbeln bolåda blev använd! här hemma, så var det ingen som använde den! Så glad man blir, nr en sak blir uppskattad! Möbeln var för övrigt väl använd, renoverad av mig med ny sisalhampa, men den mysiga grottan var det ingen efter Pyssa som använde. KAn säga, att ingen använder grottan på den nya heller. Knäppa katter……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

#10 Underbart att höra att det går framåt..bra steg att ha käkat o att ha varit på lådan!!:-)

emjon
0

Vilken lycka för Isolde att ni kunde ta emot henne och hon får känna verklig kärlek och hur mysigt familjeliv kan vara.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

anebit
0

Glad

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
0

Bara en liten kvällsrapport. Allt fortsätter på den positiva linjen. Isolde har ätit bra, har gett henne tre mindre mål och snart ska det bli kvällsmat. Lite rått nötkött samt Wiskas har fallit damen i smaken. Hon har även prövat några Hills Oral Care. Hon går runt i rummet märker jag mellan varven. Känner sig tryggas i bolådan på möbeln där jag oftast finner henne. Får klappa på huvudet utan prostester.

//Lena

Hawknestgrove
0

Mysigt!!!!!

Sidentass
0

#18 det här ser ju ut att gå framåt med säkra steg!!:-)

karins
0

Vad roligt att läsa att det går så bra! ser framemot bilder..

Lena
0

Frukostmaten föll damen väl i smaken. Hon har även börja leka lite med sina leksaker. En liten mus hade hon tagit med sig in i bolådan. Den låg bredvid henne. Hon har även börjat bekanta sig med sambon. Våra andra katter är mycket nyfikna och står utanför dörren till rummet och väntar när vi är därinne. Bara hon blivit ordenligt hemtam och van vid oss ska hon få träffa sina nya kompisar.

//Lena

maggan47
0

vilken lycka att läss om lilla damen Maggan47

modellflickan
0

Härligt med uppdatering, men snälla Lena bilder! :)

Lena
0

#24 Ska försöka producera något under kvällen. Man vill ju inte terra med kameran det första man gör.

//Lena

Naquita
0

Kommer en sista bild hemma hos mig sålänge, Isolde älskar att bli kliad framåt åt huvudet..*skratt* gosgumman, saknar dig!

Sidentass
0

#26..Mmmmm…vilken goosig bild:-)))

Lena
0

Visst är hon söt! Jag får som sagt klia och klappa på huvudet fast hon kommer inte fram självmant ännu. Men vi blir mer och mer kompisar, särskilt eftersom jag kommer med småportioner mat hela tiden. (Delar upp maten i mindre portioner för att det ska bli så roligt som möjligt).

//Lena

Hawknestgrove
0

Så fint! Lena, då är antalet 6 kissebarn nu, eller hur?

Sidentass
0

#29 just den saken låg jag o funderade på i natt när jag inte kunde sova..o fick det också till sex missar i Mellerud;-)

MelindaS
0

Vad roligt att läsa att det går så bra med Isolde! Skönt att hon har fått det så bra. Du är fantastisk som tog in henne i stödhem Lena.

Kramar

Lena
0

Har just tagit ett par foton på lilla stumpan. Ska försöka få in dem under kvällen. Idag har det gått framåt vill jag lova. När jag kom hem från jobbet kom hon själv fram och ville bli kliad och klappad. Hon spann även och har nu prövat korgen som Linus lånat ut, suttit på bordet och lite av varje. Jättekul verkligen!

//Lena

Sidentass
0

#32 wow!! här går det med stormsteg ser vi:-)) Vad glad man blir:-)