Snart är det jul....

Jag tycker att den är jättecool!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

jättesöt… ser ut som en perfekt julklapp till en kisse…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
tycker också den var jättesöt Maggan47

men jisses vad du är kreativ..här har vi årets kattjulklapp, helt klart!:-)

En sån skulle jag köpa på en gång. Jätte fin var den..
Va söööööt!!!! Vad du kan Karin!!!! Sådana får du göra massa av nu till jul. Kisarna vill definitivt ha sådana att leka med!!!! =)
Kramar
Toppenfin
Verkligen mysig och kissarna kommer nog uppskatta den.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Perfekta julklappar! =)
Den var jättefin.
Men jag vill inte tänka på julen än på läääääääääääänge
Jenna

Å jag brukar vara igång för fullt med julklapparna vid den här tiden… 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Påminner också lite om Jack Skellington i Nightmare before christmas :)

Jag tycker det vore jättebar med julsaker till katterna och den snöbollen var ju urfin :D

Var den sötaste snöbollen jag sett, de brukar annars vara frostiga samt kalla dessa snöbollar. Får du gärna tillverka :-)
Kan även från det ena till det andra meddela att det hade behövts fler lyxmöss, please!

Tjusig snäboll som jag tror att kissarna gärna vill se i en julstrumpa. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jättesöt! Morgan, Hoppas Susanne fått mitt paket med kromosomlyxmöss! Skickade dem i måndags! Personligt överlämnade till lantbrevbäraren!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kromosomlyxmöss? dom skulle jag vilja se!
Ja, Bautastorlek! Fick sånt fint tjockt garn, så det blev lyxråttor i naturlig råttstorkek…..

¨Jaha! Rediga Lyxråttor i lyxformat….
Om ni lovar att inte skvallra, så har jag gett dem ryssfemmor att äta……

#20 Fniss!!
Precis lagt en beställning på humlor möss och gud vet vad…undrar om jag kan hålla mig till jul med att ge missarna dem :-D

#22 Har du lagt beställning idag eller? Kollade precis i listan och idag faktiskt ingen order registrerad som innehåller leksaker. Beställde du direkt via PG eller? Frågar bara så inget går fel 
Hm inte så precis, var visst den 25, vimsig

Men de tblir väl små grisar till jul också? 
hihi

Små grisar jag har funderat på dom åxå, får se om jag eller någon annan gör gri+++++++++++++++++++sar till jul. ach My ska alltid ligga på tangentbordet

Nääe kolla vad lilla MY gjorde!!!

Fniss!!! Gjorde My allt DET!!! =)

Karin, grisar ärlätta att göra! Jag gjorde dem efter kattmallen! Fast jag virkade ett litet tryne, bara! Morgan har säkert kvar bild på dem, gjorde en liten familj av rosa garn!

Ja katterna har jag ju en beskrivning på, dom jag tänker på var väl stickade Gunilla lr. är jag ute och reser?
Exakt Karin! Det är det jag menade! så som tryne virkar man en liten plupp. Sen gör man en liten kort svans, virkar lm och virkar tillbaka fm som lyxmössens svans, så blir det knorr på dem med automatik!

Jättefin!

Jättefina grejer! Blir himla bra till julklappsshoppingen i Djurshopen!
Jag håller på med Tomtemöss (som en tomtemössa, fast som en mus). Har bara hunnit tre än så länge men jag hoppas att jag ska hinna många innan jul. Måste dock göra en massa vanliga myntamöss först, så det får vänta lite. Men såhär ser de ut iallafall.

#34 Så söta
#29 Hihi vilken katt du fått
#30 har det funnit katter att köpa i djurshopen förut? 
Jag röstar på alla julleksaker som man kan och kommer på ska göras! 

Dom blir fina till jul annii
Ja, stickade katter….Jättesöta! Jag kan sticka, om någon vill ha!Men hur gör vi, då jag vill att det ska gå till KKS? Vill ju inte att posten skall behöva sko sig två gånger på portot om möjligheten finns…..

Jag har virkat några beställningar Gunilla. skickade direkt till beställarens adress. och sedan skickade adressaten pengar till kks. gick smidigt!

#24 inte lätt att vara alldagligt vimsi 
#26 & #30, ja katter passar utmärkt till, utmärkt, vilka idésprutor ni samt alla andra tillverkare är :-) #30 Hittar dock inte bilden, får leta lite djupare i datorns rotsystem…
#34 Aha, det vara sådana tomtemöss du menade, störtfina juh :-) Även tass att du försöker hinna med myntamössen.
#37 Ja, inte så att din brevbärare är kattuppfödare så h*n tagit med sig de två leveransen till sina egna katter, tror jag inte men undrar var de tagit vägen. Blir väl ett sådan brev som man ibland ser på nyheterna som dyker upp efter 20 år. Det man kan göra är ju att ni har grisarna hemma hos er och själva skickar iväg katterna, då slipper ni att först betala porto när de skickas till mig eller Susanne för att vi sedan ska skicka dem till beställaren, då får ju posten enbart ett porto fast det blir svårare för mig att hålla koll på
Nåväl, nu fått tag i Ksofia som skulle tillverka lite lyxmöss så att jag kan skicka iväg de ordrar som bl a innehåller lyxmöss men där det blivit för många beställningar gentemot verkliga antalet, tass Ksofia.

#37 Här är en som vill ha!
Eller två, Sverker och jag
Men i så fall så gör jag som jag gjorde med de där solbrillorna jag fick av Karin.. jag sätter in en donation/donationer beroende på hur många jag beställer och märker det med "KKS-katt" eller nått liknande :)

Stackars Morgan, men dom måste ju märka betalningen med Gunillas katt tex. Men Gud så jag krånglar till det
Men Morgan, det sista jag skickade till Susanne kom väl fram? Kromosområttorna? Och den sändningen som jag efterlyste? den kom fram,sent omsider?Den med blandad konfekt… Lite hattar, småmöss o dyl. Nu blir jag orolig igen……Nu verkar det bara fattas En sändning, den jag skickade den 11 juli, den med getingen i. Eller har du fått den? Sammanlagt så vet jag, att jag virkat 2 getingar. en fickdu såld dirket, men den andra är ju inte framme, vad jag vet.
#37, då sätter jag igång nästan med detsamma. HUr kissarna ser ut, kan du se i trådarna här om resekatter….Där har jag en bild. Men var beredd på, att de kostar lite extra i porto, då de överstiger 3 cm på bredeen, så då anses kuvertet otympligt. M a o 11 kr i tillägg. Du får gärna tala om vilka färger du vill ha,så kan jag köpa garn om jag inte har.

Jag tror Morgan har svirrat till det lite

#42 Jag hittar ingen bild :/
Jag har inga krav på färgen på garn, vilket garn som helst som du har hemma går bra!
Det är lugnt om det blir extra i porto :)

#42 Jo eftersom du här skriver vad de innehöll vet jag i o m det att dessa har kommit fram.

Kanske jag som är vimsig, känns som jag inte hänger med här…och jag har inte luktat i någon flaska
Är bara trött!!
Helhäftiga grejjer ju! Blir alldeles till mig av dessa ny uppfinningar. Både #0 och #34 är ju suvärna! Sådana får ni virka många av! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#44 Så här ser kissarna ut! Garnet var sånt just då…..
OBS! ebbis-BebbisPipis Ingår INTE!
Sen vet jag inte priset. Morgan?

#48 Hihi gör hon inte? ;D
Men är katten verkliugen sådär stor? :O
Nä, Ebbis-Bebbis Pipis är en rätt liten katt. Men katterna är ca 20 cm långa utan svans
En bild till, som kanske visar bättre storleken!

#49, vi ändrade priserna efter ett tag men det vi sist tagit när vi sålt dem på torget (2 olika storlekar) är 25 för de små samt 35 för de lite större. Sedan fanns det en variant som var en aning större, den såldes för 45 kr.
Då börjar jag i kväll att sticka en svart kisse i bouclégarn. HEhe, det blir jju en svart rex!

Vilken storlek gör du Gunilla?
Jag gör den mellanstora. Nu är den svarta klar, snart även en vit. Har bara en liten bit av svanen att sticka på den vita och sedan montera den. Sen skickar jag dem till dig iveckan. Själva katterna kostar alltså 70 kr, som du sänder till KKS. Portokostnaden kan du skicka till mig, vet ej vad det blir än. Lovar att fota dem, när de är klara och lägga dem i denna tråd! Så senast fredag skickar jag dem. HAr lite att göra denna vecka, älgjakt och begravning, så det blir nog inte innan. Jag får ju åka in tillposten i stan för att se att de kommer iväg ordentligt. Men skicka inga pengar förrän du fått dem. HIHI, Vore bra om jag vet, vart jag skall skicka dem… PM:A mig…..

Gör du två katter? Jag ska ju bara ha en
Haha dte är ingen fara, jag har ingen panik att få hem den :)
Ho ho ho nu har "julklapparna" kommit från KKS, humlor, jordgubbe, möss och nåt som försvann under sängen fort. Hm, kunde inte låta bli att ge dem redan nu
som de röjde runt med kuvertet fortfarande stängt. Musen och ena humlan är tvättade skinande rena och dyngsura numer. Vilka myntadjur, helt underbara. Att ni kan göra så fina saker 
Ja, alltså finns en kisse kvar, när katter-e-mitt- liv får sin.