Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 665 ggr
tussilago
0

tipstråd om att samla in pengar!

när man håller på med hittekatter (eller vilka välgörande ändamål som helst egentligen) behövs det ju ALLTID pengar. nu får vi slå våra kloka huvuden ihop och hitta på nya alternativa sätt att dra in pengar på. tänkte att det här kunde bli en tråd med nya, kreativa idéer. inget ont om det som redan görs, men det måste ju finnas massa sätt vi inte tänkt på!

tussilago
0

och mitt första tips på hur man kan samla in pengar (som jag inte har testat än men som jag verkligen tror på) är att laga lunch till arbetskollegorna och låta överskottet gå till välgörande ändamål!

på min arbetsplats går flertalet ut och äter, eftersom vi är i centrala göteborg går lunchen inte sällan på 70-80 kronor. min plan är att maila ut att jag en viss dag kommer att sälja lunchlådor (tex lasagne, soppa eller något liknande som är lätt att göra till många) för kanske 50 kronor, varav kanske 15 kr är kostnader för ingredienserna och resten går till ett visst välgörande ändamål. jag tror att det skulle kunna funka jättebra!

elena
0

Det låter mycket bra. Berätta hur det går sedan.

Lena
0

Bra initiativ med en sådan här tråd! Pengar behövs som sagt alltid. har själv pinsam idétorka just nu, men låter tanken mogna lite.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Ja, mera brainstorm här! Just nu så är det tomt i mitt huvud, som vanligt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....