Svartvita katter
Har ni någon svartvit katt? Lägg gärna upp ett kort på han eller henne här.
Här kommer två kort på vår lilla My. I juni blir hon två år och hon kommer ursprungligen från KKS. Hon hittar på en massa hyss, gärna varje dag också…
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Vi var också stödhem till My innan vi bestämde oss för att behålla henne, föralltid. 

Fina och mysiga kisar ni har! Puss till dem. 

Jättefina kort på dina f.d katter, Lena!
#8 De vara båda mycket kloka och personliga katter. Saknar dem även fast det var länge sedan de vandrade till Regnbågslandet.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Förstår det, aldrig roligt när ens älsklingar går bort. 

mina svartvitingar: syskonen Lillan o Buzan… så härligt glansiga i pälsen…korsningar med norsk skogis…. Buzan längst fram är lite lurvig på magen…. Lillan därbakom är mer korthårig…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Ja min katt Mojje e ju svartvit och den finaste kissen i världen iallafall enligt mig *s* fast alla katterna här e ju oxå jättefina *L*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Oj så många fina svartvitingar - svårt att förstå att svart vita katter inte skulle vara lika populära som andra färger.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sätter in ett kort på Camillas kissar när dom var alldeles nya julen 2004 drygt 3 månader….Sigge till vänster (som är försvunnen) och Josefina till höger……..sööööööööta

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#15 Ja de är jättesöta båda två! :)
//Lena
#18 Vilken fager kattherre han är Putte. Och Majsan påminner om en av Sagas kattungar som hon fick när hon precis kommit till oss. (Hon var en hittekatt som bjöd på överraskningar).
//Lena
Tack Lena! Måste visa en till på snygga Putte…Panda-Putte
Det finns många fina svart-vita katter på Stockholms katthem se www.katthemmet.nu

#18 Åh Marieborg, det är väl Putte "Pirog"…… vad stilig han har blivit
det här är "min" hemlösing Bossen, svart med en vit medaljong. vill väldigt gärna ha ett eget hem:)
#21 Mojje måste ju lägga in ett kort till nu när det finns en namne med *s*
Och så stilig han e din Mojje Cammo *L*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Här har vi lilla Ebbis-Bebbis-Pipis
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#22 Japp det är "Putte pirog" min favvogranne 

Fantastiska bilder! Fler svartvita katter, tack! 
#30 Säger detsamma - underbara bilder. Vi vill gärna se flera! :)
//Lena

Här är ett av de sällsynta korten på Felix. Det är så svårt att ta kort på honom eftersom bakgrunden måste vara rätt för att han ska synas. Han ser ut som om man har tagit en svart katt och en vit katt och delat dem på mitten och sen tagit en vit och en svart halva och satt ihop dem
. Detta är den katt som är "upplockad från gatan"

Ni har så fina svartvita katter allesammans!!

Här kommer Katthemmet Kompis maskotkatt, Kompis! Han är verkligen jättesnygg!

Här kommer Tara,hon gillar att ligga i sängen helst under täcket.Hon måste gilla värme (hon är långhårig).
Tessan ovan bor tyvärr inte hos oss längre (hon såldes) och det är tur för Tara det,de tycktes hata varandra.Vi har nu istället köpt en grårandig/vit kisse som trivs med tara och hon trivs med.

Åååå, supergulliga! Min lilla My är fortfarande singel…

Puttar upp så att flera svartvita snyggingar får chansen att visa upp sig!

Dundersöta katter! 

#54 Jättefin kille!
Här kommer bild min svart-vita och lånhåriga katt Suddan. Hon bor dock inte hos mig utan hos mina föräldrar på deras gård då hon trivs bäst där. Hon kommer från ett ställe som hade vääääldigt många katter. Okastrerade katter som gick ute och som inte blev kastrerade och de förökade sig. Två av dem räddade vi. Sudden och Foppa skulle de heta. Men Sudden var en flicka så det blev Suddan. =) Foppa lever tyvärr inte längre. Suddan är idag 9 år gammal. Min lilla ängel!!!

Oj så mycket fina kissar.
Gillar skarpt dem.
Av våra kissar har 5 av 8 varit svartvita

Lägger ut en bild på Gnesta-Kalle som vi besökte på Stockholms Katthem på Hittekatternas Dag… Jag gosade med honom, jag hade kunnat kattnappa honom, han va så go……
Stilstudie på Gnesta-Kalle….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

#61 Jättefin! Han påminner om Micke på Katthemmet Kompis!

Min lilla nappflaskebäbis Tilda:)

Här kommer Pontus från Örebro katthem

Vilka charmtroll till katter!

Jag fullkomligt ÄLSKAR svartvita katter! Har två egna såna - Mikki, bossen i huset och 10 år gammal, och Krakki, kattungarnas lekfarbror, 3 år gammal - från början jourhemskatt men fick stanna då han blev bästis med vovven.
På bilden är det Krakki överst, sen en gammal jouris, Eppu, och så Mikki underst. 

#67 Vilket underbart kort!!!

Här kommer Torsten. En katt som jag haft längre tillbax…. Han envisade med att alltid drick ur fiskskålen:)
Jag har ständigt skuldkänslor över den här missen. Jag fick han av en alkolist när han var kattunge. Jag hade tyvär inte kunskaper då om katter, men en lite vettigare pojkvän talade i allafall om att katter skulle kastreras så det blev han. Han var utekatt i ett område som inte var så kattvänligt, skog åt ena hållet men annars mest hus. När jag köpte min hund Rocky för 9 år sen, då var Torsten ca 1 år, så vägrade han komma hem något mer. Vi letade efter han och hittade han en gång och tog då hem han. Då fick han vara inne några dagar för att vänja sig, men han skrek och hoppade på fönstret så vi släppte till slut ut han igen, tyvär. Sen dess har jag aldrig sett han mer.
Jag grinar nu när jag skriver det här, saknar han så och undrar vad som hände han. Hur kunde jag vara så dum….
har ju också en svartvit, kom jag på, Lucas perser Maggan47

Era bilder är fantastiska. Jag fullkommligt älskar svartvita katter. Häromdagen fick Katthemmet Kompis in tre kattungar som hade bott vid en bensinmack. En av dem är en kopia av vår lilla My. Först ut en bild på bensinmackskatten.

Min lilla skyggis "tant Tingeling"

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Och så min stiliga Luffar´n såklart

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Jag tycker att Bingo är otroligt vacker!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Söta bilder. 
Och jag har också KKS-Funny! Som äntligen kommer in i huset och har blivit kelig.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Så lika men ändå så olika…
Dax för ett nytt kort på Mojje :-)