Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 738 ggr
MorganP
0

AKUT! 1 unge död, 3 kvar (LÄS!)

I Ringamåla 3 mil ifrån Olofström finns 3 st kattungar vars mamma lämnade dem för två veckor sedan.

[b]Lite kort:[/b] Den ena kattungen är sedan några dagar inte vid liv, tre är kvar, men den ena i mycket risiigt skick, den förväntas inte kunna klara natten. De två syskonen är något bättre, men alla behöver omgående komma in i värmen, och till djursjukhuset.

Någon som kan hjälpa til med transport så snart som möjligt, gärna ikväll, kontakt tas med Helsingborgs Djursjukhus. Någon som har någon kontakt som kan tänkas ge dem vätska och mjölkersättning tills transport är ordnad? I värsta fall kan jag själv köra men inte föränn tidigast imorgon kväll om jag har tur. Anmälaren betalar bensinpengar för 20 mil tur och retur.

Dessa kattungar kommer inte att överleva utan hjälp, så om någon kan bidra på något sätt så ring mig, alla tider.

KKS-Lina 073-211 42 40 0454-400 12

Alexej
0

Gråter

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

HellIPutUThrough
0

Jag kan ta emot dem, men jag bor i Sthlm.

Lena
0

Vad hemskt! Här är man inte till mycket hjälp långt borta i Mellerud annat än att putta upp tråden.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

HellIPutUThrough
0

Ingen som har vägarna förbi Sthlm? :/

evamojje
0

finns det ingen i närheten som kan hjälpa till?

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Sidentass
0

skulle kunna hjälpa till med mjölkersättning..men..men jag bor i linköping..har inte körkort:-(

anniii
0

putt

modellflickan
0

:(

Simson
0

Gråter

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Naquita
0

ytterliggare en kattunge dog inatt:(

Mia (min kompis som oxå har 3 av de moderlösa katutngarna jag tog in) hämtade hem dom igår kväll..hon är så himla udnerbar, hon är sjuk men satte sig ändå i bilen o körde dit sent igår! 

De två kvarvarande behöver stödhem som har tid och ork att göra dessa små friska, i närheten av blekinge då de inte ska åka långt! NÅGON SNÄLLA NÅGON??

Sidentass
0

Åhhh..om jag bara bott i Blekinge..puttar upp det här viktiga ärendet!!! så ledsen över missen som inte klarade natten..Gråter

kattlover
0

putt

Hawknestgrove
0

Puttar upp jag med, inget annat att göra härifrån!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Naquita
0

den lilla som överlevt natten hos Mia kör hon hit ikväll. Jag har erfarenheten att kunna rädda denna lilla,så håll nu tummarna för henne. kattunge nr2 rymde från buren igårkväll, vi hoppas den dyker upp igen!

Enligt Mia är den lilla svartsköldpadda långhårig, den som rymde var en jättesöt blåpadda. deras mamma är långhårig padda!

Hawknestgrove
0

Håller tummarna för att det går bra!

Lena
0

#14 Oj vad dramatiskt! Hoppas det ordnar sig trots allt och att rymlingen kommer tillrätta.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Naquita
0

den lilla som dog inatt och som påstås vara 6 veckor vägde 175!!!! gram(mindre än en 2veckorsunge) och den som kommer ikväll väger strax udner 300.. helt sjukt:(( men hon ser frisk ut i ögon,öra näsa o päls. verkar bara vara svulten och nedkyld:(

Hawknestgrove
0

Ja, lite bättre i alla fall! Hm…. Lilla esther vägde 550 gram när hon kom till oss… Då var hon 5 veckor. Normaltjock…Så det var verkligen litet!

tussilago
0

men herregud, varifrån kom de små katterna? var det hittekatter eller vad hade hänt?

karins
0

Är det bara en kattunge kvar nu? Gråter

Naquita
0

Nu sover de i korgen, lugnt o fint. ena har diarre:( två söta små paddor men jag tycker de är rätt pigga! magra är de men inte döende.

karins
0

Två kattungar kvar då! Är dom hoss dej nu Naquita?

Naquita
0

Karin ja de är hos mig:) Vet du ngn som letar efter en familjemedlem så har jag ett helt gäng nu;)

karins
0

Ja hur många små troll har du hoss dej nu Naquita? Vet tyvärr ingen som letar efter ny familjemedlem.

Naquita
0

hehe..*Tänker efter*okej mina stödisar är:

11månader gamla paddsystrarna Dior och Gucci

Aspanmamman Isolde som åker till Lena på lördag

Miolu långhårig huskattunge på ca 5 månader

Blixten huskattsunge på 4månader

theodor o Tilda nappflaskebäbisarna, 5 veckor imon:)

o så småttingarna som kom ikväll 7 veckor gamla;)

karins
0

Oj Förvånad 9 st..fick jag det till. Många små kattbebisar att ta hand om. Full rulle hoss dej då :-)

Sidentass
0

#25 Men ohhh..vad fullt du har i huset..du är ju enastående som gör det jobb det innebär med att ha så många stödisar..Oskyldig

MelindaS
0

Stackars små. Jag ska hjälpa dig så gott jag kan Naquita. Imorgonkväll ger jag kattungarna mat och så i alla fall när du jobbar. Hoppas det finns någon som kan ge dem ett hem. Jag håller tummarna. Du har verkligen fullt fullt hos dig nu. Du är beundransvärd, verkligen.

Kramar Melinda

Naquita
0

De två kvarvarande är hos mig nu. så söööta små minipaddor. hemskt magra men börjar pigga på sig rejält;) blåpaddan är superbusig medan svartpaddan mer är åt det gosiga hållet=)

MelindaS
0

Sötgosiga!!! Helt underbara!!! De blev helt glada när jag kom och gav dem mat nu ikväll. Blåsköldpaddan är jag helt kär i. =)  Tilda sprang efter mig öööööverallt. Tala om efterhängsen hehe sööööt. Jadu det är ett antal katter som ville ha gos nu ikväll hos dig Naquita. =) Men jag var noga med att ge alla gos och kel så jag inte glömde att klappa någon. =) Hoppas någon hittar ett hem snart att komma till. Finns helt underbar stödkatter hos Naquita kan jag säga!!!

Kramar

Naquita
0

haha ja Tilda är makalös;) theodor rymmer inte ur hagen, men tilda går inte att stoppa..*ler*

Hawknestgrove
0

Åh, så fina!!!!!