Jag måsta ha gjort nånting bra i alla fall
Jag fick en present idag.Några av katterna var ute i natt, men när jag tittate ut på bron i morse låg det ingen katt där på eller under bänken. Jag ropade och sen gick jag för att kolla boden.När jag gick tillbaks till stugan såg jag att en av katterna satt där. En av dom som jag inte får klappa men hon är gärna med och kollar när jag t.ex städar eller rensar ogräs.
Ni kanske kan gissa vad det var för present- en död näbbmus- men det är ju tanken bakom som räknas. Jag tror att hon tyckte att hon kom med något fint till matte.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Haha matte ska väl också ha mat? 
Hon måste ju också visa så duktig hon är som fångat en mus 
Vilken duktig och snäll katt som ger matte presenter 
Ja, tacka och ta emot. Kissen ser dig som en usel jägare och liten bebis. Så det är klart att kissen måste skaffa käk åt dig.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

hihi Gunilla

En av de finaste gåvorna man kan få av en katt :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Det var omtänksamt! (Mot matte alltså, inte mot näbbmusen…)
vilken underbar present :S
Här hemma får jag leksaksmöss av trötter :)
Förut när Arne var ute och jagade, så fick jag massor av presenter. Då log jag falsk t och tackade och sa, att nu ska jag grilla maten. Jag kastade dem i kaminen. JAg tror att Arne fattade, så sedan så fick jag aldrig något av honom. Han behöll det själv.
Samma gör vi så vi får
inget vi heller mer.
Jenna
Mina äldsta katter var bra jägare när de var unga. Det var inte alltid de bjöd mig men det kunde finnas en del döda möss som låg i gräset och jag gillar att gå barfota..
Vid något tillfälle skulle jag äta ute vid trädgårdsbordet. jag satte mig ner och sträckte på benen. Där var något mjukt-en halväten stor råtta.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Bläh. Häromveckan så var Arne och jag på pejlpromenad. Då hittade han en liten gulsparvunge. Snabbt som ögat satte han tänderna i den och gömde sig under min reservdelssaab. Knaster, knaster….. HUUUU! Så kollade jag, han åt bara upp huvudet, gick ifrån och spydde upp det. Elak Arne. Men å andra sidan, det måste ha varit fel på den pippin.

Jominsann…även här har man fått äran att mottaga presenter, speciellt många presenter kom dom med när vi bodde på landet i småland…hussen vart mäkta överraskad då han blev serverad frukost på säng i form av en råtta rakt på huvudkudden;-)

Haha, "Vill du också smaka?" 
Våra katter har fattat att jag bara eldar upp deras gåvor när jag kastar dem i kaminen. Så numera får vi inget. Ebbis är hemsk. Hon anor allt de andra fångar och försvarar med näbbar och klor om hon hade haft näbb. Härom natten så var det massaker på köksgolvet på Hökebohult. en mus hade förirrat sig ner från vinden och jag vet inte vem som fångade den, men i över en timme torterade Ebbis den och morrade åt de andra, innan hon knasande åt upp den. Själv orkade jag inte gå upp, för kallt utanför täcket, så de fick hållas….
Jag brukar slänga de ut genom köksfönstret, då får skatorna lite att äta. Här är alla så bortskämda, det är bara Bingo (min avatar) som jagar möss, fast han äter de sällan. De andra väntar på ljudet av burköppnande.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja, som lilla Esther. hon bara tittar storögd…….