Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 639 ggr
Miss_Kitten
0

Hitta hem del 4. Jättebra!

Dagens hitta hem var otroligt bra tycker jag. Hoppas det fick många att få upp ögonen för alla våra hemlösa katter i sverige.

Blev hemskt förtjust i Doc Martin. En gammal herre som jag önskar sååå mycke att jag kunde öppna mitt hem och min famn för, men min sambo säger bestämt nej till fler katterFundersam

Men han får med säkerthet ett lyckligt hem snart och en bra sista tid i sitt kattliv!!

modellflickan
0

Doc Martin är underbar! Jag gillade också dagens Hitta hem. Blev dock frusterad och sur över idioten som lämnade katterna ensam för att hon skulle utomlands…

tussilago
0

är det någon som vet hur det gått för doc martin? han vann våra hjärtan också och det är knappt så man kan bärga sig till nästa vecka för att få reda på det…

Miss_Kitten
0

Tycker att det låter mycke märkligt att hon som tänkte låta sin katter sitta ensam instängda i lägenheten i 2 veckor inte på något sätt kunde få kattvakt eller på något annat sätt se till att katterna blev omskötta. Har hon INGA vänner alls?? Och hon hade minsann råd att resa utomlands i 2 veckor men inte råd med att lämna in katterna på pensionat… Dålig stil!Skrikandes

Skull också gärna vilja veta hur det gått för Doc Martin. nån som vet??

Hawknestgrove
0

Ja, vad som retade mig, var att de satte fel år på Tissel och Tassel och att de inte nämde Hittekatter i sammanhangeteller att Marita faktiskt döpte  dem till Tissel och Tassel först. Det var ju nu i somras och inte förra sommaren som de upptäcktes! Men annars så var det jättebra! Kul att se dig, Vanessa och bra att få in kändisar i programmet! Känner också väldigt mycket för den käre DocMArtin…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Destany
0

jätte bra program idag.. visade verkligen katternas situation. Vanessa du var jätte bra..

jag blir bara så arg o besviken på alla *** idioter som skaffar katter o sen bara skiter i dem.. de måste sakna skruven som höll ihop alla andra..

Alexej
0

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Miss_Kitten
0

#6 Alexej: Tack för länken.

Förstår fortfarande inte hennes beslut. Då får man väl ställa in sin resa, flytta fram den.

Och hennes kommentar i sista inlägget : "…så får jag hoppas på att de klarar sig…" Hon är väl medveten om att dom kanske inte gör det med andra ord…och ändå åker hon..*GRrr*

vanessa
0

#3 De gör uppföljning på Doc Marten i måndagens avsnitt.

Tack Gunilla, och du vet väl att Börje är våran välgörare. Kul att se honom där. Specielt som jag älskar hockey och han var en av mina favoriter på tiden när han spelade. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hawknestgrove
0

hehe, jag har fortfarande hennes Epostadress

modellflickan
0

Jag gillade också att se Börje! Snygg och framför allt en vettig karl!

Miss_Kitten
0

#8 jo jag vet att det är uppföljning av kattgubben på måndag, otroligt svårt att vänta till dess!!! Räcka ut tungan Kul att se dig förresten!Flört

Biku
0

Vill ge en Stor Eloge till veterinären som var oerhört sympatisk och vettig i sin information ut till allmänheten

/Birgit

Hawknestgrove
0

Ja, han var toppen!!!!

karins
0

Ja den veterinären var toppen!!!

siberlina
0

vanessa   du var jätte  bra  på tv   och  börje    det är en riktig man , jag   diggar   honom,för  han   bryr  sig om   människans  bästa  vän katten.

Simson
0

Jag passade på att rösta i dagens fråga…röstade på alternativ tre…Börje Salmings dag…ja jag vet att det inte var rätt svar men jag hade så roligt åt det och kunde inte låta bli…sannolikheten att jag skulle vinna var så försvinnande liten tyckte jag så skänka en tia var väl okey medans jag fnittrade åt hopplösa jag…tokig hockey-tok! DET bjuder jag på…skrattet alltså. Skrattande

Heja Börje!! OCH Vanessa! Du var bäst!

Väntar otåligt på måndagens fortsättning…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Lena
0

Jag håller med alla er andra. Det här avsnittet av Hitta Hem var kanon, precis så som vi vill ha det. Veterinären var saklig och jättebra, talade på ett lungt och balanserat sätt om vad som gäller plus hade hjärtat på rätta stället. Och Vanessa gjorde sig dunderbra i rutan! Men det vet vi ju redan innan att hon gör. :) Och sedan kom Tissel och Tassel historia med också, vilket producenten fick tips om här på Hittekatter i Fokus likaså konserten som anordnades i Malmö. Det var i den vevan som Rädda Katten var månadens katthem. :) Ja det var ju GunillaH som agerade så föredömligt i Tissel och Tassel fallet med hjälp från flera andra här på Hittekatter.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Jag funderade också på det för det var en kul alternativ!Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Biku
0

Börje S fyller år 17 april :-)

Biku
0

4 oktober Djurens Dag, minns inte om det var med som alternativ

Hawknestgrove
0

Då har Börje samma födelsedag som min mamma hade

emjon
0

Kan bara hålla med er andra om att det var det bästa programmet hittills. Äntligen fick kissarna den uppmärksamhet som de så väl förtjänar. Hoppas också att många människor tittar och får upp ögonen för situationen.

Vanessa du var som alltid mycket bra och saklig en riktig TV-stjärna Skrattande

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
0

Salming är en reko kille! Bra förebild som jag tror folk lyssnar på.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

HannaAkutgruppen
0

Jag har varit med om en värre incident än västerås katterna. I detta fallet var det kattungar. Ägaren flyttade till USA. Hon tog mammakatterna och låste dörren och lämnade 12 kattungar kvar i lägenheten, utan mat, vatten och tillsyn. De var bara ca 9 veckor gamla. Efter några dagar uppmärksammade grannarna pipen och när man kom in i lägenheten hittade man kattungarna i mycket dåligt skick. De hade inte ätit på dagar och en del var så svaga att de inte kunde stå.  

Man kan ju undra vad hon hade tänkt sig skulle hända katterna.

Nicka
0

ÅÅ ett toppen-program !! Roligt att Börje var med, han är verkligen en djurvän..Själv har Jag bott i samma hus som både Börje och Stig..Och även Tord Lundström bodde där samtidigt..men det är ju några år sedan nu..Alla tre är jätte-gulliga killar !! BRA att Börje går ut i TV med detta!! Hoppas på så vis, att många Hm? "katt-hatare" ändrar åsikt, om de små katterna..Att De också har ett Liv !! Fler kändisar skulle ställa upp med detta !! Kanske att det ger mer Kraft..till TV-tittarna.?!

Alexej
0

Gunilla, min mor fyller också den 17.april, värsta vädur…

Pelusa
0

Blev oxå varm i hjärteroten över den duktiga veterinären, Hans. Kloka ord och varsamma händer.

Du var oxå jättebra, Vanessa!

/Pelusa

Simson
0

Ja Vanessa var/är en pärla!! Jag tyckte om att du klargjorde att det var kö in på katthemmet, lång sådan och att det var hemlösa som stod i kön. Det är bra att sådant kommer fram. Att behovet är större än katthemmens katter.

Det är bra att seriösa kända människor tar steget och visar sitt stöd för arbetet. Det ger mere tyngd och folk får upp ögonen. Folk lyssnar på dessa två. Det vet vi. Samt att "vi" får mer seriositet och inte anses som tokiga "tanter med katt" som inte har annat att göra… ÄH hur förklarar jag vad jag menar…i skrift… slutar innan jag trasslar in mig mer… Generad

Hanna: Gud sådan vidrig människa!!Skrikandes
Vad skulla krönikören säga om det? Att tanten tagit partnerna med sig…och lämnat barnen hemma?? Eller?

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

vanessa
0

Usch, Hanna. Vad får ni får se. Hur gick det med ungarna? /Vanessa

gubben
0

Jag tyckte också att programmet var ovanligt bra i går och fastnade såklart som alla andra för Doc Martin. Jag skulle också vilja veta vad som hände med den "vilda" katt som Solgläntan tog in och där hon stod och sa att han var så förskräckligt vild så det nog inte skulle gå att göra något åt honom. Jag såg bara en rädd katt som inte verkade "vildare" än någon annan katt som blir fångad på det sättet. Förmodligen kände han också att de var rädda för honom. Jag vet att Solgläntan inte är bra på förvildade katter utan helst tar tama katter så jag undrar om den katten blev omhändertagen av någon. Man tycker ju kanske att Solgläntan borde ta kontakt med någon som kan förvildade katter och inte bara börja prata om avlivning.

Essim
0

Tack Gubben det var precis var jag ville skriva men feg som jag är vågade jag inte, var rädd att jag hade hört fel. Solgläntan är inte kända för att ta sig ann skygga kissar.

Essim

Hawknestgrove
0

Än så länge så lever Shogun, i den andra länken , så kan man i alla fall se honom på hemsidan……

gubben
0

Vilken andra länk?

Engla
0

Jag gillade del 4 jättemkt! Kul att se Vanessa på teve ju! Cool Tissel och Tassel såg helt underbara ut! Den ena av dem liknade Ängla. Räcka ut tungan

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

lillalotta
0

Tänk att det blev den privata TV4 som gav sveriges vanvårdade katter  en chans. Samt medverkande som proppagerade endel för obligatorisk märkning. Bra med Sofia K och Börje S.  Jämför med programmet ettan sände tidigare där det gavs intryck att katter klarar sig  vilt - säkert många fler sommarkatter efter den serien.

kattassen
0

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

kattassen
0

Attans missade tyvär inslaget med Vanessa det kom ju allra först och varade några minuter, hann inte höra mer än de sista meningarnaLedsen men jag skall kolla Webben.

Veterinären var dock mycket  bra och saklig. Talade gott om vad man skall göra för att höja kattens status och påpekade att katter faktiskt mår mycket dåligt som uteliggare och utan vård.

Jättebra, hoppas bara det sitter "vanligt" folk ute i stugorna och tar till sig informationen och inte bara kattfolk som redan vet…

Inslaget med de "kvarglömda" kissarna var ju också jättebra information och belyste verkligen ett stort problem. Dessvärre är det många som gör på det viset, och då aviserar man inte ens på annons utan bara sticker iväg. Så hjärtlöst!

Hade en liknande situation i min hemort för ett tag sedan. Men det är en annan historia.

vanessa
0

Skruvar generat på mig, och tackar för allt beröm. Det finns en liten risk att jag även kommer att synas på tisdag. Men hoppas att jag inte gör det.

Däremot så kändes programmet väldigt bra och sakligt. Skönt. Och vi får hålla tummarna att den rädda skyggingen inte kommer att avlivas. För han kommer att klara sig fint i rätt händer.  /Vanessa

gubben
0

§38 Men programmen är väl inspelade för ett bra tag sen och Solgläntan brukar väl inte behålla sådana katter särskilt länge har jag för mig. Så när spelades programmet in egentligen?

Hawknestgrove
0

#39 Men hemsidan från solgläntan är aktuell. Det var där jag såg Shogun

gubben
0

OK då hoppas jag att någon tar sig an honom som förstår vad han behöver för jag tror inte att han kommer att få stanna där hur länge som helst. Det vore ju mycket tråkigt om katten blir avlivad för att de inte anser att han går att "rehabilitera" men det finns många katthem som inte har någon kunskap eller vana vid just sådana katter.

gubben
0

Var inne på Solgläntans hemsida nu och jag kunde då inte hitta några katter alls som är inhysta där, varken med bild eller namn. Var hittade du det Gunilla?

miranda1
0

#39 nej precis gubben…. har också för mig att dom är rätt så snabb med avlivning hos solgläntan?

kattassen
0

#42 Sök via Kattfondens hemsida:

http://www.kattfonden.se/detaljer.php?id=202

Alexej
0

Kattassen, gör alltid mellanslag efter en länk, då blir det en länk…

Gjorde det hos dig nu!Glad

kattassen
0

#45 Å tack för den upplysningen. Jag har märkt detta tidigare att jag inte fått någon länkning och nästa gång jag kommit in har det varit en länk… Skumt trodde jag men då förstår jag att någon har fixatFlört Bockar och bugar!

Alexej
0

Skrev ett e-mail nu och frågade också genom gästboken om de avlivar skygga katter.

kattassen
0

Kanske bör vi fortsätta diskussionen om Shogun och Solgläntan i tråden för Hitta Hem del 3 som handlade om just det. Denna tråd handlar väl om del 4 med Doc Martin & co

Alexej
0

Jag blandar redan ihop allt…Glad

gubben
0

Sorry, jag hade missat den tråden.

Miss_Kitten
0

Fällde faktiskt några tårar under dagens avsnitt när Doc Martin fick kommaöver till katthimlen…trots att jag VET att det var det bästa för honom. hade fastat sååå för just den kissen!!Gråter

yavannaKementari
0

Ja stackars lilla Dock Martin!

Oh vad söta kissekattungarna var :D O så gullig hunden var mot dem!

Alexej
0

Och vilken bra och sympatisk veterinär. Är nästan kär!