Kattälskare får Nobelpris
Doris Lessing får nobelpriset i litteratur. Bland mycket annat har hon har skrivit många underbara noveller om katter. Jag kan rekommendera hennes underbara bok "Om katter"
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Jag blev också glad, äntligen någon jag kände.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Japp. Äntligen får Doris Lessing Nobelpriset, vad glad man blir. Alla har vi väl t ex läst boken "Rufus" gissar jag

Då är det ju nästan befogat att Gert Fylking skriker sitt "äntligen" den här gången då fast han är väl portad numera väl?

Som sagt, underbart att det äntligen är någon man känner igen :-). Det gör inte till vanligheterna. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Vad trevligt att en författare som skrivet om det kära ämnet katt får nobelpris!!
Ja, jag har också en kattbok av henne….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Det som jag tycker är så bra här i sammanhanget är att "alla hennes katter" omnämdes i kvällens tv-nyheter i samband med nobelpriset:-)
Det var glädjande nyheter mitt i all annan bedrövelse här idag! :) Hon är jättebra!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
blev också jätteglad, äntligen en författare man har läst, istället för en snobbpoet, man aldrig hört talas om, Maggan47